Wat slik(te) je qua voedingssupplementen en of medicijnen en waarom + helpt het?

Gestart door Beertje, 24 maart, 2012, 10:16:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

Ik vindt dit zelf mega interessant

Voedingssupplementen
Medicijnen
Therapie?n e. D.

Ik heb zelf al vanalles geprobeerd. (ook niet zomaar wat proberen!!)
Oa in overleg met arts en of acupuntuur en bioresonantie therapeut

Vitamine c, gebruik ik nog steeds
Multi vitamine, gebruik ik niet meer
Chlorella, gebruik ik nog steeds
Spirulina, niet meer
Jodium, niet meer. Bioresonantie therapeut vond dat nodig.
Melatonine. 0,6 mg voor het slapen gaan
Visolie, net begonnen. Oa ivm sporten en beter humeur
Rhodiola, soms. Is adaptogeen, dus past zich aan naar je behoefte
Omeprazol, tegen maagpijn. Gebruik ik niet meer
Veel water en kruidenthee. Oa brandnetelthee om te zuiveren en guaranay
Goede nachtrust, homeopatisch, niet meer. Was in tijden van stress
Nervovit (of zo), niet meer, was in tijden van stress
Vitamine b complex, niet meer
Magnesium, niet meer
Korrels van de bioresonantie en spray, niet meer
Chinese kruiden, niet meer
Acupuntuur, nog steeds
Bioresonantie, niet meer
Ritmische massage, uitbehandeld. Iedereen aan te raden!
Euritmie, niet meer. Om dichter bij mezelf te komen
Psycholoog, niet meer, was ff nodig in de stress periode
Harmonisatie (moeder), 1x in de 3 weken. Heerlijk ontspannen!
Reiki, kan ik zelf
Sporten, sinds een maand. Heerlijk!
Homeopatische druppels, (arts) tegen rls, hartkloppingen, slecht slapen, slechte vertering. Gebruik ik niet meer.        Alleen die voor hart kloppingen soms

Dusss
Aardige lijst geworden.  ::)
Maar ik gebruikte niet alles tegelijkertijd hoor. Ik kon het gewoon niet goed accepteren en wou zo snel mogelijk weer beter worden. Met alles wat ik kon bedenken.

Liefs

twijfelaar

Acupunctuur, fysiotherapie/fysiosport

Druppels opname voor darmen (acupunctuur)
Spurilina (acupunctuur) (niet meer)
Capsules darmbacterien (acupunctuur)

Vitamine B complex
Vitamine B12 injecties
Vitamine D capsules
Magnesium/calcium

Sauna, telt dat ook? h ja en een hangmat :-)

Beertje


Peetje

Qua voedingsupplementen zit ik alleen aan de multivitaminen.
En verder sporten of in ieder geval bewegen, bijv. wandelen, zo veel ik kan.

twijfelaar

2 keer per week????  :o  lekker

Zo vaak ga ik niet hoor, 1 keer per 2 maanden misschien, maar dan wel naar een uitgebreide.

Beertje

@twijfelaar: op de sportschool! Heb deze sportschool speciaal gekozen vanwege de sauna en zonnebank. Helaas geen uitgebreide maar wel lekker.  :D

lied89

Nou, ik zal hier ook eens wat plaatsen, denk dat er bij mij ook een hele lijst komt.

Ik zal eerst schrijven wat ik nu nog doe en slik.

Ik loop vanaf december bij een mesoloog, hetgeen wat ik nu nog gebruik is:

Omega 3 (visolie) (voor een betere concentratie)
B12 smelttabletten
Cystone (voor mijn nieren)
Foliumzuur
Stess B complex

Ik probeer zo min mogelijk tarwe te eten aangezien dat ook voor moeheid kan zorgen. Daarvoor eet ik dus bijv. speltbrood, speltkoekjes maar ook sommige dingen bij het avondeten neem ik speciaal zonder tarwe zoals fusilli en pannekoeken.
Ook drink ik geen melk meer aangezien mijn darmen daar volgens de mesoloog niet blij mee zijn. Dus melk en bepaalde melkproducten probeer ik dus ook te vermijden.
Ook probeer ik ook minder zoete dingen te eten. Dat schijnt ook niet goed te zijn als je daar te veel van neemt natuurlijk en kan ook voor moeheid zorgen.
Verder moet ik van de mesoloog ook ongeveer 8 glazen water per dag drinken naast het gewone drinken zeg maar. Alleen red ik dat niet, maar probeer wel ong 4-5 glazen water op een dag extra te nemen.

Vitamine D (via huisarts, aangezien ik een tekort heb)

Ik volg nu ook osteopathie voornamelijk voor mijn rug maar ook de spanning van mijn hoofd en nek.

Ook probeer ik te sporten zo af en toe. Ik doe nu bodyshape maar dit lukt niet iedere week. Maar ik merk wel dat ik door sport mij soms beter voel. Wel moeier maar en paar dagen later toch beter.

