Hoe ga je weer te werk

Gestart door Kroos, 23 oktober, 2006, 19:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nancepens

Hi, dit is de eerste keer dat ik op het forum zit. Bij mij is eind 2006 Pfeiffer vastgesteld. Nog nooit ben ik zo moe geweest. Sinds 22 december zat ik thuis. Nu ben ik twee weken geleden gestart ben 3x 2 uur werken. Dit was meer dan genoeg. Deze week werk ik 2x 4 uur en 1x 2 uur en dat is erg zwaar. Omdat ik op vakantie ga moest ik op bezoek bij de arbodienst. Weet je wat hij zei:'er staat 3 maanden voor Pfeiffer dus na de vakantie kan je weer full time aan de slag".  ??? Nou dat dacht ik dus niet. Ben te moe om iets te doen. Ik slaap de halve dag (heb 2 kleine kinderen rondlopen). Ik denk dat ik na de vakantie eerst maar eens bekijk wat ik kan doen.

linny

Goed, Big Step..

vandaag ging ik sporten.. blijkt mijn spinning leraar coach te zijn bij mensen die problemen hebben met werk [ben vergeten hoe t heet  :P].. Hij heeft ook veel ervaring met dit soort situaties.

Ik heb hem uitgelegd wat er gebeurd is.. Ziek, 2 weken thuis, weer aant werk, opzich wel verbetering, ander werk, schildklier, operatie, weer ziek (hier zit ik nu)

Vraagt ie me.. Waarom werk je alweer dan?
En voor wie doe je dit?
Hij is niet de persoon me te vertellen wat ik moet doen.. maar hij houdt je wel een spiegel voor..

Ik doe dit voor anderen.. niet voor mezelf.. Ik zit nu vanaf maandag thuis en dit bevalt prima.. En toch.. elke dag maak ik me druk omdat ik m'n collega's laat zitten. :( Maar ik heb wel voor mezelf de knoop doorgehakt, dit gaat zo niet.. en ik ga me ziek melden.

Gelukkig was mn moeder er net bij.. Zij heeft het nooit zo bekeken. Ze heeft net met mn pa gepraat.. En raad es..
Ik moet naar de huisarts gaan, en morgen naar de internist.. Ik mag niet meer aan het werk tot ik beter ben..  :o

Ik vind dit een hele grote enge stap, en dit verhaaltje hoort wrs ook niet thuis in deze topic..
Maar voor mij begint het nu allemaal weer opnieuw.. En dit keer ga ik het goed doen..

Liefs.. een bange Linny  :)

linny

hey allemaal,

kom net bij de huisarts vandaan.. Vette teleurstelling.. Hij heeft nog nooit gehoord dat mensen een terug val kunnen krijgen  :'(

En hij gaat me niet verder helpen omdat ik naar de internist ga.. Zegt ie er ook nog ff heel leuk bij dat ze een erg moeilijk persoon schijnt te zijn  :'( :'(

Fijn.. En nu? dadelijk zegt de internist dit ook en heb ik niks meer.. Moet ik maandag gewoon weer aan t werk..

Hier was ik dus al bang voor.. M'n gevoel laat me weer eens niet in de steek..
Hoe kan het dat de huisarts er niks van weet??
Hij is toch arts?

Groetjes Linny

jeroenn

je moet vooral geduld hebben... Ik heb het al sinds mei 2006, en ben er ook nog zeker niet.
Niet dat het voor jou zo lang hoet te duren, maar je hebt eigenlijk nog maar kort Pfeiffer.
Het probleem is dat je er helemaal niks aan kunt doen. Ik geloof zelfs niet dat je je beloop kunt be?nvloeden
door overdreven veel te rusten, zoals veel mensen doen.Aan de andere kant moet je nu ook nog niet teveel doen,
of heel actief gaan sporten. Gewoon doen wat je kunt en verder afwachten.... en wachten...

linny

is dit een reactie op mijn stukje?
in dat geval.. ik heb pfeiffer sinds april 2006.. dus ook al een tijdje.
T ging beter maar ik voel mezelf terug zakken..

