Hoofdmenu

Acceptatie

Gestart door Beertje, 09 oktober, 2011, 21:54:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lied89

Hoi,

Fijn, dat je een neusspray gekregen hebt. Hoop wel voor je dat het gaat werken. Inprincipe zou je bij dit middel redelijk snel verlichting van de klachten moeten hebben. Als het binnen een paar dagen niet werkt zou ik het de arts melden. Waarschijnlijk heb je dan geen baad bij dit middel en kan hij misschien iets anders voorschrijven.
Kijk eens op www.apotheek.nl, dan bij medicijnen, livocab. Daar staat een beschrijving van het medicijn. Ik keek hier even op om te kijken of het middel echt gebruik wordt voor allergie aangezien ik nasonex kreeg. Maar dit middel wordt inderdaad ook bij allergie gegeven. Deze site gebruiken wij ook wel eens op school vandaar dat ik daar op keek. Studeer voor apothekersassistente....

Jammer dat je van de reiki cursus alleen maar moeier geworden bent. Wel fijn dat er bepaalde dingen steeds beter gaan.

Groetjes

Beertje

@lied89: leuk apothekers assistent opleiding! Heb ik ook naar gekeken om te doen. Ik ga zelf waarschijnlijk voor doktersassistent leren!
Neusspray werkt helaas nog niet, nog even afwachten en dan maar dok weer bellen.
Liefs

lied89

Hoi,

De apothekersassistente opleiding is inderdaad wel leuk. Maar de school is verrot. Sorry, mag dat eigenlijk zo niet zeggen.
Ik hoop niet dat je in Utrecht gaat studeren op de zelfde school als ik?? De organisatie is daar echt super slecht en rekening houden met mijn situatie dat ik er ook niet altijd bij...
Groetjes

Beertje

Hoi hoi!

Nou vandaag weer eens naar de dokter geweest. Ik wordt nu doorverwezen naar een internist omdat ik zelf het idee heb dat er toch iets anders mis is. Heb vrijdag 3 uurtjes gewerkt en was helemaal gesloopt. Ook allemaal van die vage klachten zoals heftige PMS en beter voelen na het eten van iets zouts en slecht kunnen ontspannen zonder dat ik spanning heb.
Pfffff wordt er wel moe van, het zoeken naar een oplossing. Kan het gewoon nog steeds niet accepteren dat ik er niks aan kan doen....
Het voelt soms wel alsof ik een essentieel stofje mis. Dat er door het virus iets anders is getriggerd of zo iets (herkenning iemand??). 
Nu maar afwachten op de oproep van de internist! Ben het inmiddels redelijk zat om thuis te zitten.

Ik zwem wel steeds meer! Nu 2 x in de week en mijn record is 32 baantjes!! Wordt er wel moe van, maar een mens moet toch iets?
Doe ook nog steeds accupuntuur en die mevrouw zegt dat mijn "systeem" wel iets rustiger is geworden.

Ik hou jullie op de hoogte!

lied89

Hoi,

Ook al naar de dokter geweest vandaag...
Ik ook, heb bloed laten prikken, toch nog eens kijken of er iets veranderd is.
Heb je vrijdag weer voor het eerst proberen te werken, jammer dat het nog steeds zo vermoeiend is.
Wel knap van je dat je toch ook niet alleen maar stil zit en toch lekker gaat zwemmen. Best veel baantjes zeg!
Wel fijn dat je toch doorgestuurd wordt naar een internist, misschien dat er toch ook iets anders aan de hand is en het niet alleen pfeifferklachten zijn.
Succes en sterkte!

Groetjes

Peetje

CiteerDat er door het virus iets anders is getriggerd of zo iets (herkenning iemand??). 
Zeker herkenning hier. Volgens mij heeft de Pfeiffer heel m'n immuunsysteem overhoop gegooid en blijft het vechten tegen iets wat er niet (meer) is ofzo.

Beertje

Hoi hoi!

