Hoe ga je weer te werk

Gestart door Kroos, 23 oktober, 2006, 19:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kroos

Ik heb nu ruim een maand de ziekte van pfeifer. Wanneer kun je weer gaan werken. En hoe pak je dat dan aan. Men zegt dat je goed naar je lichaam moet luisteren, zelf vind ik dat nog al vaag.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met het weer op pakken van het werk. Hoe gaat het dan alles je te veel doet, merk je dat gelijk of pas de dag erna.

gr. Kroos

Ellen

Ik heb bijna 7 maanden Pfeiffer en ben nog niet op het werk geweest. Je merkt aan je lichaam of je het aankan, maar ondertussen schuilt er ook een gevaar en dat is je eigenwil.... Dus kijk eerlijk of je het kan. En tja helaas waarschuwt je lichaam meestal een paar dagen later...

lelie

Hoi,

Sinds juli dit jaar is bij mij pfeiffer geconstateerd. Ben 5 weken thuis geweest, daarna ben ik 3,5 uur per dag gaan werken. Dit was erg vermoeiend, gewoon te veel. Daarna 3 weken vakantie gehad. Dacht dat ik na m'n vakantie weer normaal kon gaan werken, een week volgehouden, ging dus niet. Nu zit ik weer op 3,5 uur. Dit gaat nu aardig. Moet wel oppassen dat ik na m'n werk niet te veel doe.

Ja luisteren naar je lichaam?
Ik kan dat niet hoor. Als ik bezig ben kan ik v

Kim

Luisteren naar je lichaam, het is een moeilijk iets! Ben er zelf niet zo sterk in.
Wat werken aangaat is het al helemaal moeilijk in te schatten.
Ben sinds oktober vorig jaar zien (een jaar dus). In maart voelde ik me naar mijn mening goed genoeg om weer aan de slag te gaan. Ik zou terug 4 uurtjes per dag gaan werken om later op te bouwen naar 6 en dan nog eens naar 8. Na 3 weken 4 uurtjes per dag werken was ik gekraakt. Ik voelde het al na de eerste dag maar dacht dat het gewoon een kwestie was van weer in het ritme te komen dus ben me blijven forceren tot het niet meer ging. Sindsdien ben ik thuis en eerlijk gezegd: werken is tot de dag van vandaag nog steeds het laatste van mijn zorgen.

Marit

Het klinkt vaag, dat vond ik in het begin ook. kwam ik hier en dan zeiden ze dat en dacht ik: lekker, wat heb ik daar aan, weet ik veel wat ie bedoelt???!! het klinkt vaag en gek maar je weet het echt als de tijd rijp is, zonder twijfel!!

Ik ging na ongeveer een maand ook weer aan het werk, leek redelijk te gaan, halve dagen. Maar ik bleef het gevoel houden dat ik eens twee weken echt zou moeten kunnen uitslapen,  en daar had ik naar moeten luisteren!!! Deed ik niet want ik was behalve eigenwijs ook bang dat ik te lui zou zijn en gewoon door moest zetten...Ook was ik de enige die wist wat er speelde op bepaald gebied met het werk, ga je ook niet makkelijk weg...

Ook viel ik in slaap in de trein (nooit gedaan), miste soms dingen onderweg zonder in slaap te vallen (black-outs) of snapte een spoorwijziging of alternatieve route niet. De trein in Amsterdam ontspoorde op een dag en ik kon niet terug naar huis, moest opgehaald worden maar ja, dat moest zo ongeveer iedereen dus: files!
Die dag dus geen halve dag aanwezig maar meer dan een hele dag...dat was teveel en ik kreeg een terugval, we zijn nu ruim een jaar verder  :roll:

Beter iets te lang thuis dan te kort...
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Suuz

ik ben nu ruim 1.5 maand ziek
en voorlopig kan ik zeker nog niet aan het werk, wat ik merk door te luisteren naar mijn lichaam...

