Ook pfeiffer

Gestart door twijfelaar, 27 april, 2011, 17:39:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfelaar

Hoi Allemaal,

Nou na een ruime week toch al aardig opgeknapt. Dat het pijn doet dat is zeker, maar met voldoende paracetamol en diclofenac is het wel te houden.
Er is ook veel neusamandel weggehaald, wat redelijk apart is gezien die toen ik klein was, en 10 jaar geleden al zijn weggehaald.
De kno arts vond het erg veel en zou geloof ik onderzoeken wat de ontstekingsbron ervan was. Volgende week donderdag ga ik terug voor controle.

Sinds gister gebruik ik veel minder paracetamol, en ook geen diclofenac, vandaag ga ik er wel een nemen voor het eten, want dat maakt het wel een stuk aangenamer.
Ik eet nog steeds lauw, en brood zonder korstjes, dat is goed te doen!

Groetjes

lied89

Hoi,

Wat fijn dat het al wat beter gaat en dat je van de operatie al wat opgeknapt bent. Kreeg jij ook diclofenac mee? Vanaf dat ik thuis was mocht ik alleen nog maar paracetamol innemen, 8 per dag.... Diclofenac helpt inderdaad wel beter dan paracetamol. Maar is niet zo goed voor je maag. Hoop dat je er wel een maagbeschermer bij hebt gehad.
Een neusamandel kan volgens mij steeds weer aangroeien. Je hebt ook al snel een controle zeg, bij mij pas na 6 weken. Maar goed, misschien dat dat niet overal hetzelfde gaat.
Hoe is het met je vermoeidheid?? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik had na de operatie echt totaal geen energie en heeft heel lang geduurd voordat ik weer zin kreeg om dingen te doen.

Groetjes

twijfelaar

Hoi,

Ik heb diclofenac zetpillen meegekregen, mocht er 2 per dag, maar heb er de eerste dagen wel 3 genomen :-) En dan 3/4 paracetamol.
Het was ook niet standaard, maar moest naar de kno arts voor ik naar huis ging, en zei dat die diclofenac wel heel goed hielp, en toen kreeg ik een recept.
In het ziekenhuis kreeg ik ook morfine, maar dat vond ik wel erg heftig, wel lekker maar toch.

Opzich gaat het best goed met m'n energie, heb vandaag 2 wasjes gedaan en de keuken wat opgeruimd, en ik lig niet de hele dag op bed, en dat valt me dus reuze mee!
Om nou te zeggen van ik ga aan het werk, nee dat ook zeker niet. Maar ik heb me wel beroerder gevoeld!
Dus ik ben zeker blij dat die amandelen eruit zijn, want ik denk niet dat het bevordelijk was, maarja of het echt effect heef op mijn gezondheid moet nog blijken. Ik moet langzaam weer gaan beginnen met mijn conditie opbouwen.

Groetjes

lied89

Hoi,

Ben blij te horen dat het redelijk gaat, ook met je energie. Dat je niet een enorme terugslag hebt na de operatie is in ieder geval een goed teken. Mijn energie was echt 0,0. Hoop dat het nu ook vooruitgang voor je gaat brengen. En dat je je weer beter gaat voelen. Wel rustig aan je conditie opbouwen zou ik zeggen. Ik heb ook weer geprobeerd te sporten, maar blijkt toch nog te zwaar te zijn. Zwaarder dan ik dacht eigenlijk. Maar goed... Beterschap zou ik zeggen en doe de komende weken nog maar rustig aan!

Groetjes

twijfelaar

Hoi Lied,

Jammer dat het sporten niet goed gaat, het is zo frustrerend dat je je best doen om het beter te maken, en daar voor bestraft te worden.

Dat rustig aan moet wel lukken, aangezien ik binnenkort geen werk meer heb. Jammer maarja ik hoef mezelf dan niet meer uit te putten! En kan ik rustig aan mijn herstel gaan werken! Volgende week moet ik bij de bedrijfarts komen, en die bepaald dan of ik ziek uit dienst ga, dan krijg ik nml een ziektewet uitkering, en als ik beter uit dienst ga kom ik in de ww.

