ik word gek van mezelf

Gestart door aliciaah, 23 november, 2007, 23:47:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aliciaah

Hallo , mijn naam is Alicia.
Ik ben altijd een zeer actief persoon .. soms iets te actief..
dit veranderde allemaal.
Bij my is de ziekte van pffeifer vorige week dinsdag geconstateerd.

mijn verhaal ;

Het begon allemaal in het nieuwe schooljaar.
Ik kwam niet zo goed in het ritme .. weer vroeg opstaan.. weer goed ontbijten
Dus ik was over het algemeen best moe, maar er was nog niets aan de hand.
Moeheid werd steeds erger .. als ik thuis kwam van school, sliep ik tot het avondeten en was dan nog kapot.
In het weekend ging het wel, dan had ik nergens last van.. ik ging waar ik naartoe wilde met mijn vrienden en als ik dan thuiskwam had ik geen energie meer om mijn sokken uit te doen.
Ik vertelde het aan mijn moeder en die zei .. kom kind.. dan gaan we even naar de huisarts.
Een afspraak gemaakt voor de volgende dag .. en een gesprek
Hij dacht aan een griepje .. omdat ik ook een beetje verkouden was.. maar hier was niets ernstigs aan de hand volgens hem.
Mijn moeder protesteerde hier een beetje tegen .. want aangezien ik altijd erg opgewekt was over alles.. was ik nu een kasplantje
maargoed ... als de dokter zegt dat er niks aan de hand is .. is er ook nix aan de hand
Ik bleef 2 dagen thuis om uit te rusten en een weekend erachter aan .. dus ikwas weer helemaal bij.
Ik ging op maandag weer naar school en het ging goed .. ik ging optijd slapen en at iedere dag fruit om mijn weerstand een beetje gemiddeld te houden.
Dit ging ongeveer een maand goed.
Totdat ik op een woensdag .. keelpijn kreeg, opzich kwam ik de dag nog wel door.. het deed nog niet zoeen pijn dat ik thuis moest blijven.
Maar ik kreeg er ook flinke koorts bij .. en voelde me de hele dag erg beroerd , de keelpijn werd maar erger en erger totdat ik niks meer kon drinken of eten, ik was ook weer erg moe dus sliep veel ( ik ging weer 2 dagen niet naar shcool)
Mam maakt op maandagmorgen 8 uur een afspraak bij de plaatselijke huisarts.. omdat ik een vuurrode keel had met hele raare gele vlekken die zich genesteld hadden in mijn amandelen .. die kon je er niet vanafvegen.
De dokter keek in ijn keel en na nog hgeen 5 sec. zei ze ; ik zie het al , dit is een flinke amandelonsteking.
Ik kreeg pilletjes om de keelpijn te minderen en na 2 dagen begonnen ze te helpen , ik zag het weer lekker positief in niet meer zoeen vreseljke keelijn ik kon weer lekker drinken en slikken deed ook niet meer zoeen pijn.
Aleen was ik nog steeds erg moe.
De dokter had me gezegd .. als je over een week deze keelpijn nog hebt .. kom je tug.
De keelpijn viel mee.. het was te doen.. maar MOEEE!
Dus we gingen weeeeer trug naar de huisarts ( met tegenzin .. ik dacht ook .. die mensen zien me alweer komen.)
mmmmm . zei de dokter.. en klikte op haar muisknop .. Jou symptonen zijn verdacht veel de symptonen van de ziekte van pffeifer.
Ik kreeg direct tranen in mijn ogen .. de ziekte van Pffeiferrrr :o.
Mijn beste vrinedin in die tijd had dat ook .. en ik heb gezien hoe ze van L2 naar havo 3 ging.
Ging dit ook met mij gebeuren .. ik zag mijn studie al gaan ..

Onndertussen was de huisarts iets aant baselen waar ik aleen het laatste van meekreeg,
Ga maar even bloedprikken.. mijn vader was bij me .. dus we kregen een briefje van de dokter met ''SPOED''
ik schrok me kapiot van dit woord .. ik denk WAT IS ER MET ME AAN DE HANDDDD:|
we gingen bloed prikken en we waren naa 5 minuten al aan de beurt.
het was ongeveer 1 uur.. en om 5 uur kregen we de uitslag..
Spreek ik met Alicia?
eummmmmmm jaaaaa ??? .. ik was bang.. ik denk vertel me a.u.b dat ik nix ergs heb
Meiddd zei ze .. we hebben je geprikt op vnalles.
JE BENT KERNGEZOND.
ikwasss heeel erg opgelucht
YESSSSSSSSSSS ;D .. niet de ziekte van pffeiferrr.
mmmmm okeeeeeeeeee ;D.
DOEEI MEVROUW.

Ik hing de telfoon op .. en vertelde het aan mijn ouders.
Hun reactie was wat minder .. ik mocht dan wel niet de ziekte van pffeifer hebben
WAT DAN WEL?

