even voorstellen en vraagjes

Gestart door Mariska_25, 19 december, 2006, 14:23:32

Vorige topic - Volgende topic

Mariska_25

Hoi Allemaal,
Ben Mariska, 25 jaar en vanaf vorige week goed ziek :(
Het begon allemaal met een klein beetje keelpijn wat steeds meer verergerde, en binnen 3 dagen kon ik geen boe of bah meer zeggen. Mijn klieren werden dik en ik kreeg angina in mijn keel.
Mijn huisarts gaf mij vrijdagmorgen peniciline omdat ze dacht aan een infectie in mijn keel. Zaterdag en na een nacht huilen van de pijn ben ik naar de huisartsenpost gegaan. Deze arts vertrouwde het niet en vertelde me dat hij dacht aan de ziekte van Pfeiffer. Ik heb afgelopen maandag een bloedtest ondergaan, en heb vandaag de uitslag van mijn waarden gekregen. Het blijkt dat er in mijn bloed een virus zit, alleen kunnen ze eind van de week pas zeggen of het Pfeiffer is ja of nee.

Nu had ik een aantal vraagjes aan jullie:

Ik hoor dat Pfeiffer met je lever te maken heeft, is dit altijd zo!?
Moet ik veilig vrijen?
Hoe lang duurt ongeveer die verdomd lelijke keelpijn en opgezette klieren?

Ik hoop van jullie te horen.
Groetjes,
Mariska

Ellen

Hoi,

Hoelang alles duurt kan je niks van zeggen. De ene loopt er een paar weken mee, de andere meer dan een jaar.
Wel kan ik zeggen probeer naar je lichaam te luisteren en maak hem niet onnodig moe.
Vaak komt je lever wel om het hoekje kijken bij Pfeiffer, bij mij was het de reden waarom de dokter aan Pfeiffer dacht.
Veilig vrijen moet altijd  :wink:  ( je partner is toch al besmet als je het hebt)

Lees eens verder op het forum, een hoop vragen kan je daar terug vinden.

Marit

Laat ook testen op CMV....het agressieve broertje van Pfeiffer.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

saskia222

Citaat van: "Marit"Laat ook testen op CMV....het agressieve broertje van Pfeiffer.

Inderdaad wat Marit zegt, als je geen Pfeiffer hebt, maar wel de klachten, kan het ook CMV zijn :wink:
Je lever heeft er wel mee te maken(bij de meeste mensen), maar de 1 heeft daar meer last van als de ander. Ik heb daar zelf bijvoorbeeld helemaal geen last van en wat Ellen net zei, bij haar was het de reden waarom de dokter aan Pfeiffer dacht, het is dus heel verschillend :wink:
Ook hoelang je last houd van Pfeiffer verschilt heel erg. De 1 is er met een paar weken vanaf, de ander kan nog jaren last hebben van de nasleep. En inderdaad, goed naar je lichaam luisteren! :lol: [/i][/b]