Groetjes

Peetje

En als je beter uit dienst gaat, heb je sollicitatieplicht. :)

twijfelaar

Yep.. Maar ik neem aan dat dit niet gebeurd, en dan zie ik anders wel. Het ligt niet in mijn handen.

lied89

Hoi,

Best jammer inderdaad dat het sporten niet gaat zoals ik had gehoopt. Wil graag mijn conditie en kracht weer wat opbouwen. Dat kost veel energie maar weet dat dat uiteindelijk wel oplevert dat ik me weer iets beter ga voelen. Maar goed, dan toch maar weer rustig aan opbouwen en af en toe sporten i.p.v. gelijk iedere week. Helaas gaat mijn energie in de winter altijd weer iets omlaag en dat merk ik nu al... Vorig jaar een keelontsteking gehad, dacht dat kan nu niet meer. Maar ja, dan krijg je wel weer andere dingen. Een week griep gehad en blaasontsteking. Maar goed, een blaasontsteking is in ieder geval minder erg dan een keelontsteking. Bij mij dan tenminste.
Ga binnenkort een alternatieve geneeswijze doen, mesologie. Hopen dat ik daar baat bij heb en me weer beter ga voelen...

Groetjes

twijfelaar

Oh interessant die mesologie, ik ben benieuwd wat het voor je doet!
Ik doe het ook beter met warmte, zegt ook de accupuncturiste, mezelf goed warm houden, en warme dranken drinken.

Toch vind ik de winter en de herfst wel wat hebben, lekker knus binnen, of lopen door de sneeuw, dat vind ik altijd wel leuk!

Wat voor mij wel erg lekker was was aquarobic, het warme water is zowieso heerlijk, en het duurde 45 minuten van te voren dacht ik dat ik echt kapot zou gaan, maar ik kwam toch thuis met frisse energie maar het was teveel om naast m'n werk nog te doen, (de dagen erna kreeg ik wel een klap) maar eerdaags ga ik er weer heen. Misschien is het ook iets voor jou!

Groetjes

lied89

Ja, ben ook wel benieuwd wat mesologie precies inhoud en wat er gaat gebeuren. Hoop dat ik er als is het maar een beetje baat bij heb. Ik heb pas een afspraak op 1 december, dus dat duurt nog even.
Ja ieder seizoen heeft wel iets dat klopt. Straks komt de kerst er weer aan. Dat vind ik altijd wel gezellig, inderdaad lekker knus binnen...
Aquarobic lijkt me inderdaad wel leuk, maar bij ons hebben ze altijd zo'n koud water in het zwembad...

groetjes

twijfelaar

Sodeju.

Gister bij de bedrijfsarts geweest, die ze hebben ingehuurd omdat ze het contract met arbo hebben opgezegd.

Volgens hem heb ik geen last meer van Pfeiffer, komen m'n opgezette klieren misschien wel van te veel stof in me kussen, en ben ik depressief.

Ik zei nee hoor ik ben niet depressief, maar als je op het hoofdkantoor moet komen van je werk, waar je dromen lagen, en daar een afscheid van moet nemen, gaat je dat niet in je koude kleren zitten. Ook het feit dat je gefrustreerd raakt omdat je er niks aan kan doen. Hij zei gewoon keihard je bent wel depressief.

Hij wilde me niet arbeidsongeschikt verklaren omdat hij bang is dat ik niet meer terug aan het werk kom. En heeft dus als advies gegeven om per 1-12 100% geschikt te zijn voor werk.
Nu  heb ik contact opgenomen met het uwv, en die zeggen joh dat bepalen zei niet, maak je niet druk je word vanzelf bij ons opgeroepen voor een afspraak waarschijnlijk in Januari.

Waar woon je eigenlijk in de buurt Lied?

