blij met pfeiffer:D

Gestart door anne, 12 februari, 2005, 13:07:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anne

Ik vind het allemaal heel zielig wat ik hier lees, iedereen heeft er maar last van. Ik ben volgens mij de eerste die blij is met pfeiffer! Ze dachten aan kanker, of pfeiffer! Dan weetje t volgens mij al wel! 'T gaat goed, en na 4 maanden ben ik er al bijna vanaf! Gewoon rustig aandoen, en er je niet aan gaan irriteren. Mijn internist zei, dat veel mensen jaren erna nog zeggen dat ze er nog last van ondervinden en nog moe zijn. Hij vond dit bullshit, want t virus is dan allang uit je lichaam. Als je er goed mee omgaat, en veel rust neemt, hoef je er na een paar maand nooit weer last van te ondervinden! Ik ben er iig bijna weer boven op. Wou eindelijk is een positieve reactie op dit virus posten! Allemaal veel suc6 voor de mensen die er niet zo gemakkelijk vanaf komen! ciao

Ties

Kijk, dat vind ik nu eens een prima instelling! Inderdaad, pfeiffer mag dan een lastige ziekte zijn, maar er zijn ergere dingen. De sfeer op dit forum is soms inderdaad nogal deprimerend. Een beetje positiever mag soms best wel! Don't worry, be happy!

gast @


maarts

ik ben nu meer dan een jaar ziek..dat is best deprimerend..ik ben daardoor gezakt en moest met een andere opleiding stoppen.

Het is maar net hoe ernstig je het hebt. Want mijn vooruitzichten zijn voorlopig nog niet goed!

Jill

bullshit? die internist is dan zelf bullshit! tzit toch niet tussen diegene hun oren dat ze nog moe zijn  :?  sorry maar dat vind ik echt onzin.. de nasleep is hartstikke lang!

Jill

oja trouwens, dat het bij jou zo snel overgaat omdat je rust neemt wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd hoor, was het maar zo'n feest! kheb het al anderhalfjaar, nog iets langer zelfs  :roll:

Anonymous

Ik ben het er mee eens dat je moet proberen er wat luchtig over te denken. Maar...de mensen die zo reageren hebben er volgens mij toch ietjes minder last van :wink:
Ik heb het nu 7 maanden en ik heb echt wel een periode gehad dat ik onwijs de pest er over in had. Ik loop ook bij de internist en zij zegt dat het wel degelijk kan dat je er jaren last van ondervindt. Een virus kan hele rare dingen doen met je lichaam, dat is toch wel bekend.
Dus spreek alleen voor jezelf, dat is het meeste eerlijkste :wink:
Ik snap dat wanneer mensen er minder last van hebben denken: Jeetje wat een depri stemming. Maar nogmaals: oordeel niet over wat een ander voelt. Dat kan je toch niet doen? Want wanneer je maanden niks kunt is dat echt geen pretje. Tuurlijk is kanker erg, veel erger dan pfeiffer. Maar pfeiffer zich heel vervelend ontwikkelen.
Hou allemaal moed, sterkte!

Martin

Ik had hetzelfde als jou, ik was ook opgelucht !!!!
Mijn familie zit onder de Kankergevallen, mijn vader heeft leukemie, had dezelfde klachten als ik, was ook erg bang, dat ik het ook had, GELUKKIG was het maar Pfeiffer. (nou ja MAAR)
artin is dj bij lokale omroep, beheerder van 2 websites. www.middagmatinee.tk

sara

ik ben het met jill eensde nasleep kan heel lang duren soms wel meer als 2 of 3 jaar ligt aan de persoon zelf en kanker is erg vind ik vreselijk als je dat hebt of iemand daar aan verliest maar pfeifer is net zo ergwant je kan niks meer en helemaal als je alleen woont is dat erg verelend

Chinella

Ik kan me voorstellen dat je opgelucht was toen je hoorde dat het geen kanker was, maar ik vind het niet normaal dat je mensen die deze virus hebben als een soort aanstellers betiteld.

Iedereen heeft er op een andere manier last van. Als je hele leven op z'n kop staat omdat je Pfeiffer hebt en je niets meer op een normale manier kunt doen dan is het erg naar om te lezen dat er mensen zijn die je als een soort luiaards zien.

Toen bij mij gezocht werd wat er met mij aan de hand was dachten ze eerst dat het TBC was. Ik was ook erg opgelucht dat het Pfeiffer was maar dat wil niet zeggen dat het niet  vervelend is. Voor mij komt het op een erg vervelend moment omdat ik graag een tweede kindje wil, nog geen vast contract heb (bij mijn droombaan) en een man heb met een eigen bedrijf. Ik kan dus niet even rustig uitrusten.

