Pfeiffer,, wat moet je ermee??

Gestart door Mari-Janne, 24 oktober, 2007, 20:31:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mari-Janne

Pfeiffer.. Wat moet je ermee??
Ja dat vraag ik me ook wel eens af, afgelopen december, eind november, werd ik opeens heel moe, maar ook echt zo moe dat ik nergens zin meer in had, dat ik het liefst de hele dag wou slapen en niks anders. Mijn dagen leken die tijd echt eeuwen en de nachten minuten, als ik ?s avonds om een uurtje of half tien naar bed ging en ?s morgen om half elf wakker werd was ik alsnog kapot, voor mijn gevoel had ik maar 5 minuten geslapen, ook al was het gewoon 13 uur en meestal zelfs nog langer. De rest van de dag voelde ik me moe, lamlendig, had overal bultjes en verschrikkelijke jeuk, en moest de godganse dag hoesten. Kortom; de perfecte dag zeker?..

Anderhalve week later ben ik maar eens naar de huisarts gegaan, deze begon eerst allerlei vragen te stellen en kwam toen tot de conclusie dat ik een ijzertekort had, dus kreeg ik 2 weken lang pilletjes zodat mijn ijzergehalte weer omhoog ging. Maar na 2 weken was de moeheid nog steeds niet over, deze was eerder alleen maar erger geworden. Nou ja, bloedprikken, weer 10 dagen wachten, conclusie; De ziekte van Pfeiffer.

De weken daarna waren echt stomvervelend, ik ging natuurlijk gewoon naar school maar op den duur lukte het gewoon echt niet meer, op Donderdag kon ik me heel slecht concentreren en werd met de minuut meer moe, en op Vrijdag, ja dat was echt gewoon een ramp, dat was meer knokken en vechten om wakker te blijven. Ik heb toen contact met me mentor gezocht en heb samen met hem allerlei dingen geregeld, in die tijd heb ik ook steeds meer vertrouwen gekregen in hem. Daarna ging het weer een paar maanden beter met me, nou ja niet beter, maar het ging echt gewoon goed, ik kon alles weer doen wat ik wou, kon weer hele weken naar school, kon weer sporten, kon gewoon verder gaan met mijn normale leven.

Die tijd voelde echt heerlijk, totdat ik anderhalve maand geleden weer precies hetzelfde gevoel kreeg als in het begin, ik sliep dagelijks iets van 18 uur, had totaal nergens meer zin in, niks interesseerde me meer, en ja ik voelde me weer ??n of andere slappe lamlendige vaatdoek. Dus ik ben nu alweer 5 weken thuis, en heb maar weer even een rust periode ingelast, want echt niks lukt me momenteel :-[.

Maar ja, ik heb nu al 10-11 maanden de ziekte van Pfeiffer, ik word moe van al dat moe zijn en hoop alleen maar op een beetje begrip van mensen om mij heen, volgens mij denken ze namelijk heel erg dat ik me aanstel omdat ik al zolang zeg dat ik moe ben, maar helaas..
Je kan niet alles krijgen toch?  :'(

Greetz Mari-Janne  8)

twofist

Ook ik krijg te horen dat ik me aanstel, zelfs af en toe van de docter. Je moet je er niet teveel van aantrekken, je voelt zelf immers wat het beste is. Iedereen reageert anders op pfeiffer, bij de meeste duurt het een aantal weken en helaas bij andere h??l erg lang. Ik hoop dat je snel weer beter word. Oja en voor het geval de docter je nog niet onderzocht heeft op CMV, laat dit onderzoeken omdat dit zelfde klachten als pfeiffer veroorzaakt.