Groetjes

lied89

Hoi,

Jeetje wat een gedoe weer zeg...
Een ding wil ik je vertellen, laat je alsjeblieft niet aanpraten dat je depressief bent! Sommige mensen doen dat ook bij mij. Echt ik ben ook niet depressief. Maar als je ziek bent zit je gewoon minder in je vel en ben ook daardoor chagarijniger dan ik eerst was, maar dat wil niet zeggen dat ik depressief ben.
Verder kan je heel lang last hebben van de nasleep van pfeiffer en vergeet niet dat je ook net geopereerd bent. Dat valt ook niet mee. Veel mensen denken dat een keelamandelen operatie niks voorstelt maar zo leuk is het niet. En bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ik weer een beetje energie kreeg om weer iets te ondernemen. Als je per 1 december al weer moet werken is dat erg snel. Hoop dat je nog even te tijd krijgt om bij te komen. Willen ze dan dat je gelijk weer veel gaat werken of kun je het rustig aan opbouwen?
Ik woon in Culemborg, dat is in de buurt van Tiel (20km) en Utrecht (30 km).

Groetjes Lied

twijfelaar

Nee, dat schreef ik ook, het uwv zegt iets anders, de bedrijfsarts van mijn werk bepaalt namelijk helemaal niet voor het uwv wanneer ik kan werken. Ik krijg zelf een afspraak met een arts van het uwv om dit te bespreken. Maar de mevrouw zei dat dat misschien pas in Januari is.

Ik woon in de buurt van Utrecht.  Mijn man werkt in ziekenhuis Tiel.

Echt mensen die mij kennen lachen me keihard uit als ik zou zeggen dat ik depressief was. Ik probeer namelijk altijd het positieve ergens in te zien en uit te halen! Ik denk dat die man zelf problemen heeft en ze op anderen projecteert.

Maar zo'n gesprek is echt verschrikkelijk, voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid, ik wou dat er een luik openging onder m'n stoel en kon ontsnappen.

Groetjes

lied89

Ik ben blij dat je zelf nog wel de positieve dingen van iets kan zien, ondanks dat dat niet makkelijk is als je ziek bent. Ik heb daar zelf meer moeite mee. Het lijkt soms wel of alles tegen zit.
Zo'n gesprek lijkt me echt moeilijk ja. Gelukkig heb ik daar nog geen problemen mee. Ik studeer nog. Maar goed daar ook genoeg problemen. Het zit me daar ook niet echt mee.
Maar goed, ik hoop dat je je werk nog even kunt uitstellen en nog even tot rust kan komen.

Groetjes
(heb je trouwens ook een persoonlijk bericht gestuurd)

twijfelaar

Nou even een update

Vrijdag bij de kno geweest, die heeft het weefsel van mijn neusamandelen laten onderzoeken, omdat hij het zo veel vond, maar het was allemaal normaal amandelweefsel, dus niks aan het handje.
Ik ben ook naar acupunctuur geweest, haar advies was een schema te maken, waarop ik op vaste tijden eet, slaap en 2 buiten activiteiten doe, dit om weerstand op te bouwen tegen de kou straks, en door op gezette tijden te eten blijft je lijf in regelmaat en dat is beter voor je energie.

Inmiddels is mijn ziektewet uitkering goedgekeurd, en moet ik wachten op een oproep bij hun arts.

Dit weekend heb ik te veel gedaan, en ben nu lamlendig en heb verhoging. Dat vind ik dan wel raar. Hebben jullie dat ook wel dat je temperatuur omhoog gaat?

Ik vind de rust wel heerlijk die ik nu heb, niemand van het werk die belt met vragen enzo!

Beertje

Laat je echt door niemand wijsmaken dat je depressief bent!
Vreselijk zeg mensen die dat zeggen!
Het probleem is vaak: je wilt wel, maar je kan niet altijd alles doen. Maar de wil is er wel. Bij mensen die depressief zijn is de wil er niet geloof ik.

Ik wacht Nog op goedkeuring van de ziektewet, duurt bij mij wel lang helaas. Ik ben ook weg bij mijn werk om aan mijn gezondheid te werken.  Het is nu alleen nog niet beter... Maar ja komt wel weer hoop ik!