ik doe nu nog vrij weinig, maar ik kan een voorbeeld geven van zaterdag
zaterdag stond ik op, even bijgekomen, heb mijn bed afgehaald, in de wasmachine gestopt, een schoon linnengoed gepakt en bed opgemaakt, toen even bijgekomen, gedoucht, aangekleed, hond uitgelaten, de vaatwasser uitgeruimd
en toen was ik dood

ik was er zo ontzettend beroerd van geworden.... lijkbleek, alles was aan het trillen, heb de rest van de dag op bed moeten liggen
dat was dus duidelijk teveel....

vandaag ook zo'n dag.... om half 9 opgestaan, huis een beetje aan kant gemaakt (lees, een doekje over te tafel en een zwabber over de vloer), hond uitgelaten enzo, en toen kreeg ik iemand op bezoek, vrij intensief gesprek van ruim een uur
doodmoe was ik ervan
ik probeerde daarna te slapen, met de wekker om 3 uur
ondertussen was het al een uur of 1
tussendoor kreeg ik 2x telefoon van een irritant callcenter bureau
nou ja, voor dat laatste half uurtje hoefde ik het ook niet meer te doen, toen naar de huisarts om een brief te krijgen om weer opnieuw bloed te prikken vanwege die vervelende leverontsteking
en ik had niet eens meer puf om bloed te laten prikken
en dus de hele middag op bed gelegen, niet kunnen slapen omdat ik weer 3x gebeld werd
vanavond gewoon tv gekeken op bed, en nu ben ik over m'n slaap heen
morgen moet het huis weer schoon zijn, dus vanavond wat prulletjes opgeruimd en weggegooid, zodat ik alleen even moet dweilen, er komen dan namelijk potentiele kopers, en dan moet ik dus 45 minuten uit huis zijn, en zelfs daar zie ik tegenop...
dat ik dus een uur lang niet thuis kan zijn, en niet kan liggen als ik daar behoefte aan heb


dus nee, na anderhalve maand ben ik nog zeker niet toe aan werken, en op deze manier luister ik naar mijn lichaam

Lochem

Aan het begin van het schooljaar ben ik dagelijks een kwartiertje alleen maar thee gaan drinken. Dat was al vermoeiend genoeg! Al dieindrukken,al die mensen!

Na een week of twee, heb ik dit langzaam uitgebouwd naar een half uur. Vanaf toen ben ik ook kleine klusjes gaan doen. Heel af en toe een stapeltje schriften nakijken of een babbeltje met een collega.

Weer twee weken later werkte ik 45 minuten. Nu deed ik de schoolbibliotheek.Kinderen kwamen bij mij hun boek lenen.Erg intensief! Ik moest er flink aan wennen.

Na twee weken werd het een uur. Nu nam ik af en toe 4 leerlingen uit de klas om hen dezelfde les te geven als in de klas.

Drie weken later zat ik op dagelijks  5 kwartier en daar ben ik nu nog steeds.
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

Kroos

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik de ziekte van pfeifer meer tijd moet geven. Al voel ik me vaak niet erg moe.

Uit een bloedtest is gebleken dat mijn leverfunctie heel slecht was (314). Ik ben nu onderbehandeling van een ortomodulaar dietiste. Zij heeft me Silybum Curcuma van Bonusan gegeven, dit neem ik 3 maal daags. Het werkt goed want ik merk dat me lever minder gevoelig is.

Ik merk dat het moeilijk is om met me werkgever een plan te maken. Gelukkig heb ik werk waar ik zelf me uren kan plannen. Waar ik bang voor ben is dat ik het niet optijd door heb wanneer ik moet stoppen. Ik word niet moe maar naar en dan is het al te laat.

gr. Kroos

Daan

ik had hetzelfde probleem, vandaar dat ik nu met een schema werk en langzaam probeer uit te bouwen...
eduld is een schone zaak

Ellen

Hoi Daan,

Lukt je schema goed?
En waar zit je nu op?

Daan

hee ellen,
heb weer terugval gehad omdat ik (op aanraden van mn dokter:?) naar groningen ben geweest wat dus teveel was. Maar zit nu weer redelijk op koers en ben eergister begonnen met een schema dus of het lukt tja .... nog even afwachten, maar merk dat routines houvast geven aan je lichaam ..
eduld is een schone zaak

Ellen

Zeker ik merk het ook. Ik ben net jarig geweest en ben nu dus helemaal uit mijn ritme. Ik heb me wel aan het schema gehouden, maar alles op andere tijden... Fout dus. Ik val ook terug nu en ik hoop dat ik snel weer omhoog kruip. Vandaag ook bij de dokter geweest en hij laat mij niet verder opbouwen. Over twee weken mag ik weer terug komen en dan zal mijn schema wel weer omhoog gaan.

Sterre

Ik heb sinds juni van dit jaar Pfeiffer, had ook een zeer slechte leverfunctie en heb al bij al 7 weken platgelegen. Daarna begon ik m'n conditie langzaam op te bouwen. Dat ging aardig goed, maar ik merkte het direct als ik teveel deed; soms was ik een week van slag, moe etc. Ik merkte het vooral aan emotionele buien; wanneer ik die kreeg was ik over mijn grenzen gegaan. Toch heb ik het heel rustig voortgezet en goed naar mezelf geluisterd, vaker nee gezegd tegen vrienden, enz.

Ik kan nu zeggen dat ik me weer bijna 100% procent voel! M'n studie doe ik weer bijna fulltime en m'n tentamens heb ik gehaald!
Ik vind het haast gemeen om te zeggen op dit forum, omdat jullei allemaal zo lang onder de pannen zijn. Ik ben me ervan bewust dat ik echt geluk heb gehad dat ik de hele zomer lang ( hoe vervelend het ook was ) rust heb kunnen nemen en mijn studie langzaam heb kunnen opbouwen. Ik ben er bijna weer! Natuurlijk zal ik nog wel een half jaar last hebben van moeheid, maar ik ben echt zo blij dat het nu zo goed gaat! Ben alleen wel bang voor een terugval, maar blijf naar m'n eigen lichaam luisteren.. Begin na de kerst weer fulltime aan m'n studie, ga dan 3/4 vakken volgen, doe er nu nog 2. Hopelijk gaat het goed!

Tessaa

Ik zit nog op school, maar is vergelijkbaar toch. Ik weet nog niet zo heel lang dat ik pfeiffer heb. Vorige week had ik herfstvakantie, en daarvoor zat ik 1,5 week thuis. Maar ik ben geen mens om zo lang thuis te zitten en al die mensen te moeten missen. Ik vind mensen om me heen juist fijn, en nu kwamen er natuurlijk wel eens vriendinnen langs, maar ik miste al die vage bekenden die je gewoon tegen komt en af en toe eens spreekt. En mijn weken zijn normaal heel druk met school, sporten en werken in het weekend, en ineens stopte dat allemaal. Na bijna 3 weken thuis had ik het dus helemaal gehad. Maar ik heb ook zo mijn dagen. Soms gaat het wel, en soms helemaal niet. En gisteren belde ik met mijn mentor. Ik wou al beginnen met gelijk weer een hele week school. Zij raadde me aan om met een paar uur per dag te beginnen. Vandaag wou ik al zeker 4 uur niet missen, maar het leek haar een beter idee om toch zeker met niet meer dan 3 uur per dag te beginnen. Ik ben dus vandaag voor het eerst weer naar school geweest, voor 3 uur, en ik ben echt blij dat ik naar haar geluisterd heb! Ik dacht dat het allemaal wel zou lukken, maar ik heb het flink onderschat! 3 uur je aandacht ergens bij moeten houden is normaal niks, maar nu had ik er toch echt moeite mee. Ik was ineens weer zo moe! Waar ik trouwens nog meer moeite mee had was de drukte. Ik was ook op school in de middagpauze, en de drukte van iedereen om me heen kon ik niet zo goed aan.
Na die 3 uur was ik echt blij dat ik weer naar huis kon. Morgen ga ik 2 uur naar school, en ik hoop dat ik het zo allemaal weer een beetje kan opbouwen.

