SYMPTONEN van Pfeifer

Gestart door Carolien, 29 januari, 2006, 12:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellen

Hoi Astrid,

Ja het gaat over, maar het heeft zijn tijd nodig. Extra vitamines zijn niet nodig, maar schaden ook niet.
ondanks dat je twee kinderen heb zou ik toch proberen rust te nemen zoveel mogelijk. Je kan je energie potje namelijk maar 1x gebruiken of om te leven of om te genezen.
Jij vroeg of je je bloed vaak moet laten controleren en je schreef over je lever.
Mijn dokter heeft mij regelmatig geprikt toen mijn leverwaarden nog niet goed waren. Deze waren echter na 3 maanden weer op pijl. En nu voor de Pfeiffer hoef je niet vaak te controleren, je bloed waarden zeggen namelijk niks over je ziekte verloop.
Heel veel succes en sterkte

lenney

Hoi ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad en heb nu nog steeds problemen met mn lever en dat ik steeds snel moe ben is echt niet leuk.
Toen bij mij pfeiffer werd geconstateerd had ik vooral onwijse pijn aan mn lever en milt, ik kon haast niets eten omdat mn maag gewoon verdrukt werd door die twee.. Bij mij waren alle symptomen en bijkomstigheden aanwezig, allergische reactie op de paracetamol omdat de lever niet goed werkte wat ie nog steeds niet doet overigens.. dus uitsag en jeuk over mn hele lijf, mijn nek was helemaal dik door de lymfeklieren die zo ontzettend gezwollen waren en ik had enorm hoge waardes in mn bloed van mn lever.. rond de 200 ofzo terwijl die maar 8 mogen zijn.. ik was echt ziek.. nu vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die 3jaar na de pfeiffer nog steeds moe zijn en last hebben van hun lever?? ik wordt er gek van, ben nu al onder behandeling bij ostepaat en een electroacupenturist want de dokter zegt da alles in mn bloed goed is.. maarja. voel me dus nog steeds Kl*te.. Heeft iemand een goede oplossing voor me???

Groetjes Lenney

rachelle

hoi hoi

ik ben nieuw hier en heb te horen gekregen dat ik zeer waarschijnlijk pfeiffer heb :(
ik heb nu last van keelonsteking , hoofdpijn , spierpijn , koorst ( 38,5 maar schommelt de hele dag!)  rillingen ( hoewel het nu 30 graden is)
oranje plas en MOE!!!
ook heb ik iets wat ik hier nog niet gelezen heb , of ik moet er overheen gelezen hebben!! ik heb namelijk witte punten op mijn amandelen ( ja erg smakelijk sorry!!) dat irriteerd me zo! lijken net broodkruimels die maar niet weg willen gaan!

ik ben moeder van 2 kids in nu een drukke leeftijd van 1 en 3 jaar , vandaar dat ik niet wist waar de vermoeidheid vandaan kwam!
nog 1 vraagje werken jullie gewoon??

kusss rachelle

Ivy

Werken, neen, dat zou niet lukken.
Het huis een beetje op orde houden en zorgen dat man en kinderen verse kleren en eten hebben is mij al zwaar genoeg, en dat al drie maanden nu. Werken kan ik hopelijk begin september weer.
ondertussen : rusten rusten rusten, en zoveel mogelijk uit handen geven.
Sterkte
roetjes
Ivy

lauralsp

Hallo!
Aangezien mijn dokter mij liever naar een site verwijst dan zelf de vraag te beantwoorden, stel ik mijn vraag dus maar even hier.
Ik weet sinds kort dat ik Pfeiffer heb, maar vermoed dat ik er al langere tijd mee rondloop. Nu vroeg ik mij af of een dokter aan bepaalde waarden in mijn bloed(antistoffen etc) kan zien in welk stadium de ziekte verkeert????

groetjes laura

Ellen

Hoi Laura,

Helaas kunnen ze dat niet zien. Je heb wel twee stofjes in je bloed een actieve Pfeiffer en antistoffen van Pfeiffer, alleen is het niet te zeggen als de actieve Pfeiffer negatief is dat je je beter voelt.

