Nog steeds zo moe...!

Gestart door Frankie, 30 november, 2011, 14:11:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

Hallo allemaal!

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die al lange tijd nadat ze Pfeiffer gehad hebben nog steeds vaak zo ontzettend moe zijn! Ik heb vorig jaar vanaf juli t/m eind 2010 Pfeiffer gehad en ben toen enorm ziek geweest. Maar nu, een jaar later, heb ik soms nog steeds dat ik heel erg snel moe ben. Ik heb een belabberde conditie, soms denk ik dat het daaraan ligt dat ik vaak snel vermoeid ben, maar als ik dan ga sporten wordt het al snel teveel. Ik probeer meer te sporten, maar mijn conditie verbetert niks. 's Nachts slaap ik ook echt als een blok, en het liefst 9 uur of meer.

Kan dit alles nog door de Pfeiffer komen? Zijn er meer mensen die dit herkennen? En hoe lang duurde het voordat je van die overdreven vermoeidheid af was?

Ik ben benieuwd!

Groetjes!

twijfelaar

Kijk maar eens rond op het forum!

Ik heb ongeveer een jaar geleden de infectie gehad, en heb er enorm last van. Ik zit nu helemaal thuis, al die tijd doorgewerkt namelijk, dat was voor mij niet goed.

Probeer jezelf niet te veel te pushen met sporten enzo, want dan kom je jezelf alleen maar tegen.
Voor de meeste mensen duurt het niet zolang hoor, maarja wij hebben pech!

Sterkte


Peetje

Ik heb het nog steeds, maar ik ben (gelukkig voor anderen) een uitzondering. Maar de nasleep van Pfeiffer kan best een jaar of nog langer duren.

Overdrijf het niet met sporten, conditie opbouwen is prima, maar doe dat langzaam aan, ga niet gelijk vol trainen. Begin bijvoorbeeld met wandelen, en bouw dat rustig aan op naar joggen/hardlopen, of ga fietsen en dan beginnen met een kwartiertje in een rustig tempo en als dat steeds makkelijker gaat, wat langer of sneller gaan. Een goede sportschool kan je helpen om conditie op te bouwen, vaak met behulp van een hartslagmeter.
Veel succes!


twijfelaar

Ik heb van de week ook iets gevonden op internet, waarbij je eerst als je net opstaat je rusthartslag gaat bepalen een aantal keren, dan is de theorie dat je moet herstellen, en dan kun je de s'ochtends kijken of je je rusthartslag weer hebt, is dit niet zo dan moet je nog een dag wachten, je lijf is dan nog bezig met herstellen, afvalstoffen wegwerken etc.
Ook kun je dan zo'n meter gebruiken tijdens het sporten zodat je niet te ver gaat.

Staat op de site van Roel Bosch, maar hij heeft wel een uurtarief, het is wel interessant om door te nemen!


twijfelaar