Hoofdmenu

Website

Gestart door agroen, 09 oktober, 2007, 13:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

agroen

Hallo mensen. Omdat ik Pfeiffer heb, en het leuk vind om website's te maken, heb ik een website over pfeiffer gemaakt. www.ziekte-van-pfeiffer.tk . Zouden jullie even willen kijken en je reactie over deze site geven. Of heb je dingen die veranderd moeten worden volgens jou. Dan kan je bij de pagina Contact een mailtje sturen, zou het fijn vinden als jullie dat willen doen.

Groetjes

char

Ik heb hem bekeken en het ziet er goed uit!! Volgens mij is het niet echt waar dat je Pfeiffer maar 1x kan krijgen. Het virus gaat slapen in je bloed en kan op een moment dat je weer zwak bent, weer de kop opsteken. Ik weet niet of je dan weer de klachten krijgt als keelpijn en opgezwollen klieren of dat je dan alleen moe bent. Het virus is er ook in verschillende versies. Als je de ene gehad hebt, kun je nog wel een andere krijgen. Als dat niet klopt, corrigeert iemand mij wel weer. Groetjes, Charlotte

agroen

Er staat toch ook op, dat het terug kan komen;) Of zie je dat niet staan?

char

Goed hoor. Ik zou het zelf anders verwoorden, maar het is jouw website.

eve

agroen, het ziet er goed uit hoor. ik heb er voor mezelf, mijn familie en vrienden een overzichtelijk verslag van gemaakt. daarin kun je er veel meer dan alleen maar wat de veroorzaker daarvan is en/of wat de symptomen zijn maar ook de (mijn) manier hoe je je mogelijke besmettingsbron kunt opsporen. ik ben zo vrij geweest dat verslag naar je hotmail adres te sturen :)

maar als er iemand is dat mijn verslag ook wil zien/ontvangen, bv ter vergelijking enz laat me dan ff weten dan stuur ik het naar je email-adres. oke? thanx, grts, eve

eve

#5
Citaat van: char op 09 oktober, 2007, 15:43:52
Ik heb hem bekeken en het ziet er goed uit!! Volgens mij is het niet echt waar dat je Pfeiffer maar 1x kan krijgen. Het virus gaat slapen in je bloed en kan op een moment dat je weer zwak bent, weer de kop opsteken. Ik weet niet of je dan weer de klachten krijgt als keelpijn en opgezwollen klieren of dat je dan alleen moe bent. Het virus is er ook in verschillende versies. Als je de ene gehad hebt, kun je nog wel een andere krijgen. Als dat niet klopt, corrigeert iemand mij wel weer. Groetjes, Charlotte

Het besmettingsproces zelf kan alleen maar 1 keer gebeuren (want je kunt alleen maar besmet raken als je nog niet immuun bent dus als je nog nooit eerder besmet bent) maar je kunt de symptomen ervan meer dan 1 keer doormaken; bv. als je besmet wordt tijdens of na je puberteit dan verloop de infectie meestal met veel symtomen; daar kun je echt behoorlijk ziek worden. Na zoveel maanden denk je dat je het allemaal achter de rug hebt en daarom ga je je leven weer oppakken (het hoort ook zo te zijn). Maar omdat je in feite nog niet helemaal herseld bent en dat dit EB-virus levenslang in je lichaam blijft hangen dan kunnen de symptomen (althans sommige daarvan) weer opgewekt worden als je weer in aanraking bent gekomen met een symptoomloze drager en als je conditie niet 100% fit is.

De veroorzaker van de ziekte van Pfeiffer is het Epstein-Barr virus is een humaan herpesvirus (HHv-4) Er is dus alleen maar 1 versie van. Maar dit EB-virus ook mede-verantwoordelijk voor andere ziektes, o.a: de ziekte van Hodgkin, Burkitt-lymfoom (ze zijn kanker-ziektes) en MS. De drie genoemde ziektes zijn niet besmettelijk maar voor het feit dat deze mensen ooit besmet zijn met het EB-virus (en levenslang immuun); sterker nog hebben MS-patienten meer anti-Epstein-Barr-antilichamen dan mensen die MS niet hebben dus, ze kunnen je ook (als je nog nooit in aanraking gekomen bent met dit virus) - als ze symtoomloze dragers zijn - , besmetten. Al hebben deze MS-patienten symptomen van Pfeiffer niet doorgemaakt (zie: http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/sante_tijdschrift/Multiple_sclerose_veroorzaakt_het_Epstein_Barr_virus-4256-232-art.htm

zo heb ik dus begrepen van alle medische informatie die ik gelezen heb. grts, eve

agroen

Hej Eve, het is wel een mooi bestand, ik zal het op de site zetten, kunnen mensen het ook daar af halen. Blijf je het zeker nog wel bijhouden als je pfeiffer langer blijft dureN?

eve

#7
jawel, ik ga het zeker bijhouden vooral omdat er sommige symptomen ook blijven voorduren dus ik wil echt weten hoe t gaat allemaal enz. we houden mekaar op de hoogte! ik heb het trouwens op mijn weblog geplaatst http://katara.wordpress.com onder Katara's Files Box ...grts, eve

agroen

Hee ja het is op de site geplaatst, je kan het ook lezen via mijn site!
Maar het zou wel mooi zijn als je het wilde bijhouden tot het eind van je Pfeiffer. Het is echt een mooi bestandje:)