zijn deze duistere klachten normaal? nieuweling

Gestart door ANDY, 01 september, 2007, 21:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANDY

Beste mensen ben een 24 jarige jongen uit Belgie en ben moe gestreden :'(
7 maande geleden ben ik ziek geworden in India opgezwollen klieren,rode uitslag op mijn handen en armen,koortsblaasjes,kon niet spreken of eten,koorts,ik heb zo een 4 maand er met verder gelopen zonder dat ik wist dat ik klierkoorts had,heb nog een maand gewerkt en toen barste de vulkaan in mij,ik kreeg hyperventilatie de dokter besloot om een bloedonderzoek te doen vanaf toen (4 junie wist ik dat ik klierkoorts had) vanaf die dag lig ik nu al drie maanden plat en rust ik met een enorme vermoeidheid vooral in de borststreek en een grieperig gevoel,misselijk,precies of er ligt iets op mijn maag,vaak krijg ik het gevoel of ik moet braken maar er komt dan niets uit,en ben in men lichaam innerlijk zo op dat ik het gevoel heb dat mijn lichaam niet meer fuctioneert dat dit allemaal buiten mij zich afspeelt. is dit wel normaal ik beleef dit nu al 3 maand elke dag? soms heb ik wel is een beter dag maar dat gaat maar over 4 dagen op een maand dat ik me goed in men vel voel. Voor de rest is het streiden tegen een spook of hetzelfde als  lucht vangen.
zijn er mensen die deze klachten herkennen en me gerust kunnen stellen?
eventueel verder helpen of die dit ook doorgemaakt hebben?
ik vraag me af of deze klachten nog lang gaan blijven duren want ik haal het niet zo >:(
nu is het de 7de maand dat ik klierkoorts heb,wist het pas na 4 maanden dus ben nog maar 3 maand aan het rusten nou en heb nu die vage klachten.
hopelijk kan iemand me helpen
groetjes vanuit belgie
Andy

lukkepuk

hoi andy

ik herken wel dingen in je verhaal, je voelt je niet meer je zelf in je eigen lichaam, bij mij is de pfeifer officieel al voorbij maar heb ook onbewust doorgegaan omdat ik niet wist dat ik pfeiffer had ben r ook achter gekomen door hyperventilatie

heb nu nog vaak pijn op mn borst, achter mn schouderbladen, snel moe, angstig en allerlei andere vage klachten waarvan je denkt heeft dit met pfeiffer te maken??? maar ze zeggen dat je er door heen moet, maar denk ook vaak dit trek ik niet.....

in ieder geval succes en als je het niet vertrouwd toch maar weer naar dokter....

Johan

hoi andy,
ben ook 9 maanden erg ziek geweest( ik geloof niet zo ziek als jij beschrijft) maar toch behoorlijk, ik ga nu de 19de maand in , kan al veel meer , ben al veel aktiever, dus duidelijk aan de beterende hand, maar het heeft zo verschrikkelijk lang geduurd

char

Hallo Andy,
Hoe voel je je nu ? Het is toch weer een maand later. Ik vermoed, doordat je eerst lang hebt doorgelopen met Pfeiffer, dat je nu veel langer nodig hebt om te genezen. Het schijnt vaak voor te komen, dat mensen niet weten dat ze Pfeiffer hebben en daardoor verder van huis zijn. Een collega van me is ook doorgelopen met Pfeiffer en kreeg later een virus in haar schildklier. Of het Pfeiffer "overgesprongen" is, is niet duidelijk.
Hebben ze je al geprikt op CMV ? Ik zou toch weer eens vragen aan je huisarts of ze je bloed onderzoeken. Je wilt toch weten waar je staat?
Succes!! Charlotte

Jeffrey

Heey,

Ik weet precies hoe je je voelt. Het is voor mij nu inmiddels al een aantal jaar verder, maar zelfs nu heb ik soms een terugval waarin ik precies die zelfde dingen weer ervaar. Het belangrijkste is dat je tot rust komt door het gewoon te laten voor het is.. Het is veel makkelijker gezegd dan gedaan want zelfs nu schrik ik er nog af en toe van, omdat het komt op de momenten dat je het zwakst bent. Hoe moeilijk het ook is, op het moment dat je je bang voelt, praat er over.. Waarschijnlijk helpt het ook al een hoop dat je hier op dit forum post, maar praat er ook met je partner over als je dat wilt. Lucht je hart en vertel waarom je ergens bang voor bent.

( Tot op de dag van vandaag, 5 jaar verder vraag ik me af en toe nog steeds af of ik het wel red. Maar zo langzamerhand denk ik dat ik het wel volhou ;). Op het moment dat je dat gevoel hebt, zorg dat je in gezelschap bent. Dat zorgt ervoor dat je op andere dingen wordt gebracht en niet continue aan het zelfde denkt. Zorg ervoor dat je jezelf bezig houd met leuke dingen zonder te veel van je zelf te vragen. Vraag of vrienden/kennissen/ouders etc langs komen voor een kopje koffie( niet te veel uitsloven natuurlijk ;) ), probeer dingen te verzinnen waardoor je je niet alleen voelt en waar je je aandacht op kunt richten. )

Als je meer wilt weten hoor/zie ik het wel.

Groetjes en suc6!