Hoofdmenu

En nu????

Gestart door Inge, 15 april, 2006, 20:46:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

Ik ben een half jaar geleden getest op pfeiffer;
uitslag: pfeiffer gehad, maar op het moment van de uitslag niet meer.

Dubieus: ik heb nooit last van mijn klieren gehad! Terwijl dit een symptoom is dat altijd voorkomt.

Wat ik wel had: erge spierpijn (met name in nek, rug, benen & schouders)
en hele erge vermoeidheid, draaierigheid. Ook voelde ik me met grote regelmaat alsof ik ziek zou worden, maar echt ziek ben ik nooit geweest.

Ook dubieus: ik kan gewoon sporten.
Alleen na afloop ben ik zo slap als een vaatdoek.
Ik zie wit/grauw/grijs, ben trillerig/ draaierig en heb (ook wel eens als ik niks intensiefs heb gedaan) het gevoel dat ik flauw ga vallen.
Echt flauwvallen is overigens nog niet gebeurd.

Nu een half jaar later voel ik me niet veel beter dan toen.

Vraag:

1. ik heb pfeiffer gehad, op het moment van uitslag niet meer, kan het zijn dat ik het weer of nog heb?

2. kun je uberhaupt wel pffeifer hebben als je geen last van je klieren hebt en naast vermoeidheid en draaierigheid weinig andere klachten?

3. Kan kramp in voeten en benen ook een symptoom van pfeiffer zijn?

4. Ik werk 34 uur in de week en sport 2x per week.
Kan ik dit blijven doen? Of moet ik een stapje terug doen? Het lukt me prima zo, maar de klachten blijven...

Zou iemand alsjeblieft op mijn verhaal willen reageren?

Bedankt.

Groetjes Inge.

Marit

Hoi Inge,

1 Ja, dat kan. Veel artsen beweren van niet maar er zijn echt mensen die het meerdere keren hebben gehad (en ook aantoonbaar in het bloed). Het kan ook heel goed de zogenaamde "nasleep"zijn. De periode na Pfeiffer, die kan net zo erg of zelfs erger zijn dan Pfeiffer.

2. Ja, dat kan. Spreek dan ook uit eigen ervaring.

3.Kan, hoeft niet. Dit soort virussen kunnen in spieren gaan zitten.

4. Als de klachten blijven dan zou ik sowieso een stapje terug doen en nog eens naar de dokter gaan. Ben je ook getest op CMV (broertje van Pfeiffer)? Hoe is je bloedbezinking?
Als het zo lang duurt kan je ook een doorverwijzing vragen naar een internist.

Sterkte!!

groetjes,

Marit
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen