Hoofdmenu

Benauwdheid

Gestart door agroen, 30 oktober, 2007, 16:15:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

agroen

Hallo allemaal,

Ik heb heel veel last van enorme druk op mn borst, net of ik niet genoeg lucht krijg en heel moeilijk adem. Hoort dit bij Pfeiffer en hebben jullie daar ervaring mee of informatie over? Ik hoor het graag!!

Groetjes

zedzed1

Doordat je weinig conditie hebt, zal je wel een hoge ademhaling hebben. Normaal heb je een goede buikademhaling maar door weinig conditie kan je wel eens een andere ademhaling krijgen. Is niks ernstig. Neem gewoon rust waarschijnlijk doe je te veel??? Focus je niet op je ademhaling. Probeer te ontspannen

agroen

Hey,

Bedankt voor je reactie, maar het ligt sowieso niet aan dat ik teveel doe. Want ik doe echt bijna niks nu. Maar wat je zegt over dat je door weinig conditie andere ademhaling heb kan wel kloppen.

Groetjes

AmAnDii

Het hoeft niet aleen je conditi te zijn, het kan misschien ook iets met je longen te maken hebben. ik zou als het wat langer blijft, topch naar je huisarts gaan. Die kan je dan vertellen wat er precies is. xx

agroen

Okej bedankt, zijn er nog meer mensen die denken dat ik beter naar huisarts kan gaan?

Peetje

Als je twijfelt, is het zowiezo beter om naar de huisarts te gaan, zeker als je denkt dat er meer aan de hand is. Tenslotte is je weerstand als je Pfeiffer hebt al niet al te best, dus kun je makkelijker een ander virus of bacterie oplopen.

agroen

Heb toch maar gewoon een afspaak gemaakt, ga morgenochtend naar de dokter.

twofist

Ik heb hetzelfde gehad een tijdje terug, ik ben toe naar de docter geweest en deze heeft voor ziekenhuis buikecho en longfoto laten maken, hierop was alleen een vergrote milt te zien, waardoor de pijn kan ontstaan en eventueel druk. Ook kreeg ik moeilijk lucht en snel buitenadem (heb ik nog steeds last van maar minder), ik heb geen verklaring gekregen van de docter alleen dat van de milt en dat het bij pfeiffer kan horen. Iemand anders zij tegen me dat het kon komen dat je lichaam uitgeput is en daardoor meer zuurstof wil krijgen, ook al heeft het genoeg waardoor dat ontstaat, of dit waar is durf ik niet zeker te zeggen omdat het een kennis was die dit zij en geen arts.

agroen

Oke ja ik vraag gewoon of hij het eventueel kan onderzoeken en dan hoop ik dat er wat uit komt wat niet ernstig is en wat gewoon weer over gaat!

agroen

Twofist, had/heb jij daar ook gewoon constant last van of af en toe?, want nu heb ik het bijna altijd, op paar momenten na.

twofist

Ik had het eerst af en toe, toen 2 weken lang bijna hele tijd en nu nog maar af en toe. Nu komt het eigenlijk alleen nog maar als ik me druk maak over dat ik beter wil zijn, maar daar leer je vanzelf mee omgaan. Verder moet je je er niet op concentreren want dan ga je er steeds vaker last van hebben omdat je erop let, heb ik tenminste gemerkt. Dus probeer je gedachte af te leiden ervan en ga voor de zekerheid naar de docter.

lukkepuk

hoi

ik heb ook erg last gehad van druk op mn borst, lijkt net of je het aan je hart krijgt....
schijnbaar heeft het toch iets verband met pfeiffer, kan dus verkeerde ademhaling door oververmoeidheid of spanning zijn je creeert dan soort hyperventilatie zonder dat je dat zelf merkt
bij mij is het nu stuk minder als ik er last van heb probeer ik me rustig te houden en op mn ademhaling te letten.....

maar kan tuurlijk bij iedereen anders zijn.....dus idd bij twijfel of angst je dokter raadplegen....

agroen

Ben nou naar de dokter geweest, die zag dat door iets in m'n buik dat vergroot was, dat ik daarom niet goed kon doorademen. Hij heeft me wel gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar ga ik vanmiddag heen voor een buikecho. Dan kan ik als goed is zien wat het is. Heb ook nog medicijnen gekregen voor rustigere ademhaling.

Groetjes

Marit

Ik heb er last van gehad doordat mijn milt vergroot was en pijn deed maar ook doordat het virus in je spieren kan gaan zitten. Vooral borstspieren zijn berucht. Dat geeft een drukkend gevoel en soms ook stekend of zeurend, daardoor adem je niet goed en kan het van kwaad tot erger gaan. Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ik wakker werd omdat ik niet meer ademde en vervolgens deed inademen zo'n pijn dat ik echt dacht dat ik gek werd!

Ik heb het hier wel vaker gehoord van mensen dus er moeten nog oude berichtjes over zijn Maar dat is een tijd terug want ik ben een paar maanden niet echt meer hier geweest.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen