Hoe ga je weer te werk

Gestart door Kroos, 23 oktober, 2006, 19:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marijntje

Omdat ik niet doorhad dat mijn klachten bij Pfeiffer hoorde... heb ik per ongeluk gewoon doorgewerkt tijdens mijn "piek". Pas na maanden kwam ik erachter dat het pfeiffer was (verklaarde de bewegende letters tijdens vergaderingen).
Gelukkig werkte ik maar 3 dagen in de week... dus heb ik wel de overige dagen veel rust genomen...
Maar vraag me af of het niet stom was, aangezien ik er nu misschien veel langer mee zit???

Wie heeft daar ervaring mee?

Peetje

'k Heb vorige week 2 keer 2,75 uur gewerkt en zelfs dat kon ik al merken, dus voorlopig maar niet nog een kwartier erbij. Nou kan het ook komen omdat ik m;n huis echt heel nodig op moet ruimen, aangezien ik het komende weekeinde m'n schoonouders over de vloer krijg. En tot overmaat van ramp is de woningbouw ze vriedelijk geweest om me een nieuw keukenblok te gunnen, maar dat betekent wel dat de aannemer woensdag en donderdag om kwart over 7 voor m'n deur gaat staan en dat ik alle keukenkastjes leeg moet ruimen.

Op m'n werk heb ik wel weer een klus bemachtigd waar geen haast achter zit, dus voorlopig ben ik daar wel weer even zoet. :)

Kroos

Hi Marijntje,

ik merkte dat me afweer systeem slechter werd. Nu nog merk ik dat me lichaam me terug zet als ik te veel vraag.

Ik ben nu officeel uit de ziekte wet na bijna een jaar. Het gaat beter maar ben nog niet de oude ik. Je moet er mee leren leven.

gr. Kroos

Peetje

Inmiddels zijn we bijna een maand verder en ik werk nog steeds 2 keer 2,75 uur. Meer zit er ook niet in.
Mijn werkplek is inmiddels weggegeven aan een stagiaire, wat betekent dat ik dus eigenlijk niet meer op een normale manier kan werken. Ben nog bezig om een andere nieuwe collega in te werken, wat behoorlijk vermoeiend is) en daarna zal het wel duimen draaien worden.
Fijn hoor, een werkgeven met een wegpestbeleid...

Kroos

ik ben alweer een paar maanden full time aan het werk. Het gaat, alleen kan ik er buiten nog niet veel doen. Als 1 keer per week sport is al dat zwaar. Mijn afweer is vooruit gegaan, al ben ik nu wel geveild met een goede verkoudheid.

gr. Kroos

(heb pfeiffer vanaf sept. 2006)

Peetje

En inmiddels werk ik dus alweer zo'n 2,5 maand maar 2 keer 2,75 uur en het lijkt nog niet echt beter te gaaan. Sterker nog, ik val nog steeds voor minstens een uur in slaap als ik thuis kom.
Afgelopen donderdag heb ik noodgedwongen de lunchpauze overgeslagen, ondat de ruimte daarvoor in gebruik was en de rest besloot om dan maar te wachten tot die vrij was. Toen heb ik toen het tijd was om naar huis te mogen, eerst een kwartier in de auto bij zitten komen, omdat ik het niet verantwoord vond om te gaan rijden.

A.s. donderdag moet ik weereens naar de arboarts. Afspraak staat om 12.30 uur, dus dat betekent weer geen lunchpauze, maar in plaats daarvan naar de arbodienst rijden. Zal ik daar wel weer half dood aankomen...

Jessie

Hallo allemaal,
Ik heb 11 weken Pfeiffer gehad, en denk dat ik er nu vanaf ben... in zover dat kan...
Ben nu sinds 2 weken weer fulltime aan het werk maar ik merk inderdaad ook dat ik verder
nog weinig kan. Ben snel moe, en 's avonds moet ik niets plannen want dat red ik gewoon niet.
Op mijn werk merk ik ook dat ik er weinig zin in heb, het werk is leuk om te doen, maar de moeite
doen om gezellig met mijn collega's te zijn, kan ik nog niet opbrengen.
Ook ik heb net weer een flinke verkoudheid gehad, en ben veel minder weerbaar dan anders.
Denk ook heel negatief, zie alles van de verkeerde kant. Ben zo bang dat dit zo blijft...
Liefs Jessie

Kroos

hi Jessie,

ik denk te begrepen wat bedoeld. Het is gewoon geen lekker gevoel dat je oude leven kwijt bent. Ik vraag me ook af of het wel weer helemaal weer goed komt, ben nu ruim een jaar veder.

