Hoofdmenu

eerste CMV vraag!

Gestart door jeroenn, 05 februari, 2007, 14:39:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenn

Hallo,

Laat ik het spits afbijten met dit nieuwe CMV forum,
Ik heb inmiddels sinds april vorig jaar alle bekende klachten,
en pas in Oktober is er een CMW infectie geconstateerd, ook met leverproblemen.
Maar de klachten waren er dus toen al maanden.
veel klachten zijn inmiddels zeker verminderd, ben min of meer gewoon aan het werk,
probeer wat meer te bewegen, maar voel nog wel spierpijn (?) in mijn benen bij lopen
en traplopen bijvoorbeeld, en andere malaise-achtige klachten.

Nu mijn vraag, die misschien wat te veel in details treedt, sorry daarvoor :)
Wat me eigenlijk wel wat zorgen baart is de diarree , daar heb ik erg veel last van, en op sommige momenten lijkt
het weer te verhevigen. Een dunne, brijige en soms waterige substantie, vaak met wat onverteerde etensresten,
wat vreemd van kleur, licht grijzig bijvoorbeeld. Vaak meerdere malen per dag, erg vervelend en soms pijnlijk.
Inmiddels heb ik daar dus al meer dan 6 maanden last van, moet dit niet gewoon over gaan?
Is de oorzaak de CMV infectie? hebben anderen hier last van? al zo lang?

Ik heb inmiddels een sigmoidscopie gehad, en een kweek van de ontlasting, waar niks uitkwam, wat ik toch wel vreemd vond met toch wel vrij hevige diarree...
Wie heeft ook ervaringen?



sanne

Hey
Ik heb wel dat ik soms diarree heb maar niet zo erg van kleur en met onverteerde restjes eten erin! Meestal krijg ik diarree als ik vet gegeten hebt. Wel goed van je dat je ermee naar de dokter ben geweest. Zei de dokter verder nog wat je beter niet kon eten?

jeroenn

Nee eigenlijk niet.... hij zei dat het vanzelf wel weer over zou gaan maar dat is ondertussen weer maanden geleden. Komt het bij jou ook door de Pfeiffer of CMV denk je? Of had je er eerder ook al last van?
Ga binnenkort nog een keer naar de huisarts.

sanne

Ik denk door Pfeiffer omdat ik er daarvoor nog geen last van had. Op het forum zeiden ze dat je dan zo weinig mogelijk vet moest eten en bananen :D

maaike

Ooit leerde ik op school dat als je ontlastig grijs is of juist heel gelig, dat er dan iets met de lever kan zijn. Een teveel of te weinig van een bepaalde stof (bilirubine? schiet me ook maar zo te binnen). Grijze ontlasting is geloof ik vaak ook wat plakkerig. Als ik het me goed kan herinneren.

jeroenn

Bedankt Maayke...

De dokter zei destijds ook dat het door de lever kwam, maar inmiddels zijn de leverwaarden
al lang weer normaal , mocht ook gewoon weer drinken bijvoorbeeld.
Maar het is inderdaad ook plakkerig en vreemd van kleur en structuur.
Voor mij een reden om me af te vragen in hoeverre mijn lever inderdaad hersteld is, vooral omdat ik
ook nog steeds erg moe ben en zware ledematen heb, waarvan ik ook begrijp dat dat vaak een symtoom van de lever is.

Vreemd dat er dan toch niks uit een leverfunctietest komt...


maaike

Vreemd, ja, misschien toch nog eens vragen ofzo aan de huisarts? Lijkt me niet normaal als je ontlasting zo 'raar' is...

nus

Kan iemand mij vertellen hoe hoog/laag je cmv waarde moet zijn? Ik loop nu al een jaar lang met pfeiffer klachten rond en ook mijn actieve pfeiffer blijft positief. Ik heb vorige week ook cmv laten prikken!

Johan

wanneer krijg je je uitslag van dat cmv onderzoek??

Lady18

 hoi allemaal,

heb ook een vraagje, ongeveer 5/6 maanden geleden heb ik CMV gehad,maar ik merk niet echt dat het over is..
Ik ben zo vaak moe slaap ongeveer 10/11 per dag,maar voel me dan meestal helemaal uitgeput als ik wakker ben!
verde heb ik ook wel last van spierpijn en hoofdpijn enx..

weet iemand of hoe lang het lang kan duren voor dat deze ziekte over is?

groetjess,,

kaatjuh

heey mensjes,

de laatste paar maanden voel ik me erg moe en nu heb ik me deze week laten testen op pfeiffer...
vandaag is de uitslag al binnen(veel eerder dan ik d8) en nu blijk ik dus ook CMV te hebben...
ik heb net op internet gekeken en wordt er niet bepaald vrolijk van..
heb ook berichten van dit forum gelezen en herken heel veel klachten die ik ook heb: moe zijn,spierpijn,diarree...mja...weet iemand eigenlijk hoe je hieraan komt en of het besmettelijk is? en hoe je zo iets dan kan overbrengen op anderen? ik hoorr het wel

karin...

maaike

Qua besmettelijkheid en hoe je er aan komt is eigenlijk een beetje hetzelfde als Pfeiffer. De klachten vaak ook, maar niet altijd. Evenals hoe lang het duurt om te genezen.

Overigens heb ik ze ook 'tegelijkertijd' of vlak na elkaar gehad. Ben je net beter van de ene, krijg je de andere. Prettig...