Gister lekker gezwommen, 34 baantjes!! Vandaag naar euritmie therapie geweest en geluncht met een vriendin. Nu lig ik helemaal gesloopt op de bank. Baal er zoooo van. Ik wil leuke dingen doen maar het gaat nu niet. Hebben jullie dat ook? Wel veel willen? Daar baal ik zo van. Ben het inmiddels best zat op de bank hangen. Ik wil een wondermiddel!! Heeft iemand nog tips voor bezigheden die niet teveel energie kosten?
Ik ga in ieder geval weer aan yoga doen, dus dat is weer een stapje erbij.
Ik voel me soms zo eenzaam.... Mijn vriend werkt namelijk s avonds en begint dan om 3 uur. Maar ja het is ook soms wel weer fijn.

Hebben jullie ook soms rare pijntjes? Mijn linker duim schiet elke ochtend uit de kom, heel vaag. En vanochtend deed mijn rechterpols pijn.

Soms ook zo een behoefte Om ff te klagen en te zeuren. Ben ook wel positief hoor:)! Hi hi.

Nou dat was t weer.
Gezondheid toegewenst voor iedereen!!

Floor

Hoi Beertje,

Ik herken de eenzaamheid. Heel vervelend!! Maar kan ook weer niet te veel en vaak mensen om me heen hebben. Mijn man werkt overdag en vind het heerlijk als hij weer thuis is. Het jammere is alleen dat ik om negen uur weer naar boven moet en hij dan nog lang niet naar bed gaat... Lekker gezellig he??

Wat betreft die kwaaltjes. Ik heb ergens ook een berichtje daarover geschreven. Ik heb ook de stomste dingen. Gelukkig gaan er ook dingen van over. Kreeg er trouwens pas ook nog even een buikgriepje over heen tijdens mijn terugval...

Ik kan begrijpen dat je even wil klagen of hoe je het ook wil noemen. Ik heb daar ook op het moment behoefte aan. Ik voel me gewoon echt even zielig en vraag me echt af wanneer dit een keer overgaat!!!! En ook ik zal niet bij de bakken neerzitten, maar het is niet zo raar dat je soms even een dipje hebt, want het duurt allemaal al zo lang voor ons allemaal en dat is ook om gek van te worden!!!! We moeten een groot feest geven als dit allemaal over is. Ik moet wel zeggen dat ik er ook wel levenslessen uit getrokken heb. Mijn werk is al veel minder belangrijk geworden en het draait in het leven nog maar om twee dingen: GEZONDHEID en GELUK. Ik zal me nu niet snel druk maken over kleine dingen (niet dat ik daar de energie voor heb haha), maar het is ook allemaal niet belangrijk. Soms hoor ik mensen praten en dan denk ik wees blij dat je gezond ben!!!!!!!!!!

succes allemaal

Beertje

@floor: idd GELUK & GEZONDHEID!! Dat is het belangrijkst. Heb nu ook een aantal levens lessen geleerd. Toch wel mooi als je dat bedenkt: als we hier weer bovenop komen, komen we er wijzer uit!! Joepie.  :D

Nog een tip, waar ik me goed bij voel: een lekkere goede biefstuk eten!! Voel me daarna altijd ff iets beter.

Groetjes

lied89

Hoi,

Wat doe je precies bij euritmie therapie, mag ik dat vragen? En helpt dat een beetje? Doe je dat al lang?
Ik wil ook graag leuke dingen doen, maar dat lukt me gewoon niet meer. Op dit moment bestaat mijn leven alleen uit school en stage en dat is het wel zo'n beetje. Leuke dingen vergeet het maar. En baal daar ook regelmatig van ja!
Ik weet misschien iets leuks voor je. Weet niet of je dat leuk vind, maar ik vind het wel leuk. Toen ik thuis zat verveelde ik me dood... Iemand raadde mijn de volgende site aan: www.postcrossing.com. Via deze site kun je kaarten naar mensen sturen in Nederland en het buitenland. Als jij zeg maar eerst een kaart gestuurd heb en die is aangekomen kan iemand anders jou weer een kart sturen. Krijg nu dus regelmatig een kaartje op de mat van heel veel verschillende mensen. Ik vind het erg leuk om te doen en soms krijg je ook gewoon hele leuke reacties! Misschien ook iets voor jou of anderen hier op het forum? Mocht je vragen hebben erover stel gerust...
Ik heb wel eens kramp in mijn duim gehad, heel raar ja. Maar heb daar niet zo vaak last van, wel van andere gekke, vage klachten.
Allemaal hebben we hier de behoefte om eens lekker te zeuren, geeft niks hoor. Ik begrijp dat wel en heel veel anderen ook denk ik.