Er zijn dus mensen die Pfeiffer niet in hun leven kunnen in plannen.

Ik hoop dat degene die het eerste bericht heeft geschreven zich daar ook eens over zou willen buigen.

Ik ben een erg positief mens maar ook erg realistisch. Pfeiffer moet je serieus nemen dus dan lijkt het op het deprimerd is maar waar moet je anders met je zeur verhaal naar toe?

Ik wil iedereen dan ook een hart onder de riem steken. Je staat niet alleen en het is erg vervelend dat het "normale"leven even stil staat.

Anonymous

Oke tegenover kanker is pfeiffer misschien minder erger. Maar behalve dat ik zoveel moe ben,ben ik ook erg depri. Kabn niks hebben en heb nu al ruzie met mn nichtje omdat ik normaal nooit zeg wat ik ervan denk en nu wel,en zei dat ik he6t vond tegenvallen dat ze er niet voor me is,en zij vond dat niet zo. Mn collegas vallen me ook zwaar tegen. Had altijd zo'n hoge pet van mn collegas kon ze snachts wakker bellen als het nodig zou zijn,maar nu? nee nu niet nu moeten zij extra werken.... Ik kan ze snachts bellen als ik maar wel gewoon op mn werk ben. En met mij en mn vriendje gaat het klote ben nang dat er vandaag een eind eenkomt,zit met tranen achter de pc. Ik ben snel geirriteerd en kan niks hebben en mn vriendje snapt me niet altijd.Volgfens mijn huisarts kan het nog wel ff duren heb het al anderhalf jaar en het rare is dat het ook nog steeds actief in mn bloed zit,normaal heb je nog een nasleep maar zeker geen actieve stoffen meer na anderhalf jaar en volgend de huisarts ben ik er voorlopig nog niet vanaf. Moet slapen maar lig alleen maar te piekeren omdat ik vandaag waarschijnlijk n punt achter n relatie MOET zetten. Dus zeg niet dat het allemaal wel meevalt het is verschrikkelijk en wees blij dat het bij jou zosnel al beter gaat maar wat er al; meer zeiden oordeel niet te snel....

Martin

Laat even duidelijk zijn, dat er niemand oordeelt over een ander. Natuurlijk is Pfeiffer vervelend, ook voor mij, bij ons op de zaak werken we maar met een paar mensen, waarvan er al een langdurig thuis zit. IK heb heel lang doorgewerkt, alleen al omdat we onderbezet zijn. Op het laatst ging het dus echt niet meer, dus moest ik stoppen. Nou dat was een echt klote moment. Pfeiffer komt nooit gelegen, maar als je net als ik een aantal familieleden bent kwijtgeraakt aan kanker, en mijn vader heeft het nu ook met dezelfde klachten als dat ik had, ben je toch wel angstig hoor, want mijn vader heeft niet zo lang meer te leven. Ik zag mij als 32 jarige al afscheid nemen van mijn famiel, maar GELUKKIG was het GEEN kanker. Ik hoop wel dat de Pfeiffer snel over gaat, want dat is natuurlijk ook erg vervelend. Iedereen die het heeft, STERKTE.
Groetjes Martin
artin is dj bij lokale omroep, beheerder van 2 websites. www.middagmatinee.tk

Chinella

Ik las wat er na mij op de site gezet werd en ik was verbaasd over de reactie.

Nu lijkt het net of ik de mensen die dachten dat het kanker was niet serieus neem.

er zit in mijn familie ook kanker en ik weet van erg dichtbij hoe het je leven op z'n kop zet of nog erger beeindigd. Ik zal dus nooit beweren dat de mens niet opgelucht mag zijn als het dan Pfeiffer blijkt te zijn.

wat mij tegen de borst stoote was de opmerking over het deprimerende gevoel van het forum. Met andere worden als het geen kanker is dan mag je niet meer klagen.

Ik denk dat je als je wat op het forum zet je ook stil moet staan bij de andere schrijvers!!

Martin

Natuurlijk mag je klagen, graag zelfs ! Helpt namelijk goed voor het genezingsproces, dus hou je vooral NIET in !

