auw auw auw:(

Gestart door Pia, 16 september, 2007, 15:49:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pia

Hey mensen!

ik sliep al 3 weken heel slecht!
en toen ik een x wakker werd met helemaal opgezwolle ogen ben ik met mijn moeder naar de huisarts gegaan die heeft me beetje onderzocht enz. en hij zei dat ik me maar moest laten testen op pfeiffer ik had namelijk  opgezwolle halsklieren en nog een paar symtonen.
ik heb die donderdag toen ik de uitslag kreeg al  keelpijn gekregen maar dat is nu uitgelopen tot keelontsteking! het doet vreselijk pijn :o  ik durf haast niet te slikken ! ook heb ik koorts, oorontsteking en hoofdpijn.
maar ik slaap eigenlijk heel slecht!! ???
dat klopt toch niet.
ik heb pfeiffer dan hoor je toch juist veel te slapen..
ik slaap maar paar uurtjes per nacht omdat ik door de pijn niet kan slapen en daardoor ben ik overdag erg moe! maar dan slaap ik ook niet langer als 10 min.
zo rot  :-\
en waarom helpen al die medicijnen nou niet :'(
maarja ik ga in ieder geval dood van de pijn in mn keel:D
en t rotste vind ik nog wel dat ik niet kan zoenen met mn vriendje :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
komt dit jullie bekent voor ofniet :P?

xx pia

Peetje

Medicijnen tegen keelontsteking helpen niet bij Pfeiffer. Het algemene advies van mijn huisarts bij keelpijn luidt: veel ijs eten, dat verzacht de pijn.

De Pfeiffer uitte zich bij mij ook in wat ik keelonsteking noemde. Twee dagen amper gegeten en met moeite gedronken van de keelpijn, daarna ging het wel wat beter, gelukkig. De vermoeidheid komt vaak pas in de nasleep en kan zoals je waarschijnlijk wel weet, behoorlijk lang aanhouden, maar je hoeft niet moe te worden. Ik ken iemand die na de griepachtige en keelpijn verschijnselen nauwelijks nog last heeft gehad.

En dat zoenen, tja... Je bent in principe tijdens de incubatieperiode besmettelijk, dat is de periode voordat je weet dat je Pfeiffer hebt. Het rotte is alleen dat het virus sluimerend in je lichaam aanwezig blijft en later weer actief kan worden, waardoor je dan dus weer iemand zou kunnen besmetten.
Bij mij werd pas vastgesteld dat het Pfeiffer was, toen ik al een aantal weken in de nasleep zat. Ik heb dus al die weken gewoon met m'n vriend gezoend (en daarna ook). Natuurlijk heb ik hem gelijk ook naar de huisarts gestuurd om zich te laten testen, maar hij was niet besmet. Het virus slaat ook alleen maar toe als je weerstand verzwakt is.

agroen

Heej, bij mij begon het ook doordat ik weinig sliep, dus weinig weerstand had, maar nu ik pfeiffer heb slaap ik ook slecht. Tegen de keelpijn kan je wel iets halen bij de drogist, bij mij hielp het wel:) Het heet: Trachitol. Werkte bij mij best goed:)

LaLaaa

Het lijkt wel of ik hier mijn eigen verhaal lees. Ik heb ook heel veel pijn aan mijn oren en in mijn keel. Zo veel pijn, dat ik er snachts niet van slapen kan. Maar overdag slaap ik ook bijna niet als ik het dan zou proberen. Wel ben ik ontzettend moe, maar het lukt me gewoon niet te slapen! Snachts slaap ik dan 2 uurtjes ofzo, en dan blijf ik wakker, en dan duurt die nacht zo oneindeloos lang!  :(
Ik weet heel goed hoe je je voelt, want ik heb het precies hetzelfde. Bij mij is de keelpijn en oorpijn nu een beetje aan het overgaan. Ik heb gewoon heel veel ijs gegeten, en veel gedronken. Ik weet dat het pijn doet, maar je moet er even doorheen. Na een week of 2 weken ongeveer is het dan weer over. En een tip voor het slikken: Als je je oren heel stevig dichtdrukt, zodat ze heel heet worden vanbinnen, voel je de pijn minder als je slikt (deed ik altijd, en hielp goed)

Maar heel veel sterkte ermee!