Mijn verhaal

Gestart door Floor, 23 januari, 2012, 12:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vincent1981

Hoi Floor,

Ik dacht even reageren, voel me haast gevleid als ik mijn naam zie in een post en zeker als dat je dat ertoe heeft gezet om ook je verhaal kwijt te krijgen. Ik heb toevallig een nieuwe post geplaatst waarin in staat dat het met mij retegoed gaat. Voel me nu constant goed (3weken) en dat is de langste tijd dat ik tot nu toe heb volgehouden.
Ik heb in totaal 3 x een terugval gehad, en 2 x terug moeten keren van het werk. Ben met deze ziekte ondertussen vanaf augustus 2011 bezig en moet alles weer opnieuw opbouwen. Gelukkig heb ik een werkgever die erg goed op mij let en mij niet meer zomaar terug laat komen, eerst heel rustig opbouwen met " laffe" halve dagen aangezien de 2x terugval voor hun een sein was dat het gewoon nog niet ging.
Verder wil ik je nog even zeggen dat er inderdaad klachten bij zijn gekomen, ik heb amper bewogen in die tijd en stom maar waar ik kreeg klachten erbij, niet door toename van mijn gewicht want dat was er absoluut niet (ook wel vreemd).
Wat ik over had gehouden is een suis in mijn oor.. okay ja, dat is inderdaad vaag, maar dat komt waarschijnlijk door het vele slapen. Ook knieklachten kwamen opzetten terwijl ik absoluut niet weet wat ik gedaan heb. Maar goed, ik voel me weer fit, slik iedere dag netjes mijn vitaminepilletje en de rest gaat ook wel weg.
Alles wat vanzelf komt, gaat ook vanzelf weg denk ik maar..

hoe gaat het btw nu met je?

mvg
Vincent

Floor

Hoi allemaal!

Fijn al die reacties! Op zich blijft er een lichte stijgende lijn zichtbaar wanneer ik over de weken/maanden heen kijken. Alleen heb ik dan nu dat ik sinds een paar dagen bijna niet kan lopen. Ik heb blijkbaar te veel gedaan. Ik had elke dag tien minuten op een hometrainer gefietst en dat was blijkbaar nog te veel van het goede. Het gaat vandaag wel weer wat beter met mijn benen. Hoop dat het dus weer wegtrekt. Echt sporten doe ik dus niet. Ik moet het bewegen weer opbouwen. Ik kon voordag ik last kreeg van mijn benen wel weer een km lopen, moet nu weer even afwachten. Eerst nog even een paar dagen rust geven aan mijn benen.

Vincent: super dat het zo goed met je gaat en halve dagen is niet laf. Het is al een hele prestatie!!! Is mij maar even gelukt en toen viel ik terug. We lijken er allemaal rare klachten bij te krijgen die bij iedereen weer anders zijn. Het is net of alles eruit komt zeg maar.

Ondertussen weet ik echt niet meer of ik nu wel of niet in de nasleep van pfeiffer zit of gelijk CVS heb gekregen. Komen we nooit achter. Moet voorlopig nog even officiele diagnose afwachten, maar zal wel die kant opgaan.

sterkte en succes allemaal!!

Fijn dat er ook vooruitgang is bij een aantal!

Wies

Hoi Floor,

Wie stelt dan een diagnose CVS en hoe doen ze dat? Is daar dan een test voor of zo? Of heb je het al verteld en moet ik gewoon even teruglezen?

Ik heb overigens precies zoals jij meteen last van mijn benen als ik teveel heb gedaan, ik kan dan bijna niet meer lopen. Gek toch he?

groetjes,
Wies

Floor


Hoi Wies,

Heb ik volgens mij niets over geschreven hoor en een vraag twee keer stellen is helemaal niet erg. Ik kan het ook niet allemaal onthouden wie wat precies heeft geschreven. De internist zal deze diagnose stellen en kan dit alleen doen wanneer er geen sprake is van andere oorzaken voor de verschijnselen die je hebt en vervolgens moet je dan aan bepaalde vastgestelde criteria voldoen. Die zijn  in de loop van de tijd nog wel eens veranderd of door verschillende organisaties gesteld en er is best wat onenigheid over de naamgeving. Spreek je van ME of CVS of zijn dit twee verschillende ziektes? staan wat artikels hierover op onderstaande sites en diverste criteria op de onderste site.

Hieronder twee links naar sites met meer info over CVS en/of ME mocht je dat interessant vinden.
http://www.me-cvs-stichting.nl/
http://www.mecvs.net/

Ja gek h? van die benen. Ik vind het zo gek, maar ook wel een beetje eng omdat ik ook inderdaad bijna niet kan lopen. Het trekt meestal na een aantal dagen wel weg. Voor jou vervelend maar wel prettig dat jij dat herkent. Het zal er allemaal wel bij horen.

Tot gauw!

mini

Hoi Vincent,

ik wil even reageren op je (knie)klachten, ik heb ook een hele tijd niets kunnen doen en toen ik mij beter voelde dacht ik houd mijn gemak maar. Maar ik kreeg veel last van mijn rechteronderarm, het bleek een tennisarm te zijn. De fysio vertelde dat het te maken had met pfeiffer omdat de arm onderbelast was. Inmiddels heb ik het aan beide armen, maar het is beter om toch als het even kan te bewegen!
Veel sterkte!

groetjes mini

Peetje

Ik had in de acute fase flinke keelontsteking, en later bij te veel inspanning ook steeds weer keelpijn en verkouden, plus dat ik er uit zag alsof ik koorts had, al beweerde de thermometer dan dat ik juist ondertemperatuur had. Ook vaak griep gehad in de eerste paar jaar en heel vaak verkouden of chronisch snotterig. Dat laatste heb ik eigenlijk nog steeds. Later geen keelpijn meer, maar toen kreeg ik gewrichtsklachten, ook geen pretje.

Floor

Hoi allemaal

Weer even een update over hoe het met mij gaat. Ik heb nog steeds pijn in mijn benen en dat hindert me enorm. Kan amper lopen (in huis lukt net) en kan niet rijden hierdoor. Ik heb gisteren een uurtje gewerkt (was iemand zo lief om me heen en weer te tijden). Was zo fijn om even op het werk te zijn. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik nu twee keer een uur ga werken per week, maar dat gaat niet omdat ik zelf niet naar mijn werk kan. Ik wil niet klagerig klinken, maar die benen vind ik echt een beetje eng en die pijn is onplezierig. Hoop echt dat het snel over gaat. Weet iemand trouwens wat je hier tegen kan doen (die benen). Het lijkt ook voor een deel uit mijn liezen te komen.

Ik moet nog vier weken wachten tot ik weer naar de internist kan en de bloeduitslagen krijg. Ben benieuwd wat er daarna gebeurt. Heeft iemand ervaring? Nu wees iemand me er op dat ik ook de ziekte van Lyme zou kunnen hebben (heeft ook de verschijnselen die ik ook heb, maar dan zijn er nog 15 andere symptomen die ik niet heb). Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze hebben dit niet gecontroleerd. Nu mijn dokter gebeld met de vraag of ze dat nog willen prikken. Moet zo terugbellen omdat ze gingen overleggen. Vind het wel raar dat hier door de internist nog niet op gecontroleerd was, aangezien ze waarschijnlijk wel de diagnose CVS geven wanneer ze niets vinden (maar dan moeten ze toch ook dat soort ziektes controleren?). Vind dat een eng idee. Dadelijk krijg ik de diagnose CVS, terwijl het misschien wat anders is wat te behandelen is en misschien ook wel zo snel mogelijk moet gebeuren. Ik hoop dat er snel duidelijkheid ontstaat zodat ik weet waar ik aan toe ben en dat dat dan ook klopt.

Ga in ieder geval vrijdag naar de therapeut voor de jassentechniek. Ben benieuwd!



twijfelaar

Het is inderdaad wel prettig wanneer je zeker weet dat overal naar gekeken is. Heb je nog de dokter teruggebeld? Ga je bloedprikken?

Xxx

Floor

Ik heb gebeld, maar mijn  dokter wil dat ik dat aan de internist vraag, omdat ik daar nu onder behandeling ben. Even afwachten dus.

twijfelaar

Oh dat is jammer, je hebt toch al het ziekenhuis gevraagd, daar is dus niet op geprikt..
::)

Maar goed even afwachten weer

Wies

Hoi Floor,

Wat er met je benen aan de hand is weet ik niet maar ik heb wel een vriendin die geen pfeiffer heeft maar verder wel vergelijkbare klachten heeft en zij heeft dagelijks pijn in haar benen en kan ook heel moeilijk en maar kleine afstanden lopen. Zij heeft fibromyalgie. Misschien is daar bij jou ook wel eens op getest hoor, dat weet ik niet.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
Succes met de jassentechniek!

Floor

dankjewel. Ik ga vanmiddag! Mijn klieren zijn in mijn liezen ook opgezet en het duidt waarschijnlijk op een virusinfectie.... de oude of een neiuwe...

Heeft jouw vriendin ook dat haar klieren zijn opgezet in haar liezen?

lied89

@ Floor

Dus vandaag ga je voor het eerst naar de therapeut van de jassentechniek. Ik ben benieuwd hoe je dit ervaart. Heb er zelf ook even naar geluisterd, maar is niks voor mij denk ik. Maar misschien heb jij er wel effect bij. Ik hoop het voor je!
Het duurt wel lang he voor je de uitslagen krijgt... Wel gek dat ze dan niet alles meenemen inderdaad, zoals ook de ziekte van Lyme dus. Als ze echt CVS bij je constateren moeten ze inderdaad wel alles uitgesloten hebben wat moeheid kan veroorzaken.

