Hoofdmenu

Cytomegalie

Gestart door Elise, 31 mei, 2007, 11:19:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elise

Als je bloed laat prikken op Pfeiffer, kan het ook nog zijn dat je Cytomegalie hebt? Valt Cytomegalie onder het 'kopje Pfeiffer' als je gaat bloedprikken? Ik heb namelijk een aantal keren Pfeiffer gehad, maar toen kwam er altijd nog gewoon Pfeiffer uit. Veel mensen zeggen dat je Pfeiffer maar ??n keer kan krijgen (ONZIN!!!! >:() en dat het dan Cytomegalie kan zijn. Hebben een aantal mensen hier Cytomegalie?

Marit

Ik had eerst cytomegalie en kreeg na een aantal maanden ook Pfeiffer (rampzalige combi). Ook dat kan je een aantal keren krijgen, het blijft altijd latent aanwezig en steekt de kop op als je weerstand wat omlaag gaat (winterdip en voorjaarsmoeheid bij de meeste mensen worden ermee in verband gebracht).

Je moet er apart op laten testen en dat doen veel artsen helaas niet. Maar ook dan kan het zijn dat het niet in het bloed meetbaar is en je in de beruchte nasleep zit.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Zat ik maar in die nasleep! Ik ben vorig schooljaar en aan het begin van dit schooljaar ontzettend goed te pas geweest! :) Het vreemde is, dat ik altijd ben getest op Pfeiffer en niet op Cytomegalie, maar er is bij mij altijd Pfeiffer uitgekomen! Gelukkig moet ik in juli naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis :) Dan kan ik ze daar mooi even bezighouden ;)

maaike

Dit is nou een mooi topic voor het CMV-forum ;).

Overigens zou ik het echt nog even expliciet vragen bij de huisarts als je het wilt weten.

Elise

Aah, nee ;) Ben niet zo'n huisarts-liefhebber. Ik ga toch naar Utrecht en dan braag ik het daar wel! :)

Marit

Die nasleep kan ik je ook niet aanraden hoor ;) klinkt leuker dan het is, kan zelfs erger zijn dan wanneer het virus nog actief is!

Juli...dat duurt nog wel even!
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Ik weet het! Het kon helaas niet eerder :(

Marit

Die wachtlijsten zijn een ramp, weet er inmiddels alles van...

Sterkte!
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Dank je!! :D Jij ook nog! :)

natja

hey ik ben natja, ik heb 2jaar geleden cytomegalie gehad, ik ben daar echt zwaar ziek van geweest, duiziligheid, hoofdpijn, spierpijn, wazig zicht, vermoeid, en ik kreeg de ene ziekte na de andere erboven op, zoals griep, longontsteking, oogontstekingen enzovoorts, hadden jullie dit ook ??? ??? ???ik heb er enorm vanaf gezien nu ben ik nog steeds heel moe ik zou 24uur op 24uur willen slapen maar dat gaat natoorlijk niet, zou dat dan pfeiffer kunnen zijn of iets anders ??? ??? ???

leeuwtje

@Natja

Heb je nog wel 's je bloed laten prikken door de huisarts? Het zou natuurlijk kunnen dat je cmv weer actief is om dat je weerstand niet zo goed is? Heb het zelf nu ook helaas na een kleine 1,5 jaar weer terug. Ik merkte het aan verhoging, duizelig en ook wazig zien. Nu ik weet dat dit het is, probeer ik echt mijn rust te pakken voor zover dat lukt.