Kan iemand me helpen?

Gestart door nikki26, 06 mei, 2007, 16:58:40

Vorige topic - Volgende topic

nikki26

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat iemand antwoorden heeft :)

Ik heb 2 weken geleden 2 keer met een leuke jongen gezoend. Alleen had ie enorme last van moeheid hoorde ik daarna en toen heeft ie bloed geprikt en bleek dat ie pfeiffer heeft gehad. En die moeheid was dus nog een nasleep ervan. Daar heeft ie nu medicijnen voor gekregen. Maar nu ben ik ook bang dat ik het heb. Is het erg besmettelijk? Ik vind het wel alleen raar dat ie tegen mij zegt dat ie het heeft gehad, terwijl ie wel opgezette klieren heeft op dit moment, koorts en hoofdpijn. (dat zijn toch symptomen?)

Dus ik vraag me af of ie niet misschien liegt ofzo. Maar stel dat ie het nu dus nog wel heeft. Dan is de kans voor mij natuurlijk ook groter dat ik het heb? Ik heb tot nu toe nog niet echt last van dingen. Ja soms wel moe enzo, droge mond en jeukende ogen....
Maar ik ben erg bang dat ik het nu ook heb.

Ik weet nu dat iedereen gaat zeggen dat ik bloed moet laten prikken dan, maar ik heb nu dus nog niet echt symptomen. En het is nog maar 2 weken geleden.
En zouden jullie nog wel met die jongen zoenen of niet? Omdat ik er nu toch al 2 keer mee gezoend heb.........

Ik ben erg nieuwsgierig naar reacties! Bedankt alvast!

Ellen

Gewoon mee zoenen de kans is klein dat hij je besmet

nikki26

Weet je dat zeker Ellen?
Want zijn ex waar ie 2 jaar mee gehad heeft, die heeft het nu ook hebben ze geconstateerd.

Ellen

50% van de nederlanders heeft Pfeiffer gehad onder hun 10e levensjaar.
95% van de nederlanders heeft Pfeiffer gehad onder hun 30e levensjaar.

Daarbij is de grootste kans dat je het krijgt als je weerstand laag is.
En de kans is dus al groot dat je het al heb omdat hij twee weken geleden met je heeft gezoend.
Dus maak je niet druk ;)

nikki26

Euhm me niet druk maken? Dat doe ik dus wel, want ik heb het nu dus waarschijnlijk....... En als ik zo al die verhalen hoor, maak ik me wel druk ja.
Want het is echt geen pretje om pfeiffer te hebben merk ik wel....
Dus ik baal nu best wel. Het is nu dus waarschijnlijk een kwestie van tijd tot ik ziek wordt. Want ik heb niet zo'n goede weerstand :s

Kolibrie

Hoi,

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Ik heb zelf pfeiffer maar mijn man niet en zijn weerstand is ook niet zo erg goed. Maar kennelijk wel voor dit virus want hij is gezond. En hij is behoorlijk blootgesteld aan dit virus.  ;) Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je het krijgt.
Mocht je het wel krijgen dan is het niet zo dat je er aan overgeleverd bent. Er is best wat aan te doen. Zelf heb ik baat bij een homeopathische behandeling. Plus mariadistel om de lever te zuiveren (dit werkt erg goed merk ik) Hier kun je een goede homeopaat vinden voor het geval het nodig is. www.klassiekehomeopathie.nl 
Groetjes, Kolibrie

nikki26

En is het dan ook zo, hoe vaker je zoent met iemand hoe meer kans?

t3ssa

Hoi Nikki

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, maar het is niet echt heel erg nodig. Die jongen zal vast niet tegen je liegen, die symptomen die hij heeft horen juist bij de nasleep. Als hij actieve Pfeiffer had op het moment dat jij met hem zoende heb jij het nu waarschijnlijk al, als je met hem zoende terwijl hij in de nasleep zat is de kans klein dat je het van hem hebt gekregen want in de nasleep ben je nog maar een klein beetje besmettelijk. Ik zou als ik jou was gewoon lekker met die jongen zoenen en niet teveel druk maken (daar word je weerstand ook lager van) want waarschijnlijk is hij helemaal niet besmettelijk meer en als hij wel besmettelijk is heb je het waarschijnlijk al. Dus is er niets meer aan te doen. Minder zoenen helpt dan echt niet meer.

Daar komt nog eens bij dat, zoals Ellen zegt 50% van de nederlanders Pfeiffer heeft gehad onder hun 10e levensjaar en
95% van de nederlanders Pfeiffer heeft gehad onder hun 30e levensjaar. Dus de kans dat je het virus op het moment al in je hebt is heel groot en het is alleen maar beter als je het nu al gehad hebt. Niet iedereen krijgt de symptomen, maar heeft wel het virus bij zich. Eigenlijk kan je door vijwel ieder willekeurig persoon met wie je zoent of bijvoorbeeld een drinkglas deelt besmet raken.

Wat ik je dus aanraadt is je vooral niet meer druk gaan maken want daar wordt het alleen maar erger door, en gewoon lekker doorgaan met je normale leven en met dit vriendje. Hij kan er immers ook niets aan doen.

Als je echt veel symptomen gaat krijgen zou ik bloed gaan prikken maar ik zou niet teveel gaan kijken op internet wat de symptomen zijn want dan ga je echt overal op letten. Ik heb dat ook merk ik aan mezelf. Ik vermoedde dat ik Pfeiffer had, toen ben ik gaan opzoeken welke symptomen erbij hoorde. Nu merk ik dat ik bij alle kleine pijntjes of iets dergelijks wat ik ook maar heb Pfeiffer de schuld geef. Het lijkt wel of ik nu alle symptomen heb terwijl ik daar anders nooit op had gelet als ik het niet had gelezen.

Gewoon niet teveel aan denken dus, en zodra je echt vervelende klachten begint te krijgen zoals bijvoorbeeld heftige keelpijn waardoor je moeilijk kan slikken, opgezwollen klieren of extreme moeheid waardoor je nog heel weinig kan op een dag, gewoon even langs de dokter gaan.

heel veel succes

groetjes Tessa

anneke

Hallo,

Heb ff een vraagje, afgelopen weken voelde ik me heel goed met het mooie weer. Maar deze week nu het weer omgeslagen is voel ik me minder fit en minder energie. Misschien herkenbaar???

han

Zeker herkenbaar, ik merk het overdag maar ook 's nachts. Met het mooie weer slaap ik zo'n 9 tot 10 uurtjes en warempel met het koude natte weer slaap ik ineens 12 :S. Raar maar waar...

Overdag voel ik me ook veel suffer dan normaal, lamlendig en moe.

nikki26

Hey Tessa,

Bedankt voor je berichtje :) Denk wel dat je gelijk hebt ja.......
Alleen ik heb wel last van kortademigheid sinds een halve week nu.....
Ik moet nu regelmatig even een diepe adem halen, als ik een stukje loop of iets zwaar til ofzo.....
Heb ik echt nog nooit gehad, dus hier begin ik wel twijfels over te hebben

Komt dit iemand bekend voor toevallig? Maar voor de rest heb ik eigenlijk nergens meer last van, want ik denk er nu ook een stuk minder aan en kijk ook niet meer wat symptomen zijn op internet :) Want dan denk je idd meteen als je iets hebt dat het pfeiffer is....
Maar die kortademigheid is best lastig......