Tineke 10

Sinds eind augustus heb ik Pfeiffer. Na 2 weken had ik contact met mijn bedrijfsarts en hebben we besproken wat haalbaar leek. In de 4e week ben ik begonnen met 2 keer 2 uur thuiswerk, werk is 45 minuten rijden en dat was te veel van het goede. Het thuiswerken achter de computer ging goed. Ik had echter wel last van wisselende dagen door waarschijnlijk af en toe te veel inspanning (grens niet aangevoeld). Na de eerste week thuiswerk weer contact met de bedrijfsarts en besproken om nog 3 weken op dezelfde manier verder te werken. En ook geprobeerd minder terugslagen te krijgen door 'geleidelijke' inspanning.

Daarna stond mijn eerste afspraak bij de bedrijfsarts gepland (ook 45 min. rijden), maar die werd nog anderhalve week verzet. Het thuiswerken ging nog steeds goed en ik had het gevoel meer werk te kunnen doen en wel op kantoor. We hebben besproken dat ik in dezelfde week 1 dagdeel van 3 uur zou werken op kantoor. In de 2e week (dat is nu) 2 keer 3 uur werken. En vanaf nu elke 2 weken een dagdeel er bij. Ik werk op maandag en donderdag om zodoende voldoende rust tussen de dagen te hebben. Bij 4 dagen werken elke 2 weken de dagen met 1 uur verlengen. De woensdag als vrije dag houden.

Tot nu toe (maar dat is slechts 2 dagen) gaat dit allemaal goed, en merk ik dat 3 uur werken genoeg is. Ben wel een beetje moe na tijd, maar ik herstel ook wel weer binnen een dag.

Ik heb het gevoel dat mijn Pfeiffer niet super extreem is, ik heb op dit moment alleen weinig/minder energie. Klachten van keel en lever heb ik weinig gehad, alleen bij (overmatige) inspanning voelde ik wel eens wat. Volgens mijn bedrijfsarts moet je proberen je conditie langzaam op te bouwen, bij overmatige inspanning krijg je een terugslag en duurt het allemaal alleen maar langer. Bekend verhaal, denk ik. Ik doe het dan ook maar kalmpjes aan en probeer door dagelijks te wandelen/bewegen ook hiermee conditie op te bouwen.

En met werken, duurt het op deze manier wel lang voordat ik weer full-time aan de slag kan, maar dat als altijd beter dan te veel hooi op de vork te nemen.  Tot nu toe tot en met de eerste 4 weken op kantoor zijn op therapeutische basis. Als dit allemaal goed verloopt dan kan ik worden betergemeld voor de uren die ik werk. Na de eerste 6 weken werk op kantoor weer een afspraak bij de bedrijfsarts.

Mijn normale werk is redelijk onregelmatig 2-3 avonden in de week en ook weekendwerk. Nu lukt dit allemaal niet en heb ik werkzaamheden aan kantoortijden aangepast.

Ik heb geprobeerd om redelijk gedetailleerd verslag te doen van 'hoe ik weer te werk ga' en ik hoop dat jij of anderen er wat aan hebben.

Groet Tineke

maja

Ik ben nu al 1,5 maand thuis. Over 1 week moet ik weer naar de bedrijfsarts. Tot nu toe zegt ze dat ik heel erg rustig aan moet doen. Dat wat ik nu doe is al te veel zegt ze. Ik doe bijna niks:

8 uur kinderen naar school en creche brengen.
Terug tuis rond 9 uur ontbijt.
TV kijken, boekjes lezen, wasje doen in de wasmachine en droger.
Rond 12 uur middag slapje tot ong 14 uur.
Bijkomen...
15 uur kinderen van school en creche halen.
Voorbereiden vooe warm eten.
Eten.
Spelen met kinderen
19 kinderen naar bed.
Vanaf die tijd op de bank zitten tv kijken of lezen.


