Een jaar pfeiffer..en mss al wel langer

Gestart door Lizzy!, 01 november, 2007, 18:58:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lizzy!

Hejj allemaal,

Heb me net voorgesteld, en zal nu ff 'mn verhaal' doen. Cool dat er hier een forum is waarop dat kan! Heb net al wat verhalen door zitten lezen. Herken best wel veel.

Vorig jaar zomervakantie hadk een best drukke vakantie. Werkte maandag-vrijdag van half3-11 uur/half twaalf en vaak op zaterdagmorgen ook nog vanaf 6 uur. Werd steeds sneller en vaker moe. Ik dacht dat dat kwam omdat ik de hele vakantie gewerkt had en schonk er verder geen aandacht aan. De eerste weken op school gingen nogwel, maar daarna werd het steeds zwaarder. In de zin van me op mn werk concentreren. Ik deed bijna niks meer aan mn huiswerk. Na schooltijd ging ik meestal gelijk in bed liggen..slapen..eten..computeren..vroeg slapen. Ook was ik steeds vaker ziek. 't Leek allemaal op griep, maar dat gebeurde dus steeds vaker. Eind november werd ik opeens ontzettend ziek. Had enorme keelpijn, alles zwol op.. mn oogwit begon geel te worden. Toen ben ik maar naar de dokter gegaan. Hij dacht dat het psychisch was, en schreef me antibiotica voor tegen de keelpijn. Mn moeder wilde graag dat er ook bloed werd geprikt op pfeiffer (want ze dacht al een hele tijd dat ik dat had) dat vond de dokter dan wel goed. Bloed geprikt..en de volgende dag werd ik opgebeld dat ik meteeenn met de antibioticakuur moest stoppen, omdat dat helemaal niet goed is in combinatie met pfeiffer. Kwas er inderdaad nog zieker van geworden. Ben 3 weken echt doodziek geweest en enorm veel afgevallen. Daarna was ik niet echt heel ziek meer, alleen lusteloos en vooral ontzettend moe. Mn zin in eten was ook verdwenen. Ben na een maand weer naar school gegaan, omdat ik mn jaar niet wilde verknallen. In maart weer bloedgeprikt en toen was alles goed volgens de dokter, dus kon ik nergens meer last van hebben (leuk geredeneerd) Ik sukkelde maar een beetje door op school.. deed bijna niks, alleen maar moeite om niet in slaap te vallen. Kon me nergens meer op concentreren. En mn hobby lezen had ik aan de kant gezet, te vermoeiend. Veel mensen denken helaas dat je je aanstelt, en dat is zohoo frustrerend en dom  >:(
Inmiddels zit ik in havo 5 (heb het jaar wel gehaald dus) maar nog altijd heb ik klachten. Ben veeel sneller moe, heb nog altijd geen conditie, kan me minder goed op dingen concentreren enzenz. Mensen in mn omgeving gaan er vanuit dat alles nu over en uit is, dus dat ik alles weer kan doen enzo. Ik doe inderdaad ook weer alles, maar dat is meer omdat ik me niet wil laten kennen. Helaas, helemaal fit en gezond zijn zit er nog niet in. En soms word ik er zo moedeloos van! Ben gelukkig een goede leerling, anders verknalde ik momenteel al mn toetsen weer. Naja, totzover dan dit verhaal. Ik probeer alles beetje positief te zien nu, maar het is erg moeilijk  ;)

Lizzy!

Zo. Weer een update na een maand.
De laatste maand gaat alles weer slechter. Na schooltijd duik ik weer meteen mn bed in omdat ik dan helemaal 'op' ben. Als ik weer wakker word voel ik me nog meer moe dan eerst, met als gevolg dat ik 's avonds niks aan mn schoolwerk doe. Heel handig. En op dit moment ben ik enorm verkouden en komt er een stevige keelpijn opzetten. Tzou me ook niet verbazen als ik koorts had. Alleen.. IK WIL DIT NIET. Tis nu al ruim een jaar geleden dat pfeiffer officieel is vastgesteld en ik word er zooo doodziek van. Had gister een gesprek met iemand en die zei tussen de regels door dat ik me aanstelde en dat ik gewoon d?cht dat ik moe was en daardoor me ook moe voelde. Net of t zo'n pretje is om moe te zijn :'( Zulke reacties kan ik echt niet uitstaan.. ben ook weer veel meer emotioneel aan 't worden enzovoorts. Ik wil niet nog een terugval
:'( Meer mensen die een terugval hebben gehad?