Ellen

Hoi Linny,

Ik heb ook Pfeiffer sinds april 2006 en ik heb sindsdien ook niet meer gewerkt. Ik heb wel een fijne huisarts die me heel intensief begeleid. Zelfs nu in bij de internist loop. Geloof je gevoel en ga niet werken als het niet gaat.
Als het wel gaat voor je gevoel heel rustig beginnen en niks forceren.

linny

Goed kom bij de internist vandaan,

zij denkt ook niet dat het aan de pfeiffer ligt. Wat wel kan.. ik heb problemen met de schildklier, dat is een feit.
Ik raak erg moeilijk ingesteld, en dat zou wel kunnen komen doordat ik pfeiffer heb gehad.
Haar advies was om voorlopig halve dagen te gaan werken (we zitten hier in het "nu weer te werk" topic, dus maar weer ff on topic  :)) en het af te wachten.
Heb een mooi formuliertje met heel veel aangekruisde hokjes. Dus dat word weer lekker leegtappen.  :'(

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat ze hier helemaal niet bekend zijn met een terug val van pfeiffer.
Maar goed.. het zal..
voorlopig werk ik van 11-15:30 met een half uur pauze.
Ben benieuwd hoe het gaat.

Liefs Linny

Nick

Volgens mij moet ik mijn ARBO- arts deze site eens laten lezen. Ik ben sinds eind 2006 thuis met pfeiffer en kan nu mijn dagelijkse dingen weer een beetje doen en mijn sociale leven komt ook weer heel rustig op gang. Toch ben ik nog vaak erg moe. "Kwestie van ritme opdoen" volgens de ARBO-arts en ze wil dat ik weer voor halve dagen ga werken. Op zich mis ik het werken heel erg, maar het lijkt mij nog niet verstandig om te gaan werken. "toch proberen."  Nou ja, ik zie wel, maar als ik hier al die terugslagen lees.... :-[
Ik ben er in ieder geval achter dat een ARBO-arts maar 1 belang heeft. dat is duidelijk... >:(

Ellen

Dat is toch niet helemaal waar. Ik ben nu 11 maanden thuis (vanaf volgende week dan..) En ik ben 4 weken geleden naar de arbo arts geweest. Ik vertelde hem dat al ik een geweer zou hebben ik hem op zijn hoofd zou zetten en zo zou dreigen. Zo graag wil ik weer aan het werk. Maar ik mag het niet!!!
Mijn arbo arts vind het nog niet verstandig als ik ga werken.....
Dus ze zijn niet allemaal hetzelfde...

Kroos

ik heb de ziekte vanaf aug. 2006. In al die tijd ben ik maar 2x bij Arboarts geweest. Nu ik een terugval heb en elke week wel weer een andere ziekte oploop zoals griep en diaree. Stuurd de Arbodienst wel uitnodiging maar ik ben elke keer te ziek om te komen. Als ik dan aanvraag om het telefonische te doen zeggen ze dat het goed is, maar ze bellen niet.

Tineke 10

Eind augustus 2006 heb ik ook Pfeiffer gekregen. Mijn herstel is heel geleidelijk gegaan, met hier en daar een terugslag, sinds dit jaar gaat het herstel nog steeds goed. Afgelopen week heb ik 32 uur gewerkt. Nog 2 weekjes en dan zit ik weer full-time. Volgende week begin ik weer met avondwerk, tot nu toe al die tijd niet/nauwelijks gedaan. Gelukkig is er voor de onregelmatige uren iemand aangetrokken die in ieder geval tot mei blijft. Hierdoor geen druk voor mij. Contact met de bedrijfsarts heb ik niet meer, maar mocht ik toch nog een terugslag krijgen, dan kan ik bellen. In totaal ben ik in al die tijd 1 keer op consult geweest en heb ik zo'n 4 telefonische consulten gehad. Ik ben bijna een half jaar bezig met het herstellen van Pfeiffer, maar het lijkt er op dat ik er bijna mee klaar ben. Leve: rust, reinheid en regelmaat!! Heb wel het geluk dat ik geen griep of verkoudheid erbij heb gekregen.

