Mijn verhaal - herkenbaar?

Gestart door mjbrys, 29 april, 2010, 13:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mjbrys

Hoi lezers,

ik ben Maarten, 33j, en woon nabij Gent, Belgi?. Begin februari kreeg ik Pfeiffer - bij ons beter bekend als klierkoorts. (Inmiddels weten we dat ons zoontje het meebracht van bij de onthaalmoeder).

'k Had een erge klierkoorts, met enorm hoge bloedwaarden. 2 maand was ik buiten strijd, waarbij ik in het begin erg ziek was, en het langzaamaan beterde. (Ik deed ook meteen een hepatitis als complicatie)

Na 2 maand was ik eigenlijk redelijk genezen, te goed om nog thuis te blijven en dus ging ik terug voltijds werken. (Mijn huisarts sprak nooit over part-time werken, en gezien hij nog nooit iemand had gehad die zo lang thuis was met klierkoorts...)

Dat voltijds werken, dat viel niet zo mee. Na twee dagen was ik doodmoe. Aan't eind van de week was ik op. In overleg met mijn baas ging ik wat meer thuiswerken, en voelde me nog langzaamaan beteren ('k ben altijd wat een trage genezer geweest).

Vorig weekend was een nogal druk weekend, vol leuke activiteiten. Maandagavond had ik nog iets met het werk, en daar kreeg ik plots de klop van de hamer (mijn patat, mijn klop :-). Ik had vreselijke spierpijn, kreeg 's nachts ook koorts en was echt kapot. Ik sliep tot tien uur 's morgens. Omdat de (lichte) koorts aanhield, toch maar eens naar de dokter geweest. Die vermoedde dat ik de nasleep van... nog een infectie had opgedaan. De koorts heb ik nog steeds, en nu wat meer.

Is dit idd een infectie? (verder geen klachten buiten koorts en niet zo erg fit) Of heb ik me overzet, en is de rekening die ik betaal? Graag een reactie,

dankuwel!


Maarten

(o ja, en ik wil ook zoooooo graag verlost zijn van deze ziekte, en het nietsdoen en rusten en moe zijn!)

Peetje

Dat laatste kan ik volledig met je eens zijn. :P

Het kan heel goed zijn, dat je toch nog wat last hebt van de nasleep van Pfeiffer/klierkoorts. Dan lijkt het goed te gaan, mee als je je even wat te druk maakt, komt de man met de hamer langs.
Toch maar even wat rustiger aan doen. Zie het maar zo, door de klierkoorts heb je al je energiereserves opgebruikt en die moet je nu langzaam weer aanvullen. Weinig reserve betekent, dat een wat drukker weekeinde eigenlijk nog te veel is. Luister naar je lichaam, doe rustig aan als je koorts krijgt en dan zou je die reserves weer op moeten bouwen. :)

mjbrys

Dankje voor dit bericht! Doet deugd!

(Meer deugd dan een huisarts die me vooral zegt dat het wel erg lang duurt)

MSamantha123

Vooral rustig aan doen en naar je lichaam luisteren!
Je kan ook alternatieve genezers opzoeken als je heel langzaam beter word ;)
Ik zit nu bij acupunctuur, werkt tot nu toe alleen maar positief!

mjbrys

Dank voor het antwoord en de tip. Ben zelf niet zo into alternatieve geneeswijzen. Er zal veel moeten gebeuren vooraleer ik me tot acupunctuur e.d. zou wenden.