Hoofdmenu

cmv bij kinderen

Gestart door marjanne, 05 oktober, 2007, 22:18:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjanne

Hallo allemaal,
Dit gaat over mijn dochtertje zij is 8 jaar, twee weken geleden kreeg ze ineens een flinke zwelling van haar lymfeklieren aan een kant onder haar kin. Ook is ze duidelijker moeier dan anders.Dus naar de dokter en vervolgens een echo en bloedonderzoek. Daar kwam vandaag uit dat ze cmv heeft. Dus moeke maar weer eens google en vond daar weinig info over deze situatie, wel info over pasgeborne en het oplopen van cmv tijdens zwangerschap etc.
Dus een beedje onbevredigd.
Wat er wel staat is dat kinderen er over het algemeen geen last van hebben maar bij mijn dochter is dit dus anders heeft iemand hier ervaringen mee?
Is het zo als je cmv heb dit altijd komt opzetten bij een te lage weerstand? Dan krijgen heel veel mensen toch die klachten aangezien er zoveel mensen besmet ermee zijn. En is het ook zo in haar geval dat er een kans is dat ze ook nog pfeiffer krijgt lokt het ene het ander uit? Oja nog een vraagje toen ze is geboren is ze direct de couvouse in gegaan wegens een ziekenhuisinfectie is cmv ook een ziekenhuis infectie. Wat een boel vragen he  Kortom ik snap er echt niks van. Is er iemand die me iets wijzer kan maken.
groeten marjanne

AmAnDii

heey marjanne, ik ben zelf een meisje van 15 en zal proberen je vragen een beetje te beantwoorden door te vertellen hoe ik ooit aan cmv ben gekomen.
Ik kreeg inderdaad ook last van opgezette lymfeklieren, en er kwam ook na een bloedtest uit dat ik cmv kreeg. Ik heb ook een lage weerstand, en je krijgt de ziekte op het moment dat je weerstand iets lager is dan normaal, omdat het virus dan de kans krijgt om zich 'voorteplanten' in je lichaam. Zo ver ik weet is cmv geen ziekenhuisinfectie. Je kunt het krijgen door het speeksel van een 'met cmv besmet' iemand binnen te krijgen, bvb door uit het zelfde glas drinken, handen schudden en daarna eten (zonder je handen te wassen) ga zo maar door. Het hoeft zo ver ik weet niet zo te zijn dat uw dochter ook Pfeiffer krijgt, al was dit bij mij wel het geval. Ik heb me pfeifer gekregen van een ander besmet iemand, dus uw dochter kan het wel krijgen maar het hoeft niet. Overhet algemeen  is cmv een mindere ernstige variant van Pfeiffer, het wordt namelijk ook wel broertje of zusje van pfeiffer genoemt. Cmv is over het algemeen sneller weg dan pfeiffer.Ik hoop dat ik u zo een beetje heb kunnen helpen. Als u vragen heeft stel die dan gerust. Succes met uw dochter!! xxx

hansbar

Hoi Marjanne,

Wat naar voor je dochter.

Misschien dat je met je vragen beter naar een internist kunt gaan. Die heeft meer wijsheid dan menig patient.

Mijn internist vertelde me vorige week dat ik CMV en pfeiffer heb en dat CMV een heel stuk vervelender is dan pfeiffer.

Ik heb een week in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. Er is een scan gemaakt en daaruit bleek een vergrote milt, lever en nier. Zeer pijnlijk.

Ik heb dus geen opgezette klieren en keelpijn. Ik denk dat er vele varianten zijn en een ieder alleen uit zijn eigen ervaring kan spreken.

Mijn tweelingdochters (ook 8) hebben wel regelmatig opgezette klieren. Wellicht heb ik CMV van hun. Ze zijn echter reuze actief en verder gezond dat er nu geen noodzaak is ze te laten testen.

Hoop dat je dochter gauw opknapt.

Beterschap.

Groetjes,
Barbara

marjanne

Heel erg bedankt voor de antwoorden, ik ben inmiddels met mijn andere dochter naar de huisarts geweest ( ik heb vier kinderen) dit was een andere dokter en die heeft ook cmv joepie die had wel weer andere verschijnselen. Heb daar ook nog veel vragen gesteld ben inmiddels wel gerust gesteld.
ik wens jullie allebei super veel beterschap van dit vervelende virus
groet Marjanne