Het is dus ja niks!

Groetjes,

Maja

Kroos

Hi Tineke,

bedankt dat je het allemaal wilden op schrijven.

Zelf ben ik net terug van de bedrijfsarts. Hij wil dat ik volgende week 2 uur werk en dan drie dagen vrij neem. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Kroos

De 2 weken van om de dag 2 uur werken zijn voorbij. Het is goed gegaan, wel heb ik gemekt dat ik goed uitgerust moet zijn. Ik begon dan ook om 13.00.

Nu ga ik om de dag 4 uur werken voor 2 weken. De eerste dag ging goed, maar de volgende dag kreeg ik last van mijn buik. Woensdag heb ik daardoor niet kunnen werken. Op me werken zijn er een paar mensen ook ziek. Ik denk dat ik het van hun heb.

Nu gaat het alweer wat beter. Dus ga ik vrijdag weer 4 uur werken.

Tevens heb ik vorige week me bloedtest terug gehad. En die was weer goed. Ik had een hele slechte leverfunctie. De waardens waren 10x hoger dan wat het maximaal mocht zijn. Ik denk dat ik dit aan mijn dietiste te danken heb.

Wel is een bloedtest een moment opname.

tine

In mijn pfeiffer periode ben ik vijf weken echt thuis geweest. In de zesde week ging ik eerste een halve week halve dagen werken (4 uur) Daarna weer hele weken... Eerst anderhalve week halve dagen (4 uur). Toen twee weken zes uur per dag. En daarna gewoon weer full time. Bij mij is dat goed gegaan. Over de gehele periode kreeg ik beetje bij beetje meer energie. Positief denken en discipline is heel erg belangrijk. En ook wat rustiger aan doen prive, dan heb je meer energie voor je werk. Na een poosje merk je dat je ook in je vrije tijd weer energie krijgt. Heel af en toe merk ik nog wel eens dat ik sneller moe ben dan voorheen, maar ook dat gaat langzaam weg. Maar als ik moe ben geef ik er wel nog altijd aan toe. Dus dat betekend 's avonds nog wel eens een uurtje eerder slapen.

Lochem

Was het bij mij maar zo eenvoudig....
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

Kroos

De 2 weken van om de dag 4 uur werken zijn voorbij.

Het is niet zo goed gegaan. De eerste week had ik woensdag al veel pijn in me buik en kon ik al niet werken. De tweede week was ik de dag er na niet goed. Ik was dan erg moe en voelde me niet lekker.

Ik weet nog niet goed wat ik volgende week ga doen. Ik zie het wel hoe ik me maandag voel.

maja

Hoi Kroos,

Ik ben net begonnen met mijn erste werk week. Halve dagen. Het bevalt me echt niet en ik denk om mee te stoppen. Maar ja hoe kan je het beste zeggen. Alle klachten zijn weer terug gekomen :cry:

Hoe heb je dat gedaan?

Tineke 10

Hmm, het lijkt er op dat veel mensen hier een terugslag krijgen en helaas moet ik me daarbij ook aansluiten.

Het werken is me in eerste instantie goed af gegaan. De laatste 2-3 weken ging ik niet meer vooruit, maar werd ik wat meer vermoeid. Na een slechte nacht ('s avonds weg geweest), ging het mis. Ik was erg moe, had last van keelpijn en mijn hele regelmaat was weg: slecht slapen, niet meer wandelen, enz.

Dit alles vond vorig weekend plaats. Vanaf maandag heb ik geprobeerd weer wat regelmaat in mijn leven aan te brengen en dat gaat goed. Tot de terugslag ging ik op werkdagen redelijk vroeg uit bed, nu slaap ik 2 uurtjes langer (ik was wellicht wat te fanatiek).

Afgelopen week zou ik eigenlijk 4 keer 3 uur werken, maar ik heb mij dus maandag ziekgemeld bij mij leidinggevende en verteld dat ik een terugslag had. Ik wilde ook eerst weer wat van mijn oude basisritme opbouwen. Volgens mij kun je daar gewoon open over zijn naar je leidinggevende toe. Donderdag en vrijdag voelde ik me weer goed genoeg om (therapeutisch) te werken.

Ook morgen ga ik gewoon weer aan het werk en ik verwacht dat het me deze week wel gaat lukken om 4 keer 3 uur te werken (niet therapeutisch). Morgen heb ik ook weer contact met de bedrijfsarts, deze afspraak stond al en biedt gelegenheid om nog even de terugslag te bespreken.

De komende tijd ga ik me vooral richten op het regelmatige leven en mijn werk. Geen bijzondere dingen er naast doen en zodoende proberen voldoende energie op te bouwen om steeds meer te werken. Helaas saai en vervelend, maar ja..

Ik denk dat het goed is om bij terugslagen dit gewoon met je leidinggevende te bespreken en bij twijfel kun je ook je bedrijfsarts raadplegen. Terugslagen horen nou eenmaal ook een beetje bij de ziekte. Als je je niet goed voelt, dan is dat zo en moet je gas terug nemen.

Ik vraag me af of je bij lichamelijke klachten (verdergaand dan energie-gebrek) uberhaupt wel moet gaan werken. Het werken lijkt me dan niet bevorderend voor de klachten, wellicht is het verstandiger om eerst te proberen klachtenvrij te raken.  

groet van Tineke

Marit

He Tineke!

HEt lijkt mij goed om te wachten tot je zo min mogelijk klachten hebt. Mijn arts zei dat wanneer ik thuis 6 uur wat kon doen zonder steeds te moeten liggen of me slechter te gaan voelen en wanneer dat een tijd goed ging, ik dan pas aan werken mocht denken. Dan kan je beginnen met een halve dag (4 uur) want je moet je reistijd ook niet vergeten.


Groetjes,

Marit
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Kroos

Hoi Maja,

Ik denk dat het goed is om je werkgever de ziekte goed uit te leggen. Zelf heb ik gemerkt dat de meeste mensen de ziekte niet goed begrijpen. En wat het voor jou kan betekenen als je het niet goed aanpakt.

Als je werkgever daarvan op de hoogte is zal hij je niet snel te veel laten doen. Maanden of jaren last zit hij ook niet op te wachten.

Deze week heb ik elke dag 4 uur gewerkt. En het ging goed. Volgende week ga ik weer elke dag 4 uur werken. Wel pas ik me werk aan, niet te zwaar en zeker niet te veel.

Gr. Kroos

ps. Laat je niet gek maken het is al rot genoeg!!!

Kroos

2 weken zijn weer voorbij. Deze twee weken heb ik elke dag 4 uur gewerkt. Ik begon meestal om 13.00.

Het is vrij goed gegaan, wel had in de laaste week een tranning met een etentje. dat was wel wat te laat geworden.

Nu heb ik een verkoudkeid opgelopen en ben daar goed stuk van. Je merkt dat een verkoudheid nu wel twee keer zo hard aankomt.

Ik moet zeggen dat ik de laaste tijd geen weekend heb gehad dat ik me hellemaal goed voelde. Dit begind me behoorlijk op te breken, voor me vrouw is dat ook niet leuk. Nu met de feestdagen voor de boeg hoop ik deze wel goed door te komen. En eens wat leuks te doen met mijn gezintje.

Kroos

De Laaste week van het jaar heb ik elke dag 5 uur gewerkt.

Het is goed gegaan, zelfs in het weekend ging het goed.
Nu ben ik vrij tot 2 jan. Even lekker niks doen.

Tot volgend jaar.

De beste wensen!!!!!