Mag ik vragen of de dokter ook een site zei waar je moest kijken. En ik moet zeggen dat ik het niet normaal vind. Deze ziekte roept toch veel vragen op bij je en het is wel belangrijk dat ze je een beetje begeleiden.

lauralsp

Hoi Ellen,

Dank je voor je reactie, ik was er al bang voor.
Mijn dokter verwees me steeds naar www.infectieziekten.info hij gaf aan dat veel huisartsen deze site ook gebruiken. Leuk voor hun, maar minder handig voor mij dacht ik zo. Ben voornamelijk op zoek naar informatie over werken en pfeiffer, loop namelijk op dit moment stage en moet daarnaast ook nog werken om geld te verdienen. Echt vrij nemen om m'n rust te pakken zit er dus niet echt in helaas. Enig idee of er een site oid is waar ik meer info hierover kan krijgen???

Groetjes!

Sophietje

Citaat van: "Anonymous"Raar gevoel in de bovenbuik vanwege de lever... Vooral na maaltijden zwelt de buik erg op.
Opgezwollen ogen

Omg, dat had ik gisteravond echt heel erg! Maar ik weet niet zeker of ik het heb, heb sinds een paar dagen/afgelopen week wel een paar symptonen (Keelpijn, vermoeidheid, weinig eetlust en soms een vreetbui :roll: ) maar toen ik klein was hebben dokters al wel een anti-pfeiffer stof in mijn bloed gevonden. Als het volgende week niet over is ga ik naar de dokter. (ik ga morgen een weekje weg). Ik hoop dat het geen Pfeiffer is! :cry:  (zou me vriendje ook niet zo leuk vinden :wink: )
eah.

sharron

Ik weet niet zeker of ik pfeiffer hebt, Ik ben 29 jaar en mijn symptomen zijn:

Heel erg moe (kan de klok rond slapen)
Keelpijn
Jeukende ogen
Hoesten
Nergens zin in
Zware benen
Een paar blauwe plekken

Mijn eetlust is niet minder en ik drink niet meer of minder! Heeft iemand een idee???
Groetjes

suusje16

blauwe plekken herken ik niet.. maar het zou pfeiffer kunnen zijn.. miss moet je ff langs de dokter.. met pfeiffer kun je veel klachten hebben.. bijna alles wel v0lgens mij haha maar dan moet je ff laten testen bij de d0kter..
gr0etjes
e geest is sterker dan je lichaam..

Marit

ff een schop naar boven gezien de vragen: hoort dit er ook bij?  :wink:
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

maja

Wat ik nog meer heb met denk ik pfeiffer zijn rode plekken op mijn benen en soms ook op mijn buik.
Het heet Erythema nodosum. Mijn huisarts zei dat je dat kan krijgen samen met een virus infectie. Best wel lastig.

Morgen ga ik weer vragen of er iets aan te doen is.

Groetjes,

Maja

Marit

lijkt me eerder heel erg lastig  :wink:  Ik kreeg ook te horen dat je gevoeliger wordt voor allerlei infecties, ook als je langer ziek bent...gezellig he?  :?
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

sanne

Maja , die rode vlekken heb ik ook maar alleen op me benen en voeten. Na het douche zie je ze altijd goed. Maar toen ik de symptomen kreeg van Pfeiffer waren het rode bobbeltjes die jeukte. Nu zijn het alleen rode vlekken..

maja

Sanne,

Ik maak me een beetje zorgen ove die plekken, maar de dokter zei het kan ook een half jaar duren. De eerste vlekken heb ik gekregen net voor de keelontstekiing, dus in het begin van de ziekte.