Ik ging weer naar scxhool & kon trots aan iedereen zeggen jongens ik ben gezondddd ;D :D
Ik heb een hele leuke klas en trouwens ook 2 hele lieve vriendinnen die het geweldig voor me vonden.
Na een week school werd jhet me weeer teveel.
Ik kreeg weer zeg maar zoeen trugval
Ik slieepweer tot het avondeten .. en was te moe om huiswerk te maken.
EN kon ook niet meer lol maken met mijn vrienden .. wat ik elke avond deed .. met mijn beste vriendin en alle jongens.
Mam was het zat .. ik had weer koorts de keelpijn was trug en de moeheid ging maar niet weg.
WEEEER EEN AFSPRAAAK.
Alles werd op die dag duidelijk.
Meeid .. we hebben je bloedresultaten hier .. en er is duidelijk een onsteking in het bloed te zien.
We hebben geen 2e bloedtest meer nodig..
Je hebt de ziekte van pffeifer..

zoals ik ben .. begon ik meteeen te schelden
DAT KANNNNIET .. IK BEN EROP GETEST .. DIE BLOEDRESULTATEN LIEGEN NIET .. ONZIN!
De dokter legde me uit , dat ik misschien te vroeg getest was ..
hij gebruikte woorden met incubatietijd en blaaablaaa .. het kwam erop neer dat het tevroeg was getest.
Ik had de ziekte van pffefier
alle symptonen kwamen overeen .. moeheid .. de onstoken keel .. de koorts.. de spierpijn
Alles werd duidelijk .. waarom ik altijf zo moe was .. de puzzel was compleet om het zo zeggen :-X
EY .. dus ik word beter.. ik rijg medicynen en word beter..
mmmm zo een voudig wsa het niet.. Meidd .. voor pffeifer is geen medicyn
ik had zoiets.. HOEVER ZIJN WE NOU MET ALLES.. ik bedoel voor iedere soort ziekte was er tochj wel IETS.
neee hoor .. bij pffeifer meot je uitrusten en zorgen dat je weerstand hoog word.


Het werd op school gemeld, maar ik had eigelijk nergens last van aleen naa school was ik erg moe.
Dat veranderde vorig weekend.
Op zondag had ik de heele dag geslapen .. ik was kapot
Maarja .. ik meost toch naar school .. en de 1e 3 uren gingen primaa..
maar daarnaa.. KAAAPOT.. ik kon niet meer , ik ga altijd met de fiets naar school .. zelfs dat was teveel!
dinsdag woensdag donderdag en vandaag .. vrijdag ben ik misschien in totaal 1O uurtjes naar school geweest.
Ik ben kapot .. het gaat niet meer.
Ik kan zelfs niet meer met de fiets even snel naar de bakker.
Ik zie mijn vrienden minder .. en ben TE chagrijnig om aardig te doen.
Ik krijg trouwens wel heel veel positieve ssteun van mijn vriendinnen .. leraren en klasgenoten ,, en dat is wel fijn.. als je jezelf zo rot voelt is het toch fijn als je ouders en je vrienden je geode zin proberen te geven.

Ik weer niet hoe het nu verder moet .. ik krijg denk ik een aangepast lesrooter op school .. zodat ik ng maar 3 of 4 lessen heb.
Ook zal ik niet meer zoo avtief meedoen bij mijn dansgroeep .. dat is nog wel een van de ergste dingen .. met al je vrienden ) op een paar na.. de bvrijdagavond doorbrengen .. dansen kletsen iets lekkers eten.. en vervolgenss met zyn allen naar huis.

ik kan niet w88ten tot ik weeer beter ben!
maar misschien moest dit zoo gebeuren .. was het de bedoeling dat ik dit kreeg..
everything happens for a reason zegt maud altijd.
duss .. het zal wel

IK KAN NET W88TEN TOT DIE KUTPFFEIFER VOORRBIJ IS.
& weer mijn tijd besteden aan de dingen .. die ik graag doe..
neit de hele dag slapen en chagrijnig zijn

xxxx Alicia








isabelle

Alicia

ik deel je gevoel volledig...zit nu aan het einde van mijn tweede week klierkoorts en kreeg drie dagen geleden ontzettend neige keelpijn...dit is nu de vierde dag dat ik dit heb....ongelooflijk pijnlijk...heb ik nog nooit meegemaakt.

Als ik je verhaal las, dan zag ik dat jij pillen kreeg voor je keelpijn...weet je nog dewelke dat waren?

zou je me dit kunnen laten weten...Want ik wordt hier echt ook GEK van de pijn...

alvast bedankt

Isabelle

LINNN

hey,
Dat verhaal.. :o
Dat klopt echt zo met de mijne..
ik heb nu ook al een tijdje van die vlekjes die zich nestellen op m'n amandellen..
WOW het klopt echt.. Tis gewoon net of ik mijn eigen verhaal aan het lezen ben.. :P