Lunar

Ik heb nu drie maanden pfeiffer en ben afgelopen dinsdag voor het eerst weer aan het werk gegaan voor 2 uur. Ik werk in een winkel en moet dus veel staan en krijg erg veel indrukken door alle klanten. Nou, ik heb het geweten.....

Gister haalde ik mijn zoon uit bed en was zo moe dat ik terwijl ik zijn luier verschoonde zo bovenop hem in slaap ben gevallen. Gister heb ik echt de hele dag niets kunnen doen dan liggen. Alles was me teveel. Vandaag moet ik weer twee uur werken, maar zie er als een berg tegenop. Ik ben nog steeds hondsmoe en heb erge steken in mijn buik en ben vreselijk duizelig. Ik wil dus het liefste vandaag zeggen dat ik het gewoon echt niet red, maar ben zo bang mijn baan te verliezen. Ik heb namelijk een oproepcontract die in april eindigt en als je goed functioneert word hij verlengd, maar als ik zo ziek blijf dus niet.
Ik dacht dus ook zoals ik hierboven las dat het gewoon een kwestie was van weer in het ritme komen, maar door bovenstaande reacties (en stiekem weet ik het ook wel) lijkt het me toch verstandiger om naar mijn lichaam te luisteren. Hoe moeilijk dat ook is.

Lochem

Je bent ook met een flink aantal uren begonnen!

De eerste twee weken begon ik met dagelijks 15 minuten. Nu, 4 maanden later, zit ikop dagelijks 2 1/2 uur.
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

Lunar

2 uurtjes is ook echt veel om mee te beginnen!

Ik kwam gister aan op mijn werk en ben na 10 minuten naar huis gestuurd. Gelukkig hadden ze zelf ook door dat het echt teveel was en is. We hebben afgesproken dat ik nu gewoon nog even thuis blijf zitten tot het echt gaat.

Kroos

De eerste twee werk weken van 2007 zitten er weer op.

Deze weken heb ik elke dag 5,5 uur gewerkt. De eerste week ging het wel goed. Maar de laaste week heb ik het gevoel dat ik een terugval ga krijgen.

Ik ben elke dag middag misselijke, ook heb ik weer last van me keel. Tevens merk ik dat ik veel moeier ben geworden.

Morgen ga ik naar de doktor om een nieuwe boedtest te doen.

Mvr. Kroos

Tineke 10

Na een wat mindere periode sinds half november met fysieke klachten, verkoudheid en meer vermoeidheid ben ik naar de dokter gegaan. Ik heb een bloedonderzoek gehad, gelukkig bleek alles in orde en was er niet iets anders aan de hand. Het zal wel aan de verkoudheden hebben gelegen. Sinds de laatste 1,5 week voel ik me een stuk beter en gaat het weer vooruit.  :D

Ik werk nu 4 x 5 uur. Gisteren net weer contact met de bedrijfsart gehad en zoals het nu lijkt was dat voor de laatste keer omdat het nu goed gaat. Mocht het toch stagneren, dan wel contact, maar hopelijk is dat niet nodig. Per week komen er uren bij, het vervolgschema is ongeveer als volgt: 4 x 5,5 uur, 4 x 6 uur, 4 x 6 uur en 1 x 3 uur, 4 x 6,5 uur en 1 x 3,5 uur, 4 x 7 uur en 1 x 4 uur, 4 x 7,5 uur en 1 x 4,5 uur, 4 x 7,5 uur en 1 x 6 uur. Als het goed is ben ik dan over 7 weken weer 36 uur aan het werk. Ben erg benieuwd of het gaat lukken, ik heb er wel vertrouwen in zolang ik maar geen last krijg van verkoudheid- en/of griepvirusjes.

Verder werk ik normaal veel 's avonds. Over een week of 4-6 ga ik hier ook voorzichtig weer mee beginnen. 

groet van Tineke

Kroos

Er zijn weer twee weken voorbij. Het gaat niet zo goed, ik heb elke dag 5 uur gewerkt. De eerste week was ik al meteen maandags ziek. En nu heb ik alleen maandag kunnen werken.

