Mijn verhaal

Gestart door Miepje91, 16 mei, 2007, 13:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miepje91


Hoi,

Vorige week Donderdag heb ik de uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek,
Waar de huisarts meteen bij vertelde dat ik de ziekte van Pfeiffer heb.

Het begon allemaal vorige week zaterdag 28-04-07.
Ik ondekte een behoorlijk grote bult in mijn nek.
Ik had het snacht`s benauwd, me neus zat dicht & me keel begon pijn te doen.
Ik had daarvoor al weken lang last van continu hoofdpijn.

2 dagen later besloot ik toch maar naar de dokter te gaan,
Hij vertelde dat mijn lymfklieren allemaal opgezet waren ... En dat hij me wou laten testen op Pfeiffer.
Hij gaf me Ibuprofen 600mg. mee voor de pijn, Veelste grote pillen die ik met mijn keel nooit weg kreeg.
Ik schrok daar best wel van, want dat had ik nooit achter keelpijn gezocht.

Die nacht trok ik het echt niet meer, Mijn nek deed steeds zeerder, ik kreeg oorpijn, koorts, Me keel werd steeds erger.
De volgende ochtend heeft mijn moeder meteen weer een huisarts opgebelt, en ik kon na het bloedprikken meteen komen.
De dokter heeft overal naar gekeken, keelagina, longontsteking, oorontsteking ... Maar dat was het niet.
Hij besloot me zetpillen met Codeine mee te geven, zodat ik ze niet hoefde door te slikken.
Toen ik thuis kwam, ben ik meteen met de zetpillen begonnen ... Maar ook die helpte niets, De pijn werd steeds erger.

02-05-07, zou ik de uitslag krijgen van het bloedonderzoek.
Ik kon inmiddels niet meer praten, Ik sliep zowat de heledag & ik was het zo zat.
Me moeder belde om 9.00 uur de dokter op, omdat ik zoveel pijn had.
De assistente vertelde ons dat de dokter ons tussen 10.00 en 11.00 zou terug bellen en meteen de uitslag zou vertellen.
Ik kon de minuten wel aftellen. Inmiddels was het 11.00 en nog geen telefoon gehad.
Om 11.10 heeft mijn moeder de dokter weer opgebelt & om 11.25 belde hij weer terug.
Hij vertelde dat de helft van de uislag binnen was, maar hij kon nog niet zien of ik Pfeiffer had.
Ik had veelste veel witte bloedlichaampjes, dat konden ontstekingen zijn.
Hij besloot om mijn een kuurtje te geven voor eventuele infecties. Daarnaast kreeg ik Diclofenac ... (pijnstillers).

De volgende dag ... Ik lag lekker op de bank, Gaat de telefoon ...
De huisarts, Hij vertelde dus dat het wel de ziekte van pfeiffer was & dat er geen medicijn tegen was.
Zodra de koorst weg zou zijn, mocht ik gewoon me ding weer gaan doen. Met heel heel veel rust.

Ik baal heel erg, Omdat ik op het moment midden in mijn examen zit.
Me moeder heeft mijn mentor al gebeld, en het hele verhaal verteld ...
Ik zou eventueel mee kunnen doen aan de herkansingen, wanneer het echt niet gaat...
Maar zou er dan wel iets fout gaan, dan kan ik helemaal geen herkansing meer doen & zak ik meteen.

Inmiddels gaat het wel wat beterder met me, De koorts is weg & ik ben alweer buiten geweest.
Ik begin nu pas te merken dat ik heel snel moe word, wanneer ik teveel dingen gedaan heb.
Me eetlust is behoorlijk achteruit gegaan, Ik eet het liefst vloeibaar nu ...

Inmiddels is het nu ongeveer 2 weken geleden, dat ze bij mij de ziekte van pfeiffer ondekt hebben ...
Afgelopen weekend ben ik dus weer uit geweest, maar dat was amper te doen,
Ik heb meer geslapen dan dat ik wakker was ...

Groetjes: Miepje