Gr. Kroos

Peetje

Kleine update.

Vanmiddag dus naar de arbo geweest. Arts vindt dat er te weinig vooruitgang in zit en heeft me naar de huisarts gestuurd om nogmaals bloed te laten prikken en eventuele verdere onderzoeken.
Morgen dus maar dokter bellen en afspraak maken...

difrosti

Ik had mijn dieptepunt vlak voor mijn zomervakantie. Kennelijk had ik het diepste dieptepunt enkele weken daarvoor al gehad (echt onwijs moe, maar toch doorzetten...). Het was ook in een periode dat ik verhoudingsgewijs ook veel meer sportte, dus dan denk je eerder dat het daarvan kwam. Niet dus...

Ik heb van mijn werkgever nooit een wanklank gehad in die tijd: kon gewoon weggaan wanneer ik het niet meer trok. Het duurde niet lang in toen had ik zomervakantie. Afgezien van de reis was dit gewoon 3,5 week rust en dit heeft me heel erg goed gedaan. Na mijn vakantie nog een tijd 'onder voorbehoud' gewerkt maar na enkele weken ging het goed en bleef het gelukkig goed gaan.

Wel merk ik dat ik nog steeds 'anders' moe ben dan vroeger. Als ik dan moe was, ach ja, dan ben je moe maar kon ik me nog wel zetten om iets te gaan doen. Nu is het anders: als ik moe ben dan is het ook gewoon echt mis. Energie is weg en humeur wordt ook een stuk onprettiger voor mijn omgeving. Ik merk dat een remedie is om vaste structuur in je dagritme te houden. Niet te laat naar bed, op vaste tijden opstaan, etc.

Peetje

Grrr, wat een gezeik weer. Kijk voor het volledige verhaal maar bij de Pfeiffer verhalen, maar het komt er op neer dat m'n werkgever wil dat ik iedere dag 1 uur ga werken, ik het daar niet mee eens ben en de arbodienst geen mening heeft. Volgende stap: huisarts.

Lamme harrie

Ben inmiddels 3.5 maanden zoet met pfeiffer. Weer te snel gaan werken en niet goed luisteren naar mijn lichaam maakt dat ik nu volgens mij dicht tegen mijn tweede terugslag (de eerste keverde me twee weken volkomen zombie passiviteit en 0 kwaliteit van leven op) aan. Heb ook niet echt een baan waar je makkelijk simpele klusjes kunt doen! Het is echt lastig om te reintegreren omdat je pas merkt dat je over je grenzen gaat wanneer je over je grenzen gaat!

Clooney

Het is inderdaad moeilijk om te weten welke de grenzen van je eigen lichaam zijn. Zelf zit ik er ook gemakkelijk over. 't Is al van maart geleden dat ik twee weken thuis moest blijven omdat ik pfeiffer had. Erna ben ik terug fulltime beginnen werken, zeer lastig, maar stilletjes aan beterde dit. Van augustus tot vorige week heb ik ook minder uren moeten werken, daar we terug met onze volledige equipe verpleegkundigen waren. Dat heeft goed gedaan, terug wat meer kunnen uitrusten, m'n weerstand verbeterde wat. Toen ze mij vroegen terug meer uren te werken omdat er terug iemand uitvalt gedurende een jaar, vond ik dit geen probleem. Ik voelde mij weer sterk genoeg. Maar na een volle week moet ik dit weer bekopen. k Geraak weer niet uitgeslapen (zelfs niet na 9u slapen),  lichte blackouts, verkouden,... Vervelend om daar altijd mee geconfronteerd te worden.

Kroos

Even een Update.

Ik werk nu alweer 6 maanden. Het gaat maar ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet geheel ben hersteld.
Ik merk dit aan:
- Weinig vut
- Kan slecht tegen drank
- Kan me slecht consenteren
- Veel last van spierpijn.

