Hoofdmenu

Het belangrijkst

Gestart door OlavTorkson, 31 oktober, 2006, 22:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OlavTorkson

Wat maakt jouw huis tot jouw huis? Wat zorgt ervoor dat je je thuis voelt? Bij mij is het natuurlijk de eens beruchte rode sofa (waar heel wat Pfeifferlijers op behandeld zijn) maar verder vooral mijn gitaar, keyboard en m'n blowdoos.
Volgens sommigen is een huis pas een echt huis als er glas-in-lood inzit. Heel schattig, maar glas in lood geeft mij altijd het gevoel dat ik in de kerk zit. En als ik me ergens niet thuis voel...
BRUIF to the world!

maaike

Goh, waar haal je die inspiratie toch vandaan? :D.

Mijn huis maakt mijn huis tot mijn huis als er geen paddestoelen groeien en ik het gezellig kan maken. En er moet ergens een computer staan, niet in de huiskamer (dat is namelijk niet gezellig). Daarnaast vind ik het belangrijk dat je je er kunt ontspannen. Een hangbank, hangmat en hangstoel zijn dus eigenlijk een vereiste.

Nu heb ik een huis met paddestoelen (nouja, gelukkig niet meer), met computers in de huiskamer en zonder gezelligheid. Ben benieuwd of het over drie weken wel lukt...

OlavTorkson

Een huiskamer? Waar is dat nou weer voor nodig? Dat is alleen maar extra loopruimte tussen de computer en de koelkast!
BRUIF to the world!

sanne

Hahaha lol! Jij woont toch in een studentenhuis olav?

OlavTorkson

Nee joh. Weet je hoe duur? *woont nog goedkoper*
BRUIF to the world!

maja

Op bepaalde leeftijd krijg je steeds meer het gevoel van Huisje, boompje, beestje.

Bij mij is het dus wel zo gegaan.

Gezellig huis betekend voor mij mensen om me heen met wie ik me gelukkig voel. Spullen kan je altijd vervangen de sfeer met je zelf maken.

Maar trouwens nu met dokere dagen is heel gezellig met wat kaarsen, lampjes, etc. Toch?

Groetjes,

Maja

OlavTorkson

Geef mij maar een vrolijke sfeervolle screensaver ;)
BRUIF to the world!

Ellen

Nee een bloemetje in huis, mijn kaarsjes een gezellige kleur muur. Niet teveel licht PSV stadion hoeft niet in mijn huiskamer *mensen klagen altijd bij ons dat ze niks kunnen lezen*.
En niet teveel rommel, want ik merk nu ik ziek ben wil ik rust om me heen

OlavTorkson

Oh, als ik ziek ben ruim ik nog minder op dan normaal :)
BRUIF to the world!

Ellen

Is wel logisch hoor, maar het zorgt er wel voor dat als je dan heel zielig en ziek bent. En je ziet dan ook nog de rommel dat je je nog beroerder voelt.

liek

Bij mij is het altijd zo: hoe opgeruimder mijn huis is des te rustiger en opgeruimd is het in mijn hoofd!

OlavTorkson

Nee, des te rustiger mijn hoofd des te meer ruimte er is voor teringzooi. Als ik me echt verschrikkelijk kut voel ga ik pas opruimen, uit sadomasochisme.
BRUIF to the world!

liek

ach maakt t uit...verschil moet er wezen!!

Marit

Een huis of mij eigen kamer/stekkie, moet veel boeken hebben, heel veel. Verder Dieren en het moet warmte uitstralen gezelligheid, rommelig zonder wanorde (alles heeft wel zijn eigen plek bij mij). Maar zonder boeken en hobbyspul kan ik echt niet, is te steriel...

Paddestoelen mogen van mij wel maar dan wel van die eetbare die groeien waar ik wil dat ze groeien en niet zoals bij Maaike  :wink:  :p
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

OlavTorkson

Schimmels... Tenzij Sinterklaas erop zit vind ik ze overbodig en uitroeiwaardig.
BRUIF to the world!