Heeft ziektevanpfeiffer.nl een virus?

Gestart door OlavTorkson, 19 oktober, 2005, 20:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OlavTorkson

Of is mijn pc vandaag geflipt en/of gehackt? Ik postte net een post en kreeg toen een flooder op me af... leuk joh. Is dat mijn probleem of heeft iemand dat hier wel eens eerder gehad?
BRUIF to the world!

Marit

wat is een flooder??

Ik heb wel erg vaak dat ik er weer uitgegooid wordt, foutmelding, bij andere sites heb ik dat niet??? en ik heb twee keer de melding gehad (in mijn gewone mailbox)dat er een nieuw bericht was, ging ik kijken: niets. :?

het spookt hier, brrrrrrrr :wink:
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

maaike

oeh! Virussen!

Nee, niet dat ik weet. Misschien wel wat fouten (het is tenslotte phpbb).

OlavTorkson

Citaat van: "Marit"wat is een flooder??

Dat je achter elkaar door dezelfde site gepopupt krijgt (steeds hetzelfde venster geopend) waardoor je niet echt meer rustig achter je pc kan zitten. Het heeft mensen al eerder tot zelfmoord gedreven, gelukkig weet ik waar de stroomtoevoer van mijn pc zit.
CTRL-ALT-DEL heeft tegen een flooder vaak weinig zin. Stekkers zijn echt het coolste als je ze eruit mag trekken!

*heeft vandaag een alternatieve kijk op dingen*
BRUIF to the world!

Marit

Dat lijkt me niet erg leuk!
ik heb wel eens zoiets gehad met reclame, bezoek je een site en dan blijven die pop-ups maar komen, computer uitgezet (niet op de goede manier want dat lukte idd niet), en balen natuurlijk. alle opgezochte dingen (google)weer pleite :evil:

bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd :D
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

maaike

Remedie: Mozilla Firefox met Adblock om banners te blokkeren en met Noscript  om ongevraagde java en javascript te blokkeren: er mag geen javascript gebruikt worden, behalve als je daar toestemming voor geeft. Scheetl een hoop popups (standaard blokkeert Firefox al popups, maar niet alle, helaas). Het kost even wat instelwerk, maar al snel zijn al je vaak bezochte pagina's wel toegestaan en krijg je geen ongevraagde popups meer.

Zonder noscript is Firefox ook al een stuk veiliger dan IE, hoor. En werkt een stuk relaxter.

Adblock is ook erg handig, scheelt Flashbanners en gewone banners (kun je allemaal blokkeren).

Marit

heb ook firefox, maar voor mijn email van de uni (dat is het enige adres waar ik vanuit mijn bedje bij kan) moet ik weer explorer gebruiken, vandaar uit ga ik dan weer hiernaartoe..... en wordt er vervolgens uitgeknikkerd :cry:  stomme explorer :evil:

zijn bij jou de letters in firefox ook kleiner?
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

maaike

Citaat van: "Marit"heb ook firefox, maar voor mijn email van de uni (dat is het enige adres waar ik vanuit mijn bedje bij kan) moet ik weer explorer gebruiken, vandaar uit ga ik dan weer hiernaartoe..... en wordt er vervolgens uitgeknikkerd :cry:  stomme explorer :evil:

zijn bij jou de letters in firefox ook kleiner?

Soms wel, ja, maar niet bij alle sites. Hangt af van hoe de site gemaakt is en hoe ze (de makers) de lettergrootte hebben aangeduid.

Marit

voor sommige sites blijf ik explorer lekkerder vinden, voor andere firefox.
Ach, ik ben gewoon maf, ik weet het.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

OlavTorkson

Ik voel me af en toe best oud als ik me nog herinner dat je alleen Netscape Navigator had en dat dat jarenlang het beste was wat je kon krijgen... weet je trouwens dat ik momenteel op mijn kamer een actieve Windows 3.1 pc heb? En daar dagelijks mee werk? Er zit geloof ik 256 mb geheugen op - zelfs op m'n telefoon heb ik meer - maar dat is meer dan genoeg voor het tekstverwerken en muziekschrijven wat ik er mee doe...

