Overal pijn en weinig kracht; wie nog meer en wat doe je eraan?

Gestart door Roos#, 20 oktober, 2007, 07:16:08

Vorige topic - Volgende topic

Roos#

Hallo allemaal,

Sinds 8 weken heb ik de ziekte van Pfeiffer. Ik ben 18 en was altijd erg druk met sporten, school enz. Nu kan ik helaas even niets. Nog steeds ben ik er erg ziek van, inclusief koorts en een vergrote lever en milt. Natuurlijk is de moeheid ook een nogal groot probleem, aangezien ik zo'n 20/22 uur per dag slaap. Ik heb nergens energie voor, zelfs eten is erg vermoeiend. Nu heb ik ook steeds zo'n pijn, eigenlijk bijna overal. Ik krijg erg snel hoofdpijn, vooral van een gesprek voeren, lezen, computeren, televisie kijken, eigenlijk overal waar ik enigszins moeite voor moet doen. Verder heb ik veel pijn in mijn armen, benen en rug. Ook heb ik haast geen kracht. Om een voorbeeld te noemen, ik kan de jampot niet met 1 hand optillen, dan laat ik hem vallen. Of soms moet ik mijn glas met 2 handen vasthouden. De kracht verdwijnt soms ineens, als ik iets vasthou, laat ik het ineens vallen. Best wel eng, dan voel ik met net zo'n bejaarde. Traplopen is echt te vermoeiend, dus dat vermijd het liefst zoveel mogelijk.
Wie heeft dit nog meer? Overal pijn en zo weinig kracht? Ik zou graag wat ervaringen horen. Misschien heeft iemand tips?

tammie

Triest dat je je op zo'n jonge leeftijd al zo oud kan voelen...
Even een tip, lees je even in op het forum van www.stichtingb12tekort.nl je symptomen lijken enorm veel op die van mij en ik heb een vitamine b12 tekort.. Tevens is bij mij geconstateerd dat ik onlangs pfeiffer heb gehad.

Sterkte !

Mari-Janne

Heeeey...!!

Ik ben zelf 17 jaar en heb nu ook al een maand of 10 de ziekte van pfieffer en begrijp echt helemaal wat je bedoeld, ik heb soms ook echt het gevoel dat ik in plaats van 17 al 70 ben ofzo, als ik de trap op loop lijkt het net alsof ik de mount everest ben beklommen en als ik iets anders doe heb ik meteen hoofdpijn.

Helaas heb ik geen tips voor je ofzo..

agroen

Hee, ik herken het wel. Heb dat ook, dat je heel even wat doet en dan helemaal kapot bent. Tips heb ik ook niet, geduld hebben is het belangrijkste.
Sterkte ermee.

Groetjes