Vandaag ook heel moe. Ik heb ook bijna niks gedaan, maar wel moe.
Ik wil ook zsm beter worden...
Groetjes,

Maja

Marit

Nu je het over bobbeltejs hebt: heb ik ook regelmatig. Zijn het van die kleine bobbeltjes? ze kunnen ook jeuken? Heb ik op mijn hand en het worden daarna vlekjes die nog lang blijven zitten.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

maja

Het zijn bobbeltjes. Ze ontstaan als er druk op geweest was. Bijvoorbeeld op de knieen, na het spelen met kinderen op de grond, onder de riem op de buik. Ze zijn ong. 1 cm groot en soms jeuken ze en soms doen zeer.
Volgende dag is alles weg.

Groetjes,
Maja

sanne

Bij mij onstaan ze niet als er druk op is geweest. Ik had het ook helemaal in het begin nog voor de keelonsteking die bobbeltjes die jeuken maar nu zijn het meer van die vlekken!

maja

Het raar, he. Wij allemaal met vremde klachten...

Vandaag voel ik me al beter dan gisteren zie post een baaldag.
Alleen nog hoofdpijn overgebleven, maar daar kan ik nog mee leven.

Ik ben zelf van plan om naar de winkel te gaan, joepie.

Groetjes,
Maja

Marit

Bij mij zijn het hele kleine bobbeltjes, net blaasjes maar dat zijn het niet. Volgens de dokter kan dat komen omdat de weerstand door het virus lager is en je daardoor vatbaarder bent voor ieder bacterietje of virusje dat voorbij komt...
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

marieke

Citaat van: "Darryl-H"Ik lees dit forum al een paar weken met veel belangstelling..mijn dochter van 14 is ook geinfecteerd met Pfeiffer...veel herkenning lees ik..ze heeft het gelukkig in een mindere mate,kan wel naar school,niet sporten,dat is erg voor haar,daar ze een fanatieke kickboxter is..ik lees ook dat er mensen zijn die last van haaruitval hebben,ook een verschijnsel dus...mijn dochter haart ontzettend uit,maar lijkt eigenlijk op te knappen,komt dit bekend voor?

bij mij kwam de haaruitval ook pas toen ik al zo ongveer beter wasa... komt doordat het haar eerst moet uitgroeien, maar het greoit wel weer aan.. ik heb nu gewoon weer een volle bos...

Lunar

Ik weet sind vrijdag dat ik pfeiffer heb en mijn klachten zijn eigenlijk allemaal voor een deel als bovenstaand:

Duizelig (maar dit had ik al een jaar. Kan het dan ook zijn dat het virus gewoon al langer in mijn lichaam zat en er nu pas uitkomt?)

Overgeven

Misselijk en weinig eetlust

Hoofdpijn

trillende handen

Gezwollen rode ogen

Na inspanning erge spierpijn in onderbenen

Buikpijn

Constant moe en willen slapen

Of juist wel moe maar niet kunnen slapen

Keelontsteking

gezwollen keel en oksels

Dit is even wat ik zo op kan noemen.

debsey

bij mij is vandaag geconstateerd dat ik 3 maand geleden de ziekte van pfeiffer heb gehad..
ik was altijd al moe en zat toen in een overhaaste verhuizing waardoor ik niet naar mijn lichaam heb geluisterd..

het gekke is dat ik nu sinds 3 maanden pas alle klachten (en damn wat zijn ze erg!) heb.

hoord dit bij de nasleep?
hyperventileren.
duizelig..
soort van paniekaanvallen(of hoe noem je ze)
huilbuien
MOE MOE MOE

en de rest van het hele rijtje :cry:

Kim

Hoi Debsey

Deze klachten heb ik vooral tijdens de eerste maanden gehad, gepaard gaande met hartkloppingen.
In mijn geval waren de klachten vooral een gevolg van de angst, angst voor wat er met mijn lichaam gebeurde, angst om iets ergs te hebben, zelfs  angst om dood te gaan. Heb er zelfs een tijd voor bij een psycholoog gelopen.
Door het vinden van dit forum ben ik rust gaan kennen en heb ik aanvaard dat ik in een helse nasleep zit.
Duizelig en moe ben ik nog steeds hoor. Veel rusten en luisteren naar je licham!

Sterkte!

maja

Hoi Kim,

Ik heb ook dezelfde klachten.
Ook hyperventileren, daarvoor ga ik nu naar de logopediste. Het heplt heel goed. Nog een paar keer en ben ik ervanaf.

Groetjes,

Maja

Lunar

Ik ben paniekaanvallen vergeten idd.  Vooral in winkelcentrums.

Belle

Citaat van: "Marit"viel je maar flauw denk ik wel eens.

Ik heb ook last van pijn in de borstspieren, lever en milt.

Door de pijn in de borstspieren vaak benauwdheid ( daar krijg je ook hyperventilatie van zeker als je pijn hebt en juist dieper zou moeten ademen) en kortademigheid.

Sterk vergrote milt
beschadigde nagels in het begin (putjes en ribbels)
(vrijwel) uitblijven van menstruatie
zonder koorts toch koud hebben als het warm is of andersom (je lichaam heeft moeite zijn eigen temperatuur op peil te houden)
slecht verbanden zien tussen dingen of het verkeer in kunnen schatten (valt ook onder concentratiestoornissen)
haaruitval kan er ook bij horen

fijn virusje :evil:

wowwww dat wist ik niet.... ben zooooo onwijs veel haar kwijtgeraakt... heb zelfs kale plekken, vind ik zooo erg... ben altijd maar 2 dagen nauwelijks ongesteld .... en mijn nagels zijn ook hopeloos... geen idee dat dat er ook bij hoort en idd altijd koud of juist opvliegers en soms heb ik ook hallicunaties (bewegen van gordijnen, tafels , vloerbedekking etc).

verder om het lijstje aan te vullen :
-Het niet kunnen verdragen van meerdere geluiden tegelijk;
-Mijn best doen om aardig te blijven;
-Te moe om te slapen;
-Tegen de dingen opzien;
-Wakker worden midden in de nacht van de stress:
-Gevoel geen controle te hebben over je lichaam;
-Niet kunnen ontbijten;
-Opstartproblemen s ochtend;
-oorzuizingen.piepen. dubbelzien. vervormd geluid waarnemen.
-Het verschil niet meer duidelijk krijgen tussen werkelijkheid en dromen;
-Leven in een roes (droom)
-Veeeeeeeeeeeeeel lichamelijke klachten die je nooit eerder had.
- Tijdelijke uitval van lichamelijke functies (verlamming, blindheid, dovig)
(ben een keer in een winkelcentrum door m'n benen gezakt, had niet door dat het koopavond was en dat het al 7 uur was... ik had geen rust gehad en niet gegeten, opeens deed mijn linkerbovenbeen niks meer, bij lang schrijven of typen vallen mijn vingers uit)

Dit nooit allemaal tegelijk, maar ik heb altijd wel wat (kreeg ik vaak naar mijn hoofd... DIE HEB OOK ALTIJD WAT... je hoort ze bijna denken aansteller)
Dit zijn veel klachten die ook voorkomen bij depressi, vandaar dat het vaak als geestelijk wordt afgedaan (ik ben bestempeld met een burnout en depressie)

idd een fijn virusje ja   :?

Belle

Citaat van: "Lunar"Ik ben paniekaanvallen vergeten idd.  Vooral in winkelcentrums.

ja idd ... heb ook last van straatvrees en telefoonangst gehad... ben ik nu wel weer overheen  :)

Belle

Citaat van: "miranda"Ja ik heb ook alle symptonen die hierboven staan...
maar ik heb ook erge rode bultjes op me hoofd..en rug en borst..
ook een symptoon en mensen die dit ook hebben?