Vervelend dat je ook nog steeds last van je benen hebt en dat het niet minder wordt.
Ik heb ook regelmatig pijn aan mijn benen, herken dat wel, maar is denk ik niet zo erg als jij het nu hebt. Ik ben dinsdag weer gaan sporten en heb dan na 5 minuten ook pijn aan mijn benen vooral. Maar heb het ook als ik lang sta of een stukje gelopen heb.

Knap dat je toch al geprobeerd hebt om een uurtje te werken, hopelijk doet dat je goed.
Sterkte en hoop voor je dat er snel duidelijkheid is voor je...

Wies

Hi Floor, ik heb je een berichtje gestuurd.

Floor

hoi allemaal,

Even een herhaling van een berichtje dat ik elders heb geplaatst:

Ik ga sinds kort naar die jassentechniektherapeut en zij heeft me/cvs gehad. Ik weet zelf nog niet wat ik precies heb, maar zij heeft begeleiding gehad in een revalidatiecentrum en moest schema's maken waar haar dagindeling op stond van uit bed gaan tot in bed gaan en met steeds voldoende rustpauzes. Ze moets dit schema voor elke dag van de week maken en dit gedurende twee weken uitvoeren en daarna kon ze het eventueel wat bijstellen. Je moet in het schema de activiteiten zetten die je op een normale dag aan zou kunnen. Vervolgens moet je je er ook op je goede en slechte dagen aan houden. Misschien dat het een aantal van ons ook kan helpen. Ik krijg nu begeleiding van haar in het opstellen van het schema.


Nou ik ben dus vorige week bij haar geweest en ze heeft me het een en ander uitgelegd of de zienswijze achter de jassentechniek. Het spreekt me allemaal aan en denk echt dat dit me kan helpen. Daarna heeft ze alle jassen die er zijn uitgetrokken en ik voelde me daarna eerst erg moet en had de dag erna een super dag. Nu gaat het even weer wat minder, maar je gaat zeg maar een proces in waarbij je leert om in de flow van het leven te komen en te blijven, om je eigen energie bij je te houden, geen nieuwe jassen aan te trekken etc.. Ben erg benieuwd. Zij is er beter door geworden en had ook ongeveer alles wat er is geprobeerd net zoals de meeste van ons ;-). Ik ga over ruim drie weken weer terug.

lied89

Klinkt allemaal erg goed waar je mee bezig bent! Ik hoop dat de jassentechniek en het maken en houden aan een schema gaat helpen om je weer wat beter te voelen. Ik hoop echt dat het je gaat helpen! Het lijkt me wel moeilijk om aan een schema te houden. Maar het is het proberen waard. Je bent wel met veel dingen bezig, je gaat toch ook nog osteopathie doen. Hopelijk zie je snel vooruitgang!

Floor

Hoi hoi,

Ja ik ben inderdaad met meerdere dingen bezig. Jassentechniek, coaching, schema en ik ga volgende week voor het eerst naar de osteopaat. Volgens mijn therapeut een goede combi, omdat de osteopaat echt naar het lichamelijke aspect kijkt. Ik heb veel vertrouwen in het schema. Het begin is zwaar, maar uiteindelijk moet ik er echt meer energie van gaan krijgen. Spannend. Gelukkig heb ik een man die er helemaal achter staat anders zou het me niet lukken om me aan het schema te houden. De dingen die ik niet doe komen dus op hem neer. Ben eerlijk gezegd best tevreden over hoe het gaat. Blijf moe en slechte dagen hebben, maar het lukt me tot nu toe om me aan het schema te houden. Daarom ben ik ook al even niet op het forum geweest. Me computertijd was steeds op hahaha. Ik heb ook mijn omgeving op de hoogte gebracht zodat iedereen weet dat ik me aan mijn schema moet houden. Erg streng en niet altijd leuk, maar het is om mezelf te beschermen tegen terugvallen en aan herstel te werken. Ik houd jullie op de hoogte. Mocht iemand ook een schema willen maken en vragen hierover hebben, laat het me even weten. Misschien kan ik helpen.

lied89

Tjee, je doet ook echt veel om je weer beter te gaan voelen. Ik hoop dat het je echt helpt doordat je nu volgens een schema werkt. Dat lijkt me in het begin erg moeilijk. Gelukkig dat je een man hebt die je helpt en achter je staat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je zo op een dag doet. Je hoeft niet je hele schema te vertellen hoor. Maar ben wel benieuwd.
Sterkte volgende week bij de osteopaat, ik ben erg benieuwd wat ze voor je kan betekenen en wat ze gaat doen. Bij mij kon ze niet veel meer doen geloof ik.
Nou succes, ik hoop dat je het schema kan volhouden en dat je snel verbetering ziet!
Ik kan me voorstellen dat je niet altijd de energie hebt om op het forum te komen, maar we zijn wel benieuwd hoe het met je gaat. Reageer gewoon wanneer jij er de energie voor hebt. Ik kan ook niet altijd direct reageren.

Floor

Hoi Lied

Zeker fijn dat mijn man me steunt. Helpt enorm. Het schema zal per persoon veschillen, maar je moet er in ieder geval je hoofdactiviteiten in zetten. Dus ik heb vaste tijden voor opstaan, ontbijten, lunchen, avondeten, douchen-bad, naar bed gaan. Daar tussendoor heb ik een paar kleine huishoudelijke activiteiten geplaatst (2x10 min en 1x25 min). Denk hierbij aan vaatwasser uitruimen, wc schoonmaken, planten water geven etc. Als grote huishoudelijke activiteit ga ik de was opvouwen of stoffen. Ik heb dit vier keer ingepland en op de andere drie dagen werk ik 45 min thuis ipv de grote huishoudelijke activiteit. Daartussen zitten steeds rustpauzes en ik heb koken als activiteit ingepland. Ik heb ook een momentje waarop ik internet (zelfs dat moet je inplannen, mail kijken forum etc..)

Nou hoop dat je een beetje een beeld hebt gekregen. Ik ga trouwens s middags ook een uurtje op bed liggen.

lied89

Ik snap dat het bij iedereen verschilt, naar wat diegene aankan natuurlijk en wat de dagelijkse activiteiten normaal een beetje zijn.
Bedankt voor je uitleg. Wat knap zeg dat je dit doet. Ik hoop echt dat dit je helpt om je weer iets beter te voelen en het langzaamaan iets kan uitbreiden. Succes en sterkte!
Dus je werkt nu thuis een beetje? Wel fijn dat je die mogelijkheid hebt.

Floor

Hoi Lied

het zeker fijn dat ik thuis een beetje kan werken. Ik hoop zo dat ik over een tijdje weer een uurtje op het werk in kan plannen. Ik wil zo graag en vind het zo jammer dat het nog niet gaat. Moet echt even geduld hebben en het volhouden om me aan het schema te houden. Had gisteren trouwens echt een but dag.... En heb weer erg last van mijn spieren in mijn benen. Dat is pijnlijk. Trekt hopelijk weer langzaam weg.

Hoe gaat het met je studie? Las dat je richting examens gaat?

lied89

Vervelend dat je weer even een mindere dag had... Hopelijk gaat het nu weer iets beter met je.
Ik snap dat je graag weer buitenshuis zou willen werken. Maar vind het al knap dat je dat thuis langzaam opbouwd en thuis al een klein beetje kan doen. Niet iedereen heeft tenslotte die mogelijkheid.

Examens ja... Officieel zit ik in mijn examenjaar, qua theorie heb ik alles proberen bij te houden en is me aardig gelukt. Hoe ik dat gedaan heb, geen idee. Maar de docenten verwachten van me dat ik 21 en 22 mei examen ga doen. Ik weet niet of dat voor mij haalbaar is. Maar als het voor mij niet haalbaar is, is het voor 99% van de klas niet haalbaar aangezien ik als 2de voorop lig. Ik moet nog een aantal toetsen doen voordat ik examen kan doen en dan nog het examen dat uit 3 onderdelen bestaat. Zoveel tijd heb ik niet meer, maar evt. kan ik het ook in juni nog doen. Krijg dan alleen geen diploma voor de zomervakantie. Maar die krijg ik sowieso niet want heb nog heel wat stage-uren in te halen. Maar ja, ik bekijk het per toets en plan een beetje voor mezelf per keer en hoop dat het me dus lukt voor die tijd. Het leren lukt alleen niet altijd (weinig concentratie) maar doe mijn best, meer kan ik niet doen.

Floor

Hoi Lied,

Knap hoor van je. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te leren. Dat kost veel energie. Ik heb momenten dat ik echt amper na kan denken. Nu is zo?n moment ;-), maar goed gaat ook wel weer over. Hoop voor je dat je je toetsen kunt maken. Wanneer je nou lekker voor de 1 oktobertelling je diploma hebt, kost het je niets extra's zou mooi zijn. Weet niet waar je op school zit, maar ik heb gewerkt in het mbo en daar werkte dat zo. Ik zei altijd tegen leerlingen dat het behalen van je diploma voor de zomervakantie natuurlijk heel leuk is, maar geen must. Soms is het beter om het gewoon goed te verdelen en wat speling te hebben van je zomervakantie. En dat doe jij. Ik weet niet hoeveel stage je moet lopen, maar zou lekker voor je zijn als je dat in de zomervakantie lekker bij kan werken en je de zomervakantie in gaat met het behalen van je examens. Succes hoor daarmee!!

Ik ben inmiddels bij de osteopaat geweest. Ik ben daar nog behoorlijk moe van. Schijnt normaal te zijn omdat processen weer gestart worden in je lichaam. Ze heeft vanalles gedaan. Zelfs gekraakt ieh.. Ze geeft aan dat mijn schildklier niet goed werkt omdat mijn klieren opgezwollen zijn in mijn hals. Zei ik ook tegen de internist aantal weken geleden, maar die vond helemaal niet dat mijn klieren opgezet waren... Raar he? De osteopaat zag aan mijn hals zelfs dat ze opgezet waren. Maar goed blijkbaar heeft dat dus iets met je schildklier te maken. O zie net even dat je schildklieren in je hals liggen en die zijn dus blijkbaar opgezet. Misschien ben ik al die klieren door elkaar aan het halen, want er zitten ook lymfeklieren in je hals. Nou goed mijn schildklier is dus opgezet en daar kan je dus ook heel moe van zijn en ik geloof dat mijn lever daar weer door belast wordt of zo. Nou in ieder geval is er vanalles en nog wat en alles staat natuurlijk weer met elkaar in verbinding. Dus aan de slag met omega 3 en nog iets. Dat moet mijn lever en twaalfvingerige darm gaan helpen om te ontgiften (lever) en vet te verteren, omdat bij mij de gal de verkeerde kant uitgaat. Naar mijn maag in plaats van richting mijn darmen als ik het goed heb. En daarom heb ik dus maagklachten. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit me weer een stapje verder gaat helpen. Maar goed, eerst weer bij zien te komen van de bahandeling..

lied89

Hoi,

Deze week twee theorietoetsen gehaald, een 7 en 8,5! Ben blij dat me dat gelukt is. Nu nog een theorietoets en dan twee deelproeven. Het probleem is dat ik ze allebei in een keer moet halen anders kan ik niet mijn examen in mei doen...

Ik red het niet om voor 1 oktober klaar te zijn met stage, helaas. Ik heb nog te veel uren. Mijn school heeft me een tijd verboden om stage te lopen, ze vonden dat ik eerst maar beter moest worden. Als ik daar op moet wachten... Dus loop nu meer dan een half jaar achter aangezien ik nu ook niet volledig loop. Als ik mijn examen gehaald heb kan ik misschien mijn stage uren uitbreiden, dat is wat ik hoop tenminste.
Ik zit op het ROC in Utrecht trouwens, rotschool haha.
Ben je nog docent? Of doe je nu ander werk?

Ik was ook best moe hoor van die behandelingen. Hopelijk gaat het nu iets beter met je.
Mijn klieren in mijn nek zijn ook wel eens opgezwollen nog, volgens de dokter zijn dat lymfeklieren. Maar ja, misschien is het bij jou je schildklier, als zij het zegt he. En alles staat inderdaad met elkaar in verbinding, dat zei de osteopaat waar ik was ook vaak.
Apart dat je bij haar ook geneesmiddelen advies krijgt enzo. Dat doet bij mij meer de mesoloog. Slik namelijk ook omega 3 voor de betere concentratie...
Ik zou eigenlijk morgen een nieuwe afspraak hebben, maar omdat ik morgen examen Nederlands heb, heb ik dit helaas moeten verzetten en kan nu pas half juni terecht, waar ik een beetje van baal.
Ik hoop dat je op lange termijn baat hebt bij osteopathie, wel goed dat je er zelf in vertrouwt dat het je gaat helpen, meestal werkt dat wel.
Sterkte!

Floor


Lied: Wat goed dat je voldoendes terug hebt gekregen!!! Ik werk daar sinds dit schooljaar niet meer, moet nog steeds afscheid komen nemen. Dat is helaas niet gelukt omdat ik vorig schooljaar al ziek werd. Haha alle leerlingen vinden elke school altijd rot volgens mij. Vond het erg leuk werk, maar werk nu niet meer als docent.

De osteopaat heeft gezegd dat ik een schimmel heb... Drong niet echt tot me door maar ben me er in gaan verdiepen en moet dan aan een ingewikkeld dieet, waar ik erg tegenop zie, maar schijnt de enige manier te zien om het uit te roeien. Het schijnt dat een groot deel van de me/cvs mensen een schimmel bij zich draagt en dan hebben ze het over de candida schimmel. Daarom wordt dit dieet ook aangeraden aan mensen met me/cvs. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen met langdurige vermoeidheid dus kan helpen. Nou daarom ga ik het ook maar volgen ook al weet ik niet zeker of ik die schimmel heb, maar het dieet schijnt alle schimmels uit te roeien...

Ben bij de internist geweest en ze hebben niets gevonden in mijn bloed en die schimmel kon ze niet nakijken. Helaas. Het houdt nu dus op en de conclusie is dan nu ook CVS. Moet mijn eigen traject gewoon gaan volgen en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik niet meer terug hoeft te komen. Ze hebben gelukkig niets ernstigs gevonden en ik heb ook niet zo zin meer in ziekenhuis en doktersbezoeken. Heb het al druk genoeg met de osteopaat, jassentechniek/coaching en volgen van mijn schema en dan komt er ook nog een dieet bij..... allemaal voor het goede doel. Ik heb maar wel even een boek besteld met recepten, want ik kom er anders niet uit. Boek heet uit mijn hoofd: vechten tegen recepten; candida en me. Als je bij bol.com dat invult krijg je het vanzelf te zien. Daarnaast kun je ook veel interessante informatie hierover lezen op de site:http://doktercandida.nl/. Je kan daar ook een gratis e-book downloaden. Echt aan te rijden om het eens te bekijken en er dan het jouwe van te vinden. Hij heeft het ook weer over ME en CVS. Misschien hebben we er baat bij. Al kan ik me voorstellen dat jullie er ook wel klaar mee zijn inmiddels ;-). Daarbij wordt er niets gezegd over pfeiffer. Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik houd jullie op de hoogte!

lied89

Hoi,

Ben superblij met mijn voldoendes ja. Nou de rest nog... Hopelijk gaat me dat ook lukken.
Het is echt niet zo dat ik ieder school verrot vind hoor. Heb je les gegeven op het ROC op de Vondellaan? Daar zit ik.
De organisatie vind ik echt super slecht sorry. Ik had al heel lang een afspraak staan voor afgelopen vrijdag met de mesoloog en aangezien deze school niet kan plannen of verkeerd plant aangezien ik van te voren gevraagd heb hoe laat het examen is en dan zeggen dat het van half 10 tot half een is. En dan 2 dagen van te voren ermee aankomen dat het van 4 tot half 6 is vind ik dat erg slecht. Ik wil absoluut niet je school waar je misschien gewerkt hebt afkraken hoor maar begrip voor mijn situatie hadden ze in het begin totaal niet. En dat vind ik gewoon erg jammer. Mijn mentor van vorig jaar belde me een week na mijn operatie op en vond het vreemd dat ik niet aan de telefoon kon komen. Ze dacht dat ik al opgeknapt was, nou echt niet hoor.
Maar goed, ik zal niet zeggen dat alle docenten waardeloos zijn maar de meeste motiveren ook totaal niet en dat vind ik gewoon jammer.
Jammer dat je niet meer als docent werkt, wat doe je nu?

Hoe kan de osteopaat nou zeggen dat je een schimmel hebt. Best apart eigenlijk. Bij mij heeft de mesoloog toen mijn darmen gemeten en dat geluid van het apparaat was hard dat betekent dat er iets niet goed is en zei ook dat dat door schimmels kwam. Hij heeft gekeken naar melk en tarwe en dat schijnt dan dus niet goed voor mijn darmen te zijn. De vorige keer ging het een stuk beter met mijn darmen. Ook heb ik voor mijn darmen in het begin Ortisept plus ofzo geslikt. Ik hoop dat ik het goed zeg.
Ik denk dat je dan uit moet zoeken wat voor jou de schimmel veroorzaakt. Weet niet wat dat dieet van jou dan precies inhoud?
Tjee zeg er is dus toch CVS bij je geconstateerd. Maar ja helaas weet je nu dan nog niet hoe je beter kan worden. Maar goed, je bent al goed bezig met verschillende dingen, ik hoop dat het voor je gaat werken allemaal. Sterkte!

Wies

@lied89
Gefeliciteerd zeg. Echt super knap, vooral onder jouw omstandigheden. Lekkere opsteker voor je.

@Floor
Dat boek heb ik ook. vorig jaar gekocht voordat ik ziek werd, eigenlijk alleen omdat ik er een recept in zag staan hoe je zelf mosterd kon maken. Ik had toen al pfeiffer, nog niet officieel maar ik was toen al uitgeput eigenlijk hoor. Ik hNooit gedacht dat ik het boek ook nog eens functioneel nodig zou hebben. Ik ga het binnenkort maar eens goed lezen ipv even wat recepten kijken.
Veel plezier ervan! Ik hoop dat het werkt.

lied89

Dankje Wies. Het gaat lekker op het moment met mijn cijfers dan... Maar ben er nog lang niet. Moet nog een toets en 2 proeven doen voor ik examen kan doen. En daarvoor moet ik behoorlijk wat herhalen nog. Zoals het nu gaat mag ik niet mopperen nee. Mijn concentratie laat me soms alleen in de steek wat erg jammer is. Maar het doet me zeker goed die cijfers, had die cijfers ook niet verwacht, geeft me wel weer motivatie om door te gaan. Ik zal echt blij zijn als ik mijn examen achter de rug heb.

Floor

Lied: Ik heb niet op jou school gewerkt hoor en ik zeg ook niet dat het wel goed is geregeld op je school, maar het grappige is dat ik ook wel eens met leerlingen heb gesproken die dingen dan niet goed vonden en ergens anders heen gingen en dan eigenlijk vonden dat het daar veel slechter was hahaha. Ik moet ook zeggen dat leerlingen ook vaak zat terecht klachten hebben en ik ben daar altijd heel serieus in geweest en steefde altijd het beste na. Maar ik zei het ook tegen ze als ze onzin uit aan het kramen waren en dat snappen ze zelf natuurlijk ook wel ;-).
Ik werkte in de regio Rotterdam. Werk nu als orthopedagoog. Vond het super leuk hoor om met MBO-ers te werken. Mis ze wel een beetje eigenlijk... maar goed momenteel kan ik helemaal niet werken en dat vind ik zo jammer. Ik vind mijn werk erg leuk.

Dat dieet schijnt tegen alle schimmels te werken, dus ga er gewoon maar mee aan de slag. Toen ik me er in ging verdiepen, herkende ik ook wel klachten en het verloop. Dus denk wel dat er sprake van is. Je kan namelijk allemaal zelftestjes doen en dan kom ik er toch op uit dat de krans groot is dat ik een schimmel heb. Nou goed we zien het wel.

Wies wat grappig dat jij dat boek gewoon in huis hebt. Ik heb het niet binnen. Is het een aardig boek?? Ziet het er ook een beetje aantrekkelijk uit? Moet zeggen dat dat altijd wel meewerkt.

Wies

@Floor
Ik vind het altijd leuk om zelf dingen te maken die je normaal in de winkel zou kopen, zoals mosterd dus. Nou ja maken, ik vind de recepten erg leuk het ontbreekt me tot nu toe aan de energie om iets met het boek te doen. Het sprak mij erg aan op dat moment. Alleen nooit gedacht dat ik binnen afzienbare tijd zelf maandenlang thuis zou komen te zitten  :o

Het is geen standaard kookboek natuurlijk maar ik vond het de moeite waard om te kopen zelfs zonder dat ik ME/CVS had. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

Peetje

Het schijnt overigens dat bijna iedereen de Candida Albicans bij zich draagt, dus om die schimmel verantwoordelijk te houden voor alle gevallen van CVS/ME, is in mijn ogen wat overdreven. Ik heb me ook weleens in dat anti-schimmeldieet verdiept, maar het is behoorlijk zwaar. Geen melkproducten (behalve zure), geen fruit (behalve zure), geen gist (dus geen brood), geen suiker. En dan blijft er dus bar weinig over.

twijfelaar

Kun je geen zuurdesem brood eten? Daar zit geen gist in.

Het is met veel dingen zo dat ze er een verband in zien omdat heel veel mensen dat hebben, en als je dus een groep met cvs patienten hebt lijkt het al gauw een verband, terwijl als je de hele bevolking neemt je op dezelfde uitslag zal komen.

Een zure bedoening dus dat dieet:-) Ik hou wel van fruit, maar vooral het zoete haha

Floor

hoi allemaal

Het schijnt dat 1 op de 5 mensen last heeft van de candida schimmel, maar dat 70 procent van de CVS-ers er mee kampt. Is wel duidelijk meer, maar aan de andere kant wordt door de medische wetenschap geen verband gevonden. Het klopt inderdaad dat we zo ie zo allemaal schimmels in ons hebben, maar daar zitten ook gewoon schimmels bij die er horen te zijn. Ach ja het is weer iets om uit te proberen en we zien wel waar het schip strand.

Inderdaad een pittig dieet en ik moet ook eerlijk zeggen dat er wisselende idee?n over zijn, maar dit is de grote lijn. Je mag geen:
- geen gist (je mag inderdaad wel zuurdesumbrood. Vandaag voor het eerst op en dat is best lekker, had gedacht dat het veel massiever zou zijn dan normaal brood, maar dat veelt erg mee).
- suikers (ook geen honing en fructose en zo, alleen stevia mag gebruikt worden)
- koolhydraten (mag maar heel weinig zijn, maar wordt door de meeste wel uitzondering gemaakt voor aardappels en zilvervliesrijst en met grote mate volkoren pasta. Gaat vooral om het percentage suikers. De een zegt minder dan 15 procent en de ander minder dan 5 procent).
- varkensvlees
- melkproducten (alleen biogarde mag en hele jonge kaas).
- de meeste geven aan dat je geen zoete fruitsoorten mag.

Nou goed mocht je het willen volgen, is het goed om je in te lezen en dan je eigen lijstje te maken met verboden producten.

twijfelaar

Ik eet inderdaad ook al zuurdesembrood, lekker in de broodrooster, en gebruik in plaats van suiker stevia, maar dat deed ik al sowieso is suiker niet zo goed voor je. Melk drink ik niet maar eet wel yoghurt.
En gebruik van de acupuncturiste capsules met darmbacteri?n. Dit zorgt er wel voor dat alles wat beter voelt in m'n buik.

