Mijn Pfeiffer-verhaal

Gestart door honda1987, 09 oktober, 2011, 20:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

honda1987

Heyhey

Ik ben een jongen van 23, en omdat ik sinds kort de ziekte van Pfeiffer heb, en best wel veel heb aan de verhalen van andere mensen hier, wil ik ook ff mijn verhaal vertellen. Misschien dat anderen er wat aan hebben ofzo. ;)

Nou het begon dus zo'n 4 weken geleden. Ik kwam thuis van een drukke dag school, en ga zoals altijd ff relaxen op de bank. Kopje koffie enzo drinken. Maar toen ik eenmaal zat... beetje om me heen te staren... Begon ik erg duizelig te worden, kreeg koppijn, en werd heel erg vermoeid. Voelde me niet echt fit. Dus 's avonds niet veel gegeten en niet al te laat naar bed gegaan.
De volgende dag was er verder niks aan de hand. Alleen tegen het eind van de middag weer dezelde klachten als de dag ervoor. Vermoeid, koppijn, en duizelig. Ben ook weer vroeg naar bed gegaan. Zo is dit eigenlijk een paar dagen doorgegaan, totdat ik op een ochtend wakker werd, en ik allemaal opgezette klieren in mn hals en nek had. Dus dan ga je wel ff denken.. wat is er met mij aan de hand? ???

Dus vervolgens dokter even gebeld. Die zei dat het waarschijnlijk 1 of ander griep-virus was, en dat ik gewoon ff rustig aan moest doen. beetje uitzieken. Dus zo gezegd zo gedaan. Het hele weekend wat thuis rondgehangen, en inderdaad. De klieren werden al minder dik. Dus van maandag tot donderdag weer naar school geweest. Ik was weer helemaal de oude, de kliertjes mooi weg, dus probleem opgelost zou je denken. Niet dus.

Vrijdag's had ik een vrije dag, en mn ma had wat klusjes, dus was al vroeg van bed om de wasmachine te repareren, een kast inelkaar te zetten, de garage op te ruimen en ga zo maar door. Aan het eind van de middag ging ik ff zitten. En ik kon egt nix meer. Kreeg enorme koppijn, en had nergens de kracht meer voor. Dus werk afgebeld, en weer vroeg naar bed. Volgende dag was ik koortsig, maar werd 's avonds weer wat fitter, en ben dus ff flink op stap geweest... Dat heb ik geweten.

Zondag's de hele dag op bed gelegen met 39 graden koorts en een kater. Maandags dokter gebeld voor een afspraak. Woensdags wezen bloedprikken. De hele week wat koortsig geweest en duizelig/koppijn.
Een weekje later kreeg ik de uitslag:  :-[De ziekte van Pfeiffer
Nou mooi klaar mee dus. :-\

Dat was ongeveer een week geleden. Het gaat nu eigenlijk super met me. De koorts is weg... ben niet duizelig meer... maar heb nog wel last van wat opgezette kliertjes.

Over het algemeen vind ik de ziekte reuze meevallen. Als ik verhalen lees van anderen die de ziekte hebben, dan denk ik WOW! wat heb ik nog een mazzel!
Wat ik best wel vreemd vind, is dat ik eigenlijk nooit keelpijn heb gehad. Ook met mn vermoeidheid valt het wel mee. :D.
Alleen na een drukke dag merk ik dat ik even wat vermoeider ben als voorheen.
Nu ben ik opzich wel een rustig type. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Wat ik er aan doe?
Uuhmm... Ik eet veel fruit en vitaminepillen. En neem veel rust. Als ik een beetje moe word ga ik even lekker nix doen. Ook ga ik savonds niet al te laat naar bed. En zaterdags een flesje bier moet ook kunnen vind ik :D Dat werkt ook rustgevend toch ;)?

Nahjah dit is mijn verhaal. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!


JordyL

Hey Honda,

Dat valt al met al natuurlijk allemaal reuze mee idd, zeker vergeleken andere verhalen.
Maar kijkuit dat je niet weer te vroeg van stapel loopt, je kan beter nu wat weken rustig aan doen, niet stappen en niet drinken.
Dan dat je dat wel doet en het alleen maar langer duurt.!

Ook een geluk bij een ongeluk dat je er vroeg bij bent!

Grtz

honda1987

Citaat van: JordyL op 10 oktober, 2011, 10:51:59
Hey Honda,

Dat valt al met al natuurlijk allemaal reuze mee idd, zeker vergeleken andere verhalen.
Maar kijkuit dat je niet weer te vroeg van stapel loopt, je kan beter nu wat weken rustig aan doen, niet stappen en niet drinken.
Dan dat je dat wel doet en het alleen maar langer duurt.!

Ook een geluk bij een ongeluk dat je er vroeg bij bent!

Grtz
Hey Jordy,
Jah dat van mij valt zeker mee vergeleken met wat jij allemaal doormaakt.
Goh jonge, egt nie best man. (heb net je verhaal ff gelezen)
Gaat het nu al wat beter met je?

Groetjes!

honda1987

Hey allemaal,

Kwam zomaar ineens weer es ff op dit forum.

Maar wat ik wou zeggen is dat ik sinds half-november weer helemaal de oude ben.
En de ''ziekte'' me eigenlijk best is meegevallen.
Heb dus eigenlijk maar 2 maanden een beetje hinder gehad van Pfeiffer.

Wat ik dus wil zeggen is dat als je de ziekte van pfeiffer hebt, je niet altijd van het ergste uit hoeft te gaan.
Het kan namelijk ook best meevallen. Dit weet ik nu uit m'n eigen ervaring.





Peetje

Fijn om te lezen dat je zo snel weer helemaal opgeknapt bent! Positieve verhalen zijn altijd welkom. Zoals je zelf al zegt, niet iedereen heeft er lang last van, maar dat zijn vaak wel de verhalen die je op een forum als dit leest. Goed dus dat er ook af en toe iemand is die het komt vertellen als hij/zij weer helemaal is genezen. Dankjewel!

twijfelaar

Wat super voor je!!!

Ik hoop dat je je goed blijft voelen!