Hallo Iedereen

Gestart door bacobitch, 20 juli, 2009, 12:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bacobitch

Hallo Iedereen,
Ik zal mij even voor stellen!!!!
Ik ben Alana en ben 23 jaar.
Sinds me 15de eigenlijk altijd moe, maar nooit getest op pfeiffer.
In mijn vakantie ben ik ziek geworden, eerst dacht ik aan een griepje wat wel over zou gaan.....Toch besloten om maar is naar de huisarts te gaan (dit was op maandag) omdat het me te lang duurden....Daar kwam uit dat ik een bacetieele infectie had aan me luchtwegen en antibiotica gekregen en het moest met een paar dagen beter gaan......Helaas deed dat het niet de klachten werden ook niet erger maar me koorts wilden niet zakken en ik bleef me beroerd voelen hoofdpijn, koud warm koud warm bibberig en niet kunnen focusen tijdens het kijken naar de tv/pc....Toch maar weer de dokter gebeld op woensdag en die zij tegen mij dat ik het maar tijd moest geven en als het bij vrijdag nog niet beter zou gaan terug komen....Nou dat heb ik gedaan.....Toch moest ik het maar weer aankijken over het weekend....Nu vandaag (maandag) weer terug en ja hoor de dokter heeft toch zoiets van het moet nu toch wel beter gaan.....Zij heeft besloten om mij te laten testen op Pfeiffer......Zucht als ze dat nou meteen had gedaan.....Maar ze zij ook dat het nog iets anders kan zijn maar dat moet uit me bloedonderzoek blijken......Helaas duurt dat erg lang 2 weken!!! En het andere ook wel kattenkrabziekte genoemd is er al over 2 dagen.
Ik heb altijd gedacht dat je Pfeiffer aleen kon krijgen via sexueel contact.... :-[
Ik vertelde het tegen mij moeder en die lachte me uit.....lol
En aangezien me werk erg moeilijk doet met deze ziekmelding en ik me morgen bij de arbo-arts mag melden ben ik erg benieuwd wat hij te zeggen heeft...
Mocht je nog iets willen weten hoor ik het graag!!!
Met vriendelijke groet,
Alana



Peetje

Helaas, Pfeiffer is geen SOA. Het wordt overgedragen via speekselcontact, vandaar dat het ook wel de kusziekte genoemd wordt. Maar dat speekselcontact kan ook bestaan uit aanhoesten of uit het glas van iemand anders drinken.
Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt. Beterschap! :)

bacobitch

Hey,
Ja was niet echt slim om dat te denken.......
Even een vraagje  mocht je het hebben  kan je toch ook koorts hebben????

Dankje wel

Peetje

Jazeker. Ook wel logisch, aangezien je lichaam hard aan het vechten is om een virus onschdelijk te maken.
Keelontsteking, griepachtige klachten, koorts, spierpijn, leverklachten, opgezwollen lymfeklieren, het kan er allemaal bij horen. :)

bacobitch

Aha nou ik ben heel benieuwd wat me bloed onderzoek gaat zeggen......
Hoop wel dat er iets uit komt............Anders blijf je zoeken....

Tnx

Peetje

Als het goed is, ben je vandaag bij de arbo geweest. Hoe is dat gegaan? :)

bacobitch

Ja dat is ook zoiets  ???
Ik ben nog niet gebeld door de arbodienst!!!!
Ben heel erg benieuwd mijn leidinggevende heeft er ook niks over gezegt???

Was vanochtend bloedprikken toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot als of ik de heledag bezig ben geweest......
En was erg slap van het bloedprikken ze hebben 6 buisjes bloed afgenomen  :o vind het erg veel........

Probeer wel zo lang mogenlijk op te blijven en me ritme ( voor zover ik die met me wisseldiensten) te blijven.

XXX

Peetje

Die 6 buisjes zijn niet alleen voor de Pfeiffer-test. Je huisarts heeft ongetwijfeld nog meer dingen aangekruisd om erachter te komen waar jouw klachten vandaan komen, zoals bijvoorbeeld Hb, leverfunctie of schildklier.

bacobitch

#8
Aha.....ik zou het niet weten ben niet zo thuis met het bloedprik formulier  ::)

Hoop dat ik snel opknap en dat ik weer snel aan het werk kan
Want ben het bijna na 2 weken wel zat....Pffff alleen maar thuis zijn binnen zitten ( kan/mag de deur niet uit ivm me werk).

bacobitch

Nou het eerste deel van me bloedonderzoek is binnen...................De dokter zij dat het er normaal uit zag maar dat wil niet zeggen dat ik geen Pfeiffer of toxoplasmose heb......Ik moet eind volgende week ff terug bellen.....Ik hou jullie op de hoogte....

Ik zou graag willen weten hoe jullie werkgevers er op gereageerd heeft???????????