Iedereen succes met herstellen!

groet van Tineke


Kroos

Er zijn weer twee weken voorbij. Deze weken heb ik om de dag (ma-wo-vrij) van 13.00 t/m 17.00 gewerkt. Het is goed gegaan.

Wel moet ik opletten dat ik niet weer een griep krijg. Ik merk dat me afweer slecht is geworden.

gr. kroos

paulien

:)Hi allemaal,
ik ben benieuwd naar jullie leeftijd. Zo kan ik weten of de effecten van Pfeiffer op jullie lijf overeenkomen met die van mij!
Zelf ben ik 16, heb eergister de uitslag gekregen dat ik Pfeiffer heb en zit dus nu met m'n moeie, zieke en kloppende hoofd thuis. Verder sta ik 9 onvoldoendes en ben gezakt voor m'n scooterexamen. Maandenlang hard werken voor school, heeft niets opgeleverd en deze bloeduitslag verklaart de boel! Het einde van het jaar breekt aan en de laatste resultaten zijn van groot belang voor mijn overgang. Nu ik op doktersadvies moet gaan slapen, heb ik hier dus echt niet de tijd en de energie voor! WAT moet ik doen?! Verder wens ik jullie allemaal sterkte met jullie o zo lastige virus.
Groetjes, Paulien

Kroos

Hi Paulien,

ik ben 32 jaar.

gr. Kroos

Marit

Volgens mij was er ooit (in een ver grijs verleden) een topic over leeftijd, misschien moeten we die weer eens naar boven halen, was wel interessant. Ik zal eens gaan zoeken ;)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Kroos

Ik heb nu 1 goede week en 1 slechte week van om de dag 4 uur werken gehad. De eerste week heb ik de hele tijd goed kunnen werken. Maar in de tweede week ben ik alleen vrijdag naar me werk geweest. Ik was weer verkouden geworden.

gr. Kroos

Kroos

Er zijn weer twee weken voorbij. Deze weken zijn goed gegaan ik heb om de dag 4 uur kunnen werken.

Wel moet ik binnen kort naar een Internist, omdat de artsen het herstel niet goed vinden gaan.

gr. Kroos

sjoerdh

Hoi iedereen. Na 2 maanden gesukkeld te hebben met griep en keelontstekingen ben ik erachter gekomen via de huisarts dat ik pfeiffer heb (gehad). Wanneer precies is natuurlijk niet te zeggen maar het verklaarde wel een hoop.

Ik werkte net 3 weken bij mijn nieuwe werkgever (halfjaar contract) en moet dus nu rustig aan doen.. i.o.m. de arbo arts moest ik de 1e week 2 uur werken per dag, volgende week 3 enz enz. Nu werk ik 3 uur per dag.. volgende week moet ik er 4.

Ik merk nu al dat het niet zo lekker gaat als dat ik hoopte, ben heel de dag moe, hoofdpijn daar wordt ik ook gek van de hele dag..
Morgen moet ik naar de Arbo arts toe (4 uur reizen, is niet in de buurt) en daar moet ik komen voor een gepsprek en een fitheidstest lol.. ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Mijn werk ik voor mij 1 uur en 20min heen en 1 uur en 20min terug met het openbaar vervoer.. als ik op m'n werk aankom dan ben ik al kapot en dan moet ik nog 5 uur ....

Ik geef de hoop niet op, het komt wel goed maar ik ben zo bang om teveel hooi op de vork te nemen waardoor ik er straks nog langer mee zit.. helaas begrijpt de nieuwe werkgever het niet zo goed dus moet dat ook maar afwachten hoe het loopt helaas...