Peetje

Zo vervelend, mensen die door laten schemeren dat ze vinden dat je je aanstelt.

Ik heb een terugval gehad, nog voordat ik wist dat ik Pfeiffer had. Een aantal weken nadat ik met longontsteking in het ziekenhuis had gelegen, vond de arbo arts dat ik wel weer voor halve dagen aan het werk kon. Ik klaagde op dat moment over keelpijn en erge vermoeidheid, maar dat was blijkbaar niet belangrijk. Noodgedwongen ben ik toen dus weer halve dagen en later 6 uur per dag gaan werken. Dat gin (natuurlijk) maar een paar weken goed en toen storte ik volledig in. Kompleet afgepeigerd ben ik terug naar huis gebracht, waar ik gelijk terug m'n bed in ben gedoken. Ik ben toen een paar dagen bijna te moe geweest om mezelf aan te kleden, ondanks dat ik meer dan 12 uur per nacht sliep. Geen pretje dus...

En 2 weken geleden had ik een paar goede dagen, die gevolgd werden door een behoorlijke klap. Dus weer veel willen slapen en behoorlijk emotioneel. Daarna nog griep eroverheen, dus vorige week heb ik niet veel gedaan. Nu gaat het iets beter, gelukkig, maar ik ben er helaas nog lang niet.

Lizzy!

Jeps, idd vervelend! Hoop datt nu wat beter met je gaat?!


Ik ben inmiddels naar de dokter geweest, bloedgeprikt enzo..en vandaag de helft (?) van de uitslag gekregen. Geen idee welke helft, maargoed..dat zal er wel niet toedoen. Deze helft was in ieder geval goed, daar ben ik opzich wel blij mee..
Alleen nu lijkt et helemaal of je je aanstelt, want de uitslag was goed :-\Nouja, maandag komt de rest van de uitslag pas..wachten we daar op. Ben nog steeds ziek, maar t gaat wel wat beter nu. Ben wel heel happy, maar dat komt door andere dingen ;) Verder nog altijd moe en veel slapen enzo..helaas.

Peetje

Bloeduitslagen zijn bij mij inmiddels ook allemaal goed, dus eigenlijk ben ik zo gezond als een vis. Alleen jammer dat de nasleep van Pfeiffer zo onvoorspelbaar is... We stellen ons niet aan, we zijn gewoon nog steeds herstellende van een ernstige ziekte.

isabelle

Lizzy, Peetje,

'k ben blij voor jullie dat de uitslagen gelukkig ok zijn!
En nu geduld hebben zeker....opdat die verdomde vermoeidheid in je lijf de biezen pakt!

Isabelle

Lizzy!

De rest van de bloeduitslagen is ook goed. Ben alleen wel weer enorm ziek en beroerd. Vannacht 2 uur geslapen en daarna alleen nog maar overgegeven. Kkrijg nu volgende week een verwijsbrief voor de internist..kijken of die wat vindt.

Lizzy!

Bah! Die stomme enorm lage weerstand van mij ook. Normaal lig ik best wel op tijd op bed en slaap ik 's nachts gewoon ;) Vannacht kon ik niet slapen, dus heb van 1-2:30 gemsnt met iemand. En nu ben ik alweer heellemaaall verkouden en brak en brr.. kan ik echt ff niet gebruiken de 1e 3 dagen! Dus nu moet ik weer 3 dagen metn half ziek hoofd rondlopen. Net meteen maar weer supradyn genomen. Grr. Ik wil gewoon zijn en dit soort dingen kunnen doen zonder gevolgen :P

Lizzy!

Zit inmiddels in een periode na wat onderzoeken. De kinderarts (zou eerst de internist zijn, maar t/m je 17e kan je nog naar de kinderarts) denkt aan de ziekte van Crohn. In de voorjaarsvakantie heb ik een dunne darm onderzoek gehad, maar daar is niks uitgekomen. Nu laten ze het een tijdje rusten en gaan ze na mn examen verder kijken..
Nu weet ik dus niet eigenlijk nog niet waar mn vermoeidheidsklachten vandaan komen, maar ik voel me net als in de periode dat ik net zwaar ziek was geweest (van Pfeiffer dus) en dat daarna die enorme vermoeidheid toesloeg. Ik slaap heel veel.. alleen op dagen als vandaag kom ik helaas niet in slaap.

Moe zijn is STOM!