Hieronder beschrijf ik wat ik eerder gebruikt en gedaan heb:

Via mesologie:

Ortisept plus (voor mijn darmen)
Avirayur HPA (voor mijn lever)
MSM-gel en lidocainecreme (voor mijn litteken op mijn arm)

Ik heb lang geleden ook acupunctuur gevolgd in combinatie met chinese kruiden.

Ik heb mijn keelamandelen meer dan een jaar geleden eruit laten halen in de hoop op minder/geen keelontstekingen meer en minder moeheid. Ik heb nu geen keelontstekingen meer, alleen heel soms lichte keelpijn. Maar helaas is mijn moeheid niet minder geworden na de operatie, eigenlijk alleen maar meer.

Zo dat is ook een hele lijst geloof ik...
Ik heb er aardig wat voorover om weer beter te worden.
Het echte wondermiddel heb ik geloof ik nog niet gevonden.

Floor

Inderdaad interessant om te weten. Hieronder mijn lijstje.

Therapie/behandelingen:
een jaar liep ik bij een energetisch therapeut (nu even stopgezet)
ga deze week beginnen met de jassentechniek therapie (vandaar dat het andere even is stopgezet, aangezien het raakvlakken heeft en ik anders het effect niet duidelijk kan zien.)
in april start ik met osteopathie
mijn  zus geeft me reiki en probeert dit zo vaak mogelijk te doen

Medicatie/voedingssupplementen etc.:
omeprazol ivm met mijn maag
multivitamine van centrum
diverse druppels gedurende een periode van drie keer zes weken om te ontgiften op suiker
allerlei andere druppels (steeds voor een periode van een week of vier tegen bv het ligt in mijn hoofd zijn, ter ondersteuning van chakra's, leverenergie enz.) en pilletjes waaronder celzouten voorgeschreven door mijn energetisch therapeut (net als de ontgifting).
heb MSM pillen in huis (vanwege die site die ik op het forum gezet had), maar ben er nog niet mee begonnen, wil toch nog even wachten
gebruik nu sinds een paar dagen spirofloor (als ik goed zeg) van vsm omdat ik pijn in mijn benen heb. (helaas nog steeds)
Verschillende kruidentheetjes (brandnetel om te zuiveren, energiethee, venkelthee etc..)

Beertje

Hoi hoi!

Nou wat een lijsten inderdaad! Wat voor mij echt goed voelt is de chlorella! Het ontgiftigd en bevat veel vitamine en mineralen.
En het sporten.

Liefs

twijfelaar

Beertje, ja dat deed ik eerst ook bij de sportschool, en zat steeds eerder in de kleedkamer, van sporten kwam nog weinig hihi.
Nu ga ik wel eens een dagje naar zo'n grote echt heerlijk ook in de bubbelbaden enzo, laatst was ik bij de veluwse bron, die was echt super mooi en uitgebreid, daar ga ik eerdaags wel weer heen denk ik.

x

tiennie

hier gebruik ik
paracetamol indien nodig!
en heb nu antibiotica vanwege mijn been pijnlijk opgezwolle lymfeklieren
verder doe ik nu elke dag zonnen vitamine D
eet ik vers fruit elke dag
vers geperstesinaasappelsap
en let ik op wat ik eet veel mager producten en niet zoveel vet zoals friet enzo

Floor

Hoi Beertje

Wat is dat precies clorella? OP welke manier helpt jou dat?

Beertje

Chlorella is een soort alg. Er staat heeel veel over op internet. Het is eigenlijk een soort natuurlijke multi-vitamine. En het ontgiftigd je lichaam.
Ik voel me er erg goed bij! Hoe is niet echt te zeggen, niet echt super veel energie ofzo maar voel me daarna gewoon beter!

Liefs

Lynn-12

Ik heb van mijn homeopaat gehoord dat heilaarde heel goed is om te nemen. Van het merk Luvos.
Het reinigt je lichaam, en ze zij dat dat goed helpt bij de genezing van pfeiffer.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga het binnenkort zeker doen!

Groetjes, Lynn

llaura

Citaat van: Peetje op 24 maart, 2012, 20:56:46
Qua voedingsupplementen zit ik alleen aan de multivitaminen.
En verder sporten of in ieder geval bewegen, bijv. wandelen, zo veel ik kan.

sporten? hoe kan dat met pfeiffer?
ik lig de hele dag op bed en kan net een stukje naar de auto lopen om naar de huisarts te gaan...

Peetje

Dan dat dus, als dat alles is wat lukt. Ik heb tijden gehad dat ik niet eens de post uit de brievenbus kon halen, want dan kwam ik de trap naar de 1e verdieping niet meer op.
Eerst uitzieken en daarna rustig aan weer beginnen met bewegen, zonder te overbelasten. :)

llaura

Citaat van: Peetje op 21 december, 2012, 20:58:49
Dan dat dus, als dat alles is wat lukt. Ik heb tijden gehad dat ik niet eens de post uit de brievenbus kon halen, want dan kwam ik de trap naar de 1e verdieping niet meer op.
Eerst uitzieken en daarna rustig aan weer beginnen met bewegen, zonder te overbelasten. :)

dank je, Peetje