Hoofdmenu

Geslaagd?

Gestart door Elise, 15 juni, 2007, 17:25:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elise

Zijn er nog mensen die dit jaar examen hebben gedaan? Zo ja, geslaagd of niet?

han

Ik heb wel examen gedaan, maar ik doe een gespreid examen over twee jaar. Ben van december tot ongeveer eind mei niet of af en toe op school geweest door pfeiffer en heb in twee vakken examen gedaan: Nederlands en Biologie, voor beide geslaagd. Dus ben eigenlijk voor de helft geslaagd :).
6,7 op Nederlands geeft een 6 gemiddeld en 7,2 op Biologie geeft een 7 gemiddeld. De rest doe ik volgend jaar, dus heb het volgend jaar heel rustig :).

Marit

En als je staatexamen doet dan ben je voorlopig nog niet klaar, die moeten hun mondeling gedeelte nog doen (en dat is behoorlijk piitig) helaas vergeten media die grote groep examenkandidaten altijd ;). Volgend jaar wil ik proberen een paar vakken te doen. Het jaar voor ik ziek werd heb ik VWO staatsexamen gedaan.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Dan heb je er al mooie cijfers staan, han :) Hopelijk gaat de rest ook goed!! Ik moet volgend jaar pas examen doen! Spannend!!!!

Marit

Dan wordt het voor ons alledrie een spannend jaar volgend jaar!! succes alvast maar ;)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

han

Ja, die 6,7 op nederlands was totaal niet verwacht, ik ben een half jaar niet in de les geweest en was ineens bijna de hoogste van de klas :S. Volgend jaar wordt wel een relaxed jaartje, ik hoef waarschijnlijk maar 15 lesuurtjes naar school...

Elise

Das zeker wel chill ;) Maar dan kun je Pfeiffer wel combineren met school! Zo zie je maar dat je met Pfeiffer ook nog wel veel kan doen! :) Een 6,7 bijna de hoogste van de klas?! Was het heel erg moeilijk dan? Maar als dat bijna het hoogste is, dan heb je het super gedaan! ;D

han

Ja ksnap het zelf ook niet helemaal, het examen bestond uit een tekst met vragen en een samenvatting maken van een tekst. Ik ben nooit goed geweest in tekstbegrip en doordat ik een half jaar niet/nauwelijks op school ben geweest heb ik niet echt kunnen oefenen met samenvatten want dat krijg je voornamelijk in het laatste jaar. Snap het echt niet, maar ben er wel blij mee. Misschien lag het ook wel aan de normering maar dan zou ik verwachten dat de rest ook wel hoger had.

Gelukje bij een ongelukje... Maar ben er wel blij mee, ik heb nu ook veel meer zin in volgend jaar doordat het een stuk makkelijker wordt. Maar ook doordat ik een half jaar niet op school ben geweest ben ik er wel weer eens aan toe. Ook heb ik superveel zin in voetbal, soms kan ik niet eens in slaap vallen omdat ik gewoon zo graag weer die dingen wil doen. Wordt een leuk jaar hopelijk.

Elise

Hoit,
Ik wilde even zeggen dat ik over ben naar 6VWO, dus ik doe volgend jaar eindexamen!!! ;D

han

Gezellig! Beide naar 6VWO, veel succes alvast.

Elise

Jij ook dan he!! :D Hopelijk gaat het volgend jaar heel goed! Weet je al wat je daarna wil doen? Toen ik hoorde dat ik weer Pfeiffer had, dacht ik dat ik dit jaar zou blijven zitten. Ik ben dus eigenlijk best een beetje trots op mezelf :)

han

Ik heb nog geen flauw idee wat ik wil gaan studeren, wel iets in de techniek, heb NG en NT profiel. Ik heb nu wel drie studies in mijn hoofd. Civiele techniek, bouwkunde of werktuigbouwkunde. Maar uiteindelijk kom het dus wel goed uit dat ik niet geslaagd ben door pfeiffer, het is natuurlijk niet leuk, maar ik ben wel een beetje blij omdat ik nu nog wat langer er over na kan denken.

Elise

Dat zijn idd wel leuke studies! Ik wil arts worden, kinderarts!!! ;D Dat lijkt me zo leuk, van die schattige kinderen. Ow ja, en ook pubers he, die horen er ook bij *denkt aan zichzelf*
Meer tijd is altijd wel handig, maar dat gaat je volgend jaar echt lukken! :) Ontzettend *scheldwoord* als je door de Pfeiffer dingen op school niet kunt halen. Het is wel goed dat school hier rekening mee houdt!

Fjaril

Goed van jullie dat die examens gelukt zijn! Ik heb nu ook ondervonden hoe het is om te horen dat je Pfeiffer hebt net wanneer je moet beginnen met studeren, en mijn dokter raadde zelfs aan om mijn examens gewoon niet mee te doen. Als student is dat wel het laatste wat je wil horen natuurlijk.. ik heb met de helft mee gedaan en hopelijk krijg ik volgende week een goed puntenbriefje. :)
veel succes nog in jullie volgende studiejaren en met de keuze van de verdere studies, het is een heel plezante tijd, dat kan ik je garanderen :) ;)

Elise

Haha, dat is dan wel mooi :) Jij ook nog heel veel succes: zet um op!! ;D

OlavTorkson

M'n vriendin! Maar die heeft geen Pfeiffer. Ikzelf ben twee jaar geleden slapend m'n examens doorgekomen.
BRUIF to the world!

Marit

@HAn, als je CT gaat doen in Delft volgend jaar, dan komen we elkaar misschien tegen ;) Als ik sterk genoeg ben, ga ik volgend jaar richting Delft ;)

CT is echt een leuke opleiding, heel breed, als je twijfelt over Bouwkunde, dan kan je dat misschien in je vrije ruimte doen of als minor. Ik heb hiervoor MBO+ gedaan Bouwkunde en CT. CT spreekt mij veel meer aan omdat het zo breed is en je er ook nog een stukje werktuigbouw bij hebt (het raakt zoveel werkterreinen!)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

han

Zo, hier ben ik lang niet meer geweest, de hele zomer zowat..., maar ben op dit moment voor mijn gevoel genezen, af en toe heb ik nog een  middag dat ik alleen maar wil slapen, maar ik weet dan ook dat ik dat moet doen en als ik het doe, kan ik daarna gelukkig weer verder :),

Maar Marit, ik heb nog geen idee waar ik die studie dan wil gaan doen, ik doe nu 6VWO overnieuw voor een gedeelte en heb dus genoeg tijd om me te gaan orienteren, dat moet ik dus ook nog gaan doen, heb al met mn zwager dr over gehad wat nou precies de verschillen zijn tussen bouwkunde, ct en werktuigbouwkunde (de studies waar ik tussen twijfel) maar in het eerste jaar verschillen ze niet zoveel, dus dat maakt het al iets gemakkelijker. Nou ja goed, dit jaar ga ik dat allemaal uitzoeken, hopelijk gaat het lukken.. :D