"vermoeid" hart

Gestart door Abigail, 21 april, 2006, 20:09:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abigail

Hallo allemaal,

na al ruim driekwart jaar met overmatige vermoeidheidsklachten rond te lopen, is er onlangs geconstateerd dat ik "in het verleden" de ziekte van Pfeiffer gehad moet hebben. Ik heb hier niets van gemerkt en daardoor spreek ik nu maar van een verwaarloosde Pfeifer.

Afgezien van alle klachten die hier op de site zoal zijn genoemd heb ik ook last van een "vermoeid" hart, zoals ik het zelf maar naamgeef. Bij de minste of geringste inspanning, of soms ook gewoon tijdens een moment van rust, begint mijn hart te pompen alsof ik de marathon heb gelopen. Het is niet zo dat hij versneld gaat kloppen, of er een afwijkend ritme op na houdt. Het klopt in een normaal ritme en ook met normale samentrekkingen, alleen voelt het alsof het hem ontzettend veel moeite kost om al mijn bloed rond te pompen. Het doet ook pijn vaak, krampachtig. En ik heb het dan benauwd, ga als een gek lopen gapen. Maar het is geen hyperventilatie.

Is er iemand van jullie die dezelfde klacht heeft?

Beterschap aan allen,
Abigail.
feifling

Marit

Ik heb wel vaak (vrijwel constant) pijn links op mijn borst, ook het gevoel van een enorme druk. Het voelt alsof je hart het ieder moment kan begeven.
Bij inspanning wordt dat meestal erger tot felle steken aan toe, echt heel eng.
Ook veel gapen en benauwdheid.
Er is een hartfilmpje gemaakt maar dat vertoonde geen afwijkingen. Ik heb gehoord dat het de borstspeiren kunnen zijn maar die kunnen dat weer geen weken, nou, ja: maanden, volhouden schijnt het. Ik weet het dus ook niet meer want het ene spreekt het andere tegen.
Ik ben er nog steeds dus het zal wel meevallen met dat hartaanval  :wink:


sterkte!

Marit
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Elleke

Ik ben al 2x wakker geworden met hardkloppingen ofzoiets... Dan klopte mijn hart echt keihard en leek het of ik me onwijs had ingespannen (slapen is ook erg vermoeiend natuurlijk  :? ). 's Avonds in bed heb ik ook vaak steken bij m'n hart/borstspieren.

Elleke

Oeps harTkloppingen natuurlijk  :oops:  Hoezo kan ik me lastig concentreren?!?!?

Marit

hihi, ach, joh, ik heb het zelfs al eens voor elkaar gekregen om mijn eiegen naam met een d te schrijven.....t hoort er allemaal bij! :lol:

Ik heb dat ook een paar keer gehad, vooral in het begin. Werd ik wakker omdat mijn hart over de 120 ging!! gewoon in rust dus!
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen