SYMPTONEN van Pfeifer

Gestart door Carolien, 29 januari, 2006, 12:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carolien

Misschien wel een goed idee om hieronder alle symptonen die iedereen tot nu toe heeft gehad bij pfeifer op te schrijven zodat degene die de ziekte net hebben zich toch gerust voelen als ze zich herkennen in de symptonen en niet twijfelen  of het wat anders is.

Mijn symptonen tot nu toe waren/zijn

Moeheid
Misselijkheid
Geen of weinig eetlust
Enorme dorst, veel willen drinken
Hoofdpijn, hevige en zeurende
Koorts, ik had 2 weken lang koorts
Desorientatie
vergeetachtigheid
Lichaam maakt te weinig bloedplaatjes aan waardoor je snel blauwe plekken krijgt.
een zwevend gevoel, een gevoel dat je er wel bent maar ook weer niet, moeilijk uit te leggen, een gevoel dat je zelf niet leeft of geen controle hebt over wat je doet,je lichaam zegt maar.
Anders zien, bedreigender omdat je altijd binnen bent.
HYPERVENTILATIE, vaak merk je dit door duizeligheid en raar zien duidelijker zien als normaal alles heeft veel meer impact.
LET OP: FLAUWVALLEN DOE JE NIET VAN HYPERVENTILATIE dit heeft dan een andere oorzaak. probeer geconcetreerd op je ademhaling te letten, in een zakje ademen hoeft per defenitie niet altijd te helpen het kan zelfs verergeren, want de een krijgt bij hyperventilatie teveel zuurstof binnen dan is in een zakje ademen wel een mogelijkheid, maar een ander krijgt juist teweinig zuurstof dan werkt in een zakje ademen dus averechts.
Raak vooral niet in paniek FLAUWVALLEN zul je niet.

Vullen jullie me gerust aan met symptonen die jullie hebben bij pfeifer hoe meer hoe beter voor de anderen.

Anonymous

Raar gevoel in de bovenbuik vanwege de lever... Vooral na maaltijden zwelt de buik erg op.
Opgezwollen ogen

Ier

Pijn in mijn benen/kuiten, soort zeurende pijn/spierpijn

Marit

viel je maar flauw denk ik wel eens.

Ik heb ook last van pijn in de borstspieren, lever en milt.

Door de pijn in de borstspieren vaak benauwdheid ( daar krijg je ook hyperventilatie van zeker als je pijn hebt en juist dieper zou moeten ademen) en kortademigheid.

Sterk vergrote milt
beschadigde nagels in het begin (putjes en ribbels)
(vrijwel) uitblijven van menstruatie
zonder koorts toch koud hebben als het warm is of andersom (je lichaam heeft moeite zijn eigen temperatuur op peil te houden)
slecht verbanden zien tussen dingen of het verkeer in kunnen schatten (valt ook onder concentratiestoornissen)
haaruitval kan er ook bij horen

fijn virusje :evil:
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Ramster

Knie schijfen die niet mee willen merken
niet kunnen trap lopen
(godzijdank mag ik van mijn mentor de lift gebruiken)
o be or not to be that's the question

adnilly

Keelpijn/verkouden zijn.
Opgeblazen gevoel in de buik
Steken in de buik
Veel drinken
Veel plassen
Jeukende ogen
Spierpijn
Duizeligheid
Plotselinge blauwe plekken
Vergeetachtigheid
Humeursbuien
Menstruatie stopte gedeeltelijk
Benauwdheid
haaruitval
En die wel bekende vermoeidheid
Nergens zin in hebben contant moe zijn.

Volgens mij waren dat al mijn symtomen door de periode heen
allo ik ben linda en ik ben nu 17 jaar oud.
Ik heb waarschijnlijk al vanaf oktober 2004 de ziekte van pfeiffer en weet het pas vanaf eind april 2005.

Didi

Benen voelen als lood
Tintelende vingers, armen, benen, voeten (waarschijnlijk door hyperventilatie)

En alles van hierboven :?

Lotte.

zwart voor je ogen zien elke seconden
knagende hoodspijn in de buurt van me slaap
raar soort duizelig ligt gevoel alsof je geen contact meer met de grond hebt.
dood en dood moe zijn maar niet in slaap kunnen komen.

anoniempje

ik heb ook erg last van een opgeblazen buik? Vooral na het eten heb ik er erg last van, later op de avond zakt het vaak weer af. Me dokter zei dat t ook van de pil kon komen. Maar nu lees ik dat het dus ook van m'n pfeiffer kan komen.!!
NOg wel ff vraagje hoe lang duurde het bij jullie tot dat afzakte?? Heb nu een week pfeiffer (kon ook al langer zijn maar weet het sinds een week) sinds 2 weken heb ik hier dus erg last van!

groetjes

adnilly

Hierboven,

Daar kun je nog wel een tijd last van hebben.
Kun je wel gewoon naar de wc?
Anders moet je eens met je dokter gaan praten over medicijnen.
allo ik ben linda en ik ben nu 17 jaar oud.
Ik heb waarschijnlijk al vanaf oktober 2004 de ziekte van pfeiffer en weet het pas vanaf eind april 2005.

Anonymous

Ik had inderdaad al heel erg last van die opgeblazen buik en dat ik amper kon eten daardoor omdat je gelijk een vol en misselijk gevoel had. Dat was afgezakt. En nu doet het me gewoon heel erg pijn... Zodra ik wat eet krijg ik erge steken in de buurt van me lever... Durf amper meer wat te eten :S Als ik gewoon wat drink ofzo geen last. Behalve bij warme chocomelk en dat soort ongezonde dranken!
Hadden jullie daar ook zoveel pijn aan ?!

Marit

Ja, soms kan die lever idd veel pijn doen na het eten. Soms denk ik dat het ook te maken kan hebben dat je maag er op drukt (bij mij zijn die organen gevoeliger en de milt sterk vergroot). Vet in het eten merk ik al erg snel, vermijden dus. Ik eet daarom in beetjes en dan nog...(en toch aankomen he  :?  grrr in het begin niet hoor dat begon later).

Mijn buik is vaak van slag.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Riianne_G

hallo,
ik ben n meisje van 13 en heb alle symptonen van de ziekte van Pfeiffer..
Alleen heb ik geen last van me  lymf klieren..
denk ik want ik heb geen idee hoe dat voelt,
en ik durf het er niet met me moeder over te hebben :oops:
Maar je heb er tOch Ook geen medicynen voor ofzo?

Kuss Rianne  :|

riianne_G

Ik heb trouwens ook telkens een droge mond,
ik heb wel heel veel keel pyn telkens maar het is winter dus miss ben ik wel gewoon verkouden

Anonymous

Citaat van: "Riianne_G"hallo,
ik ben n meisje van 13 en heb alle symptonen van de ziekte van Pfeiffer..
Alleen heb ik geen last van me  lymf klieren..
denk ik want ik heb geen idee hoe dat voelt,
en ik durf het er niet met me moeder over te hebben :oops:
Maar je heb er tOch Ook geen medicynen voor ofzo?

Kuss Rianne  :|

Mijn klieren waren echt super dik !
Gewoon in je nek voelen ? Ik voelde echt 2 ballen ter grote van mandarijn daar... Je voelt gewoon echt een knobbel... Eigenlijk toen het afzwakte merkte ik pas hoe me nek hoorde te zijn haha want had het eerst ook niet door ... Maar probeer maar of je van die knobbels hebt. Zo voel ik het altijd !

Anonymous

ik heb geen ballen in me nek OfzO..
Maar mOet je alle spymptonen hebben?

Anonymous

Citaat van: "Anonymous"ik heb geen ballen in me nek OfzO..
Maar mOet je alle spymptonen hebben?
Nee hoor ! bij iedereen verloopt het anders. Sommige hebben amper symptomen. Gewoon laten testen ! Zolang je het niet weet is het alleen maar slecht want dan loop je door en heb je kans om anderen te besmetten!

Gewoon naar de dokter dus !!!

Anonymous

Maar ik ben dOodsbang vOor naalden dus dat is wel k*t:(

Sharon

Ik heb laatst met een vriendin van me die net genezen ws van pfeiffer een sigaret gedeeld en een pakje drinken..
nu is ze nog steeds ziek..
en dit was ongeveer 3/4 weken geleden dus nu wil ik graag weten.. kan ik dit nu hebben ?
want ik ben moe.. last van mn keel enzo.. en ik heb het niet zo op dokters enzo  :roll:
nou ik hoop dat jullie me misschien kunne helpen  :wink:
-xxx- Sharon

marieke

hmmm even kijken hoor...



neej, ik zie het niet.....

ik kan niet in je bloed kijken...


ik had het ook niet zo op dokters of op naalden, maar soms moet je even doorbijten...

L

Hebben jullie ook zo'n last van je milt?
Volgens mij is die van mij wat vergroot ofzo..
Maar ja, ik ga morgen een afspraak maken bij m'n huisarts,
dat ding zit nu zeg maar "in de weg".. Heel vervelend gevoel dus ;)

Anonymous

Citaat van: "L"Hebben jullie ook zo'n last van je milt?
Volgens mij is die van mij wat vergroot ofzo..
Maar ja, ik ga morgen een afspraak maken bij m'n huisarts,
dat ding zit nu zeg maar "in de weg".. Heel vervelend gevoel dus ;)
Ik vraag me dus echt af hoe je kunt weten of je milt vergroot is ! Waar zit het eigenlijk haha !

L

onderaan je ribben, aan de linkerkant
ik heb er steken in en het voelt aan als een luchtbel
en als ik erop druk (ook als is het zachtjes) doet het ontzettend zeer

Anonymous

Citaat van: "L"onderaan je ribben, aan de linkerkant
ik heb er steken in en het voelt aan als een luchtbel
en als ik erop druk (ook als is het zachtjes) doet het ontzettend zeer

Oh oke  Daar heb ik dus geen last van :) Wel van me lever aan de rechterkant ! Hele erge last zelfs... al verschilt het per dag...

Wat zei de dokter ervan ?!

L

ben er nog niet geweest.. had me verslapen  :roll:
dus bel ik maandag wel.
en mijn lever is sinds vanavond ook aan het "opzwollen"
Beterschap he!
Ga jij trouwens naar de dokter voor je lever als het aanhoudt?

Anonymous

Citaat van: "L"ben er nog niet geweest.. had me verslapen  :roll:
dus bel ik maandag wel.
en mijn lever is sinds vanavond ook aan het "opzwollen"
Beterschap he!
Ga jij trouwens naar de dokter voor je lever als het aanhoudt?

Ik ben niet zo'n dokterloper...  :oops: Ik denk altijd dat al die klachten erbij horen haha ;) Maar moet zeggen dat het nu al weer afgezakt is hoor had het paar daagjes terug heel erg. Echt erge pijn. Nu doet het niet pijn (zolang ik er niet aan zit) denk dat de dokter er ook niet veel aan kan doen... Weet niet zo goed wanneer het tijd is om inderdaad een bezoekje te brengen...

L

tja... ik weet eigenlijk ook niet of hij er wat aan kan doen,
maar goed.. ga er toch ff langs  :wink:
dis de 2e keer dat ik het heb en de vorige keer had ik er geen last van
dus ik had wel zo iets van hmm.. hehe.
we zullen zien :)

Gastje

hey! ik ben al een hele tijd doodop, ik kan alleen maar aan rusten en slapen denken, ik heb veel van de symptonen maare niks met me keel, alleen hoesten, verder heb ik wel last van mij buik.maag, ik moet ook overgeven
ik zou graag willen weten of ik het heb maar wil ook niet weer voor niks naar de dokter gaan:S
:?  :?
groetjes

Anonymous

Citaat van: "Gastje"hey! ik ben al een hele tijd doodop, ik kan alleen maar aan rusten en slapen denken, ik heb veel van de symptonen maare niks met me keel, alleen hoesten, verder heb ik wel last van mij buik.maag, ik moet ook overgeven
ik zou graag willen weten of ik het heb maar wil ook niet weer voor niks naar de dokter gaan:S
:?  :?
groetjes
En je denkt dat iemand op dit forum het je kan vertellen ;) Hier heb je echt een dokter voor nodig hoor ! Als je het niet vertrouwd gewoon even checken !

Anonymous

waar is de dokter voor??: om te luisteren naar je klachten en om te kijken of die er iets aan kan doen.
dus ga gewoon naar de dokter!

(haha ik haat zelf de dokter ook hoor:P het is altijd wel makkelijk gezegd voor een ander maar als t om jezelf gaat;))

Leetah

ik had het meest last van hartkloppingen...de meeste mensen denken dat je door pfeiffer heel erg moe bent en daardoor veel slaapt, maar ik sliep eigenlijk niet veel meer dan normaal.
bij mij hield de moeheid in dat ik me de hele dag voelde alsof ik een marathon aan het lopen was. op het hoogtepunt van mijn ziekte kon ik nauwelijks iets doen, als ik me bijvoorbeeld ging aankleden raakte ik volledig buiten adem en hield ik daarna nog een tijdlang hartkloppingen..

maar nu lees ik toch dat meesten hier wel 'slaapmoe' zijn..
terwijl ik juist dacht dat dat iets was van pfeiffer wat niet klopte. blijkbaar toch wel :D

Anonymous

Citaat van: "Leetah"ik had het meest last van hartkloppingen...de meeste mensen denken dat je door pfeiffer heel erg moe bent en daardoor veel slaapt, maar ik sliep eigenlijk niet veel meer dan normaal.
bij mij hield de moeheid in dat ik me de hele dag voelde alsof ik een marathon aan het lopen was. op het hoogtepunt van mijn ziekte kon ik nauwelijks iets doen, als ik me bijvoorbeeld ging aankleden raakte ik volledig buiten adem en hield ik daarna nog een tijdlang hartkloppingen..

maar nu lees ik toch dat meesten hier wel 'slaapmoe' zijn..
terwijl ik juist dacht dat dat iets was van pfeiffer wat niet klopte. blijkbaar toch wel :D

Ik begrijp heel goed wat je zegt ! Soms denk ik ook dat ik helemaal beter ben omdat ik niet meer slaap dan normaal! Vaak zelfs minder en lig ik nachten wakker :S op dit moment heb ik ook last van buiten adem, zere borstspieren, en zooooooo'n spierpijn ! Door mijn hele lichaam... Knieen werken niet meer en traplopen is een opgave opzich! Dacht ook dat ik dingen verzon :S Bij pfeiffer moet je moe zijn en aangezien dat wel mee valt moet ik me dus niet aanstellen en ga ik gewoon naar school... nu merk ik wel dat dit het niet echt beter maakt...
Alles wat ik doe put me uit en na vijf minuten douchen is even liggen vaak de enige optie...

Gastje

Ik heb al die symptomen behalve koorts
en hoofpijn valt mee
maar ik heb geen pfeiffer

Gastje

ik heb ook last van ademhalen en keelpijn en meer

Gastje

en steken
en vergeetachtig dus.
ik vergeet steeds dingen te posten
ik heb heel hefege steken bij de longen en dat kruispunt daar bij het middenrif dat kuiltje

Arnoud

Sinds vandaag weet ik dat ik het heb (gehad).

Zal nog wel meer hier komen om erover te lezen en te schrijven.

Melissa

Allowha

vorige week had ik onwijs pijn in mn rechter zij, en werd ik grieperig met koorts en alles. Nu een aantal dagen later heb ik nergens fut voor, maar voel me ook niet superslecht ofzo. Heb totaal geen eetlust, maar als ik eet dan gaat alles er gewoon in, ik ga me er niet anders bij voelen, hooguit wat misselijker. Ik ben ook enorm aan de dunnen ookal gaat er zowat niets in.. is er een kans dat ik pfeiffer heb? want dan ga ik even naar de dokter.. maar ik ben niet zo'n dokterloper, dus vraag ik het eerst hier even  :oops:

Alvast bedankt,

Melissa

Melissa

oh en als ik op bed lig, kom ik

marieke

jah dat had ik op het laatst ook./... wel willen slapen, maar niet kunnen en als je dan eindelijk om 4 uur ofzo in slaap valt ben je om half zes ofzo weer wakker.... jij ook??

a guy

Ik denk dat ik ook Pfeiffer heb:S
zowieso vandaag was ik de hele dag moe, ik heb geen reet uitgevoerd en had er ook geen zin in, en beetje tot 3 uur smiddags in me bed tv gekeken, toen heb ik tegen me moeder gezegd dat ik denk dat ik echt pfeiffer heb, want ook jongen uit me klas en waarschijnlyk nog 1 hebben pfeiffer en die jongen had het ook tydens myn verjaardag.. dus zou zo kunnen dat ik uit hetzelfde glas heb gedronken ofzo, en ook die symptomen die er staan herken ik:
ik heb dus keelpyn gehad, hoofdpyn heb ik soms nogsteeds, kmoest afgelopen week opeens kotsen, voelde me opeens misselyk:S ik ben heel vaak duizelig dat het helemaal zwart voor me ogen word, en dus ook heel erg moe, naja ik zie wel, kga in iedergeval bloed laten prikken!

groetjes