Hoofdmenu

advies gevraagd

Gestart door Orangestar, 03 januari, 2007, 14:25:56

Vorige topic - Volgende topic

Orangestar

hallo allemaal...

heb nog niet de kans gekregen de hele site te lezen...maar wel wat onderwerpen... en ik dacht..ach..waarom zou ik zelf geen stukje plaatsen en deze mensen om advies vragen. Kan nooit kwaad!

Ik heb al jaren last van moeheid..in mijn puberteit al.. ook altijd veel hoofdpijn gehad.
Vaak geprikt naar Pfeiffer maar dat is nooit naar boven gekomen.

Ik zelf ben een zeer bezig bijtje. Dat is denk ik wel de juiste omschrijving voor mijn karakter.
Ik doe graag alles voor iedereen en ben liever druk bezig dan dat ik niets te doen heb.

Nu heb ik bij mijn oude baan altijd veel verantwoording gehad en altijd mijn gewerkt , druk druk druk. Vaak bloed laten prikken maar er kwam nooit iets naar  boven.
En ik werd steeds moeier en moeier etc...
totdat ik op een gegeven moment door mijn baas, bij een psycholoog ben geweest. Die concludeerde dat ik een burn-out had. Ik denk dat nu 21/2 jaar geleden is geweest. Ik moest me per omgaande ziek melden en ja hoor..daar zat ik thuis. Bleek ook nog dat ik een vit b12 te kort had.
Na een half jaar was ik weer full time aan het werk (4 dagen dan).. dat is volgens mij achter af veel te snel geweest.

Omdat dit altijd voor mijn voeten zou worden gegooid ben ik een andere baan gaan zoeken. dat was niets en na een half jaar heb ik weer iets anders gezocht. Het is effe een tijdje wat beter geweest..maar eigenlijk als ik het zo bekijk, ben ik daarna nooit meer 100% fit geweest.
Inmiddels heb ik sinds 1 1/2 jaar een nieuwe leuke baan waar ik mijn ei helemaal kwijt kan.

Wel een drukke baan, soms wat stil(ups en downs) maar ik kan er lekker bezig mee zijn.
Een half jaar geleden heb ik ook last gekregen van een druk, danwel spierpijn in mijn borst, bij mijn hart. Volgens zeggen zou dat zijn van de stress..
Bij een beetje inspanning of drukte, krijg ik daar last van. En dat is geen pretje en een heel eng gevoel omdat het bij je hart is. Maar hartfilpje heeft uitgewezen dat mijn hart gewoon goed is.
dus daar moet ik maar van uit gaan.

Nu was ik de laatste maanden, eigenlijk sinds het najaar, weer moe en werd steeds moeier. Ben ik net voor kerst maar bloed wezen prikken.

Dus ik ben gisteren naar de arts, toen vertelde ze mij dat ze kon zien dat ik Pfeiffer heb gehad, maar het op dit moment niet heb. Ik was helemaal verbaasd!  Dat is nog nooit geconcludeerd bij mij en nu opeens schijn ik het wel gehad te hebben! het moet niet gekker wordne.
Ze kunnen alleen niet zien wanneer...dus dat is voor mij nu de grote vraag.

Waarschijnlijk toch rond die tijd van de burn out of erna...

De assistente zei dat ik waarschijnlijk nu in de nasleep er van zit...en gaf als advies dat ik het waarschijlijk wat rustiger aan moest doen.

NU vraag ik me af...hoe lang kan zo'n nasleep duren..ik bedoel..stel dat ik het 1 of 2 jaar geleden heb gehad...kan ik daar nu nog steeds de klachten van hebben?
Ze schijnen ook op het broertje van pfeiffer te hebben getest, maar uit die test is niets gekomen...

Ik word helemaal gek van die moeheid..ben 27 jaar, kom op zeg..moet toch gewoon lekker fit kunnen zijn.

Kan het ook zijn dat het in bepaalde perioden (winter/herfst) erger is dan andere perioden?

