Wat denk jij, kan dit pfeiffer zijn

Gestart door Alex, 14 mei, 2006, 20:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

Heel lang geleden (1997) is er Pfeiffer in mijn bloed aangetoont. Toen de vermoeidheid helemaal over was, kreeg ik een paar jaar geleden weer vermoeidheidsverschijnselen.  Dat is ook weer over gegaan.

Nu heb ik weer een periode dat ik na mijn werk direct in slaap val en 's morgens nogsteeds kapot ontwaak.

Ik kan me ook bijzonder slecht concentreren, het lijkt wel of hele gesprekken langs me heengaan. Ik pik de info er niet meer uit op.

Ik heb hier met de huisarts over gesproken en hij zegt dat je maar een keer pfeiffer kan krijgen maar volgens mijn moeder zou het toch kunnen want die heeft een collega met dergelijke sympthomen.

Wat denken jullie als 'ervaringsdeskundigen' ?

Berber

Het kan ook het broertje of zusje zijn van pfeiffer d8 ik...

Alex

Ik heb trouwens de laatste weken ook constant last van plotseling slapende voeten (tintelingen) en de laatste dagen (nu de vermoeidheid ook zo heftig is)

- Concentratieverlies
- Veel slapen
- Spierpijn

:evil:

Anonymous

't zou best kunnen dat je het weer hebt, dat de antistoffen weer actief zijn geworden (zo is het bij mij het geval). Bloedonderzoek zou je meer antwoorden kunnen geven :)

Alex

Wat houdt het precies in als je 'antistoffen' weer actief zijn geworden ?

Kun je dat wat verder uitleggen aub ?

Berber

dat betekent, dat je pfeiffer opnieuw is begonnen....

Anonymous

je hebt antistoffen van de eerste keer dat je pfeiffer hebt gehad. Wanneer je weerstand laag is, kunnen die antistoffen weer actief worden, waardoor je weer dezelfde verschijnselen hebt als toen je voor de 1ste keer pfeiffer had. Zo wat duidelijker of..? :)

Marit

Pfeiffer kan je maar 1 keer krijgen in de zin van ermee besmet raken, het virus kan wel degelijk vaker de kop op steken, ervaringen genoeg op dit forum! (en ook aantoonbaar in het bloed!)
Er is nog heel weinig over Pfeiffer en aanverwante virussen bekend.

Een verwant virus als CMV (cytomegalievirus) is ook goed mogelijk, dat kan overigens ook vaker de kop op steken!! Bijvoorbeeld na een zwaardere periode, stress en andere dingen waardoor je weerstand wat verminderd.
Men denkt dat bijvoorbeeld iets als voorjaarsmoeheid eigenlijk het virus is dat even opspeelt (85% van de mensen boven de 35 heeft het virus bij zich en lang niet iedereen weet het of merkt er iets van).

Hopelijk ben je er snel van af!

groetjes,

Marit
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen