nog lopende onderzoek

Gestart door monique36, 30 augustus, 2007, 14:20:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

monique36

hallo alllemaal, ik wil ook graag mijn verhaal even kwijt, ik ben sinds 2 weken ook heel erg moe, duizelig, pijn in armen en nek, spierpijn in benen, nergens zin in, soms veel dorst, concentratieproblemen.
vorige week ben ik naar de huisarts geweest, en werdt meteen doorgestuurd naar het lab. voor bloedonderzoek, waar ik niet opgerekend had, dus was niet nuchter. gister de uitslag gehoord, mijn cholestorol was te hoog.
mijn huisarts had het ook over pfeiffer, dat ik daar niet voor getest was,ik kreeg meteen zo'n labformulier mee, en kon vanochtend weer bloed laten prikken, waarvan ik volgende week donderdag de uitslag hoor.
vorige week heb ik nog de hele week gewerkt, ik was wel erg moe(viel bijna in slaap tijdens mijn werk), ben ook erg eigenwijs en luisterde niet naar mijn lichaam, ook afgelopen weekend heb ik gewerkt( dat is eens in de 4 weken).
op aanraden van mijn collega en moeder heb ik mij dan toch maar afgelopen maandag ziekgemeld. dinsdags kreeg ik meteen een telefoontje van mijn werkgever dat ze het raar vond, dat ik vorige week toch voor de volle 100 procent had gewerkt( eigenwijsheid en wilde mij niet laten kennen) ik dacht die moeheid gaat wel weer over, dus niet.
ook zei ze dat ik hun voor het blok zette, door me ineens ziektemelden, en dat terwijl ik me anders nooit ziek meld. het voelt als een soort straf, dat ik gewoon vorige week heb doorgewerkt.
als ik dan lees dat het wel weken of zelfs maanden kan duren, ben ik bang dat als ik zo lang in de ziektewet zou blijven, ik er dan op een gegeven moment uit lig.

LadyMarieke

Zolang je ziek bent en een vast-contract hebt of een contract voor bijvoorbeeld 1 jaar ofzo kunnen ze je niet ontslaan. However, heb je een contract en je bent nog steeds ziek terwijl je contract hernieuwd zou moeten worden kunnen ze heel goed zeggen dat ze het niet verlengen willen. Ik heb zelf een jaar of 4 terug een burn out gehad terwijl ik een half jaarscontract had en de werkgever heeft gewoon mijn contract niet verlengt. Het UWV is nou degene van wie ik financieel afhankelijk ben. Dus ja, Het kan gebeuren. Maar het is per persoon afhankelijk van hoeveel werkdruk hij of zij kan hebben. Ik zou zeggen, praat er met je werkgever over dat je misschien wel deeltijd kunt werken en dat je bereidt bent je werk ook aan te passen naar de situatie. Laat een beetje goodwill zien. Je hebt Pfeiffer, je bent niet voor het leven gehandicapt. Zelfs een werkgever zou moeten kunnen snappen dat werken met Pfeiffer lastig is en als je dan toch laat zien dat je het wil proberen, wie weet, dan houdt ze je misschien wel.

Maar goed, nog weet je niet zeker of je Pfeiffer hebt en als ik jou was zou ik dan ook niet al te snel je levenstijl aanpassen. Voor mij werkte het dat ik gewoon doorging met wat ik altijd deed en als ik merkte dat ik iets te vermoeiend vond pakte ik het anders aan of liet het helemaal wel. Maar goed, dat ik er uiteindelijk helemaal niks mee kan doen dat is mijn situatie. Sommigen hier op het forum kunnen wel nog werken en enigszins hun normale leven leiden. Het is per persoon verschillend.

Dus niet bij de pakken neer gaan zitten. Blijf openminded en kalm en neem het zoals het komt. Het is nou niet zo dat jij er iets aan kunt doen. Maar je werkgever ook niet en die moet ook zijn/haar brood op tafel hebben.

Good luck!