Overgevoeligheid voor geluid bij Pfeiffer..?

Gestart door Davina, 27 maart, 2008, 09:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davina

Hallo alllemaal..

Ik ben al een tijdje actief op dit forum en ik ben het eigelijk nog bij niemand tegengekomen, terwijl ik er zelf behoorlijk last van heb..

Ik heb nu al anderhalf jaar last van de nasleep van Pfeiffer en heb net zo als de meeste van jullie m'n ups en downs..maar heb een continue last van overgevoeligheid voor geluid, vooral als ik weer een tijdje helemaal brak ben is het behoorlijk hinderlijk..het is net of m'n trommelvlies heen en weer trilt als er geluid op af komt (dit gebeurd normaal natuurlijk ook) maar nu voel ik het heel hevig en het dreunt gewoon door tot in m'n hersenen vandaar dat ik het maar breinsuizen noem..
Ik ben al door een KNO, neuroloog etc. gezien en die kunnen niets anders vinden dan een beschadiging aan m'n evenwichtsorgaan..maar goed, ik denk zelf dat ik die al had, want bijna iedereen op dit forum is ook duizelig..

Vooral 's avonds heb ik er dus erg last van en in de auto is het helemaal een complete ramp..(de trilling) ook als ik loop voel ik het door dreunen in m'n oren en als ik praat voel ik m'n trommelvliezen trillen..
Ik heb het wel als klacht bij Lyme gelezen, terwijl die klachten ook erg op de klachten van Pfeiffer lijken.ook eveneens een infectie ziekte..ik heb me een tijd geleden dan ook maar voor de zekerheid op Lyme laten testen, maar dat kwam er gelukkig niet uit..

herkend iemand deze klacht? of ken je iemand die dit ook had?

Sterkte allemaal..


jel

Hooi Davina,

ik herken wel dingen in wat je verteld over je gehoor,
ik heb nu ongeveer een jaar de ziekte van pfeiffer en de afgelopen dagen gaat het weer helemaal niet goed... alles doet weer pijn, geen energie ach je kent het wel...
maar wat je verteld over je oren heb ik ook voor een deel, zo heb ik bijvoorbeeld als ik het gebied rondom me hoor aanraakt dat dit een naar/raar gevoel geeft in me oren. Maar het is vooral met geluiden als iemand bijvoorbeeld een mes op de grond laat vallen doet dat pijn in me oren (hoge toon), als iemand schreeuwt ook... een rare trillig is het, moeilijk te omschrijven... ik heb er wat minder last van als ik zelf praat... soms wel als ik me heel erg moe voel dan doen me oren echt bij elke geluid niet goed aan...

sterkte!


Davina

Hey Jel..

Bedankt voor je berichtje..

Ik ben gelukkig niet de enige op dit forum dus met die klacht..

Ik heb het idd ook als ik over of net naast m'n oor vrijf dat het niet lekker in m'n oor voelt, geen pijn maar een naar gevoel..vallend bestek voelt idd ook niet prettig en als ik heel erg moe ben dan voelt geen enkel geluid meer goed aan..laat staan een krakende zak chips of een theelepel die door de kop wordt geroerd..haha

ik heb sinds nov. 2006 een nasleep van de Pfeiffer en in maart kreeg ik pas klachten van de nasleep..ik kreeg ineens last van moeheid, overgevoeligheid voor geluid en allerlei andere nare klachten (zoals duizelingen en maag-darmklachten)..dit duurde 2 weken en was ineens over..
Ik had nergens meer last van tot juni 2007 toen werd ik steeds moeier en heb dat eigelijk genegeerd en toen kreeg ik dus weer al die klachten en die zijn tot nu toe niet meer opgehouden..ik heb dus wel zo m'n up's en down's maar ik heb me sinds die tijd niet meer de oude gevoeld en kan heel weinig..na 1 klusje ben ik al helemaal kapot..

Ik ben eigelijk wel benieuwd naar jouw klachten en of de overgevoeligheid voor geluid non-stop vanaf de acute fase (voor jou een jaar geleden) al aanwezig waren..

Sterkte nog even..