Ik hoop voor iedereen dat alles beetje bij beetje beter gaat en je moet zeker naar je eigen lichaam luisteren hoe frustrerend dat ook is ;)

Kroos

Ik werk nu om de dag 6 uur, en het gaat goed. Ik moet wel oppassen dat ik niet te hard wil werken.

gr. Kroos

Ellen

Dankjewel voor het met ons delen.
Ik ben ook weer begonnen met werken en haal hier wel tips uit.
Zo wilde mijn bedrijfsarts van 2x 4 uur naar 3x 4 uur en dan 5x 4 uur.
Maar dat van jou lijkt me beter!!!

Kroos

Hi Ellen,

het is de bedoeling dat ik twee weken om de dag 6 uur werk (50% werkbelasting). Na deze twee weken wordt het 4x6 daarna 5x6. Ik mag alleen niet te lang achter elkaar werken 50% belasting.

gr. Kroos

Ellen

Hoi Kroos,

Ik ga straks naar het revalidatiecentrum en ga daar ook vragen wat slim is.
Maar ik weet wel dat 50% werkbelasting bij ons niet werkt.
Ik zit op een servicedesk (helpdesk ICT) en ik doe wel minder werk en ander
werk, maar wat nu echt de belasting is kan ik niet echt zeggen.

Kroos

Hi Ellen,

ik ben buitendienst verkoper. Ook voor mij is het moeilijke een goede dag indeling te maken. Maar het moet anders bouw je niks op.

gr. Kroos

Clooney

Hoi,
Ik ben thuisverpleegkundige en twee maand terug werd klierkoorts vastgesteld. Na twee weken opnieuw bloedafname en die bleek terug goed (levertesten en witte bloedcellen normaal terug). Sindsdien terug aan het werk, maar gaat niet zo gemakkelijk. Vaak heel moe en pijnlijke gezwollen klieren in de keel. Volgens de arts kan dit nog lang duren, voor de rest alles in orde zegt hij. Is echt frustrerend. Op deze manier full-time werken is erg lastig. Het moto van de dokter luid 'rusten als je moe bent', maar eens je bezig ben kan dit niet. Je krijgt zo de indruk dat je beter niet teveel klaagt, maar beter eens doorbijt tot alle klachten voorbij zijn. 

Kroos

Er zijn weer twee weken voorbij. In deze weken heb ik 4x 6 uur gewerkt met woensdag als rustdag. Het gaat goed ik denk dat ik het ergste van de ziekte gehad heb.

gr. Kroos

Marit

@Clooney, ik ben een tijd niet online geweest maar mocht je dit nog lezen: de klachten gaan op deze manier niet vanzelf over hoor!! Ze zullen alleen maar erger worden of je blijft er maanden zoniet jaren moe van. Luisteren naar je lichaam. Ik hoop dat je dat ook aan je werkgever duidelijk kunt maken! Ik mocht destijds vaker pauze nemen en dan in de stilteruimte even gaan liggen. Bij mij was ook dat teveel en omdat ik toch doorging, lig ik nu al 1,5 jaar permanent thuis, meestal op bed. Geleidelijk aan gaat het nu vooruit maar toch...

@Kroos, doet me goed om dit te lezen!!! Blijf oppassen he ;)  Ik vind het echt geweldig voor je!!!
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Clooney

Bedankt voor het antwoord. Het jaagt mij wel wat schrik aan. Ik kan best geloven dat het op lange termijn negatieve gevolgen kan hebben als je te weinig rust en veel uren werkt. Het is allemaal niet simpel. Toen ik na twee weken hoorde van de dokter dat mijn bloeduitslag terug beter was zei hij dat ik terug mocht beginnen werken als ik wou. Wat kan je dan zeggen? Nee, ik wil niet? Ik durfde dat niet. Ook omdat ik hem twee weken ervoor gezegd had dat het net een hele drukke periode is op het werk. We zijn ook maar met zes mensen die werken en bij ziekte valt de druk ook op de schouders van mijn collega's. Als je minder dan een maand thuisblijft om te beginnen, is er geen vervanging voorzien. Een fulltimer vervangen met de overige collega's is geen pretje. Er was even paniek toen ik zei dat ik twee weken thuis moest blijven. Op dat vlak kan ik zeker mijn werkgever begrijpen. Ziekte zorgt voor extra druk bij de andere werknemers.
Daarbij komt nog dat ik pas een jaar werk bij deze organisatie en ik dus niet de indruk wil geven dat ik vaak ziek ben.

Dus eens beginnen te werken sleurde ik me erdoor al geeuwend en met keel- en hoofdpijn en pijnlijke klieren. Ik heb dit gezegd aan mijn werkgever, maar die heeft gewoon geluisterd en gezegd dat ik best regelmatig Dafalgan neem en dat het dan wel beter zou gaan. Ik moest ook trachten sneller te werken (minder aandacht geven aan de pati?nten) waardoor ik een uur minder op de baan zou zijn. Dit lukte me ook, overal 5 minuutjes minder praten en ik werk nu een uur minder. Ten koste van de pati?nten.... ik vind het wel jammer. Zelf heb ik ondertussen wel al minder last van mijn gezondheid, maar ik ben nog niet de oude. Als ik over de middag niet slaap ben ik 'savonds versleten en heb ik de volgende dag barstende hoofdpijn.

Ik vind het een goed voorstel die stille ruimte, maar dit kun je niet op ieder werk realiseren. Ik zie geen mogelijkheid voor mensen zoals ik die steeds op de baan zitten om tussentijds te rusten.

Marit

Het was niet de bedoeling je schrik aan te jagen hoor! En een stille plek is inderdaad niet overal haalbaar en meestal doe je dat toch niet.

Ik had werk waarbij ik als enige een project had, kon dus eigenlijk ook niet ziek zijn en ging daarom ook steeds weer aan de gang of toch maar iets langer door want je voelt die verantwoordelijkheid toch behoorlijk op je schouders rusten. Maar ik ging steeds meer fouten maken en wist soms op de weg terug niet meer welke trein ik ook al weer moest hebben en als er een omleiding was dan snapte ik het echt niet meer, heb een keer een hele tijd op het station lopen dwalen. Moest zelfs nadenken over de naam van mijn vriend en schreef mijn eigen naam fout.

Weer een tijd thuis geweest, het leek weer te gaan en hup weer aan de slag want er zaten termijnen aan het werk (wettelijke dus het moest af!). Voor halve dagen aan de gang gegaan. Tot het grote ongeluk op Amsterdam CS toen kon ik niet meer naar huis, moest mijn vriend me komen halen maar ja, iedereen wilde Amsterdam in met de auto. Was ik pas savonds thuis (begon normaal om 7 uur smorgens) toen was het echt einde oefening. Gigantisch op mijn donder gehad van de dokter!

Inmiddels ook mijn baan kwijt, gelukkig kan ik wel terug komen als ik beter ben maar toch. Studie weggegooid. Kreeg ik er ook nog Pfeiffer bij (had al CMV).

Gelukkig gaat het bij iedereen anders en kan wat bij mij fout ging, bij jou goed gaan. Het is niet om mensen bang te maken maar wel om te laten zien dat je Pfeiffer (en CMV) echt serieus moet nemen.

Inmiddels is het niet meer in mijn bloed en zit ik in de nasleep, die net zo erg is maar de laatste weken is er vooruitgang.

Ik besef ook dat ik geluk heb dat ik KAN luisteren naar mijn lichaam, als je er alleen voor staat met kinderen of je bent de hoofdkostwinner en er is geen uitkering of onvoldoende uitkering achter de hand dan zal het ook anders liggen. Heb je geluk dan gaat het goed en heb je pech dan pakt je lichaam je alsnog terug. Ik heb wel veel moeten opgeven en dat was bepaald niet makkelijk, toch heb ik ervan geleerd dat dingen vaak wel weer op hun pootjes terecht komen.

