Hoofdmenu

wat doen jullie?

Gestart door Suuz, 21 oktober, 2006, 10:33:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suuz

om de dagen door te komen....
ik ben elke dag verbaasd als er een dag om is...
want ik doe dus letterlijk de hele dag niks....
ik loop 3x per dag een rondje van 10 minuten met de hond
en verder hang ik op de bank voor de tv, of lig ik op bed tv te kijken en te slapen
en als het moet, dan doe ik een boodschap aan de overkant

m'n leven lijkt zo nutteloos....
en ik baal van alles...

normaal werkte ik gemiddeld 20 uur per week in een verpleeghuis, was druk met fietsen, wandelen, op visite bij opa, bij ma, druk met koken e.d.

en nu doe ik gewoon helemaal niks...
vd week was ik uitgenodigd om mijn schoonvader te ontmoeten, die in zwitserland woont en een weekje hier is, met veel moeite 2 uur volgehouden
diezelfde avond was ik uitgenodigd om gisteravond bij de vriend van mijn schoonmoeder te komen eten in amsterdam.... lijkt me geweldig! die man kan geweldig koken, en zo heb ik afleiding...
maar nee, dat moest ik ook afzeggen...
de reis is te lang, nadat ik eet krijg ik ontzettende pijn in m'n buik... en dat schiet niet echt op als ik dan daar zit en weer terug moet reizen
en door dat soort dingen begin ik ontzettend te balen...
wat heb ik nu nog? ik doe niks, ik begin me echt depressief te voelen, het blijven geen dipjes meer maar langere tijd...
ben het gewoon echt zat
en dan heb ik pas 1.5 maand pfeiffer....

hebben jullie tips hoe ik weer een beetje het gevoel kan krijgen dat ik nog besta?
dat ik iets anders kan doen als tv kijken om de dag door te komen?

Ellen

Je niet meer druk maken. Probeer het te accepteren dat je thuis zit en ga hobby's zoeken die je ook in bed kan doen of op de bank.
Ik ben begonnen met kerstkaarten maken, breien, tekenen, lezen en foto's inplakken.
En puzzelen legpuzzels maken. Dat is ook heel goed voor je hersens om ze nog een beetje wakker te houden.

Daan

ik heb ook lange tijd alleen tv gekeken en toen kreeg ik juist het gevoel dat ik achteruit ga ... Nu fiets ik weer, computeren wat lezen, bellen, vrienden langs laten komen en lig ik ff uurtje tussendoor op bed. Bedenk goed dat tv kijken rustig aan is, maar niet uitrusten... voor ons zijn al die snelle beelden namelijk ook vermoeien(der)...

en volgens mij hebben vrouwen het veel makkelijker :wink:, jullie kunnen nog breien, tekenen en dat soort dingen .. wij mannen zijn niet zo creatief :P
eduld is een schone zaak

liek

Ik ben het helemaal met ellen eens,als je het accepteert en je er bij neer kunt leggen dat je nou eenmaal ziek bent,kun je die strijd om steeds maar weer meer van jezelf te verwachten naast je neerleggen.
Het klinkt makkelijker als gezegd (bij mij heeft het ook even geduurd)maar op een gegeven moment dacht ik,ik kan nu klagen over de dingen die ik niet meer kan,maar ik kan ook kijken naar de dingen die ik wel kan.
En toen ben ik gaan ontdekken dat er nog best veel te doen is..ik nodig vaak vriendinnen bij mij uit,omdat ik niet naar hun toe kan als ik me te moe voel,heb eindelijkde tijd omeens lekkerte lezen,volg nu de soaps,ik borduur en brei enben ook helemaal verslaafd aan de legpuzzels van jan van haasteren (leuke vrolijke puzzels).
Daarnaast werk ik nog een paar uurtjes in de week,ik kan het nog niet 100 procent maar wel voor 25 procent en zo voel ik me toch nog zinvol.