Ik wijk af, h
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Ik voel me af en toe best oud als ik me nog herinner dat je alleen Netscape Navigator had en dat dat jarenlang het beste was wat je kon krijgen... weet je trouwens dat ik momenteel op mijn kamer een actieve Windows 3.1 pc heb? En daar dagelijks mee werk? Er zit geloof ik 256 mb geheugen op - zelfs op m'n telefoon heb ik meer - maar dat is meer dan genoeg voor het tekstverwerken en muziekschrijven wat ik er mee doe...

Muziekschrijven (y). Handig, hoor. Windows 3.1 *droomt weg*. Toen wij internet namen, kregen we er een floppy bij waarmee je netscape navigator kon downloaden. Grappig :D. We hadden er al IE op zitten, wist ik veel dat je daarmee kon internetten :D.

CiteerIk wijk af, h

OlavTorkson

*wou dat hij Linux had*

*zou
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"*wou dat hij Linux had*

*zou

OlavTorkson

Ik bedoelde eigenlijk meer dat dit niet mijn pc is, maar aan mijn vader toebehoort...
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Ik bedoelde eigenlijk meer dat dit niet mijn pc is, maar aan mijn vader toebehoort...

Dan kun je er toch alsnog een dual boot systeem van maken? Merkt ie bijna niks van :P.

OlavTorkson

Mijn vader werkt voor een automatiseringsdienst (Getronics/PinkRoccade) en weet deshalve genoeg van een pc af om door te hebben wat voor besturingssystemen er op draaien.
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"Mijn vader werkt voor een automatiseringsdienst (Getronics/PinkRoccade) en weet deshalve genoeg van een pc af om door te hebben wat voor besturingssystemen er op draaien.

Dat snap ik, maar vindt hij het erg als jij onder linux werkt en hij onder windows, dan? Hij merkt daar toch verder niks van? Behalve 4 seconden langer booten (je bootmanager die wacht op je keuze voor windows of voor linux).

OlavTorkson

True. Ik ga wel es mettem praten.
BRUIF to the world!

maaike

Citaat van: "OlavTorkson"True. Ik ga wel es mettem praten.

(y).

zus

Citaat van: "OlavTorkson"Of is mijn pc vandaag geflipt en/of gehackt? Ik postte net een post en kreeg toen een flooder op me af... leuk joh. Is dat mijn probleem of heeft iemand dat hier wel eens eerder gehad?

Ik verdenk Nikki!

OlavTorkson

Ik vraag me ernstig af of die het woord flooder en/of virus (en/of en... of of... (uiteraard... wel kan spellen.
BRUIF to the world!

anoniem

ltijd blijven lachen

marieke

ja iedereem hier heeft ongeveer hetzelfde virus of heeft het gehad

OlavTorkson

BRUIF to the world!

marieke

ik weet het niet??


wie heeft of had er hier een virus??? :roll:

OlavTorkson

BRUIF to the world!

liedje

hhmZ virus en ik heb me al geregistreerd hier:( maja :P
maak nii uit ik krijg trouwens wel van die pop-up dingen :S

xxx

maaike

Citaat van: "liedje"hhmZ virus en ik heb me al geregistreerd hier:( maja :P
maak nii uit ik krijg trouwens wel van die pop-up dingen :S

xxx

Pop-up dingen komen hier niet vandaan behalve natuurlijk als je hebt ingesteld dat je die wilt krijgen bij nieuwe priv

OlavTorkson

En die vage berichten in de blogs... maar das meer spam... desalniettemin errug irri... *is eindelijk ook doelwit geworden*
BRUIF to the world!

AmAnDii

ik heb nog geen virus, en zit er al best lang op.. gewoon mazzel dus::P

Peetje

*kijkt naar datums en schiet in de lach* [/spam]