..voor de rest  ook dus erg moe en vaak nergens zin in hebben..en voel me machtelooos:(.

Heee die heb ik ook al die bultjes en ook blaasjes soms.. is dat ook van een virus?... het lijkt een allergische reactie, maar kheb er geen last van, het staat alleen zo onaantrekkelijk... ik heb ze gelukkig maar zelden in mijn gezicht, maar krijg ze daar wel als ik veel chocola eet (ben ik verslaafd aan... misschien toch een verband?)

Misschien is het zo dat in chocola een stof zit die we goed kunnen gebruiken (energie), maar die een allergie veroorzaakt... ben je toevallig ook een pure choco fan? Ik wel en ik dacht altijd dat ik daar dus die uitslag van kreeg.  :)

Belle

Citaat van: "Anonymous"
Citaat van: "Anonymous"wie heeft er ook last van zweetaanvallen, net alsof je in de overgang zit  :roll:
heb ik ook.. opeens krijg ik het warm maar geen koorts heel raar

heb ik dagelijks, vooral na inspanning die wordt afgekapt met plotselinge rust, en snachts in bed, en ook wanneer ik angstig word voor een sollicitatie of zo. Maar ook soms zomaar zonder reden   :(

Belle

Citaat van: "Mendoow"Heeys ;
Hoeveel pOlsslagen mOet je binnen
1 minuut hebbe ? :roll:

Wiee beant. alvast
bedankt [K]  :)
Kus .//

normaal gesproken tussen de 80 en 120 per minuut (ontspanning en inspanning) Bij hoge inspanning zoals sporten is het gebruikelijk dat de hartslag oploopt (tot gemiddeld maximaal 180 per minuut).

Ik weet er alles van... heb hartproblemen en begin vaak al met 140 per minuut bij de warming up... ik ga regelmatig over de 200 per minuut en word nu streng gecontroleerd.

Bij 180 of hoger moet ik bewust pauzeren. Wanneer het slecht met me gaat krijg ik hem niet meer stabiel en moet ik stoppen met sporten (zelden). Ik merk hier zelf niks van... het is opgevallen dat ik in mijn coolingdown op 170 per minuut zat bij het uitwandelen van hardlopen (je kan tijdens het lopen zelf de sensoren niet beetpakken..loopband...sportschool). Nu heb ik een eigen hartslagmeter.

Hebben meer mensen last van een te hoge hartslag of juist soms een hele lage (soms slaat hij slagen over... het andere uiterste). Hoort dit er ook bij? Een cardioloog kon geen oorzaak vinden, kon wel onregelmatigheden e.d. vaststellen, maar wel een gezond hart verder.

Kim

He Belle

Heb ook al meer dan een jaar erg last van mijn hart, nl hoge bonzende hartslag. In rust ligt ie tussen 80 (normaal vor mij)  en 110, soms wel uitschieters naar 120/130. Probleem is dat ik er ook erg benauwd van word en  dan krijg ik ook weer die overslagen.
Ik voel ook vaak mijn  hartslag door mijn hele lichaam bonzen. Erg vervelend.
Heb ook een cardiologisch onderzoek gehad + holter gedragen maar zonder resultaat.

Marit

Die bultjes kunnen een allergische reactie zijn of overgevoeligheid. Mijn dokter had me uitgelegd dat dat kan zijn omdat je weerstand lager is en je lichaam het druk heeft met het virus. Je bent dan vatbaarder voor andere dingen en kan overal erger op reageren, hoe langer je ziek bent hoe lager de weerstand...

Als je verlies krijgt van krachten, verlammingen en blindheid dan zou ik toch even richting huisarts gaan, dat zijn namelijk neurologische klachten die op hele andere dingen kunnen wijzen! Niet om je bang te maken maar wel om te waarschuwen. Misschien een neuroloog naar laten kijken, beter voor niets dan te laat, toch?
Het CMV virus daar weet ik van dat het bij mensen die erg ziek zijn met name HIV-patienten, dat het dan blindheid kan veroorzaken, die potentie heeft het virus dus wel! Al zal dat bij gezonde mensen allemaal wel meevallen. Naar laten kijken is mijn advies dus  :wink:
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Belle

Citaat van: "Kim"He Belle

Heb ook al meer dan een jaar erg last van mijn hart, nl hoge bonzende hartslag. In rust ligt ie tussen 80 (normaal vor mij)  en 110, soms wel uitschieters naar 120/130. Probleem is dat ik er ook erg benauwd van word en  dan krijg ik ook weer die overslagen.
Ik voel ook vaak mijn  hartslag door mijn hele lichaam bonzen. Erg vervelend.
Heb ook een cardiologisch onderzoek gehad + holter gedragen maar zonder resultaat.
hoi kim,
Ik heb ook een keer een 24 uurs registratie gehad, met allemaal dopjes op je lijf, maar meer dan vaststellen dat je hartkloppingen en onregelmatigheden heb kunnen ze niet. Ze konden niet verklaren waarom mijn hart zo te keer gaat (bonken tegen de borstkas,versnellen,overslaan, etc.  Ik heb toen wel medicatie gekregen, maar nooit durven gebruiken... ik heb een afkeer tegen medicatie en het was niet goed te kombineren met sporten (bij sport krijg je een verhoogde hartslag... dan zou ik tegen de remmers in gaan werken).
Ik heb al vanaf mijn 17e hartritmestoornissen en hartkloppingen, nu al 10 jaar, en ik weet dat het bij mij wordt veroorzaakt door stress emoties en vermoeidheid... als ik dat zo veel mogelijk mijd heb ik er het minste last van. :wink:

Belle

Citaat van: "Marit"Die bultjes kunnen een allergische reactie zijn of overgevoeligheid. Mijn dokter had me uitgelegd dat dat kan zijn omdat je weerstand lager is en je lichaam het druk heeft met het virus. Je bent dan vatbaarder voor andere dingen en kan overal erger op reageren, hoe langer je ziek bent hoe lager de weerstand...

Als je verlies krijgt van krachten, verlammingen en blindheid dan zou ik toch even richting huisarts gaan, dat zijn namelijk neurologische klachten die op hele andere dingen kunnen wijzen! Niet om je bang te maken maar wel om te waarschuwen. Misschien een neuroloog naar laten kijken, beter voor niets dan te laat, toch?
Het CMV virus daar weet ik van dat het bij mensen die erg ziek zijn met name HIV-patienten, dat het dan blindheid kan veroorzaken, die potentie heeft het virus dus wel! Al zal dat bij gezonde mensen allemaal wel meevallen. Naar laten kijken is mijn advies dus  :wink:

:) ik heb alle dokters wel gehad ook de neuroloog... ben ook getest op epilepsie... ik heb vele klachten die epileptie kenmerkend zijn. Ik heb mijn lichaam altijd genegeerd... mijn hersens zijn in de war soms denk ik... soort koortsluiting af en toe of zo iets.
De enige waar ik nog naar toe zou kunnen is de oogarts misschien, maar ik weet nu al dat als ik daar zit mijn ogen het prima zullen doen, ik heb die blindheid altijd onverwachts en vaak in de ochtend of avond. Volledig blind ben ik maar een paar keer geweest, enkele minuten... na een aanval. Vaker hangt er een waas voor mijn oog grijs of wit...soms zwart.  :(

Kim

he belle

ik heb, denk ik, al alle mogelijke betablokkers (hartmedicatie) op de markt geprobeerd maar mijn bloeddruk ging daar zo erg van naar beneden en hartslag ook dus dat had geen zin.
gisteren iets heel beangstigend meegemaakt, hartslag ging erg traag voor mijn doen (58/m) en voelde me alsof ik stilletjes aan het sterven was, kon niks meer en ging erg wazig zien. Voelde me ook zo moe dat ik gewoon ter plekke neer kon vallen. Erg vreemd!