Groetjes Martin
artin is dj bij lokale omroep, beheerder van 2 websites. www.middagmatinee.tk

alex

Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij bedoelt anne, die deze discussie is begonnen, niks negatiefs tegenover degene met pfeiffer.
Het enige wat ze zegt is dat ze erg opgelucht was dat het geen kanker maar pfeiffer was. En ze betitelt niemand als 'aansteller' zoals Chinella zegt..
Ik zie het ook vaak niet meer zitten omdat het allemaal zo lang duurt en ik een jaar vertraging heb op school. Het is moeilijk om de hele dag thuis te zitten en niks te doen omdat je daar simpelweg de energie niet voor hebt. Maar dit gaat toch ooit over!! En er zijn ergere dingen.

Sterkte allemaal

Groetjes Alex

moonlight

inderdaad!
de insteek van anne was dat dit positief zou blijven!
maar ook pfeiffer heeft zijn voordelen!
vind ik :)
want zo heb ik bijvoorbeeld meer tijd voor mijn broertjes en zusjes.
want voorhen zat ik 5 dagen per week op school tot kwart over 5 en had ik daar vrij weinig tijd voor. nu heb ik er meer tijd voor, omdat ik meer thuis ben :)
dus het is ook best positief zie je wel.

Chinella

Ik denk dat er een verschil van mening is door dat er verschil in leeftijd is.

Ik merk dat jullie nog op school zitten en over broertjes en zusjes praten.

Je moet je dan voorstellen dat je moeder of vader pfeiffer heeft en de hele dag niets kan doen. Nee...dat kan dus niet. Als je moeder bent, werkt en een eigen bedrijfje hebt dan kan je niet uit rusten. Er komt dan geen eten op tafel en geen inkomen in huis!!!!

Het is erg naar als je een jaar over moet doen op school maar het is misschien wel erger als je geen werkcontract verlenging krijgt en dus werkeloos wordt. Minder inkomen, dus ook minder leuke dingen met de kinderen kunnen doen.

Er hangt dan en heel ander plaatje aan.

Probeer je ook eens in te denken dat er ook mensen van boven de dertig pfeiffer krijgen.

Ik zeg uiteraard niet dat het minder erg is als je jonger bent maar de gevolgen van het "uitrusten"zijn wel even anders.

Ik kan dus niet gaan sippen en uitrusten omdat er een kleine meid eten en schone kleren verwacht, mijn baas zou graag het werk af willen zien en de adminstratie van ons eigen bedrijf daar wacht de belasting echt geen jaar op. Ik moet dus voor alles buiten mijn huisdeur vrolijk en positief zijn!

Ik wordt dan ook kotsmisselijk van een discussie tussen een paar pubers over negatief en positief blijven.

Loop eens een dag in mijn schoenen mee!!

Nina!

Hoi Chinella,
Ik begrijp best wat je bedoelt, ik ben (in jouw ogen) dan `maar

Chinella

Hoi nina,

Ik begrijp dat je het misschien niet leuk vindt dat er iemand "kotsmisselijk"wordt van het gezeur over wat nou wel en niet erger is.

Ik wilde een punt maken over de opmerking dat pfeiffer misschien wel voordelen heeft. bijv je bent lekker veel tijd bij je broertjes en zusjes.

Ik kan dit dan niet plaatsen.

Als je een studie volgt kan ik me voorstellen dat dat ook erg druk is. Vaak zit je dan op kamers en heb je een baan om dit te bekostigen. Wat is dit dan anders dan een huishouden met kinderen?

Het gaat mij om de kinderen die hier op het forum hun hart luchten. Prima natuurlijk maar er worden dingen gezegd waar ze geen weet van hebben. Als je middelbaar onderwijs volgt dan wordt je over het algemeen goed begeleid bij ziekte.

Wij, daar benoem ik natuurlijk de studenten ook onder, hebben een heel ander verhaal. Ik wilde ze laten weten dat het misschien niet zo makkelijk gaat!

Ik ben geen hater dus ook niet op dit vlak. Ik probeer mensen juist bewust te maken van de verschillen in levensstijl.