Maar je moet natuurlijk zelf kijken wat jij wilt en kan,zo doe ik het en misschien heb je er iets aan.

succes! liefs liek

liek

hey daan,wat dacht je van bouwpakketten? dat is toch typisch mannelijk!?
:wink:

Daan

pff bouwpakketen, dan ga ik nog liever naar belspelletjes kijken ... :P
eduld is een schone zaak

OlavTorkson

Citaat van: "Daan"en volgens mij hebben vrouwen het veel makkelijker :wink:, jullie kunnen nog breien, tekenen en dat soort dingen .. wij mannen zijn niet zo creatief :P

*voelt zich heel erg beledigd*
Even voor de duidelijkheid: ik zou je nu kunnen aanklagen voor discriminatie! Het is dat je Pfeiffer hebt, anders zou ik je keihard terugdiscrimineren! *denkt daar goed over na* :retard:
BRUIF to the world!

Lochem

Als man kan ik toch ook goed de tijd doorkomen!

Daarvoor moest ik eerst accepteren dat ik niet meer de Lochem ben die ik eerst was. Ik ben nu een persoon met een ander leven. Een leven dat bestaat uit slapne,rusten,lezen,computeren,puzzelen,tv kijken, stukje wandelen,stukje fietsen, boodschapje doen, anderhalf uur per dag therapeutisch werken en voor de tv hangen.

Wat ik in een vorig leven deed, doet er nu niet meer toe. Daar sta ik niet meer bij stil. Het zou me alleen maar verdrietig maken.

Moraal: accepteer wie je bent en geniet van alle dingen die je wel kunt.
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

baalalseenstekker

Op dit moment werk ik nog...even kijken hoelang ik dat vol hou  :?
openlijk ben ik er weer snel vanaf!

maaike

Ik ben een sjaal gaan breien. En ik kende alle tv-programma's die overdag kwamen :). Lezen werd ik te moe van.

Ellen

hahaha grappig, mijn sjaal is bijna klaar.
Ik kon niet breien, maar ben het mezelf gaan leren. Je moet toch iets overdag.

OlavTorkson

Is breien de moeite waard als je geen Pf. hebt? *benieuwd*
BRUIF to the world!

Ellen

Ja het schijnt te ontspannen. Nu moet ik zeggen dat je het daarvoor naar mijn idee wel moet kennen  :?

OlavTorkson

Ontspannen? Is Pfeiffer zo spannend dan?
BRUIF to the world!

Ellen

Als het zolang duurt ga je alles spannend vinden ;)

OlavTorkson

Ontspanning is toch niet spannend? (Als mijn taalgevoel me niet in de steek heeft gelaten...)
BRUIF to the world!

Ellen

hahaha nee je snapt hem nog redelijk ;)
Maar omdat alles spannend is is het breien, als je het kent best ontspannend.

Maartjj

Brr als ik het zo eens lees hebben jullie er allemaal wel heeeeeel erg veel last van! ik heb denk ik een normale vorm, niet zo heftig als jullie allemaal hebben. Ik doe nog gewoon dezelfde dingen, woon in utrecht op kamers (ben 17) en moet voor mezelf zorgen dus ik  moet wel.. Kunnen jullie dan echt bijna niks meer doen op een dag? Ik ga nog gewoon naar school enzo, maar ben wel super moe, klieren zijn opgezet in me nek en heel snel misselijk en ziek..
othing is accomplished without passion..

ns

Hoi,

Ik heb pas geleden ontdekt dat ik de ziekte van pfeiffer heb. Ook ik heb dagen waarop ik gek word.
Maar het belangrijkst is dat je het accepteert, dat je nu effen niets kan. Het is natuurlijk, gemakkelijk om dat te zeggen, vooral omdat ik het zelf nog niet kan accepteren. Maar ik denk dat je daarmee begint.
Ik ben nu nog wel aan het werk (fulltime!) Maar weet niet hoe lang ik dit ga volhouden.
Denk dat het belangrijk is om leuke dingen te blijven doen. Dingen die JIJ leuk vind. Iets leuks met vrienden, gewoon in huis. En er niet teveel bij stil staan. Het is niet de einde van de wereld. Als je je daaraan gaat toegeven, dan wordt je alleen maar depressief en dan heb je er nog iets bij.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar zo los ik het nu nog op. ... en ik kom maar net pas kijken....

STERKTE