update

Gestart door moniquemj, 05 oktober, 2010, 19:08:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

moniquemj

Hallo allemaal, tis alweer een tijdje geleden dat ik actief was op het forum.
In aprik is actoeve pfeiffer geconstateerd. Omdat de klachten niet echt afnemen, en ik wellicht ook meer doe dan wenselijk, ben ik opnieuw naar de huisarts gestapt. Volgens hem kan de vermoeidheid toegewezen worden aan de pfeiffer klachten en heb ik wellicht meer tijd nodig te herstellen. Ik heb natuurlijk ook een huishouden en een gezin te runnen en mjn man heeft sarcoidose (vermoeidheidsziekte)

k zie het niet zitten dat ik de hele dag maar slaap, ik doe zo weinig mogelijk maar dat zal wel al teveel zijn.
We hebben de verbouwing van het huis inmiddels achter de rug, dus die druk zijn we kwijt.

Na mijn laatste bezoek aan de bedrijfsarts, die de klachten echt  aan pfeiffer toewees, vond hij het al met al wel lang duren en in overleg met de huisarts ben ik doorverwezen naar de internist. Deze heb ik vandaag bezocht.
Hij vond dat de huidige klachten niet meer van de pfeiffer konden komen en dus volgt een hele reeks onderzoeken naar mijn huidige klachten;
* moeheid, hoofdpijn, hartkloppingen, het gevoel wel 300 kg te wegen, gewrichtsklachten (dit heb ik al heel lang), buikpijn, wegblijvende menstruatie, prikkelbaar etc....
Bloedonderzoek en hart- en longfoto en buikecho staan op mijn agenda...
Na mijn bezoek ben ik er dus niet geruster op geworden, vind het doodeng omdat het mogelijk dus iets anders is dan pfeiffer, en dacht  dat wil ik toch wel even delen met iemand en heb jullie daar voor uitgekozen haha

Zit dus volop in de medische molen 5 november moet ik naar de internist terug, als het dan geen pfeiffer is hoop ik dat het iets anders is, voor je het weet zit je bij de psycholoog haha

Verder moet ik poberen 4x per week mijn hartslag echt omhoog brengen door te gaan sporten. Zwemmen was ok, daar belast ik tenminste mijn gewrichten niet al teveel mee zucht, van de gedachte alleen al ben ik al moe, maar ja, als het op termijn zijn vruchten af zou werpen... ik doe een poging en zal morgenochtend in mijn badpakje 3 kwartier gaan zwemmen...


Peetje

Wel fijn dat je internist een hoop dingen laat onderzoeken, al is op zich na een half jaar nog Pfeifferklachten niet heel uitzonderlijk. Zeker niet als je geen rust kunt nemen. Al hoop ik wel dat ze een oorzaak voor je klachten vinden die relatief makkelijk te verhelpen is. :)
Pas je wel op met het sporten. Op tijd stoppen als het niet gaat en niet doorgaan totdat het zwembad om je heen gaat draaien. ;) Ik voel me zelf meestal wel wat beter als ik een beetje gesport heb. Wel flink moe, maar toch ook anders moe. Moeilijk uit te leggen...