CMV als gevolg van ongezond leven?

Gestart door jeroen020, 19 september, 2007, 17:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen020

Hi ik ben vandaag op dit forum terecht gekomen uit frustratie over het feit dat ik ruim een maand moet wachten voor ik een internist kan spreken. Maar dat blijkt, na lezing van verschillende bijdragen, wel meer mensen te overkomen.
Dat CMV lang kan duren heb ik intussen zelf ook ervaren. Ben in december 2006 ziek geworden en het duurt nog voort. Veel klachten kan ik onderschrijven, zoals malaise, extreme vermoeidheid en totaal conditieverlies, spierpijnen, nekklachten, keelpijn en concentratiestoornissen. Wat ik nergens lees is of iemand een idee heeft hoe je het oploopt. behalve dan dat je besmet raakt. Volgens mijn huisarts dragen veel mensen zit virus bij zich en worden niet ziek. Het zou dus gewoon domme pech kunnen zijn dat je ziek wordt. Ik kende, tot ik dit Forum betrad, een persoon die CMV heeft gehad ( en mij verzekerde dat je er weldegelijk van geneest ). Onze ervaringen kwamen overeen: hard werken, druk sociaal leven, roken en drinken en, tot mijn grote verrassing, fanatiek sporten! Dus een soort van roofbouw op je lichaam.
Herkent iemand zich hierin of juist niet?
(PS:Verder beloof ik bij deze dat ik als ik eenmaal genezen ben of me beter voel dit ook te melden op deze site. Na maanden ziek zijn wil je ook wel eens lezen dat het overgaat.)

Peetje

Roofbouw op je lichaam betekent ook dat je weerstand verzwakt en dat is het moment waarop virusen als EBV en CMV toeslaan.
Ik heb dan weliswaar geen CMV, maar 'alleen maar' Pfeiffer, maar ik herken het verhaal over druk leven wel. Achteraf was ik al een tijdje bezig over m;n grenzen heen te gaan en heb ik vlak voor de Pfeiffer, longontsteking gehad, ook iets wat toeslaat bij een verminderde weerstand.

AmAnDii

hewtr hoeft niet altijd dat je het krijgt tijdens drukke periodes. ik sporte niet heel erg, zwom alleen op dinsdag gewoon baantjes, maar kreeg het even goed. Bij mij komt het omdat ik al mijn hele leven een lage weerstand heb. (ik ben geboren met Astmatische Chronisch Bronchitis, waarover vaak wordt gezegt da je het alleen door roken krijg.. Heb zover ik weet niet in mijn moeder's buik gerookt, maar aan door de ACB hebik al mijn hele leven een lage weerstand. ) Nu na Cmv gehad te hebben, en door kunnen gaan met leven, (vermoeitheid went bij mij.. ) werd ik weermoe,, ik naar huisarts, blijk ik ooknog pfeiffer te hebben. Ook dit gelukkig in lichte variant.. dusnaar school gaan kan gelukkig nog. Alleen werd ik omdat mijn weerstand al genoeg had aan pfeiffer heel vaak ziek.