Goede gezondheid toegewenst! Voor iedereen hier!

Liefs

twijfelaar

Oh wat gek, het duurde bij mij dus maar 1 week! En nu wachten op een oproep met de Arts van het UWV.
Hoelang moet je al wachten nu dan?

Inderdaad mensen die depressief zijn hebben ook nergens zin in denk ik, dat heb je goed gezegd!

Xxx

Beertje

Ik heb me ziekgemeld vanaf 1 november, maar ik heb ook allemaal papieren moeten opsturen mbt mijn ontslag met wederzijdse goedkeuring (een vaststellingsovereenkomst). Ik hoop snel wat te horen idd!

Verhoging heb ik niet, geloof ik heb 1 x gemeten en dat was 37,3

Liefs

twijfelaar

Oke, dat duurt dan wel lang ja, volgens mij zeggen ze binnen 4 weken.

Maar jouw geval zal wel wat lastiger zijn wat betreft de overeenkomst. Was je wel al ziekgemeld bij je werkgever? Of pas toen je uit dienst was?

Groetjes

Beertje

Ik was ziek tijdens mijn werk, daarna weer beter gemeld, toen ww aanvraag gedaan, maar het ging helaas niet toen ziekgemeld bij ww en ziektewet ingelicht.

Ze zeggen inderdaad binnen 4 weken! Vindt het wel spannend.
Of ik in aanmerking kom voor de ziektewet en zo ja voor hoeveel procent. Gewoon nog ff wachten dan maar.

Liefs

Peetje

Wat jij hebt gedaan, beter melden en daarna met wederzijds goedvinden het contract ontbinden, is mij afgeraden, juist ivm problemen met de uitkering daarna als je je dan weer ziek meldt. Hoop voor je dat het goed gaat komen.
Twijfelaar is waarschijnlijk ziek uit dienst gegaan op einde contract en dan moet de werkgever dat melden bij het UWV (dat er een werknemer ziek uit dienst is gegaan) en gaat het waarschijnlijk ook sneller.

Beertje

@peetje;
Ik weet t het is dom geweest, ik zag toen geen andere uitweg en wou echt kiezen voor mezelf. Van mijn werkgever moest ik me beter melden, mijn jurist zei dat het wel goed zat en dat ik na dit gedoe wel snel zou opknappen. Mijn bedrijfsarts zei dat ook, daar ben ik op afgegaan in de hoop dat ik idd snel beter zou worden. Ik had toen de kracht niet meer om verder te vechten. Het is dom idd. Maar ja, nu maar hopen dat het allemaal goed komt!
Ik laat het wel weten.

Liefs

twijfelaar

Nou dom wil ik het niet noemen! Als ik terug lees hoe ze met je om zijn gegaan. Dan ga je beslissingen nemen met je gevoel en daarbij is het je door een jurist en bedrijfsarts geadviseerd.
Alleen scheelt het je sowieso al 30 procent inkomen. Dat moet je wel kunnen dragen.
Het is zo dat je bij zo'n overeenkomst recht hebt op ww, nou dat heb je ook aangevraagd en dan word je weer ziek, daar kun jij ook niks aan doen.
Dat zo'n bedrijf je zo onder druk zet he, om maar die kosten te besparen.

Nou ik hoop inderdaad echt dat het helemaal goed komt! Heb je geen contact persoon die je kunt bellen om te vragen hoe het ervoor staat?

Groetjes

Peetje

Dom zou ik het ook niet willen noemen, hoor. :) Je deed op dat moment wat je geadviseerd werd, en het leek een goede oplossing. Ze wilden het toen bij mij ook zo doen, maar de jurist (en tevens familielid) die ik naar het ontbindingscontract heb laten kijken, raadde me dus dringend af om te tekenen.
Het is alleen jammer dat het je nu 30 procent scheelt, en je aan beoordelingen door UWV artsen vast zit.

Beertje

Nou heb vandaag een brief gekregen van het UWV, dat ik in ieder geval geld krijg maar dat ze wel nog meer tijd nodig hebben om alle stukken door te nemen. Wanneer mijn aanvraag niet wordt goedgekeurd, mag ik alles weer terugbetalen. Maar ik ga ervan uit dat het goed komt, heb ook evt. Nog wel een buffer. Leuk is het niet om zo afhankelijk te zijn van anderen. Ik zit toch echt niet voor mijn lol thuis, als ik zou kunnen zou ik echt graag weer helemaal gezond zijn en werken!
Maar dat gaat zeker goed komen! Vertrouwen hebben!

Vandaag wel lekker gezwommen met mijn moeder, 20 baantjes (geen wedstrijdbad hoor), nu wel moe maar dat mag ook wel vindt ik! Nu lekker rusten en morgen naar een iriscopist!

Vindt het heel fijn om hier op dit forum te zijn en mijn verhaal te kunnen doen en om verhalen van andere te lezen!

Liefs

twijfelaar

Oke, nou dan zijn ze er in elk geval mee bezig, in het ergste geval moet je eerst de ww in, want daar heb je sowieso recht op toch?

Heerlijk dat je gezwommen hebt!

Ik haal er ook steun uit hoor, dit forum. Kun je je voorstellen dat je geen internet had, dan hadden we nu misschien niet eens geweten dat er heel veel mensen zijn met zo'n lange nasleep etc!
Ik ben zelf al heel erg blij dat ik niet tot de groep behoor die gewoon hun bed niet uitkunnen, geen trap kunnen lopen etcetera. Maar goed dat is dan even het glas halfvol zien, soms is hij ook gewoon echt leeg!

Rust lekker uit en succes morgen!

twijfelaar

Nou vanmorgen wakker geworden met een enorme lymfeklier boven m'n adamsappel.. Ik de dokter bellen kon gelukkig meteen terecht, ik had sinds een paar dagen ook 3 bultjes onder m'n kin, blijkt dat waarschijnlijk gordelroos te zijn of misschien krentenbaard, daardoor is die lymfeklier dus hard gaan werken, ik heb nu echt een enorme onderkin!
Gordelroos word veroorzaakt door het waterpokken virus, als je die een keer hebt doorgemaakt blijft die in je lichaam hangen en kan actief worden, en dan word het gordelroos, want waterpokken krijg je meestal geen 2 keer.

Ben ik weer lekker mee! Verklaart wel waarom ik me de laatste dagen weer bagger voelde.

Morgen heb ik weer een afspraak bij de acupunctuur.

Xxx

lied89

O, wat vervelend zeg. Opgezette lymfeklieren voelen echt niet fijn aan...
Vervelend dat we door die lage weerstand voor allerlei dingen weer vatbaar zijn. Denk je dat het ene over is krijg je weer iets anders, dat heb ik althans steeds.
Maar ben even benieuwd, hoe was het vandaag bij de acupunctuur?
Hoop dat je je nu even weer iets beter daardoor voelt.
Beterschap maar weer in ieder geval!

Groetjes

Peetje

Ik hoop voor je dat het geen gordelroos is. Mijn oma en moeder hebben dat ooit gehad, en dat is geen pretje. Meen me te herinneren dat ze bij m'n oma toen zelfs het 'gordelgebied' met een soort van ruggeprik hebben verdoofd omdat het zo'n pijn deed.

Beertje

H? twijfelaar,

Ben benieuwd hoe je ervaring was bij de acupunctuur. Ik ben er zelf 5 dagen moe van geweest. Nu gaat het wel weer. Hoop dat het wat voor je doet! Voldoende water drinken erna schijnt goed te zijn, Ik denk om de afvalstoffen die zijn vrijgekomen af te voeren.

Liefs

twijfelaar

Ja ik voel me een stukje beter.. De acupunctuur werkt voor mij wel, het is niet zozeer dat ik me erna meteen beter voel, maar er komt weer wat in aktie.

