voorstellen en vraagjes..

Gestart door jac, 02 september, 2008, 10:10:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jac

Hallo allemaal,

Ik ben Jacqueline, 'k liep al enkele weken rond met klachten tot ik vorige week naar de dokter ging.
'k was erg moe, keelpijn, opgezette klieren, hartkloppingen e.d.

De dokter stelde direct vast dat het de ziekte van Pfeiffer was. Is dat bij iemand van jullie ook weleens gebeurt dat je geen bloed hoefde te prikken??

Toen ik in mijn omgeving zei dat ik de ziekte van Pfeiffer had, werden vragen gesteld als 'heb je al anti-stoffen e.d.?' Ik had geen antwoord omdat ik dat zelf ook niet wist.
Daarom heb ik gisteren de dokter gebeld en mocht ik vanmorgen bloed prikken. Donderdag hoop ik de uitslag te horen.

Nu zit ik op de bank en voel me goed beroerd? Hoort dat erbij; bibberige benen, hartkloppingen, misselijk, benauwd gevoel; gewoon niet lekker? Zijn dit echt verschijnselen die bij Pfeiffer horen? :-\

Ik hoop op jullie reactie!
Alvast bedankt en allemaal beterschap toegewenst.
Voor ik zelf de ziekte van Pfeiffer had, ondeschatte ik het. Nu ik het zelf ervaar en jullie verhalen lees, kom ik er achter dat het een vreselijke ziekte is...!  :

Peetje

Voor zover ik weet, is er inderdaad maar 1 manier om zeker te weten dat het Pfeiffer is, en dat is bloedonderzoek. Vreemd dus dat jouw huisarts dus zonder nader onderzoek die diagnose stelde. Tenslotte geeft bijvoorbeeld CMV ongeveer dezelfde klachten.
Dat benauwde gevoel komt me niet bekend voor, maar Pfeiffer kan flink wat klachten opleveren, dus dat je nu op de bank zit en je flink beroerd voelt, is niet zo gek.

Heel veel beterschap! :)

sifabale

De enige manier om het zeker te weten is inderdaad bloedonderzoek. Niet alleen CMV maar ook bloedarmoede kan zulke klachten geven (volgens mijn huisarts).

Maar zelf herken ik jou klachten wel hoor..

jac

Het is dus echt pfeiffer...! Het is wel uit m'n bloed volgens de test maar zo te voelen niet uit m'n lichaam.....!!!!
Hoe lang is het aan je bloed te zien dat je pfeiffer hebt? Maanden, weken...?

Het ene uur kan ik van alles doen (huis opruimen ed.) volgende uur zie ik het niet meer zitten om eten te koken en barst ik in huilen uit.  :'( Terwijl het eten dan al klaar staat!! Het wisselt zo vreselijk!

Maandag heb ik nog wel een afspraak bij de dokter omdat ik hartkloppingen en nog 10 andere kwaaltjes heb. Ik wil zeker weten dat dit ook echt bij pfeiffer hoort. Het zal best maar dan weet ik het zeker.

't beste allemaal!

xk.

heee,

normaal gesproken heb je 3 maanden pfeiffer in je bloed, maar in sommige gevallen (zoals bij mij) zit het langer in je bloed. maar denk dat je van ong. 3 maanden uit moet gaan.
en idd ookal is pfeiffer uit je bloed, je hoeft daarom nog niet beter te zijn.

dat je het gevoel hebt dat je het ene uur alles aan kan en het volgende uur het echt niet meer ziet zitten, herken ik well! en volgens mij wel meer hier.. hoort ook bij pfeiffer dus ;)

hartkloppingen hoor je ook wel vaker, maar wel verstandig ja om even te kijken of het zeker bij de pfeiffer hoort.

veel beterschap! :)

dominique1987

ik herken ook wel veel uit jou verhaal dan als bij mij.
van het moment het pfeiffer was in plaats van griep of depressie waar ik niets van zou besseffen :-\
was het al uit mijn bloed.
maar ik voelde het ook wel anders aan.
uit mijn bloed misschien maar zeker niet uit mijn lichaam.
heb ook geregeld last van hartkloppingen en zo was ik toevalig bij de dokter toen dat eens opkwam en er werd gezien mijn bloeddruk te hoog stond. zonder ik mij over iets had druk gemaakt.
ook veel dagen ik constant wissel van energie.
wens je veel sterkte en beterschap toe

jac

 :-\ :-\
Wanneer pfeiffer dus 3 maanden in je bloed zit dan moet ik het zeker vanaf mei/juni al last van hebben.
Heb ik nu echt zo slecht naar m'n lichaam geluisterd? :o
Of kan het ook dat de symptonen nu pas naar buiten komen? (sinds 6 weken?)
Ik moet zeggen dat ik er wel redelijk goed in ben om 'gewoon' door te gaan terwijl ik me niet zo lekker voel.
Maar ik ben echt niet zo moe geweest als nu, dat geloof ik niet...!
En ik heb ook echt geen last gehad van m'n lever. Al heb ik wel een aantal keren maagpijn (achteraf denk ik m'n lever) gehad. Maar dat is nu ook erger. Echt gek hoor! Is het uit m'n bloed en dan krijg ik pas klachten. Beetje vreemd.....????
Misschien omdat ik nu naar m'n lichaam luister en er op let; voel ik het beter?!

sifabale

Ik kreeg pas in de 2de of 3de maand echt klachten (heb 5 maanden acute pfeiffer gehad)...daarvoor was het gewoon vermoeidheid, malaise, trillen...

jac

Hallo, hier ben ik weer met wat nieuws....

'k ben vanmorgen naar de dokter geweest i.v.m. hartkloppingen, erge spierpijn e.d.
Er kwamen dus klachten bij in plaats dat ze minder werden. Ook van keelpijn en opgezette klieren heb ik nog erg veel last.
Terwijl de pfeiffer wel uit m'n bloed is... Ik begreep het allemaal niet meer en had daarom nog maar een keer een afspraak gemaakt.

Ik hoef me niet ongerust te maken; het zijn overbelastingsklachten.
Aangezien ik (te) lang heb doorgelopen met de ziekte van pfeiffer moet m'n lichaam nu te hard werken...!
Pfeiffer is volgens de dokter maar ongeveer ruim een week in je bloed te zien, dus het is een geluk als je precies dan bloed prikt.
Ook heb ik nog te veel verplichtingen waar ik aan wil voldoen. Ik moet nu ALLES voor 2 maanden afzeggen.
Dus ook verjaardagen, een vergadering waar ik toch naar toe wilde gaan, vrijwilligerswerk, het halve dagje dat ik nog werkte op school.
ALLES afzeggen voor 2 maanden zodat ik geen enkele verplichting meer heb en m'n lichaam HELEMAAL tot rust kan komen.
Dan moet het binnenkort beter gaan met alle klachten.
Ik dacht al dat ik zoveel had afgezegd; veel vrijwilligerswerk had ik al afgezegd, op school deed ik al minder maar nu is het echt serieus zeg!
Wanneer ik me goed voel en ik heb zin om bijv. even naar m'n werk/verjaardag te gaan dan is dat wel toegestaan. Als er maar geen verplichting bij komt. Ik moet dus even helemaal niets meer beloven.
En dat terwijl ik nooit stil zit; alles leuk vind en al m'n dagen had volgepland (werken op school, cursussen, kinderclubs geven, lezingen volgen, naailes, voor onze zaak het een en ander deed, huishouden, secretaresse van het jeugdwerk ben e.d.)
Nu ben ik dus een lijstje aan het maken wat ik dan allemaal af moet zeggen. Wel een beetje erg veel... ::)
Ik had bijv. een cursus waarvoor ik me voor a.s. woensdag had afgemeld omdat ik voelde dat dat niet zou gaan. Maar nu moet ik hem dus afzeggen voor 2 maanden....
Volgens de dokter moet ik na ongeveer 3 weken al merken dat m'n klachten minder worden (hartkloppingen, hyperventilatie, huilbuien, trillen in benen en armen, spierpijn). Ik gun m'n lichaam dan de rust die het nodig heeft en moet proberen alles los te laten.
Het zullen pittige maanden worden volgens de dokter maar met de hoop dat ik me dan eind oktober (bijna?) beter voel, ga ik het proberen.  :D

Iedereen beterschap toegewenst!!

jawi

Als jullie jac kwijt zijn; ik ben veranderd in jawi!!