Ben ook bang dat ik straks weer teurg zal vallen naar ene burn out..maar wat als die burn out nou gewoon de ziekte van pfeiffer is geweest....

wie heeft er voor mij nuttig advies en kan me helpen wat ik nu allemaal moet doen?

Ellen

Hoi,

Sjonge wat een verhaal!!
Ja je kan nog in de nasleep zitten. Ik ben zelf ook 27 jaar en heb nu 9 maanden Pfeiffer (tenminste zo noemen ze het) Volgens mij dokter is het nu CVS (chronisch vermoeidheidsyndroom). Ik zou zeggen doe rustig aan ook al wil je iets anders. Lees goed dit forum er staan veel tips en interessante stukken op. Zo ook in de blogs.

Groetjes Ellen

sanne

Om even op jou vraag terug te komen of je in de winter/herfst erger is dan in andere periodes. Dat kan maar hoeft niet. Ik weet dat een iemand op dit forum dat wel heeft.. in de zomer kan Pfeiffer trouwens ook erger worden. Maar ik denk wel dat het weer invloed heeft op Pfeiffer zeg maar..

Marit

De voorjaarsmoeheid en de winterdip worden in verband gebracht met Pfeiffer en CMV. Die dipjes zouden dus eigenlijk deze virussen zijn, het merendeel van de mensen draagt deze virussen, vaak zonder het te weten.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

wilcobmw

Je hart doet t vast prima. Maar meestal is t wel duidelijk als er meer klachten zijn dat er wat anders is.

Als je over de 60 bent en je hart doet raar, dan moet je je echt zorgen maken. Maar als je nog niet 30 bent dan is je hart vaak prima in orde.

En anders maar n onderzoek doen. Ikzelf heb dit niet gedaan totnogtoe, omdat ik zelden hartkloppingen had. Maar als ik t hinderlijk ga vinden (meer problemen ermee heb), dan doe ik t alsnog.

Maak je niet te ongerust, een mens kan zichzelf compleet bang maken voor niks.

maja

Zo te horen is dat nog steeds nasleep van pfeiffer, maar ik ben geen arts. Artsen doe nogaal laconiek over pfeiffer. Pas als je echt de duer plaat loop dan doe ze de moeite. Bij mij komtg vemoeidheid ook nog steeds weer (gisteren weer onverwachts). Ik werk nu halve dagen en ik denk dat ik na 1 week weer volledig moet... :cry:
Mijn advies is om nog meer onderzoeken te verrichten (bloed volledig), dan weet je tenminste dat er niks anders aan de hand is.

Heel veel strkte,

wilcobmw

Artsen zeggen al snel dat t tussen de oren zit. Ikzelf heb die vermoeidheid bij tijd en wijlen ook. Het was totnogtoe zo nu en dan. Maar sinds ik dinsdag ziek ben geworden merk ik dat t nu meer van me vergt.

Tijd zal t leren, het is niet zeker of ik pfeiffer heb (gehad), misschien zie ik wel spoken. Toch vind ik vage klachten zoals ik die nu heb wel erg veel erop lijken.

Marit

Inderdaad zeggen ze dat snel net als dat je een burn-out hebt. Wist je dat heel veel mensen waarvan wordt gezegd dat ze een burn-out hebben, eigenlijk Pfeiffer of een daaraan verwant virus hebben?! Heel veel virussen zijn niet echt bekend (ze hebben of geen naam of ze kennen ze helemaal niet of weten niet wat het preies doet etcetc).

Net als die pijn in de borstspier, stress? ja dat zeggen ze al snel inderdaad. Of stress omdat je werk zo leuk is en je onbewust bang bent het kwijt te raken, stress omdat het te druk is, stress omdat het te rustig is, stress omdat je het niet leuk vindt, blablabla!!! Als ze het niet weten of kunnen vinden....is het stress. Geloof me, dat hoeft echt geen stress te zijn. Ik heb het ook, heb geen stress, heb me er al bij neergelegd dat ik ziek ben en dat e.e.a. tijd nodig heeft. Maar goed, als je wilt dat het stress is dan vind je vast wel een reden  :wink:

wilcobmw

Ja, nu je het zegt. Een burnout komt zelden spontaan lijkt mij namelijk. Want, vaak zie je zelf wel in wanneer je teveel hooi op je vork hebt.