Ja opgezette lymfeklieren was ik opzich wel gewend, maar deze doet ook echt pijn! Bij bewegen slikken  etc.

De gordelroos zit gelukkig redelijk lokaal, en hopelijk blijft het hierbij, intussen zie ik eruit als een pad, m'n onderkin is erg dik.
Ik ga er tenminste wel vanuit dat het wel gordelroos is, omdat het een virus is en ik me eind vorige week ook koortsig begon te voelen en opgezette klieren overal, bij krentenbaard heb je een bacterie die je huid ingaat, en dus niet je lijf ontregeld zeg maar.

Ook heb ik meteen m'n B12 mee laten prikken.

Xxxxx


jetske

 Goed dat je dat mee hebt laten prikken. Uitslag b12 is er met 1 dag.

twijfelaar

Ohh, ik dacht net als de rest einde van de week even bellen. Ik heb er al eerder naar gevraagd maar de internist zei dat je dan ook bloedarmoede hebt, maar ik heb gelezen dat dat dus vaak ook niet het geval is.

Ik ga dan straks al proberen te bellen, ik ben erg benieuwd.

Xxx

jetske

Vraag specifiek naar de waarde. Ze zeggen vaak dat het goed is maar goed is niet altijd goed.

Ken je de volgende sites hier staat veel informatie op.

http://stichtingb12tekort.nl/

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html

Peetje

Probleem met B12 is, dat wat voor de 1 een prima waarde is, bij de ander klachten geeft. Maar je kunt er in ieder geval in je voeding rekening mee houden.
Wanneer de uitslag van een bloedtest binnen is, verschilt per ziekenhuis/priklocatie. Als er gelijk gecontroleerd wordt, is de uitslag er de volgende dag, maar als het bijvoorbeeld niet ter plekke gecontroleerd wordt, maar aan het einde van de dag pas naar het lab gaat, kan het zomaar een dag langer duren. En niet alle tests zijn even snel.
Op zich is het ook wel makkelijk als je alle uitslagen tegelijk krijgt, dan hoef je niet steeds te bellen. En het kan ook best nog zijn, dat als het een formulier van de huisarts is, dat ze de uitslagen pas doorsturen naar de huisarts, als alle uitslagen bekend zijn.

jetske

Als je b12 telaag is heb je een opnamestoornis en dan helpt goede voeding niet dan moet je echt aan de injecties!

twijfelaar

Nou hij is 135. En dan zegt de assistente dat het goed is, ik vraag hoe hoog is hij  ja 135 en de norm is 140/670 . Ik moest meteen aan Jetske denken, daarom vroeg ik ook door, en zei nou ik vind het te laag, helemaal gezien ik multivitamine slik met 300% b12, en gezegd dat ik zo moe ben en misschien er toch baat bij heb extra binnen te krijgen. En gevraagd dat mijn eigen huisarts er naar kijkt, want dit heeft een andere uit de praktijk bekeken, als ze een andere mening heeft als ik pech, zonodig zoek ik een huisarts die het wel eens met me eens is.

Ik kan hier zo boos om worden he

jetske

Deze waarde van 135 is zeker niet goed beneden de 150 moet je eigenlijk gelijk aan de injecties. Zou me goed inlezen en aanmelden op het forum van de stichting B12 tekort zij kunnen je verder helpen met wat te doen. Sterkte

twijfelaar

Ja inderdaad ik lees het allemaal.
Ik ga voor de behandeling die bij stichting b12 te vinden is, als de huisarts het niet me me eens is zoek ik wel een ander!
En ik wil dan ook die frequentie aanhouden, en niet stoppen zoals bij veel mensen gedaan word. De kans is vrij klein dat ik er geen baat bij heb heb ik het idee, aangezien tussen de 100 en de ondernorm in principe altijd sprake is van defici?ntie. En hoop echt dat ik me een stuk beter zal voelen!
 


Beertje

Als t nou niet lukt bij je eigen Ha, dan maak je veel kans bij een orthomoleculair arts. Die zijn beter als het om vitamines gaat.
Succes!