Marit

Kim, niet bang worden hoor! heb ik al een paar keer gehad en je gaat echt echt niet dood, al trap ik er zelf iedere keer weer in!
Als je hart is nagekeken dan hoef je daar niet bang voor te zijn!!

58 is voor een lichaam in rust heel normaal. Wat denk ik eerder gebeurd is dat je lichaam in slaap valt terwijl jij nog wakker bent. Dan voel je je hartslag vertragen, je kan wat kouder worden, afweziger (meer naar binnengekeerd en alles lijkt verder weg), je oren en ogen laten het wat afweten etc.
Je hebt ook wel eens dat je al wakker bent voordat je eigenlijk wakker bent, ken je dat?
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Kim

he Marit, je bent echt wel een aanwinst voor dit forum hoor  :lol:  echt, je beschrijft hier helemaal het gevoel dat ik gisteren had!
Ik heb al zolang last van die hartslag maar dan een te harde, snelle of bonzende hartslag, ik heb me hier trouwens al erg goed kunnen overzetten en de klachten zijn al sterk geminderd maar nu kreeg ik plots het omgekeerde... ja, dan laat ik me inderdaad weer vangen met een enorme paniekaanval tot gevolg (maar zelfs daar ging de hartslag niet van omhoog  :? )

Belle

Citaat van: "Kim"he Marit, je bent echt wel een aanwinst voor dit forum hoor  :lol:  echt, je beschrijft hier helemaal het gevoel dat ik gisteren had!
Ik heb al zolang last van die hartslag maar dan een te harde, snelle of bonzende hartslag, ik heb me hier trouwens al erg goed kunnen overzetten en de klachten zijn al sterk geminderd maar nu kreeg ik plots het omgekeerde... ja, dan laat ik me inderdaad weer vangen met een enorme paniekaanval tot gevolg (maar zelfs daar ging de hartslag niet van omhoog  :? )

hoi hoi,
Jeetje... ik vind dit wel eng, ik wist niet dat je ook zo'n lage hartslag kon hebben. Ik weet wel dat je hart heel erg veel kunt hebben en ben nu ook niet meer bang om dood te gaan. Ik ben dat wel geweest, in mijn slechtste periodes had ik het nergens anders over hoe en wat als ik dood ben. Maar mijn hartslag gaat juist heel erg omhoog, zo hoog dat het een lange piep lijkt te worden... op dat moment val ik flauw en ben bewusteloos... als ik bijkom is m'n hartslag weer normaal, maar m'n  lichaam doet het nog niet dat komt later pas. Ik weet dat je niet dood kan gaan omdat je bij een superhoge hartslag je vanzelf buiten westen raakt en dan stabiliseerd je lichaam zich. Dit maak ik nu nog zelden mee, maar ik weet hierdoor wel dat je lichaam meer kan hebben dan jezelf beseft... ik heb alle grensen ver overschreden en weet daardoor waar ze liggen en geloof me dat is heel ver... je gaat gelukkig niet zomaar dood.

Toch schrik ik van jouw verhaal, het idee dat ik zo laag zou zitten lijkt me zo eng :(  en jij hebt ook altijd een hoge gehad. Ik kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn. Ik heb wel bij het sporten dat ik over de 190 ga en dan opeens terug naar 80 - 90 en dat vind ik al beangstigend. Maar onder de 60... eng idee zeg, maar wat Marit zei kan best wel eens kloppen dat je lichaam slaapt terwijl je zelf wakker bent, ik denk dat ook vaak namelijk, alleen valt niet mijn hart in slaap maar andere dingen wel. Gelukkig ga je daar dus ook niet dood aan, maar ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. sterkte met alles!! :wink:

Marit

ff schop naar boven  :wink:

Maaike, anders hier een "sticky" van maken?
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen