Mijn verhaal

Gestart door maartzel, 11 juni, 2011, 14:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartzel

Hallo iedereen,

Graag wil ik hier mijn verhaal kwijt.

Het was een nieuw schooljaar, en ik zat in een nieuwe klas. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak in de nieuwe klas en ging iedere dag nerveus en met buikpijn naar school. Het waren totaal ander soort mensen dan in mijn vorige klas, waar ik erg veel vrienden had. Helaas gingen mijn vriendinnen of naar de Havo of naar de andere atheneum klas, en waarvan ik dacht dat diegene mijn vriendin, liet me keihard stikken. Daarbij gebeurden er ook buiten school dingen waardoor ik het totaal niet trok. Na een halfjaar, nadat ik gesprekken heb gehad met een psycholoog en vertrouwenspersoon, en anti-depressiva heb geslikt begon ik een beetje m'n plekje te vinden in mijn nieuwe klas, de omstandigheden buiten school beter waren, en had weer het gevoel dat ik alles onder controle had. Ik had het helaas goed mis.

Na school voelde ik me zo moe, dat ik op bed moest liggen en even moest. Ik kreeg buikpijn en had super vaak hoofdpijn. Ik wist wel dat er een redelijk aantal mensen waren op mijn school die Pfeiffer hadden. En ja, ik gaf wel eens mijn flesje water aan mijn vrienden. Ik vertelde mijn moeder dat dit niet goed was, en ik wilde een afspraak bij de dokter.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik vertelde de dokter mijn klachten, en hij vertelde mij dat die klachten inderdaad overeenkomen met het ziektebeeld van Pfeiffer. Diezelfde dag liet ik mij prikken op Pfeiffer, bloedarmoede, ontstekingen, etc. Na een aantal dagen wist ik dat alles behalve Pfeiffer wat uitgesloten. De laatste uitslag, die van Pfeiffer, kreeg ik een week later. En jawel, ik had Pfeiffer. Eerlijk gezegd was ik een beetje opgelucht. Ik stelde me niet aan, en er is echt iets aan de hand.

Ergens had ik verwacht dat ik Pfeiffer zou krijgen. Ik voelde het zeg maar aankomen. Het kwam niet heel erg onverwacht. Natuurlijk kwam ik dit als een flinke tegenslag bij mij aan. Ja, ik was opgelucht dat ik inderdaad iets had en dat die moeheid geen aanstellerij was, maar liever was ik helemaal niet ziek geweest. Waarom moest dit mij nu weer overkomen? Gaat het eens goed, gebeurt dit. Pure frustratie, en nu nog steeds.   

Inmiddels meldde ik me na 3 of 4 uur school ziek omdat ik daarna gewoon te moe was om ?berhaupt te kunnen opletten. Algauw maakte ik met mijn mentrix de afspraak dat ik op een schooldag maximaal 4 uur volg. Helaas mistte ik daardoor veel toetsen en lessen, en is het nu onzeker of ik naar Havo 4 of Vwo 4 ga. Zelf weet ik het niet zo zeker, en de school ook niet. Wil ik wel over Vwo 4? Dat wordt knokken, maar goed, dan kan ik ook daarna naar de universiteit. Of zal ik naar Havo 4 gaan? Kan ik het volgend schooljaar rustig aan doen, maar dan moet ik wel een jaar langer op school zitten om alsnog Vwo te kunnen doen. Met mijn afdelingsleider en mentrix heb ik de afspraak gemaakt dat als ik overga en mijn docenten hebben er ook vertrouwen in dat ik naar Vwo 4 ga. Sta ik op bespreekgeval en docenten twijfelen, dan zal ik de keuze zelf maken. Kom ik op de doubleerzone terecht, hoef ik in ieder geval niet Vwo 3 over te doen en ga ik naar Havo 4.

Sommige docenten vragen wel eens hoe het met mij gaat en houden rekening met mij, anderen balen er alleen maar van dat ik cijfers mis en dat ik vaak m'n huiswerk niet af heb. Ook lang niet al mijn klasgenoten snappen in wat voor situatie ik zit. Ze zijn jaloers als ik naar huis ga en ik heb wel eens het gevoel dat ze van mij balen als ik bijvoorbeeld niet kan oefenen voor muziek.

Mijn mentrix heeft er gelukkig voor gezorgd dat ik in de toetsweek geen natuurkunde, scheikunde en aardrijkskunde (ik krijg haar volgend schooljaar weer voor aardrijkskunde als het goed is) hoef te maken, maar dat maakt ook weer onzekerder of ik dan 'terecht' over mag.

Dit was mijn verhaal tot zover...

Liefs,

maartzel

maartzel

Sorry voor een paar fouten en zo... je snapt wel wat de reden is denk ik ;)

Bob_tails

Kijk niet naar foutjes.
Het gaat om de mens er achter ;)