Ik ben echt niet verbaasd als ik hoor dat t in groot gedeelte pfeiffer gevallen zijn, die kennelijk niet als dusdanig herkend zijn. Symptonen van de meeste burnouts lijken ook verdacht veel erop.

Zelf heb ik in n ander geval, met n ander probleem ook iets meegemaakt. Was in 1999 erg ziek van n voedsel vergiftiging (en dat is nog steeds waar ik t op houdt, ondanks wat de artsen zeggen). Het gebeurde in de kerst, en hield 3 maanden aan, k heb onderzoeken  gehad, maar t zat zogenaamd tussen de oren. Gelukkig gaf de internist me een drankje om zuur te neutraliseren, en toen herstelde t zich alsnog. Kortom, soms kun je beter je eigen mening wel volgen, artsen geven zelden toe dat ze ernaast zitten :roll:

ns

Dit is totaal niet te geloven. Lijkt mijn verhaal wel. Ik heb ditzelfde meegemaakt.
Ook ik heb een soort van burn out gehad. Ben via mijn werk bij een psycholoog terecht gekomen. Daarna ben ik begonnen aan een nieuwe baan. En ook ik ben een druk bezt bijtje die moelijk rustig kan zitten. Klap op de vuurpijl. Mijn arst wist ook te vertellen dat ik de ziekte van pfeifer heb gehad en de ASSISTENTE vertelde dat dit de nasleep is die wel maanden of langer kan gaan duren.. Eng of niet...! ik weet dus ookniet wanneer ik het heb gehad. Enige wat ik weet is, dat ik ontzettend vermoeid ben, duizelig, hyperventilatie, grieperig gevoel (keel pijn, brandende ogen en vooral lichaamspijn) heb. Ik ben gewoon aan het werk, maar weet niet hoe ik dit ga volhouden. Vorige week weer 4 dagen gewerkt en ik voelde me aan de einde van de week minder worden. Nu gister leuke dag gehad en vandaag, kan je me gewoon weg dragen. Pijn aan mijn lichaam... en mijn ogen branden. ERG toch??! Weet nog niet hoe ik er mee om moet gaan,maar moest dit wel even kwijt. STERKTE!

Orangestar

is vitaimine b12 tekort een symptoom bij pfeiffer?

Orangestar

Citaat van: "Orangestar"is vitaimine b12 tekort een symptoom bij pfeiffer?

ik weet het antwoord inmiddels al. Ik heb even gebeld met de dokter..de assistent zei dat het wel goed kan, maar niet altijd is.

Nou vraag ik me toch echt af, hoe het toch kan, dat als ik jaren met moe-klachten en vit b12 tekort etc loop, nooit is geconstateerd dat ik pfeiffer heb gehad. Dat ze die link nooit hebben kunnen leggen. Vind het ronduit belachelijk! Destijds burnout geconstateerd..door de psycholoog is het vit b12 te kort naar boven gekomen...

Vind het echt maf, kan er niet bij met mijn pet...

Het woord ziekte van pfeiffer is bij al die doktersbezoekjes niet aan de orde geweest!  :evil:

Het enige wat ik nu kan doen volgens de dokter is het rustiger aan doen...  daar heb ik wat aan!

Orangestar

Nou, ik heb net voor de kerst al bloed geprikt en daar is uitgekomen dat ik het nu niet meer heb... dus een nieuwe test is niet echt nodig op dit moment.

Gisteren zat ik er om 14.30 u helemaal doorheen...

Ik werk nu de ene week 5 en de andere week 4 dagen..maar als het zo blijft stap ik toch gauw over naar altijd 4... want zo trek ik het niet meer..

Orangestar

zo...eindelijk iets meer duidelijkheid  :-\

Vanmorgen weer bij de dokter geweest. Die vermoeidheid werd als maar erger en ik heb het toch echt rustiger aan gedaan de laatste weken..

