Pfeiffer en CMV maar niet verwacht

Gestart door linn1w, 19 april, 2011, 19:03:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

linn1w

Hallo allemaal,

Na een aantal gebeurtenissen ben ik op zoek gegaan naar informatie over pfeiffer en CMV en zo kwam ik op dit forum terecht.
Ik heb het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt moet en vandaar via dit forum. Waar zou ik beginnen met schrijven?

In februari  ben ik gestart met een intensieve stage in het ziekenhuis. In de 2e week van mijn stage had ik last van een verkoudheid.
brandende ogen en bloedneuzen maar geen keelpijn, gezwollen klieren enz. Een klein beetje verhoging en wat moe maar ook niet verwonderlijk wanneer je elke dag om kwart over 5 op moet om 18 weer thuis bent en dan nog 13 uur topsport er naast. Ik zocht er niet veel achter. Ik ben gewoon door blijven lopen. Na een paar dagen was het weer over.

Tot ongeveer 3 weken geleden. Ik kreeg last van stekende pijnen eerst in mijn linkerflank en 1 week erna ook in mijn rechterflank. Deze pijnen gingen soms erg ver waardoor ik duizelig werd, bleek en helemaal klam werd van het zweet. Hiermee ben ik naar de dokter gegaan. Die benoemde het tot neuropatische pijnen en gaf mij pijnstilling en iets voor mijn maag. Ik zelf had namelijk het idee dat het met mijn maag te maken had. Na 1 week verder geen resultaat gezien te hebben ben ik terug gegaan. Ik kon op dat moment geen eten meer doorslikken, het wilde niet passeren en ik kreeg een zeer drukkend gevoel in de flanken. Ik heb hiervoor nog meer medicaties gekregen voor mijn maag. Na een week weer geen resultaat. Alleen maar verergering plus extra symptomen: witte randen oogleden, wit tandvlees met aften en witte vlekken onder mijn nagels. Ik zelf dacht aan bloedanemie als gevolg van een maagzweer??. Toen heb ik zelf het initiatief genomen om bloed te laten prikken. De huisarts heeft alle mogelijk onderzoeken aangestreepd. CRP, Bezinking, Hb, glucose, cholesterol enz enz. Zelf had ik niet gezien dat de huisarts ook liet prikken op pfeiffer. Afgelopen woensdag bleek uit de bloedwaarden dat ik een verhoogde CRP en bezinking heb (ontstekingswaarden) en dat ik Pfeiffer en CMV heb gehad en hier nu anti-stoffen tegen aanmaak. Echter voel ik mijzelf de laatste week juist heel erg vermoeid en heb ik nog steeds last van die pijnen. Ik kan hele dagen slapen en heb het gevoel dat de nasleep veel erger is bij mij dan de periode voorafgaand. de testen voor ontstekingwaarden en pfeiffer zijn nog een keer geprikt deze week. De ontstekingswaarden zijn verlaagd en de uitslag over pfeiffer en CMV zijn nog niet binnen.
Ik zelf heb het idee dat deze vorm van verloop vreemd en niet voorkomend is en ik vind het nogal verwarrende wat er nu allemaal gebeurd.

dus that's my story...

Peetje

Dat je nu pas heel erg moe wordt, is op zich niet vreemd en een acute fase die meer op een griepje of verkoudheiud lijkt, ook niet. Pijn in je zij kan lever of milt zijn, die geven ook regelmatig klachten bij Pfeiffer.
De bloeduitslagen zijn duidelijk en aangezien Pfeiffer voor iedereen anders verloopt, zou ik me daar in eerste instantie niet al te veel zorgen over maken. Zijn je leverwaardes ook gecontroleerd?

Bob_tails

Laat je magnesium controleren!
Eventueel ook zink maar ik vrees dat de reguliere huisartsen dit zelden doen.

linn1w

Bedankt voor jullie reacties!  :) nee deze waarden zijn allemaal niet gecontroleerd. In eerste instantie werd er namelijk helemaal niet aan pfeiffer gedacht. Ik moest wel opnieuw voor de 2e keer bloed laten prikken maar dit werd alleen op CRP en bezinking gecontroleerd, omdat deze verhoogd warden. Niets bijzonders verder dus. Mijn huisarts is momenteel op vakantie dus nogmaals laten prikken wordt moeilijk omdat alleen in spoedgevallen zijn collega gebeld mag worden.

Verder gaat het nog niet zo goed met mij. Ik ben nog volop stage aan het lopen om deze toch te halen. Als ik deze niet haal loop ik studievertraging op en ik wil dit zien te voorkomen. Daarnaast heb ik nog een bijbaantje voor een aantal uur per week. Het begint wel op te breken, vooral als ik heel druk ben geweest op stage heb ik enorm last van de pijnen in mijn flanken. Daarnaast slaap ik verschrikkelijk slecht 's nachts met veel nare dromen en hitte aanvallen. Hierdoor ben ik overdag alleen nog maar meer uitgeput. Het stress level stijgt.
Mensen tonen hun medeleven maar begrip is er niet, immers zien ze mij gewoon doorploeteren, dus het zal wel meevallen zullen ze denken. zucht dit was weer een update ik ga weer mijn bed in.

M@jka

Hallo Linn,

Nou, ik heb ook veel last van. Ook steken in de zij. Vooral rechter kant. Leverfuncties zijn goed en de rest ook wel, alleen die Pfeiffer.
Ik kan ook 's nachts niet goed slapen en blijf liggen te pikkeren. 's morgens ben ik totaal uigeput - net als jij. Nu gebruik ik melatonine en dat helpt. Het is op natuurlijke basis en kan geen kwaad.

Ik hoop voor je dat snel weer opknapt.

groetjes,

M@jka

twijfelaar

Hoi Linn,

Je had dus de recente antistoffen in je lichaam?  Daar zit namelijk nog een verschil in, de recente antistoffen verdwijnen binnen 3 maanden. Het lijkt me namelijk gek als je tegelijk pfeiffer en cmv aan het doormaken bent? Maar daar weet ik verder niets van..

Zelf heb ik het meeste last van gekregen in januari/februari terwijl de infectie gok ik rond september/oktober heeft plaats moeten vinden.

De pijn in je zij herken ik ook zeker, soms verkrampt het helemaal. Maar hoe jij het omschrijft lijkt het wel erger, ik ben er nooit duizelig bij geweest.

Dus het zou allemaal wel in het ziektebeeld passen, maar voor de zekerheid ga ik eerdaags ook naar een internist. Neem het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.

Groetjes Carola