Peetje

Postcrossing is inderdaad leuk. Geeft altijd een goed gevoel als er een kaartje is aangekomen, of als ik een keert in de brievenbus vind.

Weet je wat je ook leert als je wat langer last hebt van Pfeiffer? Wie je echte vrienden zijn. Die blijven namelijk contact houden, terwijl anderen maar niet lijken te snappen dat je te moe bent om leuke dingen met ze te gaan doen.
Wat betreft die leuke dingen, die doe ik soms toch. Dan maar de dag erna uitgetelt op de bank, maar dan heb ik wel weer eens wat leuks gedaan. En tja, wat ik wil en wat ik kan zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen, maar ik ben stronteigenwijs, dus soms doe ik het lekker toch.

Beertje

@ lied: bedankt voor het leuke idee!! Ik ga er zeker naar kijken!
Euritmie is een soort antroposofische Fysio, wordt er zeker niet beter van maar het helpt me wel me beter te voelen onder de omstandigheden, er beter mee omgaan zeg maar. Het heeft er wel aan bijgedragen dat mijn darmen weer wat rustiger zijn. Verder is het echt heel vaag, maar het werd me aangeboden door de dokter. Dus ik dacht: ik kan het wel proberen. Het bevalt me eigenlijk wel. Misschien dat het er uiteindelijk aan bijdraagt dat mijn lichaam door middel van bepaalde oefeningen weer wat weerbaarder wordt waardoor ik me uiteindelijk wat beter voel. Ik moet nog 3 x en dan heeft ze me alle oefeningen geleerd die bij mijn situatie passen. En dan moet ik er zelf verder mee thuis aan de slag.
Ik moet nu ook al elke dag die oefeningen doen. Best prima, maar erg vaag

@ peetje: wat heerlijk die herkenning van zo stronteigenwijs zijn!! Ik doe sommige dingen ook gewoon, terwijl ik weet dat ik dan de volgende dag helemaal kapot ben. En dan heb ik er ook geen spijt van. Ik baal dan natuurlijk wel, maar ja. Volgende x doe ik het gewoon weer Ha Ha!!! Met oud en nieuw heb ik heel veel champagne gedronken en lag om 06.00 uur in mijn bed. En gek genoeg voelde ik me tijdens het drinken van de champagne helemaal top (en dronken.....) de dag erna ging ook nog wel (miscchien nog alcohol in mijn bloed?..) en dus op 2 januari helemaal gebroken. Maar ja heb het wel naar mijn zin gehad!! En dat is toch ook heel belangrijk!

Ik vroeg me af hoe laat jullie ongeveer naar bed gaan, ik heb namelijk pas zin om naar bed te gaan om 22.30 en dan nog ff lezen en ik slaap tot 9.00 uur. Om eerder naar bed te gaan daar heb ik gewoon geen zin in zeg maar. Heel gek. Maar om 22.30 moet ik me wel echt naar boven slepen.

Liefs!

Peetje

Ik probeer meestal om een uur of 10 naar bed te gaan. Veel eerder heeft bij mij geen zin. M'n vriend kan rustig om 8 uur al gaan slapen, als ik dat doe, dan ben ik om 3 uur 's nachts klaarwakker en slaap ik niet meer. Ik doe wel nog steeds een middagdutje. Of ik pak in ieder geval 's middags een uutje bedrust. Daarbij val ik neit altidj in slaap, maar ik voel me daarna wel beter en dan kom ik de avond tenminste door en kan ik avondeten maken wat ook eetbaar is. :P

Floor

Ik ga echt op tijd naar bed omdat ik zo'n 12 tot 13 uur slaap nodig heb. Wanneer ik te laat naar bed ga, is het de volgende dag helemaal niets. Ik ga rond negen uur, half tien in bed liggen en soms kijk ik dan nog even wat tv. Ik zou soms om zeven uur al naar bed kunnen, maar dat doen ik dan niet. Ik wil een structuur aanhouden van dag en nacht.

Beertje

Zo h? ! Ik kan as donderdag al bij de internist terecht!
En de dokter zei nog, kan wel een paar weken duren hoor! Maar ik heb geluk!

Vanochtend yoga gedaan. Dat gaat m denk ik niet worden. Toch nog een beetje teveel.

Liefs

lied89

Postcrossing is echt leuk! En ook ontspannend...
Wel fijn dat je je soms iets beter voelt door de therapie. Ik heb een filmpje er van gekeken, zag er inderdaad wel een beetje vaag uit. Maar lijkt me eigenlijk wel heel erg rustgevend! Misschien krijg je dan wel weer wat meer controle over je lijf.
Tjee, dat je met oud en nieuw tot 6 uur op was. Dat redde ik niet hoor. Om twee uur was ik echt al op en ging naar bed. De laatste tijd lig ik erg vroeg op bed. Op de dagen voor mijn stage verplicht ik mezelf om om half 10 uiterlijk op bed te liggen, anders hou ik het helemaal niet vol. Maar de laatste tijd ga ik nog eerder naar bed en lig ook 's middags nog een uur/anderhalf uur op bed.

twijfelaar

Hoi Beertje,

Hoe is het bij de internist gegaan?

Xxx

Beertje

Hoi hoi,

Nou ben bij de internist geweest, die heeft geklopt, gevoelt, geluisterd en gekeken. En wat vragen gesteld enzo en toen zij hij: u bent nog steeds herstellende van de ziekte van pfeiffer. En als ik u een advies mag geven (ja graag); probeer er niet zo tegen te vechten en accepteer het meer (alsof hij mij echt doorzag!), en probeer aan uw conditie te werken.

Ik was een paar dagen daarvoor al gestopt met roken, ja ik weet het heel slecht, maar het ging niet eerder...
En nu ben ik in een proces van afkickverschijnselen en tegelijkertijd proberen minder te vechten en meer accepteren. En dan vanmiddag bij een sportschool langs om te kijken of dat wat is.
Ik kan jullie zeggen het is niet makkelijk allemaal. Ben nu een stuk meer vermoeid, ik denk door een stukje acceptatie en het stoppen met roken.
Pfff en dan nog aan mijn conditie moeten werken? Hoe?

Heb wel het idee dat ik nu op de goede weg zit. Het is alleen niet de makkelijkste weg, maar blijkbaar voor mij de enige weg.
Mijn acupuncturiste heeft me ook nog goed nieuws verteld: namelijk dat mijn systeem niet meer op hol geslagen is!! Yeeee!
Nu nog werken aan het detoxen van mijn hele lichaam en mijn vechtlust beetje uitzetten zeg maar.
Ben het ook gewoon eens met de internist, ik had al zo een flauw vermoeden dat er niet iets anders aan de hand is en dat ik gewoon geduld moet hebben (?#%^**>,~|)

Het is dus wel positief maar zeker niet makkelijk. Ik slik nu ook chlorella. En nou maar zeggen: beertje, je doet genoeg, meer kan je niet doen. Heb vertrouwen erin dat het goed komt.
En dat is het enige wat ik nu nog kan doen.

Liefs!

twijfelaar

Ja, aan de ene kant gelukkig dat er niets ernstigers aan de hand is, maar je hoopt altijd dat ze iets vinden wat weg getoverd kan worden ..

Je kunt ook proberen te gaan sporten eerst bij de fysiotherapie, ik weet niet of het in je verzekeringspakket zit, maar dan krijg je tenminste even goede begeleiding, ik doe het nu ook op maandag en donderdag. Vroeg me eerst ook af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen, maar het gaat best goed en krijg weer wat vertrouwen in mijn lijf. Je hebt dan ook de afspraak staan, beetje stok achter de deur. Ik ben doorverwezen door de huisarts.

toppen met roken heb ik 4.5 jaar geleden gedaan, was echt een verslaafde en rookte veel, mar het levert zo veel op, je zult je echt lekkerder gaan voelen! Goed drinken.


Beertje

@twijfelaar: bedankt voor de tips. En ik ben zo blij dat ik ben gestopt! Hoop dat ik het ook volhou!

Accepteren: lijdt naar loslaten en ontspanning

Loslaten en onstpanning: lijdt naar een andere staat van zijn. Mentaal en fysiek, is er dan weer ruimte voor energie!

Beertje

Hoi hoi,

Nou, ik ben nog steeds gestopt met roken! Moet wel toegeven dat het volhouden best wel heel erg moeilijk is. Maar ik hou vol elke dag is er een.
Ik heb me ingeschreven bij de sportschool en dinsdag voor het eerst "gesport". In een heel rustig tempo dus. Heb alleen nu wel spierpijn in mijn buik en nek van de buikspieroefeningen. Maar ja
Ze hebben daar ook een zonnebank en een sauna! Heerlijk. Ga vanmiddag weer misschien alleen om dat te doen!

Er heeft eindelijk iemand van het UWV gebeld. Wie en welke functie weet ik niet want ik was helemaal overrompeld. Ze vroeg of ik nog ziek was en wat ik dan had en hoe dat was geconstateerd en wanneer ik weer kan werken en of ze mijn medische gegevens mag opvragen. Pffff
Dus ik heb gezegd dat ik binnenkort wellicht 6 uur in de week zou kunnen werken (waarom heb je je dan nog niet ingeschreven bij een uitzendbureau). Ik zei dat dat is vanaf 1 maart omdat er dan een nieuwe zaak wordt geopend waar ik kan werken. En ik werk nu toe naar die 1 maart (ik zal het noteren).
Het gesprek is voor mij heel warrig verlopen en daar baal ik van. Ik ben heel erg bang om niet geloofd te worden. Ik heb ook gezegd dat ik heel graag dit met een verzekeringsarts wil bespreken.
Ze gaan het dan bespreken en dan krijg ik volgende week meer te horen.
Ik vraag me echt af wat ze kunnen bespreken naar aanleiding van een telefoongesprek van 5 minuten?
Argggg ik vindt dit niet leuk, ik hou mezelf maar voor dat ze me niks kunnen maken. Dat ik zelf het beste voel wat wel en niet kan.

Maar over het algemeen (als ik niet teveel aan die UWV denk), gaat het best wel goed!
Ben nog steeds moe na inspanning, en wat gespannen soms maar ik kan het nu wat meer accepteren en loslaten. Waardoor er een soort rust komt. Een beter overzicht of zo.
Na het sporten van dinsdag heb ik wel eerst 3 uur op de bank gelegen voordat ik me weer een beetje in staat voelde iets te doen.
Heb nu wel echt het idee dat ik aan het opbouwen ben. T gaat niet snel maar ik kom er wel!

Liefs

Floor

Hoi Beertje,

Wat goed dat je gestopt bent met roken en dat je naar de sportschool bent geweest! Ik begrijp je gevoel nav het telefoongesprek. Ik vraag me ook zo vaak af wat ze nou kunnen weten en vijf minuten en het voelt niet prettig wanneer je je aangevallen voelt en het idee hebt dat ze je niet begrijpen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er ook boos van kan worden dat mensen in een gesprek van vijf minuten even denken te weten wie ik ben, waar ik voor sta en wat er met me aan de hand is. Je moet maar zo denken, ze zijn er om mensen zo snel mogelijk aan het werk te krijgen en kunnen onze situatie niet allemaal begrijpen. Blijf in jezelf geloven. Ik weet dat het moeilijk is, maar die negatieve gedachtes-gevoelens hebben geen goede invloed op je herstel. Ik moet binnenkort ook weer naar de bedrijfsarts en word daar ook gespannen van omdat ik ook het gevoel heb niet begrepen te worden, maar goed eerst maar weer even afwachten. Dingen kunnen ook anders lopen.

Heel veel sterkte en laat je niet gek maken!!!

Beertje

Bedankt floor! Had ik even nodig!

Heeft iemand ervaring met probleemanalyse na 6 weken en of plan van aanpak? Ben namelijk sinds 1 november ziekgemeld bij het UWV en nog niks van dat gekregen. Volgens mij klopt het niet helemaal bij die organisatie of ze hebben het heeeeeel erg druk.  ::)
We zijn nu 3,5 maand verder en het enige was dat telefoontje van deze week. Ik heb hun wel gebeld met de mededeling dat ik met hun arts wil praten. Toen zeiden ze dat ik gewoon af moest wachten. Vreemd.

Liefs

Peetje

UWV wil het inderdaad nog weleens druk hebben. Als ik het me goed herinner, zat er ook vertraging opmij WIA-keuring.