Heb nu de dokter gesproken die mij voor kerst ook heeft geholpen. dus nu geen assistentes of andere dokter die allemaal andere dingen zeggen.

Ik heb dus het CMV virus, het broertje.zusje van Pfeiffer. Pfeiffer is het EMV virus heb ik begrepen dus het komt allemaal op hetzelfde neer.  Helas weet ik weinig van CMV af. Maar in plaats van me daar nu op te gaan richten en me zorgen te gaan maken, heb ik nu eindelijk iets meer duidelijkheid waar mijn vermoeidheid vandaan kom en hoef ik me daar geen zorgen over te maken...

Het is nu eenmaal zo en ik zal er mee moeten leren omgaan en het zal vanzelf wel een keer beter gaan.

Ik heb inmiddels mijn leidinggevende op de hoogte gesteld van de situatie en begrip gevraagd voor de situatie. Het enige wat ik nu kan doen is luisteren naar mijn lichaam. Als ik het niet meer trek, gewoon naar huis gaan. 

Met betrekking tot de pijn/bedrukt gevoel in mijn borst, ben ik voor de zekerheid een longfoto wezen maken vandaag. Het zal waarschijnlijk niets zijn, maar was meer voor mijn eigen gemoedsrust zei de dokter. Ik denk dat dat toch echt wel iets is, waar ik mee moet leren leven.  :-[

Dus gelukkig weet ik nu iets meer, dat lucht toch wel op. Ben er wel niet mee geholpen, maar toch...

Kim

Geholpen ben je er inderdaad niet mee maar weten wat er met je aan de hand is scheelt toch al heel wat!
Die druk op de borst heb ik al meer dan een jaar maar ik kan er maar niet aan wennen. Denk steeds dat het mijn hart is maar dat is volledig onderzocht, onlangs ook een longfoto gehad maar dat was ook goed.
Schijnt nu te maken te hebben met fybromyalgie.
Veel succes verder!

Marit

Zoveel mensen zijn drukdrukdruk en die hebben niets. Dus ga niet de schuld bij jezelf zoeken. Er zijn zoveel (onbekende, zie mijn vorige antwoorden) oorzaken voor vermoeidheidsklachten. Je weet het niet...heel lastig! en vooral: frustrerend!!!!

Orangestar

Citeerje kunt jezelf testen op pfeiffer met testje op www.test-point.nl

succes

wordt je betaald voor die reclame ofzo... ???

zoals ik al aangaf was ik voor kerst getest...en is inmiddels gebleken dat ik het CMV virus heb en geen pfeiffer, dus testen op pfeiffer is niet echt noodzakelijk nu denk ik he...

en je had dit al eens doorgeven en 1x is echt meer dan genoeg hoor...

Marit

Welkom bij mijn cluppie dan... heb ook CMV en al een poosje. Als je vragen hebt, benader me gerust, als je van je af wilt praten ook ;)

Ik heb eens een heel stuk over CMV geschreven, staat ergens op deze site maar inmiddels ook op mijn eigen site : www.planet.nl/~baars586  (verdien ik niet aan ;D ) onder het kopje CMV, maar die ligt voor de hand natuurlijk! De site is nog lang niet af dus let niet op de kleine dingen)

Orangestar

ik was gisteren bij de opticien om mijn ogen te laten opmeten voor nieuwe lenzen.. toen vroeg ze of ik ziek of grieperig was. ik zei dat ik het zusje van pfeiffer had.. en vroeg waarom.

Omdat mijn ogen dus zo rrod zijn, hoop adertjes zichtbaar...

Weet iemand hier iets van of dit komt door het cmv virus?

Ik weet wel dat als ik moe ben ik last van mijn ogen heb en ze geirriteert zijn... ik moest maar eerst langs de dokter zei ze...

iemand ervaring?

Ellen

Ik heb wel rode ogen veel meer dan voor ik ziek was.

Lochem

Mijn ogen zijn idd heel erg lang rooddooraderd geweest.

Meld je nu aan bij een horrorfilm, voor je het weet ben je weer beter en zijn je ogen weer normaal!
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed