Amandelen eruit

Gestart door jetske, 25 november, 2011, 14:09:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jetske

Hoe gaat het met de mensen die de amandelen hebben laten verwijderen. Gaat het beter of is er niets verandert.

lied89

Tja, wat zal ik daar eens over zeggen. Ik heb vorig jaar eind december mijn keelamandelen weg laten halen. Bij mij ging het eerst heel erg achteruit. Voor mijn operatie had ik ook al niet veel energie maar na de operatie helemaal geen energie meer. Het heeft heel lang geduurd voordat ik weer een klein beetje energie kreeg en weer dingen ging ondernemen. Ik ben na 3/4 weken wel weer rustig aan begonnen met school, paar uurtjes enzo. Maar moest tijdelijk van school met stage stoppen. Op een gegeven moment wilde ik weer stage gaan lopen aangezien ik er niet goed van wordt om de hele dag stil thuis te zitten. Ik werd gek van het rusten aangezien ik daar alleen maar meer pijn van kreeg. Dus ben vanaf mei 2 halve dagen stage gaan lopen. Nu loop ik 2 dagen 6 uur stage. Het gaat dus nu eindelijk een klein beetje vooruit qua energie maar duurt bij mij dus erg lang. We zijn alweer bijna een jaar verder. Maar heb wel minder last van mijn keel. Geen keelontstekingen meer gehad. Dat kostte ook altijd veel energie. Maar vorige week wel weer last van mijn keel gehad. Beetje raar maar was erg verkouden, dus het zal waarschijnlijk daar vandaan komen. Ik denk dat het bij iedereen anders loopt, dus kan niet zeggen of je er baat bij hebt. Als het goed is krijg je in ieder geval wel minder last van je keel maar of het ook effect heeft op de andere pfeifferklachten weet ik niet. Bij mij duurt het dus redelijk lang voor mijn energie weer een beetje meer wordt. Het gaat in kleine stapjes vooruit.
Ben jij van plan om je keelamandelen eruit te halen?? Heb je vaak last van keelonstekingen? Dan is het wel verstandig om ze eruit te laten halen. Ze zei bij mij als je zo'n 3-4 keer op een jaar een keelontsteking hebt dat je ze er het beste uit kan laten halen. Bij mij waren de keelamandelen ook echt ontstoken en heb uiteindelijk dus besloten om ze er uit te laten halen.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Heb je een afspraak bij de KNO-arts?

Groetjes

twijfelaar

Bij mij zijn ze er 25 Oktober uitgegaan, en ook veel neusamandel.

Je moet je voorbereiden om een ruime week veel pijn, met het ergste rond dag 4 bij mij. Maar met goede pijnstilling is het wel te doen, probeer naast de paracetamol ook echt diclofenac mee te krijgen, dat helpt zo goed samen, en als je het voor je eten inneemt, kun je daar ook wat meer van genieten.

Na die tijd niet dezelfde klachten meer, ik ben nog wel moe, maar niet meer als voor die tijd, daar was ik wel bang voor, en de pfeiffer en nog narcose dat ik helemaal niet m'n bed meer uit wilde maar  dat valt mee. Ik heb nog steeds veel slijm, uit mn longen neus etc, mijn lijf is echt nog aan het opruimen.

En ik heb nu meer lucht door mn neus zonder die amandelen.

Als ze eruit moeten laat het even weten, dan kunnen we nog tips geven!

Succes Xxx