Anonymous

Hoi Chinella,

Ik denk dat je wel enigzins gelijk hebt.
Ik werk ook en voel een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn werk toe, mijn huishouden, mijn omgeving enz. Ik kan toch niet zo lang ziek blijven? Het voelt echt vervelend. Zo veel onmacht voel ik daarbij.
Al denk ik dat mensen die nog op school zitten hier ook mee kampen.
Maarja, over het onderwerp positief blijven ben ik ook wat sceptisch geworden het laatste jaar. Ik ben een opgewekt iemand en ik probeer te genieten van elke goed moment en blijf doorzetten. Maar blij met pfeiffer is dan weer heel iets anders :wink:  Ik ben niet blij met pfeiffer, heb er onwijs de pest over in. Dit staat nauw in verband met mijn verantwoordelijkheidsgevoel.
En als het een dag gaat dan zie je me buiten. De buitenwereld denkt dan gelijk: met haar gaat het wel. Maar mensen hebben geen flauw benul hoe klote ik me af en toe voel. Dit laat ik niet zien, dat stukje hou ik voor mij zelf. En dat de sfeer op dit forum af en toe wat down is, ja dat is nu eenmaal zo hoor. Iedereen moet zijn hart kunnen luchten. Wanneer jij pfeiffer anders ervaart, prima toch. Blijf gewoon dichtbij jezelf!

sara

ff een vraagje...? worden jullie nou niet moe van dat getik en dat verdedig van jezelf en andere phoe zeg  nou goed om ff duidelijk te zijn kanker is erg pfeifer ook an beide ken je dood gaan dus whats the big deal

Anonymous

aan pfeiffer doodgaan?

Kris

IK vind het eigenlijk wel grappig hier...
De

sara

ja aan pfeifer kun je dood gaan me neef is er ook aan dood geaan maar de kansbestaat heel erg klein
en mevrouw moeder die het allemaal zo goed weet omdat ze al zoveel evaring heeft die zegt het allemaal wel even
als iemand wil klagen doet ie dat als iemand  iritand wil zijn doet ie dat

Martin

Om een lang verhaal kort te maken : Pfeiffer is KLOTE ! Meningen moet je kunnen uiten, ook al is niet iedereen het er mee eens. Kortom :

Laat iedereen in zijn of haar waarde !

Beterschap voor iedereen die ziek is !
artin is dj bij lokale omroep, beheerder van 2 websites. www.middagmatinee.tk

Chinella


Chinella

Sorry Sara...ik bedoelde Kris

Ik ben ook zo boos dat ik het bericht van Kris voor die van jou aan zag. :oops:

sara

snap er niet vee meer van maar het zalwel ik weet 1 ding zeker zeg lekker toch wel wat ik wil :P

Chinella

Fijn te lezen dat je "toch alles zegt" Sara...dat bedoel ik.... nou lekker volwassen!!!

Als ik zo op de site lees hoe jij en je maatjes op de site bezig zijn dan verbaas ik me niet over je opmerking.

Eerst dan vind je me een zeur en in dezelfde zin zeg je dat iedereen lekker moet zeggen wat hij/zij wil.  Wat wil je nou!? Mag ik dan a.u.b ook zeggen wat ik wil!

marieke

tuurlijk mag dat...
ik vind het erg jammer dat jij het gevoel hebt dat er op dit forum niet goed naar je geluisterd wordt en JIJ ''afgekat'' wordt... Ik hoop dat je je ook realiseert dat er hier ook mensen zijn die mensen in hun waarde willen laten en naar een ander willen luisteren...


Ik geloof dat dit forum er vooral was om iemand de kans te kunnen bieden om met lotgenoten te kunnen praten en om ervaringen uit te wisselen.

veel beterschap

Chinella

Ik geloof dat jullie niet kunnen lezen!

Ik ben begonnen met reageren omdat mensen elkaar niet in de waarde lieten. Grappig dat mij nu verweten word dat ik mensen niet in hun waarde laat.

Ach ik denk dat het weinig nut heeft hier nog mee door te gaan. Het verpest mijn avond en ervaringen uitwisselen mag blijkbaar alleen als je het met de "menigte"eens bent!

Prettige avond verder...

misschien toch tot morgen want ik ben wat dat betreft net een pittbull.

marieke

ik probeerde juist te zevggen dat er hier wel mesnen zijn die elkaar in de waarde laten, maar volgens mij ben jij hier degene die niet kan lezen, aangezien ik jou niets verwijtte.....alleen maar probeerde te zeggen dat er mensen zijn die wel naar jou willen luisteren en je in je waarde willen laten...

Chinella

Sorry marieke..ik wordt bijna paranoia van dit hele gebeuren.

Ik lees zelf dus ook niet goed! Ach van je fouten kan je leren.

Bedankt Marieke!

marieke


sara


Nina!

Oke, gaan we nu weer aardig tegen elkaar doen???

Dit geeft heel goed aan dat we ons allemaal rot voelen
en erg snel op de kast zitten! Want het is dus duidelijk
dat niet alleen ik hier thuis last van heb.

Zullen we dit onderwerp gewoon afsluiten?