hier weer een nieuwe.......

Gestart door mav, 14 september, 2009, 12:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mav


Hey mede Pfeiffers

Weet sinds 1,5 week dat ik Pfeiffer heb. Was al 2 maanden steeds zooooo beroerd. Zelfs na 3 weken vakantie was ik uitgeput. (En ik maar denken dat het kwam door een te heftige combinatie van werk/ sporten/ sociaal leven/ studie/ kids/ etc. )
Eindelijk na allerlei pillen tegen hoesten + keelpijn, een antibioticakuur + long- en sinusfoto's was de huisarts eindelijk zo slim om mn bloed te laten testen. Pfeiffer....tja....was wel t laatste wat ik had verwacht. Ben ook een behoorlijke laatbloeier wat dit betreft.......41 !!!  Dacht dat je op die leeftijd toch alles wel zo'n beetje gehad zou hebben....toch  ???
Daar gaat m'n sociale leven, m'n sporten, m'n werk etc. Stappen kan ik voorlopig wel vergeten  :-\ en m'n sporten.....dat vind ik helemaal erg. Tizz op de sportschool meteen afgeraden om door te gaan met sporten. Sport 3x in de week....zie dat echt niet zitten hoor helemaal niks meer doen. Maar ja....de energie ontbreekt wel. Kreeg de gewichten al bijna niet meer de lucht in. En wat werk betreft.....werk halve dagen. Zelfs dat is eigenlijk nog te veel maar om alleen maar thuis op de bank te hangen of in m'n bed te liggen zie ik ook niet zitten. En voor m'n kids vind ik dat ook niet echt leuk. Ben net na 3 jaar hard studeren afgestudeerd (werd precies 1 week later ziek).....eindelijk weer alle tijd voor hun en dan ben ik te moe.....te moe....en nog eens te moe. Leuke moeder ben ik zo zeg. Not !!!  >:(

Is de allerbeste remedy nou echt alleen maar rust, rust, rust en nog eens rust of moet je een balans zien te vinden. Of eerst bijv. 1,5 maand complete rust en daarna alles langzamerhand weer opbouwen ??

groetjes Marjolein

Peetje

Je zult moeten leren luisteren naar je lichaam. Als het echt niet anders kan, zul je even complete rust moeten houden, maar van helemaal niks doen, ga je je alleen maar rotter voelen. En dan heb ik het nog niet eens over het schuldgevoel.
Doe wat je nog kunt zonder uitgeput te raken en bouw het van daaraf langzaam op. Sporten op zich kan geen kwaad, maar ook daar, rustig aan. Liever rustig aan wat fietsen en je daarna nog vrij goed voelen, dan je helemaal suf trainen met met zwarte vlekken voor je ogen van de crosstrainer af komen. ;)

mav

Citaat van: Peetje op 14 september, 2009, 17:30:09
Je zult moeten leren luisteren naar je lichaam. Als het echt niet anders kan, zul je even complete rust moeten houden, maar van helemaal niks doen, ga je je alleen maar rotter voelen. En dan heb ik het nog niet eens over het schuldgevoel.
Doe wat je nog kunt zonder uitgeput te raken en bouw het van daaraf langzaam op. Sporten op zich kan geen kwaad, maar ook daar, rustig aan. Liever rustig aan wat fietsen en je daarna nog vrij goed voelen, dan je helemaal suf trainen met met zwarte vlekken voor je ogen van de crosstrainer af komen. ;)

Hey Peetje

Thanks voor de tip. Dat helemaal niks doen zag ik inderdaad niet zitten. Had al het idee dat je je daar ook niet
echt ok bij gaat voelen. Moet maar ff kijken wat voor mij de beste balans is.

gr. Mar