Hoe start ik met wederopbouw van mijn conditie?

Gestart door *zucht*, 27 april, 2006, 11:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*zucht*

Hoi mensen,

Ik heb een vraagje, ik ben nu al 9 mnd bezig om over de ziekte heen te komen, en het leek me misschien eens goed wat te gaan doen aan mn conditie dus ben ik een eindje gaan joggen. Echt maar een stukje van 10 min, telkens beetje lopen, beetje joggen... maar vooral toen ik ermee stopte voelde ik me echt alsof ik ging flauwvallen (terwijl ik dus echt heel rustig begonnen ben). Maar goed nu voel ik me ook drie dagen alweer minder goed als ervoor... en nu ben ik dus beetje bang om weer te gaan joggen en vooral als je alleen bent (stel dat je erneer valt), maar ik moet toch een keer wat doen aan de conditie. Vroeger draaide ik mijn hand niet om voor dit soort dingen  :(

Hebben jullie tips?

Groetjes een meisje dat genoeg heeft van die *** ziekte!

caro21

Citeer

Hoi mensen,

Ik heb een vraagje, ik ben nu al 9 mnd bezig om over de ziekte heen te komen, en het leek me misschien eens goed wat te gaan doen aan mn conditie dus ben ik een eindje gaan joggen. Echt maar een stukje van 10 min, telkens beetje lopen, beetje joggen... maar vooral toen ik ermee stopte voelde ik me echt alsof ik ging flauwvallen (terwijl ik dus echt heel rustig begonnen ben). Maar goed nu voel ik me ook drie dagen alweer minder goed als ervoor... en nu ben ik dus beetje bang om weer te gaan joggen en vooral als je alleen bent (stel dat je erneer valt), maar ik moet toch een keer wat doen aan de conditie. Vroeger draaide ik mijn hand niet om voor dit soort dingen

Je moet eerst herstels zijn van je ziekte voor je mag denken aan je conditie trainen, tuurlijk mag je lopen maar niet gaan rennen, je lichaam kan dat echt nog niet aan als je al een tijd niks meer kunt door de ziekte, je moet luisteren naar je lichaam en dus zeer zeker niet het lichaam gaan trainen laat het eerst maar eens herstellen van de ziekte en bouw dan heel rustig het trainen op.

succes ermee

Dani

ik heb terwijl ik pfeifer had elke dag twee keer een kwartier gewandeld, en dit om de dag op gebouwd met 5 minuten er bij, probeer eerst dat maar eens uit...
en nu ben ik zelf zo ver om fatsoenlijk van a naaf b te fietsen ( ook weer geen lange afstanden hoor) zonder als een oud omatje door de stad te glijden..
h wat is het toch fijn, om zieiek te zijn!! :cry::cry:

Anonymous

Citaat van: "caro21"
Citeer

Je moet eerst herstels zijn van je ziekte voor je mag denken aan je conditie trainen, tuurlijk mag je lopen maar niet gaan rennen, je lichaam kan dat echt nog niet aan als je al een tijd niks meer kunt door de ziekte, je moet luisteren naar je lichaam en dus zeer zeker niet het lichaam gaan trainen laat het eerst maar eens herstellen van de ziekte en bouw dan heel rustig het trainen op.

succes ermee

Maar wanneer ben je eigenlijk hersteld!?!? Heel vaak denk ik dat het redelijk gaat, anders moet ik natuurlijk nog niet eens denken aan joggen! Mijn bloedwaardes zijn ook alweer in orde... maar ik wordt nog telkens overal heel moe van... en hoe lang moet je in die fysieuze cirkel blijven zitten? Ik dacht dat het dus eens tijd werd om wat aan de conditie te doen. Een aardig eindje wandelen en een stukje fietsen lukt wel... maar ik ben vooral in mijn hoofd nog zoooo ongelovelijk moe, en mijn ogen ....

marieke

je moet het echt heeeel rustig opbouwen... en ervoor zorgen dat je niet te moe wordt. Als jij na 2km bijna neervalt... dan weet je, dat kan ik nog niet en moet je dus ook niet opnieuw proberen... halveer het dan en bouw het langzaam op.... ik ben gewoon vanaf het begin beizg geweest met opbouwen (omdat ik dat van de dokter moest....)

en ik had het heel heftig, maar ben er relatief gezien met 5-6 maanden toch nog snel af...