Ik doe voorzichtig aan steeds meer in huis, ga iedere week slenderen (bewegingsaparaten) en heb daar baat bij. Voel ik me niet goed, ga ik niet. Iedere keer een klein stapje en je komt er wel.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Zijn er hier ook mensen die nog vanalles kunnen doen? Ik ga namelijk nog steeds naar school en werk ook nog! Altijd gedaan trouwens :)

Marit

Ze zijn er in elk geval wel geweest ;) die waren denk ik snel weer beter...

Is wel fijn als je nog door kunt gaan zeg.... ruilen?  ;D ff voor 1 dagie, hihi  ;D
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elise

Haha, als dat zou kunnen ;) Ik vind het zo sneu voor jullie! :( Het is gewoon vreselijk *scheldwoord* dat je niet zoveel kan doen! Hopelijk gaat het snel wat beter dan! Maar dit keer gaat het wel erg snel naar mijn gevoel :o, hopelijk blijft het zo: dan ga ik misschien nog wel over ook nog (met een degelijk rapport!)

Clooney

Nu ik het verhaal van Marit gelezen heb, snap ik zeker je waarschuwing. Het is verbazend hoe deze ziekte, die ik tot voor drie maanden niet echt als ernstig zag, tot zo'n ingrijpende gevolgen kan leiden op professioneel vlak. Ik merk ook dat veel mensen uit mijn omgeving de impact er niet van kennen. De meesten zeggen:'oh ja je kunt er lang last van hebben heb ik gehoord' en twee weken erna zeggen ze
"en 't is al beter zeker?". Beetje frustrerend want je geeft niet graag toe dat het toch niet super gaat.
Wat je vertelt over die blackouts tijdens het werk herken ik ook, maar het was niet in zo'n ernstige mate (code bankkaart totaal kwijt, niet beseffen dat ik al een stuk weg met de auto had afgelegd en al veel verder was dan ik dacht) Nooit bij stilgestaan dat die klierkoorts de oorzaak was, wel wat beangstigend achteraf bekeken.

Ik ben onmiddellijk terug overgeschakeld op fulltime werken, wat betekent in een week zoals deze 45 u ongeveer, doordat ik t weekend werk om de twee weken. Het is zeker niet aan te raden om dit te doen. Ik kreeg wel de keuze niet van de dokter om met minder uren te starten. Ik vind dat men nogal streng geworden is tegenwoordig. Vanaf dat je een paar weken thuisblijft krijg je bij ons (Belgi?) al inspectie van de adviserende geneesheer op je dak. Ik denk dat dit de artsen wat tegenhoudt om de mensen langer thuis te laten blijven.
't Is maar een indruk....

Nu zoals velen zeggen: 'we doen het gaan ?'  :D

Marit

Ik wist ook niet dat het zo kon zijn hoor!! Ik dacht toen ik het hoorde: ach, zal wat moe zijn maar het is zo weer over....

Van de bedrijfsartsen in Nederland krijg je er officieel 8 weken voor, dan moet je weer aan de gang. Gelukkig trof ik er 1 die erg veel wist hierover en ook wl zag dat ik me niet aanstelde.

45 uur, dat zijn er nogal wat!!! Ik hoop dat het bij jou allemaal goed gaat  ;)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Clooney

k Zal niet ontkennen dat ik blij zal zijn dat die week voorbij is  :D, de week erna maar een goeie 20 uur. Nu ja, ik wil niet klagen want je weet op voorhand dat als je voor verpleegkunde kiest dat je veel uren moet werken. Maar op momenten dat je ziek bent is het zwaar, maar het lukt nu wel steeds beter.
Ligt dat vast hoe lang je bij een bepaalde ziekte mag thuisblijven in Nederland? Vreemd. Niet iedereen is toch even lang ziek bij een bepaalde aandoening? Hier beslist de behandelende arts hoe lang je thuisblijft en dan moet je een papiertje indienen bij de ziekenbond en die sturen dan een adviserend geneesheer langs na bepaalde tijd. Dat kan na een week zijn of na een maand (denk dat het te zien is als je arbeider of bediende bent). En als die arts zegt dat het zal gaan, dan moet je terug gaan werken. Wat de behandelende arts er ook van denkt. Je kan wel protest indienen...  Maar voor een behandelende arts is het niet echt flaterend dat zijn beslissing in twijfel getrokken wordt, en dus vermoed ik dat ze gewoon het minimum geven om thuis te blijven.
Eerst mocht ik drie weken thuisblijven maar de dokter is op zijn beslissing terug gekomen, ik moest proberen of het zou gaan. Eens je terug begint dan probeer je door te gaan.
't Is al zo'n rompslomp van papieren als je moet thuisblijven, je zou het ontzien.

