nieuw hier en dit is mijn verhaal

Gestart door sarah007, 23 augustus, 2012, 17:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah007

hallo allemaal,

ik heb gisteren te horen gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer heb. ik zal eens vertellen hoe het bij mij begin
ik ben een vrouw van 20 jaar en zit momenteel in mijn 1 ste jaar ergotherapie midden in mijn herexamens.
vanaf woensdag (een week geleden) voelde ik me moe en viel ik in slaap tijdens het studeren. en kon moeilijk wakker blijven. donderdag kreeg ik hoge koorts en buikpijn. vrijdag examen gaan maken op school tijdens het examen duizelig geworden en bijna flouw gevallen, na even rusten ging het weer beter. vrijdag nacht enorme dorst gekregen en lieters water gedronken, koorts steeg en buikpijn werd ook erger. toen zaterdag was ik bang voor diabetis door de buikpijn, duizelig en dorst en mijn urine werd donker. zaterdag namiddag naar de dokter geweest. die heeft eerst diabetis kunnen uitsluiten gelukkig maar wist niet wat het was en dacht een blaasonsteking door mijn donkere urine.
ik kreeg antibiotika en als het maandag niet beter was moest ik naar mijn eigen dokter. dat weekend niet kunnen leren omdat ik me slecht voelde, sliep veel kreeg ook last van mijn klieren en amandelen.
maandag heeft papa me naar school moeten brengen zelf auto rijden kan ik niet. examen ging voor geen meter. dan heeft papa me meteen naar de huisdokter gebracht en die zag het wel meteen dat het klierkoorst zou zijn. bloed getrokken en gisteren kreeg ik de bevestiging maar hij heeft me eigenlijk heel weinig uitleg gegeven.
hij zij enkel dat ik veel moest rusten en dat als het binnen enkele weken niet beter is ik terug moet komen maar meer niet en dat maakt me toch wat onzeker

mag ik eigenlijk een dafalgan pakken?
helpt ijs eten en thee drinken tegen de keelpijn?
mijn omgeving doet echt vervelend en denkt dat ik me aanstel, ze snappen niet dat ik de hele tijd moe ben en wil slapen en niet zo veel eet. hoe kan ik het ze duidelijk maken iemand een idee??

alvast bedankt!

sarah

twijfelaar

Hoi Sarah,

Jammer dat je geen begrip krijg van je omgeving. Maar daar kun je toch niets aan veranderen, je kunt alleen maar uitleggen hoe je je voelt.

Ik weet niet wat dafalgan is, ik gebruikte zelf vaak paracetamol of ibuprofen, afhankelijk waar ik het meeste last van had, maar dit kun je natuurlijk ook aan je huisarts vragen.
Bij mij hielp de keelspray van Dr. vogel erg goed, dat gaf meteen verlichting ook dronk ik vaak thee met honing enzo.

Sterkte,

Xxxx

Peetje

Dafalgan is een pijnstiller, als ik het goed heb. Heeft de dokter je leverwaardes ook laten controleren? Pfeiffer kan namelijk ook je lever aantasten, en aangezien je buikpijn had/hebt. Als je leverwaardes (nog) niet goed zijn, dan kun je het beste zo min mogelijk pijnstillers slikken, die belasten namelijk je lever. Hetzelfde geldt voor alcohol en vet eten.
Wat voor jou helpt tegen de keelpijn, zul je zelf een beetje uit moeten zoeken. De kou van ijs verzacht meestal wel.

Anderen duidelijk maken hoe jij je nu voelt, is behoorlijk lastig. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een zware griep. Ik zeg weleens dat ik me voel alsof ik net een dubbele marathon heb gelopen.

sarah007

dank je wel voor julie reactie, dafalgan is een pijnstiller zoals paracetamol. de buikpijn is nu minder dus nu neem ik er ongeveer 2 per dag als de hoofdpijn me te veel word.
dank je voor de keelspay ik zal er is naar op zoek gaan
verder ga ik maandag naar de dokter om mijn herexamens e laten uitstellen ben niet in staat om te leren nu. en mijn keel blijft voor problemen zorgen maar ik eet nu gewoon veel fruitpap =)

veel sterkte aan iedereen

mini

Hoi sarah,

Wat vervelend dat er weinig begrip voor je is, en al helemaal dat je geen herexamen kunt doen. Probeer veel te rusten en mijd alcohol. Gezond eten is ook erg belangrijk. Hopelijk komt het nog goed met je herexames!

Veel sterkte, groetjes mini