Peetje

De mijne slecht, heel slecht, mag ik wel zeggen. Voor het hele verhaal kun je het beste mijn topic lezen in het forum met Pfeiffer-verhalen.

bacobitch

Gisteren maar me leidinggevende en het kantoor gebeld met de mededeling dat het nog steeds niet beter gaat met me en ik mag dinsdag bij de bedrijfs arts komen in Lijnden ( achter Badhoevendorp) op een industrie terrein en dat met O.V die reis duurt mij bijna 2,5 uur dat ga ik dus mooi niet doen, als ik dat kan kan ik met zo goed naar me werk waar ik heen en terug 3 uur over doe.
Ik zal een in het ergste geval een auto moeten regelen die mij kan brengen en halen..zucht...Ik heb zelf nog geen rijbewijs.
Mijn collega is gisteren even op ziekebezoek geweest  ;D wat ik heel lief vind....Alleen zij is op een korte vakantie geweest in London en zij is ziek terug gekomen..... :'( Nu is zij volgens protecol naar huis gestuurd en heeft contact gezocht met de huisarts en je voelt hem al aankomen......die heeft met de ggd overlegd ivm de mexicaanse griep.......( je word er toch moedeloos van)
Ze weten niet of ze het heeft en vinden het niet nodig om haar te testen er op    ??? ???
Dus dat....Me klachten worden er niet beter op het moe zijn is een drama me focussen lukt me nog steeds niet en me verhoging/koorts wil nog steeds niet weg en  me longen klinken nog steeds niet super ook al zegt de dokter van wel.Ik probeer zolang als ik kan wakker te blijven maar dat lukt me niet iedere dag vandaag heb ik een half uurtje op de bank gelegen niet kunnen slapen.....In slaap komen lukt me bijna niet en voor ik het weet is het 2 uur in de nacht en ik ben in de uren dat ik slaap ook nog vaak wakker ook mede dankzij me katertje van 12 weken.....die het leuk vind om rond te gaan spoken.....Oja ik kan pas eind volgende week bellen voor de uitslag van me Pfeiffer en Toxoplasmose....
Bedankt voor de positieve reactie's ;) ;)

@Peet :
Wat een gedoe allemaal met je werkgever.......

bacobitch

!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nou de uitslag is binnen!!!!!!!
Voor toxoplasmose heb ik al antistoffen aangemaakt dat is dus in het verleden geweest.

En voor de Pfeiffer die is wel duidelijk aanwezig en de dokter zegt dat het waarschijnlijk de nasleep is.......

En DVM was negatief dus daar heb ik geen last van......

Morgen naar de bedrijfs arts kijken wat die zegt want me leidinggevende wil heel graag dat ik zsm aan het werk ga.

bacobitch

#13
Sorry voor de late reactie op mijn bezoek aan de bedrijfsarts.

Nou ik ben geweest en het ging niet zo als ik had verwacht. Maarja hoe kan het ook anders.....

De dame vond dat ik maar meer moest gaan bewegen(niet op de bank blijven liggen) en dat ik moet stoppen met roken dat was haar advies voor mijn pfeiffer.....En dat ik me zelf maar moet wakker houden.....
Ik had echt het gevoel dat ik bij een of andere psycholoog op visite was....Ze wilden alles weten over mijn prive leven ik heb een verslag er over gehad en echt bijster veel wat er besproken is staat er niet in.....

En mijn branchemanager belde met de vraag of ik goed contact had met mijn collegea..Ik zij tegen hem nou niet echt super veel.Hij kwam met de mededeling dat ik mijn collegea maar moet bellen en ze enorm moet bedanken dat ze mijn diensten op willen vullen...Jaja als of ik niks anders aan mijn hoofd heb.....Vond het maar een beetje vaag.....Misschien kijken jullie er anders tegen aan dan hoor ik het graag :)

Ik moet dinsdag 04-08-2009 weer fulltime aan de slag en dezelfde week op vrijdag ga ik voor 7 diensten de nacht in....
Ik hoop dat het me lukt en dat ik het vol hou.

Veel liefs en suc6

Peetje

Stoppen met roken als geneesmiddel voor Pfeiffer? Die kende ik nog niet. Jammer dat ik niet rook, anders had ik dat ook nog kunnen proberen. [/sarcarmemode]

Wat een *piep*reactie van die arbo zeg! Helaas zit er weinig anders op dan haar 'advies' op te volgen en als het niet gaat, jezelf opnieuw ziek te melden.
En de reactie van die manager is helemaal vaag. Als iedereen die een keertje ziek is, op z'n knietjes moet gaan liggen om de collega's te bedanken, dan leven we toch in een rare wereld. Iedereen is wel eens ziek, en dat ben je echt niet voor de lol. Tenminste, de meesten niet.

Heel veel succes met werken en natuurlijk veel beterschap. Laat je niet kisten.

bacobitch

SORRY SORRY SORRY  voor het lang niet posten  schaam me erg.....


Nu nog steeds in de nasleep.....En het word er niet beter op.Het lijkt wel of je veel vatbaarder bent dan normaal...Zucht....
Zit nu met een voorhoofdsholte/keel ontsteking en ik mag niet bij de dokter komen omdat ze bang zijn dat ik H1N1 mocht hebben.....Bullshit allemaal.....
Ik moet naar een neus spray gaan gebruiken....

Buiten dit ben ik nog steeds erg moe en  slaap soms dagen erg veel en soms kan ik ook niet slapen.....
En lig ik nachten wakker...Wordt er erg moedeloos van en niemand snapt het...........
heb aangegeven dat ik van me nachtdiensten af wil maar dat is helaas niet mogenlijk.....Het is weg of nachtdiensten blijven draaien....
Dus wat ik moet doen weet ik niet want het is niet zeker of ze plek hebben voor me.....