Dus misschien toch Pfeiffer?

Gestart door Tim, 11 augustus, 2014, 19:44:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim

Hallo allemaal

In 2011 was het schikken toen ik in eens in de trein enorm misselijk/duizelig werd. had geen benul wat er met me gebeurde. Door op te staan was het vrij snel weg. Later 2011 gebeurde hetzelfde en hield het aan. Het was zo erg dat ik het spoed nummer van de huisarts belde.. Na bezoek aan de dokter is er 3x bloed geprikt en ben naar internist doorverwezen. Die stuurde me na 1 afspraak al door naar een Psycholoog die een maand later zei, dat ze niks bijzonders kon vinden in mijn geestgesteldheid. Er was wel pfeiffer in mijn bloed gevonden al konden ze mij niet zeggen of en wanneer ik het gehad heb.

Het is nu 2014, ik word elke dag enorm moe wakker en hersteld eigenlijk niet in verloop van de dag. Soms ben ik ook misselijk, slappe benen. Het lijkt alsof ik kijk door een filter en niet aanwezig ben. Mijn rij instructeur laat me ook niet meer auto rijden in de ochtend. Ik zou als hij er niet bij zat in de ochtend voor veel leed kunnen zorgen. Ik ben gewoon niet aanwezig, Intens moe. Er zijn ook betere dagen maar ik weet dat na alle waarschijnlijkheid de dag daarna het terug komt met wraak. Op de bank gaan liggen na het avond eten is zeker niet slim voor mij om te doen. Als ik in slaap val is het maar de vraag wanneer ik wakker word en word ik even moe wakker dan dat ik in slaap viel. Dat geldt trouwens ook voor 90% van alle ochtenden vanaf 2011.

Voordat ik weer naar de huisarts ga en waarschijnlijk dezelfde onderzoek molen weer begint, wilde ik hier op het forum rond kijken. Het lijkt er op dat mijn symptomen wel degelijk met pfeiffer te maken hebben. Al moet ik zeggen dat ik in de loop van de dag geen moeite heb om wakker te blijven en als ik actief ben is het allemaal vrij dragelijk. Wat denken jullie?

groet, Tim

Peetje

Weet je wat er allemaal gecontroleerd is met het bloedonderzoek? Behalve Pfeiffer zijn er nog een hoop andere dingen die vermoeidheid en andere vage klachten kunnen veroorzaken. En het vervelende is, dat de klachten per persoon verschillen.

Wat ik zelf niet herken, is het in de loop van de dag wel wakkerder zijn. Het duurde bij mij even voor ik een beetje op gang kwam, en dan moest ik nog niet te veel doen, want dan stortte ik weer in. Ik heb ook heel lang nog een middagdutje gedaan.

Heb je al geprobeerd om eerder actief te worden? Aangezien je, als je eenmaal actief bent, minder last hebt? Dit natuurlijk niet te snel opbouwen, want dan heb je de volgende dag waarschijnlijk dubbel last. ;-)

Veel beterschap en succes met eventuele volgende onderzoeken.

Tim

Nee, ik weet niet precies wat ze onderzocht hebben al heb ik 3x bloed geprikt. Je zou denken dat ze het hele spectrum wel gecontroleerd hebben. maar dat is al een hele tijd geleden. Ik heb nooit ervaren zo moe te zijn dat ik geen trap mee op kon al moet ik soms wel vechten om iets te gaan doen.

Peetje

Bloeduitslagen kun je opvragen bij de huisarts, die zouden in de dossier moeten zitten. Het verschilt per huisarts en internist wat er 'standaard' onderzocht wordt. Jaren geleden heb ik zelf er bijvoorbeeld om gevraagd om B12 te mogen prikken, maar er zijn ook artsen die dat standaard controleren bij vage klachten/algehele malaise.