eerst Pfeiffer, 3 jaar later diagnose: ME...

Gestart door Natasja, 28 maart, 2004, 14:16:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natasja

Hallo allemaal,

Ik lees hier aardig wat berichtjes van mensen die maar moe blijven en niet meer de oude zijn geworden na het krijgen van Pfeiffer. Bij mij is dit ook zo, zo'n 3 jaar geleden heb ik Pfeiffer gehad. Dit is toendertijd nooit ontdekt en ik ben al die tijd door blijven gaan met werken e.d. terwijl ik dus allerlei klachten had: extreem vermoeid, pijnlijk opgezette klieren, spierklachten, wazig zien, concentratiestoornissen etc. Dik een jaar geleden kwam ik er eindelijk achter dat ik Pfeiffer had (gehad). Nu na zo'n 3 jaar heb ik van de week te horen gekregen dat ik ME (Myalgische Encephalomyelitis) heb, ook wel het Chronisch Vermoeidheids Syndroom genoemd. Aankomende vrijdag heb ik ook een afspraak bij een reumatoloog om te kijken of er ook fibromyalgie in het spel is. De medici weten niet precies waardoor ME ontstaat maar er kan een verband zijn met Pfeiffer. Ikzelf geloof hier wel in: voordat ik Pfeiffer kreeg, had ik nergens last van en daarna ben ik nooit meer de oude geworden. Mensen, pas dus goed op als er Pfeiffer is geconstateerd! Neem echt op tijd je rust en neem alle tijd om helemaal uit te zieken! Dit is zooo belangrijk want voor je het weet, heb je een chronische ziekte...