Gr. Kroos

De beste wensen voor 2008

Peetje

Ik moet met ingang van morgen van de arbo 3 keer 2 uur gaan werken. Maar aangezien ik nog steeds niet op het energieniveau van voor 2 keer griep zit en ik dus wel meer uren moet gaan werken, vrees ik dat ik dat niet vol gaan houden. Nou ja, ik ga het wel weer proberen en als het niet lukt, wordt het weer ziek melden. Ik hou jullie op de hoogte. :)

Jessie

Hallo Kroos,

Weet wel wat je bedoelt ja. Ben nu ongeveer weer 3,5 maand fulltime aan het werk,
maar ben nog steeds snel moe en slaap veel. Baal er behoorlijk van, zeker omdat iedereen
denkt dat het weer super met je gaat, omdat je weer fulltime werkt...
Valt me nog tegen en moet nog steeds rekening houden met zoveel dingen.
Weet niet of het zin heeft om nog eens bloed te laten prikken, of komt daar toch niks uit?

Groetjes Jessie

ikkee

heey allemaal..

ik ben floor en 19 jaar

ik zit een beetje met iets wat ik niet snap:

in oktober ben ik getest voor pfeiffer.. na een tijdje zou de huisarts bellen over de resultaten.. nooit iets gehoord ik zelf gebeld.. ja geen resultaten..

nu moest ik gisteren naar de dokter omdat ik al een maand loop met oogklachten eerst had ik altijd een dokter in opleiding (iedereen moet het leren) maar omdat die klachten niet weggingen had ik naar mijn eigen dokter gevraagt.. hij heeft in mijn ogen gekeken en denkt nu dat ik allergisch ben voor dieren ( wat ik me niet kan voorstellen doe al 3 jaar opleiding dierenartsassistent) ik vroeg of ik daaar vermoeid van kon zijn en hij zei nee ik zo ja omdat ik nog steeds echt moe ben en ik geen pfeiffer heb.. toen bekeek hij mijn bloed uistakg van oktober bleek dat ik op dat moment (oktober) acute pfeiffer had.. ik heb dat dus totaal verwaarloosd omdat je denk ik slaap gewoon te weinig.. iedereen vond dat ikme aanstelde omdat ik geen pfeiffer zou hebben wel dus..ten eerste een hele stomme fout want nu denkt mijn hele opleiding dat ik er gewoon me best niet voor doet.. maar waar ik me meer zorgen over maak is dat ik in die periode dus gewoon alles bven blijven doen 3 keer perweek voetballen (ben dames1) en gewerkt werk in de horeca op locatie best zwaar werk.. en naar school midden in mijn toetsweek en alles..

ik heb er nog steeds heel erg last van okal was het acute pfeiffer.. maar dus omdat ik er niks aanheb gedaan wat ga ik nu nog te verduren krijgen want toen ik bij de dokter zat was ik een beetje onder de indruk dat je naar zn tijd dat wel ineens om je oren krijgt gesmeten..

groetjes floor

Kroos

Hi Jessie,

Je bloed laten testen is maar een moment opname, je moet leren naar je lichaam te luisten. En dat valt niet mee. Ben net terug van een skie vakantie, van drie dagen. Heb 2 dagen kunnen skie?n. De laaste dag was me lichaam zo moe dat ik van binnen trilde. Niet leuk maar ik ben er wel geweest.

Wat ik ermee wil zeggen je moet er mee leren leven

Sterkte

gr. Kroos

Kroos

Even een update. Ik ben alweer een tijd hele dagen aan het werk. Ben ook nog verhuist. Het gaat goed, wel merk ik dat ik het nog altijd rustig aan moet doen. Als te hard wil werken begin ik te zweten, en voel me dan raar.

Volgens mijn wordt je nooit meer de oude.

En vraag hoe gaat het met jullie na een jaar????

groet, Kroos

Peetje

Even in het kort dan maar mijn verhaal van de laatste maanden.
Moest van de arbo in de 2e week van januari 3 keer 2 uur gaan werken, dat heb ik welgeteld 2 dagen volgehouden, daarna dus weer ziekgemeld. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en gaat het gelukkig iets beter. De maanden januari en februari waren een ramp, ik kon bijna niets. Werken doe ik nog steeds niet, ik ben vast van plan om me niet weer te vroeg aan het werk te laten sturen. Ben bang dat ik dan weer een terugslag krijg en het nog langer gaat duren voordat ik weer een beetje mens ben...

Clooney

Vorige week was het exact een jaar geleden dat ik twee weken thuis moest blijven met pfeiffer. Soms denk ik dat de ongemakken volledig verdwenen zijn en voel ik me kiplekker. Gedurende het voorbije jaar ben ik me wel sterker gaan voelen en kon ik mijn fulltime job beter aan. Maar sommige dagen voel ik me weer een wrak en sleep ik me verder. Vooral de dagen dat ik thuis ben (recupdagen) voel ik me regelmatig moe. Dan vraag ik me af of dat nog wel kan zijn van dat virus. En dan die vervelende keelpijn en de gezwollen klieren die bij de geringste vermoeidheid terugkeren. Ik denk inderdaad dat je niet echt meer de oude wordt na pfeiffer en dat je er rekening mee moet blijven houden dat je voldoende moet rusten na de werkuren. Maar actieve ontspanning na het werk kan ook voor bijkomende energie zorgen, dat heb ik toch reeds ondervonden. Bv. erg moe zijn maar toch met een vriendin gaan zwemmen en dat doet deugd.
Al bij al dus een positieve evolutie dus!  :)

kimberly106

Hallo iedereen,

Er is 17 maart geconstateerd dat ik pfijffer heb .
Daarvoor 2 weken ziek thuis.

Ben toen 2 weken thuis gebleven en daarna weer 4 keer per week 1,5 uur per dag naar me werk.
Dat ging wel tijdens het werk maar daarna helemaal kapot.
Maar deze week heb ik 1 keer gewerkt en was al kapot heb het nu zo zwaar.
Heb me werk afgebelt.
Voel me slechter dan vorige week.
Ik heb alleen een vraag de huisarts zij je zit in de beginfase wat word daar precies mee bedoelt ?
En wanneer kun je weer 1,5 uur te werk gaan? Want lees nu veel je moet niet te snel weer te werk gaan.?

Hoop dat het niet stomme vragen zijn .
Zit er  mee de een zegt ja ga weer te werk kom op- ander nee rust uit zoveel mogelijk anders  kun je terugslag krijgen

BEDANKT
gr kim

Peetje

Ik denk dat je huisarts bedoelt dat er nog recente antistoffen in je bloed te vinden zijn. Dat betekent dat je ongeveer in de afgelopen 3 maanden de acute fase van Pfeiffer hebt gehad of daar nog steeds in zit.

Wanneer je weer kunt gaan werken en hoe lang, is moeilijk te zeggen. Pfeiffer verloopt voor iedereen anders, dus zul je goed naar je lichaam moeten luisteren. Je geeft zelf al aan dat je nu helemaal kapot bent. Dat betekent dus niet werken, maar thuis blijven, uitrusten/uitzieken en langzaam aan proberen hoe veel je aankunt zonder helemaal kapot te zijn. Van helemaal niks doen ga je je waarschijnlijk alleen maar rotter voelen, dus probeer wel iets te blijven doen, al is het maar een wandelingetje ofzo.

Heel veel beterschap. :)

kimberly106

heey peetje

Bedankt voor je reactie ,Jij ook beterschap he

Kroos

Clooney mag ik vragen hoe oud je bent???

Met vriendelijke groet,
Kroos

Clooney

Sorry voor het late antwoord Kroos. t Is al even geleden dat ik de site gecheckt heb. Ik ben 26j.
De vorige drie maanden zijn net hetzelfde verlopen zoals ik beschreef in april; wat ups en downs. Vooral die aanhoudende keelpijn en die vermoeidheid blijven het vervelendst. Maar verder lukt het wel om voltijds te werken. Wanneer de vermoeidheid te erg wordt, tracht ik wat slaap in te halen in de namiddag.
Ondertussen ga ik ook elke week minstens ??n keer gaan sporten om de conditie terug wat op te bouwen. Op die manier hoop ik ook wat mijn weerstand terug te verbeteren.