Ik weet jouw situatie niet meer uit m'n hoofd. Had je nog een werkgever, of krijg je ww?

Beertje

@peetje: geen werkgever meer, er werd mij geadviseerd door een bedrijfsarts om "uit elkaar" te gaan met een vaststellingsovereenkomst. Dat ik daarna heel snel weer zou opknappen en aan het werk zou kunnen bij een andere werkgever.  Dat is helaas anders gelopen. Ww aangevraagd en vervolgens mij ziekgemeld. Dus zit nu in de ziektewet zonder werkgever. (ook door mijn jurist was geadviseerd om zo snel mogelijk weg te zijn bij mijn werkgever, omdat deze mijn gezondheid niet bevorderde)

Liefs

twijfelaar

Ik was op 10 november ziek uit dienst, en heb 27 december de afspraak gehad bij het uwv, maar dat kon ook langer duren zeiden ze.

Heb je ook nog geen geld gehad? Want dan klopt het niet hoor. Wat ik kreeg in het begin was een paar telefoontjes, doornemen wat het beloop was, en toen kreeg ik goedkeuring. Binnen 2 weken was dat geregeld.
Wat ze geloof ik gedaan hebben is je ziektebeloop na laten kijken door de arts, dat deden ze bij mij.
Als het goed is heb je wel een contactpersoon, daar zou je het aan kunnen vragen.

Misschien was het niet zo handig om te zeggen dat je 1 maart ergens wilt gaan werken, ze zal dan nu redeneren als ze het dan kan waarom nu dan niet, wij kunnen dat natuurlijk wel begrijpen maar zij misschien niet.


Beertje

Ik heb wel al geld gehad. Maar geen contactpersoon. Ik weet dat het inderdaad niet zo slim is geweest om te zeggen dat ik vanaf 1 maart kan werken. Daar zou ik ook graag op terug kunnen komen. Ook omdat ik eerst met hun arts wil praten om te kijken of het wel verstandig is om weer te beginnen.
Waarschijnlijk is dat bedrijf ook nog niet eens open op 1 maart.

Nu maar even afwachten op het telefoontje van de UWV volgende week, kijken wat zij te zeggen hebben. En als ik me toch nog niet goed genoeg voel dan doe ik het gewoon niet. Het is mijn gezondheid.

Liefs

twijfelaar

Ik heb serieus een hele goede ervaring gehad, en vond het een enorm fijn gesprek met de arts, hij begreep mij gewoon echt, ik had liever gehad dat deze man mijn huisarts was.
Probeer gewoon rustig te blijven, en je niet al te druk te maken, hoewel dat niet makkelijk is dat weet ik. Het enige wat je kunt doen is uitleggen hoe je je voelt.
Ik heb ook een lijstje gemaakt, daar schrijf ik op wie me heeft gebeld, en wat we in het telefoongesprek hebben afgesproken.

Degene aan de telefoon beslist niet of jij al dan niet mag werken, dus maak je daar niet druk om! Gewoon aangeven dat je naar de arts wilt.

Xxxxx


Beertje

@twijfelaar: bedankt !! Xxx

Peetje

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Arbo stelde mediation voor, maar werkgever wilde dat niet. Er is mij toen ook voorgesteld om met wederzijds goedvinden het contrect te ontbinden, zoals dat heet. Mij werd dat sterk afgeraden, omdat je dan eerst beter gemeld wordt. Je kunt dan WW aanvragen en je weer ziek melden, maar de jurist die mij adviseerde, zei dat ik daarmee m'n recht op WW juist in gevaar kon brengen.

Het hangt er bij het UWV heel erg vanaf welke arts en/of arbeidsdeskundige je treft. Bij m'n WIA-keuring trof ik een arts die schrok toen hij me zag. Ik zat dan ook half te slapen in de wachtkamer, te vermoeid van de reis er naar toe. Ik ben toen dus ook volledig arbeidsongeschikt verklaard.
Op een eerder moment, voor een deskundigenoordeel, had ik een arts die vond dat ik nog best 6 uur per dag aangepaste werkzaamheden kon verrichten. Was ik het niet mee eens, ik kon nauwelijks 6 uur achter elkaar wakker blijven, maar ja, daar hadden ze geen boodschap aan.

Probeer in ieder geval je vragen e.d. op papier te zetten, zodat je dat bij de hand hebt als je een arts of arbeidsdeskundige te spreken krijgt, dan kun je niks vergeten. :)

Beertje

@peetje: bedankt voor de tips!! Wat ik van het afgelopen jaar heel erg heb geleerd is om op mijn strepen te staan! Ik bepaal wat er met mijn lichaam gebeurd. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Punt. Er is geen knopje dat omgezet moet worden (heb ik geprobeerd, werkt averechts).
Wat dat betreft ben ik zo blij dat ik wijzer ben geworden (learned the hard way). Daar ben ik echt oprecht blij mee!

Kan wel zeggen dat het mentaal echt steeds beter gaat! Het vechten is er nu wel uit!! Ben ook niet meer verdrietig. Alleen nog maar moe na inspanning, en dan ook wel echt kapot nog. Maar kan wel zeggen dat ik het nu meer heb losgelaten!! Heb het nu geaccepteerd!! En ben er echt blij mee. Hoop ook dat het zo blijft (ben nu zelfs ongesteld, en dan gaat het meestal minder goed). Weet dat ik er lichamelijk nog niet ben, en misschien dat ik nooit mijn "oude" energie meer terugkrijg, maar iets accepteren geeft zoveel rust!!
Geweldig!
Hoe is dat bij jullie? Mentaal - lichamelijk ?

Liefs

twijfelaar

Ik probeer niet te veel na te denken over wat ik mis, en heb er vertrouwen in dat het niet eeuwig gaat duren. Ik heb zo lang tegen mezelf lopen vechten door te veel te werken enzo, dat ik deze rust enorm kan waarderen.
Ik denk inderdaad dat ik nooit meer dezelfde persoon word, maar daar ben ik misschien ook maar blij om. Ik geniet meer van de kleine dingen en dat is ook wat waard!

De acupuncturiste gaf mij tips voor de menstruatie, de dagen ervoor vast lekker met een warme kruik gaan zitten, en tijdens een kaneelstokje in je thee mee laten trekken, dat zorgt voor een makkelijkere afvoer. Het helpt bij mij.

Xxx

lied89

Wat ontzettend knap dat je het geaccepteerd hebt!! Dat is echt moeilijk. Ik kan het nog steeds niet accepteren namelijk, daar blijf ik moeite mee houden. Hoe doe je dat??
Ik heb het ooit wel meer geaccepteerd dan nu. Het probleem is dat ik het waarschijnlijk te druk heb en dit is mijn examenjaar wat dus voor mij belangrijk is. Als het lichamelijk minder gaat, dan mentaal meestal ook.
Ik hoop dat jij dit zo vasthoud, en je steeds beter gaat voelen.

Floor

hoi allemaal,

Beertje fijn dat je je mentaal goed voelt. Ik loop nu een jaartje bij een energetisch therapeut en die heeft mij doen inzien dat het belangrijk is om gevoelens toe te staan en ze te voelen en dat positieve gedachtes belangrijk zijn voor je herstel. Ik ben door het ziek zijn ook veranderd in mijn denken en inderdaad ben ik daar ook blij mee, zoals twijfelaar dat ook aangaf. Ik heb veel geleerd hierdoor en geniet van de kleine dingetjes en natuurlijk heb ik af en toe even flink de balen er van, maar ik probeer de positieve kant er van te zien en geloof in volledig herstel. Volgens mijn therapeut gaat je lichaam nl handelen naar je gedachtes en zo kunnen negatieve gedachtes ook echt uitkomen. Andersom is dus ook mogelijk (natuulijk alles binnen het redelijke).

Beertje

@lied: het accepteren is me gelukt door een andere manier van denken. Zoals; wanneer
Je je verdrietig voelt of keihard aan het vechten ben, kan je ook denken: wat schiet ik ermee op om zo te vechten of om zo verdrietig te zijn? Vervolgens kun je proberen om niet te vechten of of niet verdrietig te zijn, maar juist je rust erin te vinden. Klinkt miscchien een beetje vaag allemaal. Je kan googelen op Katie byron. Of op levenskwaliteit (script). Vond ik erg interessant!