Kroos

Er zijn weer twee weken voorbij. Deze weken heb ik 5 dagen 6 uur gewerkt. Het gaat goed, wel moet me lichaam er erg aanwennnen. Mijn dag invulling is nog wel 50%.


gr. Kroos

Clooney

De laatste weken gaat het werken weer bijna zoals vroeger, nu en dan toch periodes van vermoeidheid en pijnlijke klieren maar t is aanvaardbaar. Ook terug begonnen met het opnemen van vrijwilligerswerk in de weekends die ik vrij ben. Probeer dit wel te beperken tot halve dagen. Is aan de ene kant lastig, maar t doet zo'n deugd terug met vrienden samen te kunnen zijn en plezier te beleven. Het is voor mij een gok om dergelijk werk nu nog bij te nemen, maar k denk dat je het maar op die manier kunt te weten komen hoeveel werk je aankan....

Kroos

Even een update van mijn toestand. Ik heb drie weken vakantie er op zitten. Ik heb lekker gewandeld in de bossen van Hoenderloo. Het gaat goed met me. Maandag ga ik weer hele weken werken, dat is het plan. Wel moet ik maandag naar de arboarts, dus het kan veranderen. Wel ga ik me houden aan 50% werkbelasting.

met vriendelijke groet,
kroos

Peetje

Ik werk nu inmiddels een maand lang 2 keer 2,5 uur per week, op dinsdag en donderdag. Hierna ben ik hard aan rust toe, vooral omdat ik gewoon voor 200% belast wordt.
Ik kreeg vandaag een brief van de arbodienst, waarin stond dat mijn werkgever aan had gegeven dat ik die 2,5 uur vaak zelfs niet haalde. Stank voor dank dus, want ik werk eerder meer dan die uren dan minder.  >:(
Donderdag weer een afspraak bij de arbo-arts, eens kijken wat die te vertellen heeft, want tot nu toe heeft mijn telefoontje met de mededeling dat ik Pfeiffer heb, nog geen reactie van hun kant opgeleverd.

Peetje

Hier ook maar even een update. :)
Wat ik al dacht, de diagnose Pfeiffer stond bij de arbodienst helemaal niet in het dossier.  >:( Verder heb ik met de arts afgesproken dat ik met ingang van volgende week 2 keer 3 uur ga proberen te werken.
Op m'n werk hebben ze blijkbaar besloten dat ik sneller ga herstellen als ze al mijn werk door iemand anders laten doen, zodat ik niks meer te doen heb. Vorige week heb ik zitten archiveren, iets waar ik geen hekel aan heb, maar het behoort niet bepaald tot mijn normale werkzaamheden. Verder stelde m'n baas voor om in het vervolg 5 keer 1 uur te komen werken, omdat ik dan meer in een ritme kwam. Alsof ik in 1 uurtje ook maar iets nuttigs kan doen, bovendien heb ik m'n rustdag(en) nog veel te hard nodig, ook om m'n huishouden niet helemaal te laten versloffen.
Vorlopig dus deze week nog 2 keer 2,5 uur en dan eens kijken hoe het gaat met 2 keer 3 uur.

Kroos

Hi Peetje,

laat het allemaal maar over je heen komen, verzetten kost te veel energie. Het is gewoon een klote tijd. Na bijna een jaar werk ik ook pas weer volle weken.

Het gaat goed, maar ik ben nog niet de oude.

gr. Kroos