Wies

Zuurdesembrood is inderdaad prima te eten, behalve als het de vriezer in geweest is vind ik.
Normaal gesproken probeer ik sowieso op deze manier te eten. Helaas is door de vermoeidheidsklachten een en ander in het slop geraakt. Voor een natuurwinkel moet ik naar de stad en een eindje lopen naar de winkel omdat er geen parkeergelegenheid is daar. Daar heb ik echt geen energie voor en voor je het weet zit je dan in een slecht(er) eetpatroon terwijl ik het nu meer nodig heb dan ooit ...

twijfelaar

Ik kan het hier bij de bakker kopen, die van de natuurwinkel vond ik  niet te versmaden.
Heb je het al eens bij de bakker gevraagd?
Ik doe ze wel in de vriezer, maar ik rooster ze dus merk er weinig van.

Floor

hoi allemaal

Ik moet zeggen dat ik dat zuurdesumbrood wat ik heb best lekker vind. We halen het bij de bakker. Dus dat is goed te doen. Ik begrijp dat jullie dit brood al eten. Was dit vanwege schimmels of vonden jullie dat gewoon beter?

Ik ben  nu een paar dagen bezig en ik vind het best wel pittig moet ik zeggen. Ik heb gewoon steeds trek, maar kan niet zo veel nemen. Moet er ook aan wennen natuurlijk. Je hebt verschillende gradaties bij die dieten. Van de ??'n mag je zeg maar veel minder dan van de ander.

Ik ben vandaag weer bij mijn jassentechniek therapeut geweest en dat was erg fijn. Het is allemaal een beetje lastig uitleggen, maar ik heb er veel vertrouwen in!!

lied89

Hoi,

Knap hoor zoals je bezig bent. Lijkt me moeilijk om zo'n dieet te volgen, je mag best veel niet. Ik vind het al lastig om helemaal geen melk en tarwe te nemen, laat staan dat ik jou dieet moest volgen. Maar wel goed dat je het doet. Hopelijk heb je er baat bij. Volgens de mesoloog mag ik wel yogurt trouwens maar geen melk.

Wel fijn dat de jassentechniek een beetje helpt bij je en dat je er vertrouwen in hebt. Ben eigenlijk wel benieuwd wat die techniek met je doet. Maar kan me voorstellen dat dat lastig is om uit te leggen.

Succes met het dieet, hoop dat je het vol kunt houden!

twijfelaar

Eerst heb ik speltbrood gegeten, om te kijken of ik last had van tarwe, en nu eet ik zuurdesem omdat daar geen gist in zit, advies van de acupuncturiste om m'n opgeblazen buik tegen te gaan.
Wanneer ik afbakbroodjes eet o.i.d heb ik meteen erg last van m'n buik, en dat komt volgens haar omdat er in afbakbroodjes veel gist word gedaan en je daar dan last van kan krijgen. Vroeger lieten ze de gist helemaal uitrijzen en nu doen ze veel gist erin om sneller klaar te zijn.


Floor

Lied: Ja dat is inderdaad moeilijk uitleggen en het is ook een proces waar je in terecht komt en het zal allemaal langzaam effect moeten krijgen. Ik ben nu twee keer geweest. De eerste keer heb ik vooral veel uitleg gekregen en over mezelf verteld (hoe is je leven verloop en het proces van het ziek worden etc). De tweede keer hebben we wat actiever kunnen zijn. Zo kan je nl onbewust programma's hebben die je eigenlijk hinderen in het beter worden omdat je ziek zijn bv heel veilig kan zijn. Wanneer je in het verleden vervelende dingen hebt meegemaakt, kan je dat bv onbewust ontwikkelen. Klinkt raar, maar ik had dus ook zo'n soort programma en dat hebben we hersteld en zo kom je steeds stapje bij stapje verder. Er komt dan weer meer ballast los en dat kan je daarna met de jassentechniek weer opruimen. ZO zou je steeds dichter bij de kern moeten komen (zijn mijn eigen woorden hoor) en word je steeds lichter en kan je energie weer beter werken en (niet wegvloeien en bij jezelf blijven en heb je minder ballast waardoor je ook minder moe wordt).
Ik voelde me in ieder geval een stuk energieker toen ik daar weg ging. Helaas gaat dat de laatste dagen minder ;-(. Waarschijnlijk heeft dat met mijn dieet te maken. Je kan je er namelijk ook eerst een aantal weken slechter door voelen. Moeilijk is alleen dat ik niet weet of het daar door komt... maar ben zo moe. Ik neem wel biogarde en geitenkaas. Anders mag je helemaal niets meer.

Twijfelaar: fijn dat dat wel werkt voor je (zuurdesumbrood). Nou schijnt gist ook een voedingsbron voor schimmels te zijn en daarom mag ik het nu niet. Normaal kan je lichaam dat wel aan, maar wanneer de verhouding goede darmbacterien en schimmels  niet meer gelijk is, kan je lichaam het niet meer neutraliseren.


groetjes!!