jaren last gehad.

Gestart door JH, 05 mei, 2007, 17:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JH

In februari 2004 kreeg ik de ziekte van pfeiffer, met heftige keelontsteking, vermoeidheid en nachtzweten. In de loop van dat jaar en 2005 had ik ups en downs: soms ging het twee maanden goed en daarna was ik weer een aantal weken moe. Begin 2006 (!) ben ik naar een ortomoleculair arts gegaan en die vertelde dat de aanhoudende vermoeidheid ook kon worden veroorzaakt door de hoeveelheid (onterecht voorgeschreven) antibiotica, wat een zeer ongunstig effect heeft op je darmflora. Ook constateerde ze bepaalde voedselintoleranties, wat je conditie ook niet ten goede komt. Ik heb toen een streng dieet gevolgd twee maanden lang (zonder suikers, gisten en andere slechte stoffen) en begon me steeds beter te voelen! Na twee jaar was ik eindelijk weer mezelf. Naarmate ik weer mijn oude voedingspatroon ging oppakken merkte ik dat de vermoeidheid zo nu en dan de kop op stak, maar niet in ernstige mate. Anno nu kan ik zeggen dat ik er weinig tot geen last meer van heb, hoewel ik denk dat Pfeiffer je hele leven bij je blijft en je zo nu en dan toch lastig blijft vallen. Ben blij dat ik weer normaal kan werken, sporten, studeren! voor iedereen die er veel last van heeft een advies: ga eens langs een orthomoleculair arts en laat je voedingspatroon onder de loep nemen. Bij mij heeft dit ook enorm geholpen.