Andere ervaringen?
Groeten
Clooney

sander123

Zo te lezen hebben jullie het allemala heel erg:o

Ik zelf moest 2 weken thuis blijven van de dokter en daarna alles weer gedaan..
En wanneer ik voel dat ik moe ben ja dan rust ik wel.

Maar voor de rest er gewoon weer tegen aangaan:P

Kroos

He Clooney,

Bedankt.

Met mij gaat het nog steeds niet geheel goed. Ik merk nog steeds de gevolgen van de ziekte.

Groet,
Kroos

anivel

Ik heb nu 9 maanden Pfeiffer en heb een paar maanden helemaal niet kunnen werken. In mei langzaam opgebouwd met 2 keer 2 uur per week en uitgebreid tot 1 juli tot vier halve dagen.
Ben toen vrij geweest tot 1 augustus en maak sinds die tijd weer 3 dagen van 8 uur. Na mijn werk ben ik vaak moe en duik mijn bed in en lig dan ongeveer anderhalf uur.
Ik hou het werk wel vol, maar merk dat ik daarnaast nog niet teveel moet doen omdat ik mezelf dan tegenkom. Op de dagen dat ik vrij ben slaap ik s'middags nog.
In tegenstelling tot de eerste maanden gaat het stukken beter. Als ik rond 8 uur opstond dan lag ik rond kwart voor 10 alweer op bed, tegen de lunch eruit en daarna plande ik om boodschappen te gaan doen, maar was zo moe dat ik weer in bed kroop. Om 16.00 uur er weer uit met het plan om boodachp te doen, maar ook dan kwam het er niet van en ging ik weer naar bed. Ik was totaal uitgeput en kan nu al veel meer, maar heel belangrijk is dat ik blijf luisteren naar mijn gevoel.
Als ik soms iets teveel doe dan moet ik later bezuren.
Ik denk dat het belangrijk is dat je qua werk ook goed naar je lichaam luistert, niet te vroeg beginnen en heel langzaam opbouwen.

Anne

pejoca

Ik weet zins 8 augustus dat ik de ziekte van pfeiffer heb.
Wist toen nog niet in welke vase ik zat.

Vandaag na vraag gedaan bij de huisarts omdat de bedrijfsarts er naar vroeg.
Nu blijkt dat ik er al enige tijd mee door gelopen heb  ::) .

Ben er achter gekomen doordat ik klachten kreeg in de vorm van,vermoeidheid
hoofdpijn,duizeligheid, en een raar licht gevoel in het hoofd.

Ik had de laaste weken veel over gewerkt. ( contrakt uren 30 p.week )
maakte de laaste weken 37 uur of meer.

Toen ik te horen kreeg dat ik pfeiffer had moest ik het van de huisarts
wat rustiger aan doen. Ben toen in overleg met de bedrijsarts voor 50 % gaan werken.
6 dagen 2 en half uur perdag.
Ik kreeg na 8 dagen werken meer klachten  :(
Ben toen 5 dagen thuis geweest, en wilde zelf weer graag aan het werk.
( ik ben van karakter nog al een actief persoon en was dat stil zitten thuis wel weer zat ;) )

Ben toen op nieuw begonnen met die 2 en een half uur perdag.
Het was moeizaam maar ging steeds iets beter.

Ben vandaag voor het eerst 4 uur gaan werken, de eerste 3 uur ging wel
daarna kwamen de klachten van hoofdpijn, en duizeligheid al weer terug :'(
na het uitlaten van mijn honden was de energie echt weer helemaal op.
Ik hoop dat het morgen en over morgen wat beter gaat en dat ik het vol hou.
want van af donderdag heb ik vakantie  :P en vertrek zaterdag voor een weekje naar Spanje  :)
Na mijn vakantie moet ik me weer melden bij de bedrijfsarts om te horen
hoe de 3 dagen van 4 uur zijn gegaan, en hoe het in de vakantie is gegaan.
dat is dus nog even afwachten.

Kroos

Beste lezers,

het is nu alweer een helle tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Het gaat goed ik heb geen last meer en kan mijn werk weer gewoon volhouden.

Met vriendelijke groet,

Kroos

Peetje

Oeh, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! Ik ben echt altijd heel blij met dat soort berichtjes, dat geeft de rest van ons weer wat moed. ;)