@floor: inderdaad! Het is zoiets als het boek The secret

Nou toch weer een beetje te enthousiast geweest. Zaterdag op de sportschool meegedaan aan een les bodybalance.., wat een confrontatie was dat zeg ! Ik kan toch echt nog niet meekomen met de rest. Maar ja dat komt wel. Maar was wel ff schrikken.
De rest van de dagen toch weer net ff iets teveel gedaan denk ik. Want ben vandaag toch wel echt heeel erg moe. Mijn ogen vallen bijna dicht.
Nicotine is een oppepper en nu die er niet meer is ben ik extra vermoeid.

Gister naar de dokter geweest en hij zei dat ik goed bezig ben. En nieuwe neusspray gekregen tegen hooikoorts. Hij zei dat de vermoeidheid nog wel een half jaar kan duren. Maar dat het dus langzaam beter moet gaan. Nou dat hoop ik dan maar!

Voor nu is het weer ff klaar !

Liefs

lied89

Hoi,

Knap dat het jou nu wel gelukt is door een andere manier van denken om het meer te accepteren. Ik heb net eens gegoogled op Katie Byron. Ik heb nu niet zo heel veel tijd aangezien ik ook nog wat moet leren voordat mijn hoofd dat straks niet meer wil. Ik zal het eens een keer rustig lezen als ik er iets meer tijd voor heb. Misschien helpt het me om mijn gedachtengang weer te veranderen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om niet verdrietig te zijn. Op het moment heb ik daar juist weer meer last van, maar dat komt omdat het op het moment gewoon echt niet lekker gaat. Op school heb ik het erg druk... Heb nu wel even een week om weer bij te komen, maar ben bang dat dat niet voldoende is. Ik had zo ontzettend gehoopt dat ik me nu juist beter zou voelen d.m.v. mesologie die ik nu volg aangezien ik mijn energie echt nodig heb.

Jammer dat je toch iets te enthousiast geweest ben, maar sport valt ook niet mee hoor. Vorige week ging ik ook weer sporten en had de dagen erna ontiegelijk veel spierpijn, ook iets te enthousiast geweest denk ik, ook al heb ik het rustig aan gedaan. Ik kan tijdens sport ook niet meekomen hoor met de rest, daar moet je je niks van aantrekken er zijn bij mijn sport (bodyshape) een aantal oudere mensen die het beter vol kunnen houden dan ik.

Fijn dat de dokter zo achter je staat en je steunt! Dat zie je niet vaak, die mijne doet dat niet hoor, die is aan pensioen toe...

Beertje

@lied: wat leuk dat je opmerkt dat het zo fijn is dat mijn dokter achter mij staat!
Dat vergeet ik weleens! Maar ook mijn vader, zijn vriendin, mijn moeder en haar vriend, mijn zusje en mijn partner staan allemaal achter me! Ook al mijn vrienden! En alle therapeuten die ik heb gezien. Ja dat is wel heel erg fijn!

Zo zwemmen, heb wel heel erg spierpijn in mijn benen! Maar ja. Vandaag wordt ik als het goed is gebeld door het UWV. Vindt het stiekem wel een beetje spannend.

Liefs

lied89

Goh, er zijn echt veel mensen die je steunen zeg! Daar mag je blij mee zijn. In mijn omgeving zijn niet veel mensen die echt begrijpen wat ik mee maak en hoe ik me voel. Gelukkig heb ik een moeder die wel achter me staat en me altijd steunt. Maar verder... Op school vinden de meeste het erg moeilijk te begrijpen dat ik nog steeds niet beter ben en me echt niet lekker voel. Maar ben ook vaak op school, nou ja 2 dagen. Dat is de rede dat ze denken dat het goed gaat. Zelfs veel docenten begrijpen dat niet en hebben er niet altijd begrip voor, wat gewoon heel gek is.

Succes met zwemmen, ik hoop niet dat je nog meer spierpijn daardoor krijgt.

Spannend inderdaad dat je gebeld wordt door het UWV. Sterkte!


Beertje

Nou, het UWV zou vandaag (of gister) bellen, niet gebeurd. Fijne organisatie! Morgen zelf maar bellen om er een melding van te maken.

Liefs

lied89

Nou, daar zit je dan de hele dag in spanning af te wachten... Echt vervelend zeg!
Inmiddels al iets gehoord?