Ik heb al meer dan 3 weken last dat ik overdag misselijke ben, en alleen s?vonds kan eten. De doktor heeft me het advies gegeven om rust te nemen. Na een dag rust (vorige week maandag) ging het al een stuk beter. Ik ben weer gaan werken 5 uurtjes. Maar het kwam weer terug en erger.

De arsten zijn bang voor een terugval, dus moet ik weer opnieuwe beginnen. Je wordt er wel gek van die kloote zieken.

Ellen

Hoi Kroos,

Wat verschrikkelijk balen!!
Hopen dat het snel weer ietsje beter gaat.


Kroos

Hi Ellen,

bedankt!!

De pijn is al wat gezakt. Ik moet het maar weer wat rustiger aan doen.

gr. Kroos

Kroos

Het is feb. 2007.
Ik ben opnieuw begonnen met om de dag 3 uur te werken. Het ging meteen alweer niet goed, ik kreeg last van griep.
Om deze terugslag te verwerken heb ik vorige week een weekje vrij genomen. Lekker naar Center Parcs. Nu was ik zou ik weer om de dag 4 uur werken. Alleen werdt ik zaterdagnacht wakker met diaree (het kant niet op).

Morgen wordt ik gebeld door een Re-?ntegratiespecialist die gaat me helpen met een schema.

Lochem

Lijkt het je niet minder zwaar als je dagelijks anderhalf uur gaat werken? Je lichaam kan dan misschien beter wennen aan een vast schema.
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

Kroos

Hi Lochem,

ik had het voorgesteld aan de Re - integratiespecialist, maar die wil dat ik om de dag 4 uur ga werken. Zodat ik de volgende dag weer wat kan gaan sporten.

Ik merk dat je langzaam gek wordt door altijd thuis of op je werk bent. Nu ga ik proberen wat meer dingen te doen dan alleen te werken.

Of het het besten is weet ik niet ik hoop dat de Re - integratiespecialist, er meer ervaring mee heeft. Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

gr. Kroos

linny

hi allemaal,

ik heb me net ingeschreven dus moet nog wel een beetje wennen.

Bij mij is in april 2006 pfeiffer geconstateerd.. Hiervoor was ik al erg ziek, steeds flauwvallen ed.. Maar wel gewoon doorgaan met alles..
Toen ik bij m'n huisarts kwam adviseerde hij me minder te gaan werken. van 8 uur op een dag ben ik naar 6 uur gegaan (mijn baas had geen ervaring met pfeiffer) Toen ik een week later op controle kwam werd mijn huisarts erg boos en ik moest ter plekke mn werk bellen dat ik voorlopig niet meer zou komen.

Ik heb toen 2 weken (!!!) thuis gezeten. Na 1 week kon ik me melden bij de arbo arts. Die stelde voor om na die 2 weken rust weer te beginnen met 2 uurtjes per dag, ik moest ook proberen niet meer te gaan slapen 's middags. daarna werden het 4 uurtjes, 6, 7 en uiteindelijk weer 8.

Nu, bijna een jaar later, voel ik me weer super slecht. Ik zit ook niet goed met de schildklier dus misschien ligt het daar wel aan hoor, maar ik ben weer erg moe, mn buik is super opgezet (ik dacht zelfs dat ik zwanger was, maar dat bleek niet zo te zijn). Ik doe nu niks anders meer als werken, eten slapen.

Is dit een terug val? En kan dit komen omdat ik toen weer veel te snel aan het werk ben gegaan?

groetjes Linny

Kroos

Hi Linny,

ik heb zelf gemerkt als ik rust neem dat de klachten van het opgeblazen zijn minder worden. Als blijkt dat waarneer het dan bij jou ook beter is, zal het ook wel een terug val kunnen zijn.
Leeg je werkgegever goed uit wat het voor jou betekend de ziekte van pfeiffer. Bij mijn heeft dat veel uitgemaakt.

Gr. Kroos